Forumindex › Forums › Modellen › Astra › help! apk bijna verlopen… uitstoot krijg ik niet goed!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2012 om 20:15 #17244901
oke,,
ik snap er niks van. injectie reiniger gebruik. werkt niet.
lambra sonde schoongemaakt, werkt niet
de kat was al vervagen (immitiatie kat) gemaakt voor opel astra. eu keurmerk ofso.
gebruikt geen olie. en de waarde bij de meting gaat ook niet omlaag bij het dichtknijpen van de luchtslang van de karter.al met al snap ik er niets van..
iemand een oplossing?
bedankt alvast!10 januari 2012 om 20:17 #17968179Lambda vervangen, en met een IMIKAT moet je echt na FLink gereden hebben pas gaan meten, ik krijg mijn 1.6 16V ook niet goed als de KAT niet warm genoeg is.
Willem
10 januari 2012 om 20:23 #17968180oke dus toch. ja ik zorgde alleen dat de motor warm was als ik er was. (8 km naar de garage) . dan morgen vroeg maar is even een groter rondje doen voor ik ga. bedankt!
10 januari 2012 om 20:25 #17968181Goed stampen met het apparaat…
Willem
10 januari 2012 om 20:29 #17968182Echte keurmeester wacht wel tot die koud is lijkt mij?
10 januari 2012 om 20:30 #17968184iemand meer opties?
10 januari 2012 om 20:31 #17968183@DarkNL08 wrote:
Echte keurmeester wacht wel tot die koud is lijkt mij?
daar zit wat in. alleen heb ik dit zelf nog nooit ervaren.
10 januari 2012 om 20:33 #17968185Wacht tot ie Koud is, als je Warm moet meten.
Ik heb zelfs Strenge keurmeesters gehad, en 1x een RDW steekproef keurmeester welke mij een rondje liet trappen om de BOEL warm te rijden..
Liefst zo warm mogenlijk meten!!
Willem
10 januari 2012 om 20:38 #17968186En even voor je binnen rijd eens heel hoog in toeren gaan,
even alles eruit blazen :D10 januari 2012 om 20:45 #17968187voor mijn bijde voertuigen is even op 5000 toeren onbelast voldoende om de Kats op juiste temp. te krijgen en is de uitstoot perfect.
Willem
10 januari 2012 om 20:59 #17968188oke. al met al. morgen voor ik ga eerst maar even een andere lambda er in draaien. een groot rondje doen en even goed doorgassen. en dan hopen dat hij nu bij de 3e keer wel goed is….
bedankt zover.
10 januari 2012 om 21:18 #17968189Ik zal voor je duimen :thumb
10 januari 2012 om 21:24 #17968190en als dit alles niet helpt dan moet je het lucht filter eruit halen voordat je naar de keuring gaat.
dit wil in sommige gevallen ook nog wel eens helpen………Gert
11 januari 2012 om 05:26 #17968191Ik rijdt 75 KM uit mn werk naar mn keurmeester voor ik hem aflever. Ik bel hem als ik weg rijd, dan zet hij dat apparaat aan, en ze meten hem dan meteen als ik voor de deur sta…
11 januari 2012 om 06:37 #17968192even offtopic, maar hoe doen ze dat dan bij volkswagen/mercedes enzo?
als je dan naar de uitlaat kijkt komt er al een zwarte walm uit :jerry met name de diesels…..11 januari 2012 om 10:45 #17968193Ik heb het ook gehad met een Mercedes C200 waarmee ik voor het eerst naar apk ging, de apk meester gaf hem flink op zijn donder om eens flink aantal keer te trappen, ik dacht dat gaat zo dadelijk goed fout en vroeg of dat nu nodig was?
Hij zei me, ik kan het begrijpen dat dit een angstig iets is, ik adviseer de Mercedes af en toe eens flink op zijn staart te trappen, Je hoeft echt niet 140 of 180 te rijden, als je een aantal km 120 rijd, moet dat voldoende zijn, vind ie leuk!!, en is dit niet nodig.
Ik heb zo het idee dat je niet echt een snelheids maniak bent, ik zei nope dat klopt.
In dat daar op volgende hele jaar heb ik zijn advies opgevolgd, en inderdaad hij hoefde maar even te trappen, en ik had een keurige meeting.11 januari 2012 om 13:28 #17968194AnoniemLid sinds:
1 January 1970@robert_corsa wrote:
even offtopic, maar hoe doen ze dat dan bij volkswagen/mercedes enzo?
als je dan naar de uitlaat kijkt komt er al een zwarte walm uit :jerry met name de diesels…..Jij hebt het over roet ;) Dat is wat anders dan de co-meting wat hierboven besproken word
12 januari 2012 om 15:50 #17968195@computerbug wrote:
Ik heb het ook gehad met een Mercedes C200 waarmee ik voor het eerst naar apk ging, de apk meester gaf hem flink op zijn donder om eens flink aantal keer te trappen, ik dacht dat gaat zo dadelijk goed fout en vroeg of dat nu nodig was?
Hij zei me, ik kan het begrijpen dat dit een angstig iets is, ik adviseer de Mercedes af en toe eens flink op zijn staart te trappen, Je hoeft echt niet 140 of 180 te rijden, als je een aantal km 120 rijd, moet dat voldoende zijn, vind ie leuk!!, en is dit niet nodig.
Ik heb zo het idee dat je niet echt een snelheids maniak bent, ik zei nope dat klopt.
In dat daar op volgende hele jaar heb ik zijn advies opgevolgd, en inderdaad hij hoefde maar even te trappen, en ik had een keurige meeting.Van 120km/u word zo’n MB diesel echt niet schoon hoor, niet eens warm, t apparaat rijd dan ergens op 0 tot 0,2bar overdruk…
Diesels krijg je alleen schoon door een GOED stuk VOLUIT te rijden….
En Flink zwarte rook zegt nog niks over de waarde op t apparaat..
Ik heb onze kadett diesel zelf OPEN moeten draaien wilde die het halen, en haalde het toen ruim terwijl er meer zwarte rook uitkwam… gaat om percentage per gemeten ander gasdeel…
Willem
12 januari 2012 om 16:09 #17968196Hoi, Willem
Op voorhand, als de apk meester liegt, dan lieg ik ook, of het kwam toevalig zo uit.
Ik ga echt niet tegen je in praten!! :D ik was er in iedergeval toen mee weg.
En voluit!!! :shock: daar heb ik het lef niet voor. dan kan ik gelijk mijn onderbroek verschonen.12 januari 2012 om 16:33 #17968197Mooiste is dat op de autobahn.
En als je het niet gewend ben, Rustig opbouwen…
Ja sommigen waaronder ikzelf hebben dan makkelijk praten, ik zit regelmatig in DLD lekkere snelheden van GOED boven de 220km.u te rijden..
Willem
12 januari 2012 om 22:30 #17968198oplossing/probleem: verkeerde lambda sonde… zat er dus in, en is er nieuw in gegaan. na een check van een ex opelmonteur de goede gekocht en was de auto perfect. niet tot bijna geen uitstoot.
bedankt voor alle reacties! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.