Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit !
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2013 om 22:21 #17993636
Ehm, excuses dat ik het zeg hoor
maar word er dan tegenwoordig zo’n rotzooi gemaakt
dat of de bak of het vliegwiel het niet uithoud?kun je niet beter alles van voor naar achter van een vectra b v6 er in moppen
en alleen chassis gebruiken?
blijft het tenminste heel :jerry8 januari 2013 om 22:28 #17993637Je kan er dan beter een 2.8 indouwen met Turbo :mrgreen: en dat 2000 euro kan goedkoper. Een vriend heeft zijn M32 bak revisie, plus DMF set voor 2200 euro vervangen, alleen DMF reparatie kostte hem 1000 euro.
Galaxy Nexus Tapatalk
9 januari 2013 om 03:28 #17993638AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dan weet ik genoeg Peter, Bedankt voor de uitleg :thumb
9 januari 2013 om 06:40 #17993639@iquick wrote:
Je kan er dan beter een 2.8 indouwen met Turbo :mrgreen: en dat 2000 euro kan goedkoper. Een vriend heeft zijn M32 bak revisie, plus DMF set voor 2200 euro vervangen, alleen DMF reparatie kostte hem 1000 euro.
Galaxy Nexus Tapatalk
holy fack man dat zijn geen leuke bedragen meer :hmmz
9 januari 2013 om 09:15 #17993640Tja of het leuk is of niet, als je met de tijd mee wilt rijden, zou je de huidige, verrotte techniek moeten accepteren. Met ons oude Astra G kende ik DMF en versnellingsbak problemen niet. Tegenwoordig is het zo dat je bij 150k alles wel kan vervangen, DMF, koppeling, de bak, distributie, waterpomp enz. Auto’s na 2003 zijn geen sterke auto’s meer.
Galaxy Nexus Tapatalk
9 januari 2013 om 10:37 #17993641Bedragen zijn idd erg prijzig, maar als je terug rekend naar materiaal en uren, is het zo gek nog niet.
We hebben er laats 2 gedaan, een 3.0 cdti en een 1.9 cdti. Is toch wel een paar avonden hard werken.Zij hadden de materialen uit Engeland laten komen, zou je Kimmie hier even moeten vragen.
9 januari 2013 om 11:35 #17993642Beide was in elk geval a hell of a job
In Engeland kosten de complete sets maar rond de 700€
Tel er wel even bij dat je ook moet aanschaffen:
– dot4 voor koppelingcilinder
– bakolie
– vliegwielboutenDas zijn in elk geval extra hoofd benodigdheden.
9 januari 2013 om 11:38 #17993643@iquick wrote:
Tja of het leuk is of niet, als je met de tijd mee wilt rijden, zou je de huidige, verrotte techniek moeten accepteren. Met ons oude Astra G kende ik DMF en versnellingsbak problemen niet. Tegenwoordig is het zo dat je bij 150k alles wel kan vervangen, DMF, koppeling, de bak, distributie, waterpomp enz. Auto’s na 2003 zijn geen sterke auto’s meer.
Galaxy Nexus Tapatalk
ik en verotte techniek accepteren?
dat gaat nooit gebeuren :jerry
hoe meer problemen ik op het forum lees
des te meer ik van mijn astra f ga houden :wub
vorige week 19 jaar geworden. roestvrij :thumbup
hopelijk houd hij het langer vol dan ik :D9 januari 2013 om 11:45 #17993644Waarom zover weg? http://www.fsrs-opelwebshop.nl/koppelingset-z19dth-z19dtj-1816332.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
ik krijg alleen de link niet werkend9 januari 2013 om 12:30 #17993645@roger rabbit wrote:
Waarom zover weg? http://www.fsrs-opelwebshop.nl/koppelingset-z19dth-z19dtj-1816332.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
ik krijg alleen de link niet werkendOmdat deze set op ebay.co.uk maar 479GBP kost !
9 januari 2013 om 13:46 #17993646AnoniemLid sinds:
1 January 1970http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-VECTRA-CLUTCH-FLYWHEEL-KIT-1-9-CDTi-05-08-150-/110532711001?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19bc435259″ onclick=”window.open(this.href);return false; :D
Ik breng em begin februarie naar de garage. Kan die weer 150.000. Kost wat maar dan heb je ook wat :D haha.
Mario dit is zeker geen rotzooi techniek. Dankzij deze techniek is rijden ee stuk soepeler en dus comfortabeller geworden. Wel 1 ding men kan auto’s bouwen die met gemak 1 miljoen op de teller zetten waarbij alleen gewoon onderhoud voldoende is. Maar helaas dat gebeurt niet. Teminste niet voor de gewone burger. Anders zou geen fabrikant nog wat verdienen. Al zet ik wel vraagtekens bij bepaalde onderdelen. Waarom nu juist bijvoorbeeld het vliegwiel maar 150:000 km mee gaat. Iemand die een diesel echt goed gebruikt en zeg maar 80:000 km per jaar rijd staat dus om de 2 jaar voor deze prijzige reparatie. Dus niet zeuren auto rijden doen wij voor ons plezier nie waar :shock: :jerry
Hier nog wat filmpjes over de DMF.
[youtube:2wivo89b]http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ[/youtube:2wivo89b]
[youtube:2wivo89b]http://www.youtube.com/watch?v=JOQgGHgateY[/youtube:2wivo89b]
[youtube:2wivo89b]http://www.youtube.com/watch?v=Tp5KeAQntGM&feature=endscreen&NR=1[/youtube:2wivo89b]9 januari 2013 om 15:38 #17993647Tja… dat is juist de verdiensten van de dealer.
Aan nieuwe auto’s verdienen ze niet zo veel … aan onderhoud des te meer !Gister had ik een vliegwiel/koppeling voor me van een Vivaro 1.9 Dti , die was gewoon op montagepunten afgebroken. Was een Luk , maar dat maakt dus nauwelijks uit !
9 januari 2013 om 15:40 #17993648Ach oud of nieuw, maakt niet uit.
M’n 2000 van bj 90 stopte ook de koppeling bij 240.000 ermee..
Daarna kregen we belletje dat vliegwiel nogal op gefikt was, bramen zaten er gewoon aan.9 januari 2013 om 15:53 #17993649@Helmer opelfan wrote:
Ik breng em begin februarie naar de garage. Kan die weer 150.000. Kost wat maar dan heb je ook wat :D haha.
Mario dit is zeker geen rotzooi techniek. Dankzij deze techniek is rijden ee stuk soepeler en dus comfortabeller geworden. Wel 1 ding men kan auto’s bouwen die met gemak 1 miljoen op de teller zetten waarbij alleen gewoon onderhoud voldoende is. Maar helaas dat gebeurt niet. Teminste niet voor de gewone burger. Anders zou geen fabrikant nog wat verdienen. Al zet ik wel vraagtekens bij bepaalde onderdelen. Waarom nu juist bijvoorbeeld het vliegwiel maar 150:000 km mee gaat. Iemand die een diesel echt goed gebruikt en zeg maar 80:000 km per jaar rijd staat dus om de 2 jaar voor deze prijzige reparatie. Dus niet zeuren auto rijden doen wij voor ons plezier nie waar :shock: :jerry
Hier nog wat filmpjes over de DMF.
[youtube:b11esmq2]http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ[/youtube:b11esmq2]
[youtube:b11esmq2]http://www.youtube.com/watch?v=JOQgGHgateY[/youtube:b11esmq2]
[youtube:b11esmq2]http://www.youtube.com/watch?v=Tp5KeAQntGM&feature=endscreen&NR=1[/youtube:b11esmq2]Heb je helemaal gelijk in Helmer!
Ik heb een tijdje werktuigbouwkunde gestudeerd en daar ben ik een aantal dingen te weten gekomen over de economische en technische levensduur van auto’s en voertuigen!
Vroeger was men zich daar niet zo bewust van, een goed voorbeeld daarvan is de Mercedes E190 (blijft rijden).Tegenwoordig heeft een auto technische levensduur van 100.000 km tenzij er grondig onderhoud aan gepleegd wordt, denk aan verstuivers en brandstofpompen. Zelfs bij versnellingen worden er berekekeningen toegepast, 1e versnelling kan bijvoorbeeld maar 20 bedrijfsuren aan.
Economische levensduur is van 20 jaar naar 10 jaar gegaan (geldt natuurlijk niet voor alle auto’s zo). Na 10 jaar is die dus helemaal afgeschreven waar 30 jaar geleden het heel normaal was om 20 jaar dezelfde auto te hebben :hmmz
Zonde dat auto’s tegenwoordig zo gemaakt worden, aan de andere kant zijn ze zo wel een stuk minder zwaar (om krachten te verwerken is er meer materiaal of ander materiaal (lees duurder) nodig).Maar wel weer een dure grap die je daar maakt! :shock:
P.S.
Getallen zijn maar voorbeelden en natuurlijk zijn er een hoop uitzonderingen, hang me er niet aan op! ;)9 januari 2013 om 16:17 #17993650Ik heb een tijdje werktuigbouwkunde gestudeerd
Leuk, ik studeer het zelf ook! Waar heb jij gezeten als ik vragen mag?
Lichter is ook minder verbruik. Steeds meer word ge ent op energie verbruik ed.
Levensduur berekeningen worden ook pas de laatste 10 jaar toegepast, ook voor stofzuigers en dergelijke. Er word gewoon gekeken hoe lang mensen ergens gemiddeld mee doen en hoe vaak ze het gebruiken. Aan de hand daarvan worden lagers uitgekozen. Vroeger werd er veel meer “over engineered”.Dat vind ik juist altijd grappig aan opel, ze roesten wel maar als je staalkwaliteit gaat vergelijken is een peugeot uit die tijd best treurig zo dun als dat allemaal is. Ook het feit dat je in corsa’s flink meer vermogen kwijt kan zonder je zorgen te maken over onderstellen die gaan scheuren enz. Dat is bij andere merken wel anders.
Mario dit is zeker geen rotzooi techniek. Dankzij deze techniek is rijden ee stuk soepeler en dus comfortabeller geworden.
Inderdaad, niemand wil nog trillingen in zijn interieur voelen. Die oude diesel rijden dan wel veel kilometers maar trillen ook vaak meer. Is een stuk technologische vooruitgang wat betaald kan worden door betere welvaart. Zitten wel meer onderdelen aan dus gaat nou eenmaal ook verrot
9 januari 2013 om 19:04 #17993651betaald kan worden door de verbeterde welvaart :hmmz
weet niet hoe het in zoetermeer is
maar hier gaat het heel slecht hoor met de welvaart
vind het zelfs schandalig te noemen dat auto’s tegenwoordig met 10 jaar al afgeschreven zijn
nog even en het is voor iemand met een laag inkomen of uitkering
niet meer mogelijk auto te rijden
en wordt auto rijden dus weer van de rijken :puke9 januari 2013 om 20:46 #17993652Kom op, niet zo zwart kijken. Mensen willen gewoon steed luxere, mooiere producten en nemen geen genoegen meet met minder. Jij kan mij niet wijsmaken dat jij geen mobieltje hebt, internet thuis tv enz. Zolang jij dat allemaal nog hebt kun je niet zeggen dat het slecht gaat met de welvaart. Mensen kopen nog zat zooi elke dag in de mediamarkt. Economie gaat slecht, welvaart (nog) niet.
Maar goed, laten we weer ontopic gaan anders krijg ik ruzie met helmer :angel
9 januari 2013 om 21:40 #17993653AnoniemLid sinds:
1 January 1970haha nee hoor discussieer lekker verder.
Gaat het slecht met de economy, Twijfel en soms aan. Als ik 25 jaar geleden in een witgoed zaak kwam. Stond het vol maar niet veel keuze. Nu is er zo ontzetten veel te koop wat wij niet nodig zijn. Zou dat ook meedragen aan de cricis. Dat de markt verzadigd is9 januari 2013 om 21:56 #17993654@joop1970 wrote:
Kom op, niet zo zwart kijken. Mensen willen gewoon steed luxere, mooiere producten en nemen geen genoegen meet met minder. Jij kan mij niet wijsmaken dat jij geen mobieltje hebt, internet thuis tv enz. Zolang jij dat allemaal nog hebt kun je niet zeggen dat het slecht gaat met de welvaart. Mensen kopen nog zat zooi elke dag in de mediamarkt. Economie gaat slecht, welvaart (nog) niet.
Maar goed, laten we weer ontopic gaan anders krijg ik ruzie met helmer :angel
mensen die nog zat zooi kopen bij de mediamarkt
zitten niet zonder werk en hebben dus geen ww of bijstand
ga eens statistieken van werklozen bekijken ;)
en langdurig werklozen worden er steeds meer
die mensen hebben echt geen geld voor een reparatie van 2000 euro aan hun wagen
meteen klaar met autorijden
ik denk dat je even een reality check nodig hebtzit nu in een verplicht solicitatie trainings traject van uwv
samen met 140 anderen verdeeld in groepen
duurt vier weken, reken maar uit per jaar
en het worden er meer….en ik persoonlijk heb dus ook niets meer te besteden
ben blij dat ik te eten heb, voor nu
telefoon? had een blackbie en ben ik enorm beu
mn vriendin en vrienden om me heen hebben allemaal een smartfoon
en allemaal problemen
mijn oude samsung klaptoestel doet het altijd :thumbupwasdroger vaatwasser gameconsole en zelfs tv heb ik niet
tenminste heb wel een tv maar die staat klaar om naar mn broertje te verhuizen
kijk nooit tv en mis het niet ook, te druk met hobbyenps helmer im sorry voor het spammen, maar moet het ff kwijt ;)
11 januari 2013 om 15:27 #17993655Altijd vervelend zulke reparaties. Ik kwam trouwens nog een foto tegen, wellicht dat je hem kent. king:
11 januari 2013 om 15:46 #17993656Die herken ik wel! Moet binnekort Rick maar eens mailen of smsen of we zoiets dit jaar weer willen organiseren.
Ik vond het zelf wel geslaagd in ieder geval.11 januari 2013 om 18:29 #17993657AnoniemLid sinds:
1 January 1970@2e-c14nz wrote:
Altijd vervelend zulke reparaties. Ik kwam trouwens nog een foto tegen, wellicht dat je hem kent. king:
Heb dit ding wel eens eerder gezien :hmmz :jerry Mooie foto thanks :D
11 januari 2013 om 18:30 #17993658AnoniemLid sinds:
1 January 1970@RISL wrote:
Die herken ik wel! Moet binnekort Rick maar eens mailen of smsen of we zoiets dit jaar weer willen organiseren.
Ik vond het zelf wel geslaagd in ieder geval.Ik zeg doen :D was zeker een mooie middag king: :thumb :angel
11 januari 2013 om 18:34 #17993659AnoniemLid sinds:
1 January 1970Waar kan ik de motorcode vinden? Of iemand die de code weet?
11 januari 2013 om 18:36 #17993660bij een B zit er een sticker in de rechter portier met alle info erop.
maar een 150pk cdti is een Z19DTH
meer info te zien op http://www.opel-infos.de -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.