Astra J Sports Tourer 2012 – rook uit motorblok

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J Sports Tourer 2012 – rook uit motorblok

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    nerotix
    Deelnemer

Hoi Allen,

Enkele weken geleden heb ik een Opel Astra J Sports Tourer 2012 gekocht. In eerste instantie leek die goed te rijden en had ik geen problemen. Echter reed ik vaak wat kleinere stukjes. Dit kerstweekend wat grotere stukken gereden naar familie e.d. en er kwam op een gegeven moment een vieze verbrande geur de ventilatierooster door (ik vermoed olie). Bij thuiskomt ff gekeken onder de motorkap en zag dat er wat witte rook vanaf kwam.

Nu, een dag later, bij een koude motor de motorkap geopend en zag dat er allemaal olie op de rand van de motorblok zat en onder de auto lag. Dit afgenomen met een doekje en een stukje gaan rijden (10km), tijdens het weer naar huis rijden was de motor weer warm en toen ik moest stoppen bij het stoplicht, precies hetzelfde probleem, stank van verbrande olie (denk ik) door ventilatierooster naar binnen.

Eenmaal autogeparkeerd, direct de motorkap geopend en zag flink wat witte(?) rook en er zat weer veel olie op het motorblok (zie video).

Heeft iemand dit ook al eens ervaren met zn Astra J? Of heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt.

Video van de rook onder de motorkap:

https://drive.google.com/file/d/1ua-M7meHMnpB5VNY-rBVhYjmLCA5b-1y/view?usp=sharing

Febe
      Deelnemer

Hoe zien al je bougies er uit en heb je al gekeken naar de onderkant van je olievuldop?

Staat het oliepeil tussen de streepjes?

nerotix
        Deelnemer

[quote quote=18450267]Hoe zien al je bougies er uit en heb je al gekeken naar de onderkant van je olievuldop? Staat het oliepeil tussen de streepjes?[/quote]

Ik heb er zelf niet verder naar gekeken aangezien ik nul verstand heb van auto’s. Maar wat me wel erg opvalt is dat er veel olie zit rondom de naad van de motorblok, iemand vertelde dat het dan hoogstwaarschijnlijk de kleppendeksel pakking is.

Febe
          Deelnemer

Nu dus 4 dingen om naar te (laten) kijken…

Bart…
            Deelnemer

Oliedop zelf kan ook lekken. Ik zie veel olie rondom de vuldop. Zit de dop er wel goed op?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.