HELP: Astra G krijgt geen frisse lucht binnen

Forumindex Forums Modellen Astra HELP: Astra G krijgt geen frisse lucht binnen

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    tijgetje57
    Deelnemer

Hoi Allemaal,

Is al ff geleden dat ik op het Astra gedeelte een topic heb gemaakt. Maar afgelopen woensdag heb ik het interieur filter vervangen voor een fris exemplaar. In mijn oude astra’tje.

De oude was gewoon zwart…. Ook al zeiden ze dat deze pas vervangen was…

Maar het is benauwd in de auto, dat is niet normaal.

Nou heb ik het volgende gedaan.

Filter vernieuwd
      even alles doorgeblazen, dit zodat alle vuiltjes eruit zijn
      Gechecked of die helm open staat

Wat mij wel opvalt is dat als je de recirculatieknop indrukt dat die helm niet sluit. Dus vermoedelijk motortje kapot.

Wat kan dit wezen, zelfs als je achter een bus rijdt ruik je geen gassen…. Heel raar.

asconahobbyist
      Deelnemer

motortje van de rec. klep stuk,handmatig op buitenlucht zetten,of motortje vervangen.
        Ik heb m bij mijn coupe maar op buiten gezet.Is een kwaaltje,is mn 3e astra G maar ze hadden het allemaal.

tijgetje57
        Deelnemer

Maar als die helm openstaat, krijg je dan lucht van buiten naar binnen?

Of moet die helm dicht om lucht van buiten naar binnen te krijgen?

Eric_Cantona
          Deelnemer

origineel gepost door tijgetje57
            Maar als die helm openstaat, krijg je dan lucht van buiten naar binnen?

Of moet die helm dicht om lucht van buiten naar binnen te krijgen?

De helm moet dicht.

Vandaag ook eens gekeken bij m’n Astra, omdat ik afgelopen weekend in de stromende regen vanuit Brussel naar huis ‘t water ook van binnen van m’n ruit moest “scheppen”.

‘t Motortje van de recirculatieklep werkt ook niet meer (naar behoren). De klep dicht proberen te zetten maar nu is de hefboom naar de motor afgebroken. De klep staat nu dus standaard dicht.

‘t Scheelde wel meteen met de wasem in de auto, nu komt er tenminste frisse lucht binnen. Hopelijk is ‘t nu verleden tijd.

Eindelijk ‘n oplossing gevonden :D

tijgetje57
            Deelnemer

Ok thnx, zal even gaan bellen dat hij die helm dicht moet maken, dan moet het goed komen.

Nogmaals bedankt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.