Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit !
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juli 2012 om 08:46 #17993352AnoniemLid sinds:
1 January 1970Toch weer mooi opgelost met die hik :thumb
ja wrijf het er maar in met je 212 pk :( mijn tijd komt nog wel ooit king:13 juli 2012 om 10:51 #17993353Helmer, heb je je can zo aangesloten?
Dikke slang vanaf kleppendeksel op de ingang van de catch can, lange buis in de can tot bijna op de bodem.
Uitgaande slang aansluiten op het gasklephuis?
En dan blijft er nog 1 stukje over?Kan iemand uitleggen hoe ik het moet aansluiten op een Z16SE
Sorry Helmer dat ik je topic kaap
13 juli 2012 om 11:02 #17993354AnoniemLid sinds:
1 January 1970Is anders dan bij jou auto. Bij mijn motor komt er 1 ontluchtings slag vanaf de onderkant en 1 vanaf bovenop naast de olie vuldop. Die 2 komen achter de motor samen in een zwarte ronde pot (lijkt op een catch-can) de olie separator. En vandaar daar gaat de ontluchting terug de inlaat in in de buurt van de turbo dacht ik.
In jou geval durf ik niet zeggen hoe het aangesloten moet worden.
Geen probleem voor de kaap mag altijd rick :thumb13 juli 2012 om 16:54 #17993355@Helmer opelfan wrote:
Toch weer mooi opgelost met die hik :thumb
ja wrijf het er maar in met je 212 pk :( mijn tijd komt nog wel ooit king:Heb wel ff de slang op de retourleiding aangesloten , want werd een beetje naar van de lucht binnen , als ik stil stond!
ff filmpje geschoten, maar lijkt het zelfde als de jouwe !
13 juli 2012 om 17:29 #17993356AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja ziet er het zelfde uit. Komt best veel stoom uit :shock:
Ja dat gaat de nodige stank leveren in de auto. Terug op de retour is het makkelijkste, Of op de uitlaat gaan aansluiten. Of een hele lange leiding leggen naar achter heb je ook geen last van nare luchtjes in de auto13 juli 2012 om 17:55 #17993357Volgens mij kan het niet op de uitlaat , want de druk in de uitlaat is hoger , lijkt me !
13 juli 2012 om 18:07 #17993358AnoniemLid sinds:
1 January 1970Aha dat is wel een goede. Er staat idd veel meer druk op de uitlaat dan dat er uit de carter ventilatie komt. En een leiding naar achteren leggen geeft waarschijnlijk in de winter weer problemen door bevriezing :hmmz
Dat geeft weer wat nadenk werk. Op de inlaat laten zitten dan denk ik13 juli 2012 om 20:13 #17993359Ik zal jullie een hint geven: “Venturi Effect”
;)
13 juli 2012 om 20:29 #17993360AnoniemLid sinds:
1 January 1970Thank’s heb gelijk gegooglte :jerry
14 juli 2012 om 08:27 #17993361Onder andere doordat Peter en jij een catch can hebben gekocht heb ik er ook een aangeschaft, ik ben alleen wel van plan de van mij aan te passen.
Ik heb dezelfde catch can als in de link en wil dezelfde aanpassing eraan doen, om zo veel mogenlijk prut op te vangen.
Misschien heeft er nog iemand wat aan de link.http://www.hyundai-forums.com/147-general-hyundai-non-model-specific-discussion/133416-gdi-you-need-oil-catch-can.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
14 juli 2012 om 10:14 #17993362AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goed bezig DennisD :thumb. De aanpassing met de buisjes uit jou link is zo gek nog niet. :D
14 juli 2012 om 13:35 #17993363Ik zie de meerwaarde niet van die buisjes!
De smurrie valt toch al naar beneden.14 juli 2012 om 16:51 #17993364Ben van mening dat hierdoor meer olie resten e.d achterblijven in de catch can.
14 juli 2012 om 16:55 #17993365AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja lijkt mij ook. Aangezien de in en uitgang van de catch-can vrij dicht bij elkaar zitten
14 juli 2012 om 19:12 #17993366Ja maar er staat haast geen druk op.
14 juli 2012 om 19:19 #17993367AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee idd druk staat er niet op. Ik ga er zelf verder geen aanpassing meer aan maken. Eerst eens kijken hoeveel troep er op de lange termijn in de Catch gaat zitten :thumb
Maar allerlei tips zijn welkom :wors
14 juli 2012 om 19:26 #17993368Okay, dacht dat er wat meer druk op stond, zal hem z.s.m plaatsen, mocht het me niet bevallen is de aanpassing zo gedaan
14 juli 2012 om 19:29 #17993369AnoniemLid sinds:
1 January 1970Er staat zoveel druk op dat je er nog geen ballon mee kan opblazen. En er komt ook geen hitte bij kijken. Warm word het hoogsten. Gevaarlijk is het dus niet.
24 juli 2012 om 06:09 #17993370Maken de mm wat uit of is dat niet relevant voor het aansluiten van de slangen. Heb er eentje op het oog van 10mm/14mm voor de slangen, maar meeste zijn 9mm/15mm. Het gaat om eentje van 2 liter inhoud, lijkt me wat beter gezien die halve liter en het leegmaken gedoe, zal bij een 2 liter wat langer duren.
24 juli 2012 om 20:03 #17993371Hele mooie update
Ziet er echt goed uit :thumb24 juli 2012 om 20:06 #17993372Ziet er goed uit!
Heb er op advies van Speaker ook een besteld, nu alleen kijken waar ik plek heb in m’n motorruimte… 3L vult de ruimte iets meer op
24 juli 2012 om 20:10 #17993373AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hallo kimmiej666, Het is zeker een goed ding om een cacht te plaatsen. En ja een V6 neemt zeker meer ruimte in :shock: Maarja de funfactor is ook vele malen groter haha
24 juli 2012 om 20:12 #17993374@Helmer opelfan wrote:
Hallo kimmiej666, Het is zeker een goed ding om een cacht te plaatsen. En ja een V6 neemt zeker meer ruimte in :shock: Maarja de funfactor is ook vele malen groter haha
Dat zal vast hahah
Zal denk ik hoogstens bij mij naast koelvloeitstof reservoir passen ben ik bang en dan is het nog behoorlijk krap :shock: :
24 juli 2012 om 20:22 #17993375AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat vol ook bij jou onder de kap :shock: :wub V6
Zo op de foto te zien. lijkt daar naast de koelvloeistof tank nog wat plek :hmmz
24 juli 2012 om 20:25 #17993376@Helmer opelfan wrote:
Wat vol ook bij jou onder de kap :shock: :wub V6
Zo op de foto te zien. lijkt daar naast de koelvloeistof tank nog wat plek :hmmz
Ja moet ik alleen die kabel verplaatsen op schutbord :shock:
in het midden gaat amper, want daar liggen de andere 3 cilinders weer in de weg ben ik bang en wordt knap warm direct daarboven denk ik :D
Misschien kan ik net mooi uitkomen tussen de 2 kabels op het schutbord in…deze is wat beter van bovenaf:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.