Forumindex › Forums › Modellen › Astra › HELP!! Astra 1.9CDTI 120pk wil niet meer…. NIEMAND?????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 december 2014 om 15:08 #17269615
Goedemiddag Allemaal,
Ik zal zo even een berichtje maken en me eigen even voorstellen :oops:
Ik heb het volgende probleem:Ik stapte net in me auto, hij starte probleemloos en reed de straat uit, na 300 meter wilde hij niet meer soepel rijden.
De auto in de 1ste versnellling gezet en met koppeling in gas gegeven, wat schets mijn verbazing hij komt moeilijk op toeren….
Al schokkend en stotend terug gereden naar huis en de auto weer geparkeerd.Het vreemde is, de auto loopt stationair prima maar zodra ik gas ga geven begint ie te sputteren en komt ie heel moeilijk in de toeren. Net of stikt de auto erin, en uit de uitlaat komt alleen condens”rook”
Wat kan dit zijn?? Zit te denken aan Marters, mede omdat er bovenop me accuhoes droog zaagsel ligt…. Maar aan de andere kant dan moet ie stationair ook onregelmatig lopen.
Vorige week plofte ( hij bleef ploffen, zolang de motor liep) hij een keertje uit de uitlaat nadat we een uur hadden gereden, nadat ik hem had afgezet en weer gestart naar 1,5 uur is het niet meer terug gekomen. Kan dit er ook mee te maken hebben?
Heb ook iets gelezen over de EGR dichtgeroet of de pijp voor de roetfilter?
Het is een Astra station 1.9 CDTI 120pk uit 2006.
Iemand hier ervaring mee??
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gr. Douwe
20 december 2014 om 11:05 #18265233Gisteren de auto laten uitlezen.
0 Storingen gevonden.
Kan het de gaspedaalsensor zijn?Niemand een idee?
20 december 2014 om 16:26 #18265234Gaspedaal kan worden uitgelezen , in de zin van ; trap jij hem half in dan moet die 50% aangeven.
Maar als ik je verhaal zo hoor vind ik het vreemd dat die helemaal geen foutcodes heeft
4 januari 2015 om 08:56 #18265235Niemand?????
Had het gisteren weer.Koude motor, rijdt 3 km en parkeer hem, na 2 uur en dus wederom koude motor start ik hem en rijd weg. Geen vermogen, hij schokt en komt niet in de toeren zelfs niet in de vrij…
Motor uitgeschakeld, gewacht en weer gestart, wederom geen vermogen en de toerenteller komt moeizaam omhoog. Nadat ik 2 minuten stationair heb gedraaid, gaf ik gas en hij deed het weer als vanouds??
Vervolgens een stuk gereden, 30 minuten gewinkeld, gestart en probleemloos naar huis gereden.Niemand die hier ervaring mee heeft??
4 januari 2015 om 09:07 #18265236Verstopt roetfilter of kat misschien ? (gooi het maar effe in de groep :) )
Dan kan hij namelijk stationair z’n uitlaat wel kwijt maar als je gas geeft niet meer.
Kan ook misschien een EGR probleem zijn4 januari 2015 om 10:30 #18265237Blijf ik vreemd vinden dat je met uitlezen niks vindt. Motormanagementlamp brandt ook niet?
Heb je onder de motorkap gekeken of er miss. een slangetje losgeschoten is or whatever? En hoe is die uitgelezen? Met opcom?
4 januari 2015 om 11:26 #18265238Heb hem bij een Boschcarservice garage in Deventer laten uitlezen, geen idee met welk welk programma die is uitgelezen..
Ze zeggen daar dat als je hem uitgeschakeld en weer start dat dan de foutcode gereset is. Er brand geen storingslampje, hij schokt en kruipt heel langzaam in de toeren…
Heb onlangs ook nog gehad dat ik wegreed en hij niet echt vooruit wilde. Net of reed ie in de noodloop, en ik moest doorrijden omdat ik nergens veilig kon stoppen. Toen ik in de 3e reed, en rond de 55/60 km per uur kwam, toen uit het niets pakte hij weer op en ben ik probleemloos naar huis gereden ( 60 km). Diverse rotondes en stoplichten gehad, en hier deed ie niet vreemd.
Heb onlangs rond de 140/150km per uur gereden, 45 minuten lang en toen ik op de plaats van bestemming kwam toen “stonk” ie wat… En hij plofte onregelmatig uit de uitlaat. Maar toen ik hem uitdeed ( kwam er een pluim uit de uitlaat) en weer starte was het ploffen uit de uitlaat weg.
Tevens tikt de uitlaat halverwege de auto ook ergens als ik langere tijd heb gereden en de motor heb uitgeschakeld, en soms ook bij kortere stukjes.Verder neemt ie geen olie, rookt niet, geen bijzondere dingen zeg maar.
:shock: schiet mij maar lek……
4 januari 2015 om 12:29 #18265239hoi,
wat is je kilometerstand ongeveer?
je hebt het niet elke keer dat je met je wagen rijd? Bv 1 dag wel dan 14 dagen niet, dan terug 1 dag last van?Kan idd zijn dat je roetfilter het aan het begeven is.
Als je EGR klep defect/vervuild is en niet goed meer sluit kan je ook problemen hebben dat je geen vermogen hebt of minder vermogen.Heb je al eens je oliepeil gecontroleerd? geen verhoging of verlaging van hoeveelheid.
Koelvloeistofpeil gecontroleerd?
Anders abnormale geluiden als hij stationair draait? Of als hij normaal rijd?Je gaspedaalsensor nja denk als die hapert dat hij gewoon niet wil optrekken, en dat je dan geen poffen in je uitlaat zal hebben.
4 januari 2015 om 12:57 #18265240De km-stand is 196.000
Heb er soms dagen geen last van, en dan plots doet ie het en dan kan het dagen goed zijn en soms ook bijv 2 dagen achterelkaar
Koelvloeistof: is normaal
Olie : is normaal
Geluiden : Geen abnormale geluiden.Gaspedaalsensor werkt 100%, die hebben ze gemeten op de computer.
Is dit iets om te proberen???
Diesel Particulate Filter Cleaner
Wynn’s Diesel Particulate Filter Cleaner, voor consumenten gebruik, is een chemische behandeling voor dieselmotoren die roetuitstoot vermindert en de roetfilter reinigt en regenereert.
Ref. Nr. 28272: 12×325 ml
Eigenschappen
Vermindert de roetvorming gedurende de verbrandingscyclus van de brandstof.
Ontstopt en regenereert verstopte roetfilters zonder demontage.
Volledige verbranding van de roetdeeltjes gedurende het rijden.
Verhindert frequente onderhoudskosten voor het manuele regenereren van de verstopte roetfilter.
Optimaliseert de verbranding en vermindert het brandstofverbruik.
Bijzonder geschikt voor rijcyclussen in de stad.
Kan gebruikt worden in combinatie met ingebouwde regeneratiesystemen.
Geeft een razendsnel resultaat!
Toepassingen
Voor dieselmotoren met alle types roetfilters.
Voor diesel en biodiesel tot B30.
Simpelweg in de brandstoftank gieten!
Gebruiksaanwijzing
Een fles van 325 ml aan minimum 40 liter dieselbrandstof toevoegen. Alle 3 tankvullingen of 3000 km toevoegen.
Talen op de verpakking
Engels, Frans, Duits, Nederlands4 januari 2015 om 16:00 #18265241Ik denk dat dit product eerder preventief bedoeld is, niet als je al problemen hebt… maar dat is wat ik ervan denk :p.
Misschien heb je wel resultaat, maar tijdje later sta je wss weer aan de kant.Zoals reeds aangegeven door andere mensen hier zou ik ook aan de roetfilter denken.
4 januari 2015 om 16:12 #18265242Ik denk ook dat de egr zwaar vervuild is.
Maar helaas wil dat nog een best klusje zijn. Je zult schrikken hoe dicht geslipt het allemaal is.4 januari 2015 om 16:41 #18265243turbo slang mischien los ook 1 keer gehad
4 januari 2015 om 17:38 #18265244Alleen als de motor koud is??
Misschien iers met gloeiers??verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
4 januari 2015 om 19:54 #18265245ja, als het enkel bij een echte koude motor is en in het koude weer kan het ook een vervuiling zijn van de inspuiting/injectienaalden,
kan dikwijls wat water in de dieselfilter zitten.je kan idd eens proberen met een additief toe te voegen aan je tank, iets die alles reinigt.
ik kan u dit aanraden : http://www.wynns.be/Product.aspx?p=12292&g=GRP_PRO_DIESEL” onclick=”window.open(this.href);return false;ik heb dit in allebei mijn auto’s gedaan en ben er zeer tevreden van!
4 januari 2015 om 20:11 #18265246Je kan beter in je tank pissen dan Wynn’s erin.
Beter spul is Tunap en Forté ;)
19 januari 2015 om 21:13 #18265247Hallo allemaal,
Was even een tijdje off-line door drukte :( …..
Heb zeker van bovenstaande tips gebruik gemaakt, heb een toevoeging in me tank gehad, zelf alles gecontroleerd… maar helaas niets, en kreeg maar geen storingslampje…
Maar me auto staat nu bij de garage.
Heb eindelijk een storingslampje op me dashboard en de volgende storing kwam eruit.P2279 was de foutmelding.
Ze gaan morgen de EGR testen, naar alle waarschijnlijkheid ligt hier de fout.
Hoop dat dit het is, dan kan er een nieuwe op en ben ik van deze ellende af hoop ik.Houdt jullie op de hoogte
19 januari 2015 om 21:24 #18265248Effe gekeken wat die code is :
P2279 = Intake Air System Leak Detected
The control unit recognises a mechanical malfunction of the following component via an internal evaluation logic:
Intake systemZou dus ook valse lucht kunnen zijn.
19 januari 2015 om 22:35 #18265249EGR en Luchtmassameter geven nog wel eens flinke problemen en zeer rare storingen zoals hierboven beschreven
23 januari 2015 om 13:08 #18265250Met P2279 heb ik de Astra H van ons weggedaan ;)
Je blijft zoeken. Hopelijk kun jij het wel vinden. Check EGR,
LMM, turbodruksensor, turbo-onderdrukventiel, alle slangen rondom de turbo etc. etc. etc.Succes!
11 februari 2015 om 20:36 #18265251Het euvel is opgelost.
Het was de EGR, zowel de ingaande als uitgaande kleppen waren kapot. Nieuwe erop en klaar was kees.
Alleen nu waarschijnlijk me 2e massavliegwiel defect….. Om te :cry :wtf
Is het ene klaar, komt het volgende gelijk en nog een duur geintje ook….. Hoop dat me beun hieraan iets kan doen…
Gelijk maar nieuwe koppelingset erin, de boel is er binnenkort toch af..
11 februari 2015 om 23:32 #18265252Je had mischien beter de egr kunnen afdoppen en deze uit de software kunnen laten schrijven voor 50.- dan was je voorgoed van dat ellendige ding afgeweest.
12 februari 2015 om 06:34 #18265253AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vliegwiel geintje heb ik ook gehad afgelopen jaar.. daarbij ook gelijk druklager, drukgroep en koppeling vervangen.. Mail even met FSRS-opelwebshop, die kunnen je voor goede prijzen een mooie complete set leveren inclusief de benodigde bouten e.d.
Een voordeel, daarna rijdt de auto wel super lekker met zo’n nieuw vliegwiel, wat een verschil!
12 februari 2015 om 09:47 #18265254@pixels66 wrote:
Vliegwiel geintje heb ik ook gehad afgelopen jaar.. daarbij ook gelijk druklager, drukgroep en koppeling vervangen.. Mail even met FSRS-opelwebshop, die kunnen je voor goede prijzen een mooie complete set leveren inclusief de benodigde bouten e.d.
Een voordeel, daarna rijdt de auto wel super lekker met zo’n nieuw vliegwiel, wat een verschil!
Top! :thumb ga gelijk even op de website kijken.
Kun je makkelijk erbij komen, of moet je enorm veel loshalen? Begrijp dat het geen klusje van een uurtje is, maar kun je de bak ertussenuit schuiven.
Is er ook een handigheidje voor? Tips zijn altijd welkom
12 februari 2015 om 10:25 #18265255AnoniemLid sinds:
1 January 1970Voor de 1.9 weet ik het niet zeker, maar zal ongeveer het zelfde zijn als voor de 1.7 en daar wordt je niet vrolijk van.. Complete subframe er onderuit, dan de bak helemaal los.. Carloastra doet het in ongeveer 5 a 6 uurtjes…
12 februari 2015 om 16:02 #18265256Je kan ook is op ebay kijken als je uitzoekt wat je precies nodig hebt kun je hier ook zeer voordelig shoppen,
Ik ben destijds ook nog in onderhandeling geweest met FRSR prima winkel overigens maar konden het mij natuurlijk lang en na niet aanbieden voor de ook wel heel erg scherpe ebay prijs, ik heb in december 519,00 euro betaald inclusief verzending voor een Luk Set (met bouten en toebehoren) en Sachs dubbel massa vliegwiel wel voor een z19dth motor was totaal voor 825 euro klaar met verse bakolie & inbouw succes :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.