Forumindex › Forums › Modellen › Astra › HELP!!! astra cabrio x16szr
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 juli 2016 om 09:32 #17277507
Hey mede-forrummers,
Ik heb een astra F cabrio uit 97. Leuke wagen en de moeite waard om hem te houden. Paar maanden geleden besliste ik dat ik er een andere motor in wilde en dit is ook de x16szr geworden.
Vlak voor de ombouw viel mijn motor stil en kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer aan de praat. Alles nagekeken schoon gemaakt, dingen verruild met van een andere motor.
De motor omgezet en daarna gestart, liep in een keer en nadat ik alles had vernieuwd, bougiekabels, bougies, olieen en filters heerlijk mee gaan rijden. Voor wel 4 dagen. Ik heb hem niet met automatenbak tegelijk omgezet, ik heb mijn eigen bak er aan hangen(ook automaat).
Toen viel hij uit met het zelfde probleem.Uit laten lezen door een bekende en daar kwam niets uit. Ik heb toen de computer van de donormotor gewisseld (ik had de oude laten zitten tesamen met de lasering voor de sleutel). Dus van de donor auto zitten nu de motor, de computer en de lasering bij het contactslot erin.
En nu dus hetzelfde probleem. Ik ben gisteren naar huis gereden en dacht dat alles goed was, maar helaas.
Ik start hem door eerst de contactsleutel om te draaien (dehh) en zie dan dat het motor management lampje brandt, en dan start ik. Toen hij aansloeg ging dat lampje gewoon uit. Als hij niet aanslaat blijft het branden, niet knipperen maar branden.
Als hij niet aanslaat maakt hij een rauw geluid, en hij gaat heel snel naar benzine stinken alsof hij verzuipt.Ik laat hem nu maar even staan want ik moet drie weken weg voor mijn werk.
In de tussentijd maar even kijken wat het is, misschien de brandstof druk niet goed, ik weet echt niet maar waar ik moet zoeken.
Leden, ik zit er erg mee omhoog vooral omdat mijn vrouw hem nodig heeft, hij heeft 2 maanden voor de deur gestaan en nu zit het erin dat het weer een maand is. Ik kijk met smart naar jullie reacties.
Met vriendelijke groet
Marco31 juli 2016 om 12:29 #18323785is een gokje maar, misschien is je monopiont injector kapot, dat die lekt of te veel inspuit waardoor die verzuipt en, niet start.
misschien kan je het wel zien als je die zwarte kap eraf haalt bovenop je gasklep ,dat er overdreven veel benzine op je gasklep komt tijdens het starten.
er hoort normaal een fijne nevel op je gasklep te komen die je amper ziet.door het velen starten worden je bougies ook nat waardoor die niet zo makkelijk aanslaat.
heb dit zelf nog nooit geprobeerd maar, soms spuiten ze wel eens remmenreiniger in de inlaat ,op de gasklep om een auto gestart te krijgen, als je em dan wel gestart krijgt is het een brandstof probleem maar dat is meestal als die geen of te weinig brandstof krijgt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.