Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit !
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2012 om 11:11 #17993277AnoniemLid sinds:
1 January 1970mijn dieseltje tikt ze der weer mooi uit. Nog even koelvloeistof bijvullen en nog wat kleine dingetjes. Dan eindelijk klus geklaard :D.
En zins gister ook nog in de lappenmand. Loop al jaren rond met een scheurtje in de meniscus. Gister ging het mis. Huisarts vermoed dat een stukje dubbel zit. Nu wachten op een oproep van het ziekenhuis :(29 juni 2012 om 11:16 #17993278Dat is minder, hopen dat het meevalt :thumbup
Wbt dat inlaatspruitstuk, is het niet mogelijk de egr uit te programmeren oid? Het is wel erg smerig zeg.29 juni 2012 om 11:32 #17993279De EGR wordt wel steeds als schuldige aangewezen, maar ik ben er inmiddels van overtuigd dat die in zijn eentje onschuldig is.
De carter ontluchting is de grote boosdoener. Die zorgt voor vocht en olie, waar de roet en ander vuil
zo lekker aan hecht.Ontkoppel je de ontluchting, kan roet niet met hechten en is de EGR onschadelijk. De EGR heeft ook voordelen zoals een langere verbrandings temperatuur, wat ook weer gezonder is voor je turbo.
29 juni 2012 om 13:05 #17993280AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat klinkt logies wat yzf1kr zegt. Als ik kijk wat er in de oude inlaat zit is kleffe troep. Wat uit de egr komt is droge uitlaatgas/roet. Carterontluchting daar komt olie en nattigheid vandaan.
Catch-can heb ik al :wors wie kan mij van tips voorzien van hoe en wat graag :D.Motor loopt weer mooi. Heb even de straat op en neer gereden. Merk nu al een wereld van verschil.
29 juni 2012 om 13:35 #17993281@Helmer opelfan wrote:
Dat klinkt logies wat yzf1kr zegt. Als ik kijk wat er in de oude inlaat zit is kleffe troep. Wat uit de egr komt is droge uitlaatgas/roet. Carterontluchting daar komt olie en nattigheid vandaan.
Catch-can heb ik al :wors wie kan mij van tips voorzien van hoe en wat graag :D.Motor loopt weer mooi. Heb even de straat op en neer gereden. Merk nu al een wereld van verschil.
De catch can moet tussen de slang van de carter ventilatie gezet worden.
Alleen weet ik niet hoe dat bij de 1,9 Diesel loopt.29 juni 2012 om 16:41 #17993282In het topic van YF….. Staat een manier. Als je voor de vec staat loopt ie van links achter onder de motorafdekking over het blok naar linksvoor alwaar ie in de aanvoerbuis naar de turbo verdwijnt. Kunt ‘m dan ook aan de voorkant aftappen als aan de achterkant. Ik kies voor de achterkant en hang ‘m naast m’n brandstoffilter.
Groet jraaf
29 juni 2012 om 18:36 #17993283AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat rijd mijn vec weer top king: mooi regelmatig optrekken. Stuk beter gas respons. Driving my vec is fun again :jerry
29 juni 2012 om 18:38 #17993284@Helmer opelfan wrote:
Wat rijd mijn vec weer top king: mooi regelmatig optrekken. Stuk beter gas respons. Driving my vec is fun again :jerry
Goed om te horen dat alles weer tip top is :thumb
Veel plezier en groet jraaf
29 juni 2012 om 18:49 #17993285AnoniemLid sinds:
1 January 1970thanks Jraaf en ieder voor de tips. Heeft zeker geholpen bij het vervangen van de inlaat :thumb.
Ga vanavond/morgen op zoek naar topic van yzf1kr voor de catch can. Kan ik daar morgen mooi mee aan de gang :D.Nu zit er onder het inlaatspruitstuk een zwarte ronde pot. Heeft ook wat met de ontluchting te maken?
Groet helmer
29 juni 2012 om 20:51 #17993286Go helmer go helmer :thumb
30 juni 2012 om 10:27 #17993287AnoniemLid sinds:
1 January 1970Net even gekeken naar een mooie plek voor de catch-can
Links van de motor lijk me wel een handige plek. Voor de bevestiging zoek ik een ophangbeugel die aan de rechterkant (van voorkant gezien) waar de ABS mee vast zit. Dan moet het met een kleine aanpassing lukken.
30 juni 2012 om 13:22 #17993288Die van mij zit in de accubak.
En ik heb hem niet terug de motor in lopen. Dat was ik eerst wel van plan, maar toen ik zag wat er alsnog uit de retour van de catchcan kwam heb ik besloten hem onder de motor in te leiden.
Hij hangt nu nog los, maar binnen kort sluit ik hem op de uitlaat aan.30 juni 2012 om 13:50 #17993289AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb foto’s daarvan gezien. Is wel een mooie plek Bij de accu. Heb ik ook bekeken. Past bij mij niet tankje te groot
3 juli 2012 om 18:11 #17993290Nice man leuke topic, ik wil die catchcan ook plaatsen alleen er zijn er zoveel, wat is een beetje kwaliteit merk of maakt dat niet uit?
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
3 juli 2012 om 18:21 #17993291AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hallo iquick, is veel keus in. Hoeft beslist niet veel te kosten. Nieuw vanaf 60€ denk ik. tot een paar honderd €. Met de goedkopere kan je prima af
3 juli 2012 om 21:10 #17993292Forge motorsport 450 dollar soow dan heb je wel een grotere inhoud :jerry. Ik zat meer te denken aan die simota kost 70 dollar dacht ik op ebay. Er zijn verschillende types met meer en minder inhoud. Plaatsen van dat ding schijnt 20 min werk te zijn. Moet wel eentje hebben met redelijk wat inhoud. Welke soort heb jij nu?
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
3 juli 2012 om 21:16 #17993293AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb de mijne overgekocht van Arjontje mooie ronde glimmende halve liter inhoud dacht ik.
Installeren is niet moeilijk. Ben zelf ook nog zoekende wat de juiste manier van aansluiten is. Welke slangen te gebruiken en wat afgedopt moet worden. Mooie plek vinden onder de kap ligt natuurlijk een onze eigen creativiteit :D3 juli 2012 om 21:18 #17993294AnoniemLid sinds:
1 January 1970Deze ist
http://www.qspraceware.nl/qsp-producten/catchtanks-1/olie-catchtank-rond.html” onclick=”window.open(this.href);return false;4 juli 2012 om 08:41 #17993295Beste oplossing is tegen het schutbord monteren. En uitgaande leiding naar onder en de uitlaat in.
De retour vanuit je catchcan bevat nog steeds veel dampen, die wil je niet terug voeren naar je intercooler.
4 juli 2012 om 09:07 #17993296AnoniemLid sinds:
1 January 1970Oke duidelijk. Komt er dus op neer dat bij het installeren van een catch can. Het hele of bijna. Het ontluchtings systeem zoals het standaard is komt te vervallen?
4 juli 2012 om 11:22 #17993297Het stuk vanaf het OEM scheidingsfilter komt inderdaad te vervallen.
(2 rubber leidingen en buis)
4 juli 2012 om 11:40 #17993298Dankje helmer, ga deze dan bestellen anders moet ik lang wachten als ik via ebay bestel. 8-)
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
4 juli 2012 om 12:07 #17993299AnoniemLid sinds:
1 January 1970goed bezig iquick. Hoe is het inmiddels met jou electra probleem?
4 juli 2012 om 20:57 #17993300Mooi dat ie weer rijd!
dikke vec zo!!
4 juli 2012 om 21:06 #17993301AnoniemLid sinds:
1 January 1970Thank you :D :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.