Help!! Astra H GTC Z16XEP Stottert/hapert…

Forumindex Forums Modellen Astra Help!! Astra H GTC Z16XEP Stottert/hapert…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366769
    sonersezgin96
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 October 2017

      Beste forum leden,

      Sinds 2017 rij ik een Astra GTC met Z16XEP motor uit 2005 waarbij ik tot vorige maand met geen enkel probleem heb gereden. Ik heb overal naar het probleem gezocht maar ik kom er niet meer uit.  Huidige km-stand: 161.400

      Het probleem is als volgt:

      Vorige maand kreeg ik deze foutcodes:

      P301+P302+P303+P304+P314

      Na veel zoeken, heb ik gezien dat dit meer met de bobine heeft te maken.  Dus ik heb nieuwe bobine en bougies gekocht en vervangen. Het probleem was dus nog niet opgelost. Daarna had ik op een andere topic gezien dat het ook door de EGR klep kan zijn. Die heb ik ook nieuw besteld en vervangen.

      Nu zijn alle foutcodes weg gelukkig, maar wat ik aan de auto merk is als ik tussen 1000-2000 toeren rijd en beetje gas geef, maakt niet uit welke versnelling gaat de auto stotteren/hapert/trilt erg veel. Dit probleem heb ik alleen als de auto warm is. Ik heb ook de luchtmassameter en gasklephuis schoongemaakt, maar geen resultaat. Wat ik ook aan de auto vind, is dat ie ook meer benzine verbruikt.

      Iemand enig idee wat het probleem kan zijn ?

      Alvast bedankt.

      #18366775
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Imitatie of orginele bobine erin?

        #18366779
        sonersezgin96
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 October 2017

          Bobine origineel. EGR is niet origineel. Wat Ik heb ook geprobeerd is als ik de stekker van de EGR uit haal rijdt de auto goed, maar dan rij in noodloop en als ik de stekker weer terugzet hapert/trilt ie weer zonder foutcodes…

          #18366780
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Dan is de egr wellicht defect of niet goed.

            #18366813
            opel-mark
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2011

              zou het zoeken in de LMM , schoonmaken is vaak lastig.

              je kan proberen de stekker van de egr af te halen  en de oude egr er naast te hangen en daar de stekker op aan te sluiten of het aan de egr ligt.

               

              #18366815
              AstraTh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 March 2019

                [quote quote=18366813]zou het zoeken in de LMM , schoonmaken is vaak lastig. je kan proberen de stekker van de egr af te halen en de oude egr er naast te hangen en daar de stekker op aan te sluiten of het aan de egr ligt.[/quote]

                 

                Dat afsluiten heeft ie dus al gedaan hé..toen liep de auto goed….100%Egr

                #18366824
                sonersezgin96
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 October 2017

                  Bedankt voor uw reactie.

                  Aangezien ik geen foutmeldingen krijg maar wel probleem heb met de egr, kan egr afdoppen ook helpen?

                  #18366847
                  opel-mark
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 March 2011

                    [quote quote=18366815]

                    zou het zoeken in de LMM , schoonmaken is vaak lastig. je kan proberen de stekker van de egr af te halen en de oude egr er naast te hangen en daar de stekker op aan te sluiten of het aan de egr ligt.

                    Dat afsluiten heeft ie dus al gedaan hé..toen liep de auto goed….100%Egr[/quote]

                     

                    omdat hij dan in noodloop loopt, dat wil nog niet zeggen dat het aan de egr ligt..

                    #18367545
                    sonersezgin96
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 October 2017

                      Het is opgelost gelukkig. Het probleem was de EGR Klep (imitatie). Heb nu een originele  gekocht maar wel tweedehands, omdat de nieuwe 330 euro kost….  Nu loopt de auto weer goed.</p>

                      #18367546
                      liviu2004
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 April 2014

                        Niet zo snel. Voor jaren lang staat een Opel Technical Service Bulletin voor z16xep en deze probleem. Google vol met photos, ik zelf enkele keer hier schreef, en niemand kan dat vinden?

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.