Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › help !!??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 maart 2011 om 17:48 #17234325
Goeienavond!
Ik zit met een probleem mijn auto start heel moeilijk alleen als ik gas bijgeef en start dan start tie en blijft tie even bij de 3000 toeren hangen en zakt langzaam terug stationer heeft tie een heel onregelmatig toerental als ik vanuit stilstaand weg moet rijden moet ik veel gas bijgeven iemand enig idee wat dit kan zijn?? Of iemand die me kan komen helpen? Het mm lampje brand niet mvg groet dennis oprins17 maart 2011 om 18:43 #17839698Oja en als ik gas geef reageert tie daar pas erg laat op hoop snel iets te horen wand wil hem snel gemaakt hebben wand heb hem echt nodig
17 maart 2011 om 19:11 #17839699Onder de B corsa van m’n meissie zit ook een TA Technics set,zelf vind ik het wel goed.Alleen gaat ie er weer ondervandaan,omdat ze het niet fijn vind rijden.Het setje is nog geen half jaar oud.
Ik heb hier op het forum gelezen dat je een B setje ook onder een A corsa kunt zetten.
Als je intresse hebt hoor ik het wel17 maart 2011 om 19:12 #17839700Sorry,bij de verkeerde topic geplaatst:sleeping
17 maart 2011 om 19:16 #17839701(Laten) uitlezen, dan weet je wat er aan de hand is ;)
17 maart 2011 om 19:29 #17839702Ja t mm lampje brand niet kunne ze hem dan uitlezen?
17 maart 2011 om 19:38 #17839703Je kan hem altijd uitlezen.
17 maart 2011 om 22:56 #17839704bij het uitlezen zien ze ook alle waardes en ook precies wat de motor wel/niet doet ;)
18 maart 2011 om 08:44 #17839705Nu kom ik erachter dat die stofzuiger die altijd aanslaat als tie koud is contunu draait ook als tie warm is nu heb ik die even losgekopeld maar dan blijft t nog het hoort tog niet dat die blijft draaien?
18 maart 2011 om 09:47 #17839706de stofzuiger hoort bij de koude start er xtra lucht in het uitlaattraject te doen om de katalysator eerder te doen op warmen zodat deze sneller op temperatuur is om de emissiewaardes te halen
deze wordt door een vacuumklepje aangestuurt?(correct me if im wrong)
18 maart 2011 om 10:54 #17839707Ik heb hem net uitlaten lezen helemaal nix te vinden hij heeft een beetje aan stekkertjes gerommeld en hij rijd weer kwam ik thuis weer hetzelfde liedje ik een beetje aan stekkertjes geromeld en hij rijd weer maar nu denken ze bij de opel garage dat het de egr klep is dat die soms blijft hangen en dat het daar door komt iemand nog andere ideen wat t kan zijn?
18 maart 2011 om 11:13 #17839708je weet welk stekkertje ze aan hebben zitten ´rommellen´ ?
Haal dit stekkertje los en spuit deze eerst eens in met contact spray.
18 maart 2011 om 11:16 #17839709Dat zal ik eens proberen het is dat stekkertje wat helemaal bovenin zit aan de schanierzijde van de moterkap 3 pinnetjes heeft die weet eigenlijk ook niet waar die voor is maar zal hem zo eens inspuiten
18 maart 2011 om 11:19 #17839710Want vind het al zo gek als het de egr klep is moet dat. Tog in de compter opgeslagen ziJn en te zien zijn met uitlezen
18 maart 2011 om 11:21 #17839711Kan je uitleggen welk stekkertje en waar die zich bevind? Misschien dat er meer mensen zijn die je precies kunnen vertellen wat het doet, of wat het momenteel juist niet doet ;)
Op deze foto met het ‘groene’ klipje?
18 maart 2011 om 11:33 #17839712Heey nee die is het niet dat is tog de tepratuur sensor het is de stekker als je moterkap open is en je staat ervoor links boven het koelvloeistof reservoir
18 maart 2011 om 11:59 #17839713Em, is toch groen klipje (in het dit maal rode cirkeltje) ? of werkt mijn hertogjan bier van gister avond nog :o
Het omcircelde is niet van de temperatuur, deze heeft te maken met vacuüm systeem
18 maart 2011 om 12:09 #17839714Haha ja idd die is het nee is niet je hertog jan ;) hmm kan het dat dan zijn als die niet goed contackt maakt dat ik er die problemen door krijg?
18 maart 2011 om 13:19 #17839715[rquote=1894231&tid=144714&author=DennisOprins]Haha ja idd die is het nee is niet je hertog jan ;) hmm kan het dat dan zijn als die niet goed contackt maakt dat ik er die problemen door krijg?[/rquote]
Het apparaatje waar uit het hoofd 1 stekkertje voor stroom en 2 vacuümslangetjes op zitten regelen een aantal kleppen rondom de motor. Je kan van een vacuüm lek/probleem de raarste storingen krijgen en kan je motor ook in een nood-loop programma gaan draaien (net of die dan op 3 cilinders draait)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.