Forumindex › Forums › Modellen › Astra › HELP?????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2010 om 16:18 #17219540
Goede midddaaaggg,
kan iemand me vertellen hoe ik in stappen me kabels van me versterker naar me accu kan brengen bij me instap dorpel ? ik heb hem los geschroefd bij de motorkap hendel… maar die rubber bij die dorpel dat gaat zo zwaar en zoveel kracht om die dorper eraf te halen ? en dan keek ik erin en zag ik een mantel buis of rekjes erom heen zitten :( hoe moet ik ooit die kabels daarbij doen ? of kan ik dat er gewoon naast leggen,
hopen dat iemand me wat kan leren :D owja,
heb je ook klemmetjes nodig ? om dat open te houdenik hoorde ook van een audio mannetje, dat je de spannings kabel links moet leggen en de box draden rechts wegens ruis en storing? moet ik dan alles omleggen naar rechts alle speakerdraden, sorry heb geen ervaring mee maar vind het super leuk om het uit te voeren ^^
Alvast bedankt.
3 april 2010 om 16:31 #17651632Welk model Astra praten we over??
Standaard kan je elk kapje netjes demonteren, je hoeft deze niet op de wrikken/houden.
Niet alleen de schroefjes aan de voorkant los halen, maar ook degene die achter te dekseltjes zitten.Daarnaast moet je niet je box draden aan een kant leggen maar de lijnkabels (de tulpkabel tussen de radio en versterker)
Dus aan de ene kant je voeding en aan de andere kant je lijnkabel
Je kan mits de kabel niet te dik is deze in de goot kwijt.Tip:
Zeker de voedingskabel zo dicht mogelijk bij de accu af, liefst binnen 30cm en zeker voordat je de auto ingaat.3 april 2010 om 16:34 #17651633origineel gepost door Powercorsa
Welk model Astra praten we over??Standaard kan je elk kapje netjes demonteren, je hoeft deze niet op de wrikken/houden.
Niet alleen de schroefjes aan de voorkant los halen, maar ook degene die achter te dekseltjes zitten.Daarnaast moet je niet je box draden aan een kant leggen maar de lijnkabels (de tulpkabel tussen de radio en versterker)
Dus aan de ene kant je voeding en aan de andere kant je lijnkabel
Je kan mits de kabel niet te dik is deze in de goot kwijt.Tip:
Zeker de voedingskabel zo dicht mogelijk bij de accu af, liefst binnen 30cm en zeker voordat je de auto ingaat.ik heb een rode dikke glasvezelf kabel met een accuschoentje erop :) maar die moet toch aan de kant van de accu liggen,
Opel astra G 2001 edition
3 april 2010 om 16:36 #17651634Ja en de kabels van versterker(tullipkabels) leg je via de andere kant. Heb zelf dus bij men astra f links de accukabel liggen en via de rechterkant de versterkerkabels.
3 april 2010 om 16:39 #17651635origineel gepost door Astra F Vaassen
Ja en de kabels van versterker(tullipkabels) leg je via de andere kant. Heb zelf dus bij men astra f links de accukabel liggen en via de rechterkant de versterkerkabels.Okee ik snap hem :D dankuu welll. de kabels van me speakers 8terin enzo die mogen wel blijven zitten.. ?
heb een Cougar versterker 3000 watt en een 1200 watt subwoofer ofzo haha al die schroefjes en aansluitingen wordt je helemaal kniftig van :swear
dr zat ooit een subwoofer in maar dat kabeltje van de accu was even dik als een box draadje voor een 450 watt subwoofer ofzo.. maar die was doorgebrand op die versterker nou weeti k waarom :P te dunne kabeltjes
3 april 2010 om 16:42 #17651636origineel gepost door jan0405
ik heb een rode dikke glasvezelf kabel met een accuschoentje erop :) maar die moet toch aan de kant van de accu liggen,Opel astra G 2001 edition
Klopt, dit is wel gebruikelijk.
De glasvezelkabel is je voedingskabel, zit koper in en geen glas ;)Ben zelf niet zo bekent met de Astra G, maar het lijkt me dat je dopjes in de kap moet hebben zitten waar weer schroeven onder verstopt zitten.
3 april 2010 om 16:44 #17651637origineel gepost door Powercorsa
origineel gepost door jan0405
ik heb een rode dikke glasvezelf kabel met een accuschoentje erop :) maar die moet toch aan de kant van de accu liggen,Opel astra G 2001 edition
Klopt, dit is wel gebruikelijk.
De glasvezelkabel is je voedingskabel, zit koper in en geen glas ;)Ben zelf niet zo bekent met de Astra G, maar het lijkt me dat je dopjes in de kap moet hebben zitten waar weer schroeven onder verstopt zitten.
Klopt TORX schroefies :D jaja ik heb me al voorbereid speciale bitjes gehaald (H) want het draaid altijd door met kruis schroevedraaier :P hhahaha dan maar ff orginele spul kopen,,,
3 april 2010 om 16:48 #17651638En op een versterker zitten idd veel stelschroefjes en schuifknopjes, is gewoon een beetje uittesten merk je vanzelf wel waar ze voor dienen:P Meestal een high pass filter dus filteren van de hoge tonen en een low pass filter voor de lage tonen en verder nog wel wat waarschijnlijk.
3 april 2010 om 16:52 #17651639bijna, maar net niet helemaal ;)
Highpass, elke frequentie doorlaten die hoger is
Lowpass, elke frequentie doorlaten die lager is.Hiermee stel je dus een gebied af waar de woofer op speelt.
Zou beginnen met 80Hz highpass en 250Hz lowpass.Voorzichtig met de gain, radio op ongeveer 80% openzetten voor het afregelen.
3 april 2010 om 16:57 #17651640origineel gepost door Powercorsa
bijna, maar net niet helemaal ;)Highpass, elke frequentie doorlaten die hoger is
Lowpass, elke frequentie doorlaten die lager is.Hiermee stel je dus een gebied af waar de woofer op speelt.
Zou beginnen met 80Hz highpass en 250Hz lowpass.Voorzichtig met de gain, radio op ongeveer 80% openzetten voor het afregelen.
heh wat waar gaat dit over :P ik kom uit een ei man:cool: ik snap nergens wat van als het maar werkt :)
3 april 2010 om 16:59 #17651641instellingen op je versterker ;)
Anders even vragen of je audio leverancier je hiermee wilt helpen, is namelijk vrij belangrijk om goed in te stellen
3 april 2010 om 17:25 #17651642Ja ik weet het ook niet helemaal precies maarja:sleeping Ik had een demo versterker van de mediamarkt dus die was al erg goed ingesteldking:
Ohja en denk aan een remotekabel die je op je versterker aansluit en op de remote van je radio(stond bij mijn pioneer op het draadje met een sticker), zodat je versterker inschakeld als je radio ook aangaat. Anders trekt die gelijk je accu leeg:o
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.