Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit !
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 november 2012 om 16:57 #17993586
Waar is deze precies voor?
14 november 2012 om 17:14 #17993587AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Klopper wrote:
Waar is deze precies voor?
http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/tips-en-advies/milieusticker-voor-stadcentra-duitsland” onclick=”window.open(this.href);return false;
14 november 2012 om 17:14 #17993588Dan ken je milieuzones (Umwelt zones) in Duitsland betreden. Als je zo een stikker niet hebt, en je betreed een milieuzone, krijg je een boete van minimaal €40
14 november 2012 om 17:16 #17993589AnoniemLid sinds:
1 January 1970@speaker wrote:
heel vreemd! zou idd oranje moeten zijn :hmmz
Ik denk dat het komt omdat mijn Vectra in Januarie 2006 op kenteken is gezet
14 november 2012 om 20:35 #17993590hier kijken ze er anders naar als in DLD, zonder roetfilter hoort ie Geel (Euro3) te zijn.
Ben benieuwd, loop nog met het idee een 2004 Combo-C 1.7CDTi te kopen, maar mocht deze van 2005 zijn denk ik dat ik mijn sticker in DLD moet gaan halen omdat ik anders een gele krijg… terwijl de 100pk 1.7CDTi ten allertijden een euro4 motor is (Zonder Roetfilter!!!)
Willem
14 november 2012 om 20:40 #17993591AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat had de dame in de anwb winkel mij ook al verteld. Voor een groene zou ik dan een roetfilter moeten plaatsen :shock: nee laat maar.
Tis vreemd meer heb gelukkig wel een groene. Mooi he 1 europa :hmmz14 november 2012 om 20:43 #17993592ja het is een mooi verhaal..
Zelfs de Astra-G Z17DTL (1.7CDTi 80pk) welke vanaf begin 2003 leverbaar was is een euro4 motor.. ben benieuwd of je daar een Groene voor KAN!! krijgen in NL
@ Astra_TD: jij krijgt een rode.. Euro2
Willem
14 november 2012 om 21:19 #17993593AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja precies Astra_TD voor jou de RODE KAART :D :jerry
Idd Willem. Ben ook wel benieuwd
14 november 2012 om 21:56 #17993594AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb deze site gevonden. Staat alle info op voor de milieusticker
http://www.cargo-shop.eu/nl/cms/indeling/” onclick=”window.open(this.href);return false;14 november 2012 om 21:59 #17993595Klopt dus geen hout van, Duitsland staat vol met Z17DTL’s en Z17DTH’s met groene plakketten en van voor 2006!!
W hebben een 2005 euro4 MB Atego (Bleutec4) met Groene sticker (en een 2006 Daf CF 85-480 E3 met Gele sticker)..
Willem
14 november 2012 om 22:14 #17993596AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja is heel vreemd.
Speaker en hebben bijna de zelfde auto. En op onze kenteken staat bijde euro 3. En speaker zou de gele krijgen :shock: ik volg het ook niet meer :wtf15 november 2012 om 17:32 #17993597Ik krijg ook nog een oranje met de vec.. 3.0 zonder roetfilter..
Als ik dld in wil kan ik beter de corsa pakken
15 november 2012 om 20:10 #17993598AnoniemLid sinds:
1 January 1970M’n Fje heeft vanzelfsprekend een groene :D
17 november 2012 om 13:38 #17993599Jep, de mijne ook. Heb dat stickertje gewoon bij de opel dealer gekocht in Duitsland. € 10 en je krijgt ‘m meteen mee. Heb voor m’n vectra A ooit eentje besteld bij TÜV in Nederland, kostte toen € 35 en twee weken wachttijd omdat men ‘specifiek voertuigonderzoek moet doen’ (hoezo, geldklopperij). Gek genoeg zou je, als je de plannen van gemeente Utrecht zou mogen geloven wèl met een gele of rode sticker naar binnen mogen omdat de leeftijd van een auto lager is dan de grenswaarde maar zou een auto met groene sticker er niet in mogen. Dat dat hele milieugedoe natuurlijk pure linkse ambachtelijke l*lkoek is, wisten we hier allang. Zo zie je waar misselijkmakende statistieken de realiteit van alledag compleet verpesten en verzieken voor iedereen. Cijfers zijn heilig, milieu-eisen bestaan alleen op papier. ;)
17 november 2012 om 21:11 #17993600Helmer opelfan of ga je ook naar essen?
wij gaan 7 december heen met een stel collega,s
gr bertje :agent
17 november 2012 om 21:19 #17993601AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hallo crazijbertje, Ja zeker ga ik ook heen 9 december. En van de week bericht gekregen dat ik niet alleen ga :wub :D
Is al weer 12 jaar geleden denk ik dat ik er voor het eerst geweest ben :shock: :jerry
18 november 2012 om 13:20 #17993602@Lemmens wrote:
Jep, de mijne ook. Heb dat stickertje gewoon bij de opel dealer gekocht in Duitsland. € 10 en je krijgt ‘m meteen mee. Heb voor m’n vectra A ooit eentje besteld bij TÜV in Nederland, kostte toen € 35 en twee weken wachttijd omdat men ‘specifiek voertuigonderzoek moet doen’ (hoezo, geldklopperij). Gek genoeg zou je, als je de plannen van gemeente Utrecht zou mogen geloven wèl met een gele of rode sticker naar binnen mogen omdat de leeftijd van een auto lager is dan de grenswaarde maar zou een auto met groene sticker er niet in mogen. Dat dat hele milieugedoe natuurlijk pure linkse ambachtelijke l*lkoek is, wisten we hier allang. Zo zie je waar misselijkmakende statistieken de realiteit van alledag compleet verpesten en verzieken voor iedereen. Cijfers zijn heilig, milieu-eisen bestaan alleen op papier. ;)
je moet goed uitkijken met die stickers ik zou voor mijn vectra een gele krijgen terwijl ik een euro 4 heb. Ook voor de prijzen moet opletten want zo gauw dat ze weten dat je een hollander bent gaat de prijs omhoog. De sticker in duitsland bij TUV kost hij maar 5,50 euro. Van de week heb ik er eentje gekocht voor mijn nieuwe vrachtwagen bij de mercedes dealer en daar kosten hij ook 5,50.
gr harold
18 november 2012 om 21:15 #17993603@Helmer opelfan wrote:
Ja is heel vreemd.
Speaker en hebben bijna de zelfde auto. En op onze kenteken staat bijde euro 3. En speaker zou de gele krijgen :shock: ik volg het ook niet meer :wtfEr klopt op deze manier geen ruk van het hele systeem..
Ze moeten naar de milieu classificatie kijken, niet naar de leeftijd..volgens mij is een euro4 motor van 2003 net zo euro4 als een euro4 motor van 2006 een euro4 motor is..
en is een euro3 motor van 2007 net zo euro3 als een euro3 motor van 2003 een euro3 motor is..
tis wat ie uitstoot, en niet van wel jaar deze is..
Wilem
18 november 2012 om 21:17 #17993604@Mr.F wrote:
M’n Fje heeft vanzelfsprekend een groene :D
benzine motor met geregelde katalysator, dus zelfs een kadett-E uit 1988 met een C20NE of C16NZ moet een groene krijgen..
heb in DLD ook al Chevrolet Caprice-en te koop zien staan uit ’87 met groene sticker.
Willem
20 november 2012 om 09:14 #17993605AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vreemde zaak de euro regeling :shock: het zij helaas zo :(
11 december 2012 om 19:26 #17993606AnoniemLid sinds:
1 January 1970HELP HELP HELP :( vanmorgen auto gestart. Motor liep maar naar enkele seconden gaat ie rond de 1100 toeren lopen. Viel mij op dat de climatcontrol enz zoals achterruitverwarming niet werkt. Stukje gaan rijden. Hielp niet. Motor uit en wil niet meer starten. Startmotor maakt enkel nog wat klikgeluiden. Accu bekijken en het kijkglaasje was zwart ipv groen. Nieuwe accu gehaald. Nieuwe accu erin en het leek oke. Onderweg gaat het acculampje weer branden. Na mijn werk auto kon ik nog starten. Ben ook thuis gekomen. Clima deed niks radio werkte later ook niet meer bijna thuis stopt de stuurbekrachtiging. Bij thuiskomst auto uit en start ook niet meer. Wat kan dit zijn dinamo, slechte massa oid ?
11 december 2012 om 19:33 #17993607stuurbekrachtigingspomp zit bij mij op multiriem evenals dynamo
11 december 2012 om 19:36 #17993608Je kunt je dynamo zo laten doormeten.
Als je handig bent met een multimeter kun je het volgens mij zelf ook.Vraag me niet exact hoe het moet.
11 december 2012 om 19:44 #17993609Waarschijnlijk dynamo even meten met lopende motor op de accu moet ongeveer 14,5 als het veel lager zit is de dynamo stuk.
Zodra de accu niet meer bij geladen wordt worden ook de extra componenten niet meer aangestuurd omdat als de motor loopt alles via de dynamo gaat.
11 december 2012 om 19:57 #17993610AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja nu gaat er bij mij een lampje branden haha. Als ik de settings knop 10 sec. vast houd kan ik in het verborgen menu. Zie ik in een scherm staat 13.5 dit is denk ik wat de laadspanning moet zijn. En daarboven staat een waarde die onder de 11 zit. Wat de laadspanning op dat moment is denk ik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.