Forumindex › Forums › Modellen › Astra › HELP!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juli 2010 om 09:16 #17223097
Hallo..
Een vraagje aan jullie allen.
wie kan me helpen?
Ik heb een opel astra G uit 1999
Nu zit ik met een probleem.Als ik mijn auto wil starten en de sleutel in het contact omdraai hoor ik de motor draaien de startmotor ook maar de auto slaat niet aan. ( voor je het gaat vragen JA er zit genoeg benzine in hhaha) in mijn auto ligt een ecotec blok.
Nu moet ik er bij zeggen dat dit random gebeurt.
dan doet ie het opeens weer 4 dagen en dan soms weer niet . het is nu dus een onbetrouwbare auto om een eind te gaan rijden.Wie o wie kan me helpen. of weet meer van dit probleem
Wil je meer weten of heb je vragen hier over let me know..!!!2 juli 2010 om 09:46 #17695163Knippert het motorstoringslampje??
2 juli 2010 om 13:06 #17695164hey bedankt voor je reactie..
als ik mijn contact aan zet dan gaan alle lampjes even branden endan gaan ze uit.
en als ik dan probeer te starten gaat het moterlampje even branden..maar er gaat niks knipperen..
2 juli 2010 om 13:09 #17695165Dan even laten uitlezen, het lampje geeft al aan dat er wat mis is.
Eventueel zou je de reserve sleutel kunnen proberen, het mm lampje gaat namelijk knipperen als de sleutel niet herkent wordt. Dan wil die ook niet starten ;)
3 juli 2010 om 06:42 #17695166Kan ook altijd de accu zijn. Met iets te lage spanning kunnen die het makkelijk opgeven…
7 juli 2010 om 09:48 #17695167heren Bedankt voor jullie reacties
Hier de oplossing voor eventueel mensen die het zelfde probleem ondervindenNa lang onderzoek door de garage ( opel + wolf garage dordrecht ) zijn ze er achter wat het is..
De Bobine is defect
De krukas sensor is niet goed meer.
De toeren tal sensor is defect..Volgens de moteur een middagje werk en dan gaat ie het weer doen.
Kosten totaal +/- 530€ maken dus!!..
Voor dat geld geen nieuwe auto!!Thanks you all
7 juli 2010 om 16:53 #17695168Krukassensor is toerental sensor 1 (Primaire Toerental sensor) en Krukaspositie (BDP) sensor (voor basis afstelling van inspuiting en ontsteking)
Nokkenas sensor is toerental sensor 2 (Secundaire toerental sensor) en Nokkenaspositie sensor (voor Fine tuning van de inspuiting en ontsteking)
Bobine gaat ook wel eens kapot bij deze motoren.
en ja, hoge prijs, maar dat komt door de onderdelen, het werk is het niet echt.
Bobine kan in een 15minuten vervangen worden.
Krukassensor tussen een 15 en 30minuten
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.