Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Help astra F stappenmotor probleem??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 mei 2016 om 15:34 #17276492
Mede Forumleden, ik zit met een heel groot probleem. Mijn wagen, de astra F cabrio automaat met x16szr motor start niet meer. Nu wilde ik toch al een upgrade naar een 16V of een 18 8V doen maar de wagen beslist anders.
Het is de daily van mijn vrouw die hem echt nodig hebt maar ik ga zaterdag weg voor twee maanden werken in het buitenland. Dus de auto moet nog twee maanden lopen want mijn vrouw kan niet zonder.
De eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat er misschien een lekke koppakking inzit maar ik heb compressie meten gedaan en dat was op alle cilinders goed. Ik zie alleen slush en hij verbruikt koelvloeistof.Nu het probleem, ik startte hem, wilde wegrijden, en hij ging rotter lopen en sloeg af. Daarna met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. Hij krijgt benzine, hij vonkt (alhoewel ik dat best magertjes vind maar hij vonkt wel) en de distributie draait ook.
Nu heb ik vandaag, na zoektocht in het forum, de carburateur uit elkaar gehaal, alles schoongemaakt. De stappenmotor eraf en toen viel mij op dat deze maar een klein beetje ingaat. Ik weet niet of dit normaal is of dat hij verder in moet. Ik heb hem schoongespoten en daarna met wd40 ingespoten.
Alles in elkaar gezet en wat denken jullie……..juist nog niets.Nu had ik gebeld voor die stappenmotor maar die moet besteld worden en is 200 euro. Om dat te vernieuwen terwijl ik niet weet wat het is. Dus of het nu die stappenmotor is, of de EGR-klep, of misschien zelfs de bobine…….ik zit met de handen spreekwoordelijk in het haar.
Ik hoop dat jullie wat raad hebben en dat ik hem uiterlijk vrijdag aan de praat heb.
Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Marco
4 mei 2016 om 15:38 #18318132Bij een “magere” vonk.. Misschien bougies vernieuwen of de bobine… Of de bougiekabels..
4 mei 2016 om 15:46 #18318133Hay bart, bedankt voor je reactie, daar heb ik ook aan gedacht maar is het dan zo dat dit van het ene moment op het ander gebeurt. Geen slechte toerentallen of zo. En zoals ik zei, om alles te vernieuwen zonder of ik weet of dat het probleem is. Maar ik hou het in het ieder geval in de gaten, ik probeer zowiezo vrijdag even dingen van de sloop te halen zodat ik misschien de wagen gewoon rijdend kan krijgen
4 mei 2016 om 15:51 #18318134Nouja de staat van de bougies kun je altijd controleren door ze eruit te draaien en kijken of ze nog goed zijn..
Bougie kabels kun je doormeten met een multimeter.. Kabel met een hoge weerstand is volgens mij die kapot is.. Of versleten is
Bobine is vaak wel opeens…
Maarja basis controlle is lucht benzine en vonk… Lucht krijgtie wel.. Benzine ook.. Dus dan kijk je bij de ontsteking en de timing ervan..4 mei 2016 om 15:53 #18318135Okay, dat is ook altijd mijn idee geweest, als hij vonkt en benzine heeft moet hij lopen, hoe rot ook. Vandaar dat ik eigenlijk op die stappenmotor ben gekomen.
4 mei 2016 om 15:56 #18318136Stappenmotor is voor stationair loop.. Maarja als je motor niet wil starten kun je dat niet onderzoeken tenzij met uitlezen…
5 mei 2016 om 06:45 #18318137Stappenmotor kapot start ie zowiezo wel, zal alleen heel moeilijk blijven lopen of heel hoog toeren op stationair.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
5 mei 2016 om 07:16 #18318138Wim en Bart,
Okay, dus dan moet ik het in een andere hoek zoeken. Dat van die stappenmotor wist ik natuurlijk niet. Ik dacht omdat je dat palletje niet kon indrukken dat dat het probleem was. Dan ga ik morgen achter een andere bobine aan, en bougies en kabels, dat is toch nooit weg.
Ik zal morgenavond nog even een post doen of ik het gevonden heb.
Bedankt voor jullie input.
Marco
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.