Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › hellluuuppp blok overleden!!!nieuw blok erin en gaan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 augustus 2011 om 15:33 #17889857
@KadAstra-EF wrote:
@jopiejo wrote:
zo mensen na lang zoeken en kloten is het gebeurd het blok is overleden .
we hebben m vandaag weer proberen aan te trekken maar helaas is het niet gelukt en is er een gat in de carterpan geslagen .
weet niet wat het is en heb ook geen zin meer om te zoeken , dus de auto gaat weg .
als iemand interesse heeft in de auto voor een leuk projectje voor een heeel klein prijsje mag ie weg .
zit nog een jaar keuring op en is verder hard .
zit nog een klein beetje in twijfel om er zelf een ander blok in te lepelen maar heb er de ruimte niet voor.Hoe kan dit nou ??????
Rik ;)
ik zou het niet weten waarschijnlijk zat het toch niet helemaal lekker in het blok .k*tzooi
31 augustus 2011 om 15:34 #17889858@dion87 wrote:
@jopiejo wrote:
zo mensen na lang zoeken en kloten is het gebeurd het blok is overleden .
we hebben m vandaag weer proberen aan te trekken maar helaas is het niet gelukt en is er een gat in de carterpan geslagen .
weet niet wat het is en heb ook geen zin meer om te zoeken , dus de auto gaat weg .
als iemand interesse heeft in de auto voor een leuk projectje voor een heeel klein prijsje mag ie weg .
zit nog een jaar keuring op en is verder hard .
zit nog een klein beetje in twijfel om er zelf een ander blok in te lepelen maar heb er de ruimte niet voor.gecondoleerd man, altijd balen met dit soort shit
dank je wel man
31 augustus 2011 om 15:43 #17889859Spijtig. mooi moment voor een 1.6
31 augustus 2011 om 16:53 #17889860@kiyamizio wrote:
Spijtig. mooi moment voor een 1.6
als dat plug en play is wil ik er nog wel overnadenken , maar als ik teveel moet ombouwen wordt het niks .
heb er de tijd en de ruimte niet voor als er teveel moet worden omgebouwd.31 augustus 2011 om 17:03 #17889861Best uniek! Die C14NZ blokken zijn zowat onverwoestbaar!!
Gecondoleerd inderdaad, zou er wel lekker een ander blok in hangen, C16NZ is net zo’n fijn blok, stukje krachtiger en 1 op 1 passend….
31 augustus 2011 om 17:47 #17889862@Vinci wrote:
Best uniek! Die C14NZ blokken zijn zowat onverwoestbaar!!
Gecondoleerd inderdaad, zou er wel lekker een ander blok in hangen, C16NZ is net zo’n fijn blok, stukje krachtiger en 1 op 1 passend….
ja past dat zonder aanpassingen te doen ?
dus als ik een c16nz haal kan ik deze er zo in hangen , dus alle stekkers passen gewoon opelkaar zeg jij .
en de ecu dan is die hetzelfde of moet ik deze wel vervangen ??31 augustus 2011 om 18:54 #17889863@Vinci wrote:
Best uniek! Die C14NZ blokken zijn zowat onverwoestbaar!!
Gecondoleerd inderdaad, zou er wel lekker een ander blok in hangen, C16NZ is net zo’n fijn blok, stukje krachtiger en 1 op 1 passend….
Ja, goede keus, De mijne heeft ruim 460.000 gelopen en is nog steeds 1:15 en verbruikt helemaal NIKS NADA !
Rik ;)
1 september 2011 om 05:52 #17889864@jopiejo wrote:
@Vinci wrote:
Best uniek! Die C14NZ blokken zijn zowat onverwoestbaar!!
Gecondoleerd inderdaad, zou er wel lekker een ander blok in hangen, C16NZ is net zo’n fijn blok, stukje krachtiger en 1 op 1 passend….
ja past dat zonder aanpassingen te doen ?
dus als ik een c16nz haal kan ik deze er zo in hangen , dus alle stekkers passen gewoon opelkaar zeg jij .
en de ecu dan is die hetzelfde of moet ik deze wel vervangen ??ECU ALTIJD van de motor nemen waar hij bij hoort, en dan ook voor de zekerheid even de kabelboom… Er is namelijk bij verschillende bouwjaren nog wel eens voor een aander stekkertje hier en daar gekozen….
Motorsteunen passen 100%, remmen, versnellingsbak, gaskabel enz. enz…. Je kan zelfs een hoop van de C14NZ er op zetten als je eens een reserve onderdeeltje nodig hebt…
Verder hoef je niks aan de wielophanging te doen…
Zit er als je even doorbuffelt in een dagje in…
@jopiejo wrote:
@Vinci wrote:
opelkaar zeg jij…
Leuke woordspeling trouwens! :jerry
1 september 2011 om 06:03 #17889865@KadAstra-EF wrote:
@Vinci wrote:
Best uniek! Die C14NZ blokken zijn zowat onverwoestbaar!!
Gecondoleerd inderdaad, zou er wel lekker een ander blok in hangen, C16NZ is net zo’n fijn blok, stukje krachtiger en 1 op 1 passend….
Ja, goede keus, De mijne heeft ruim 460.000 gelopen en is nog steeds 1:15 en verbruikt helemaal NIKS NADA !
Rik ;)
Ja, een vriend van mij heeft een Kadettje uit 91 met een C16NZ, en dat rijdt echt heel erg fijn, verbruikt ook geen ene drup olie en is super zuinig! Maar een C14NZ is wel nog net even wat zuiniger… 1:18 is er mee te halen….
1 september 2011 om 06:06 #17889866Wel even opletten dat het blok mooi droog is als je iets koopt, en vooral niet heel mooi opgepoetst…
Zo dus niet:
http://www.ebay.de/itm/Opel-Motor-C16nz-Astra-Kadett-Corsa-Vectra-Omega-/280730541153?pt=DE_Autoteile&hash=item415cd81c61″ onclick=”window.open(this.href);return false;Dit mogelijk wel:
http://link.marktplaats.nl/478530742″ onclick=”window.open(this.href);return false;Komt nog uit Sevenum ook!
1 september 2011 om 10:05 #17889867oke , dat is mooi .
ik heb dezehttp://link.marktplaats.nl/477644121 gezien op mp en dat trok me wel aan , zou die er ook zo in passen dan , de ophanging weet ik wel maar omdat er een andere injectie systeem op zit weet ik niet of dat natuurlijk zo aan te sluiten is .
heeft wel 82 pk dus net ff dat beetje meer dan een c14nz en c16nz of is dit af te raden .alvast bedankt voor de hulp :thumb
1 september 2011 om 10:21 #17889868Dat is inderdaad wel een compleet ander en moderner blok, weet niet of dat een aanrader is eerlijk gezegd…
1 september 2011 om 10:31 #17889869als je de kabelboom en computer er bij hebt, is zelfs dit plug and play… Wel effe opletten dat er geen startondebreker op zit anders moet je het contactslot en dashbordkabelboom er ook bij hebben en is dus ook meer werk.
1 september 2011 om 11:15 #17889870het zou nog wel eens kunnen dat je injector niet afsloot en je hem dan niet normaal kon starten
en als je hem dan wilt aantrekken is de benzine niet samenpersbaar
veel sterkte met het verlies1 september 2011 om 14:32 #17889871@c20xecrosser wrote:
het zou nog wel eens kunnen dat je injector niet afsloot en je hem dan niet normaal kon starten
en als je hem dan wilt aantrekken is de benzine niet samenpersbaar
veel sterkte met het verliesDat zou inderdaad een reele optie zijn, slim! Net als te veel olie in je blok….
1 september 2011 om 15:25 #17889872@CQPV6 wrote:
als je de kabelboom en computer er bij hebt, is zelfs dit plug and play… Wel effe opletten dat er geen startondebreker op zit anders moet je het contactslot en dashbordkabelboom er ook bij hebben en is dus ook meer werk.
oke dus ik kan de stekker die in mijn auto ligt voor het dashboard zo in de stekker van de motor klikken en dan is het klaar , geen solderen van draden e.d
ga zo wel even informeren bij de persoon
en de motor ligt er intussen uit dus we gaan m toch wel een hart transplantatie geven zoat ie nog even fijn bij me blijft .1 september 2011 om 16:19 #17889873Nou, dat is dus denk ik effe niet zo makkelijk, zeker niet als het van een auto is met immobiliser. Ik zou persoonlijk lekker een C16NZ nemen, prima motor, bewezen motor en met 75pk helemaal niet gek….
En als je die van een Kadett neemt kun je de stekker inderdaad zo overprikken…
1 september 2011 om 16:36 #17889874oke , heb deze man even een mail gestuurd of er startonderbreker op zat en heb nog iemand gemailt over een c16nz uit een astra uit 93 , alleen heb ik nu gelijk het liefst een blok met stuurbekr pomp erop omdat ik dat toch al erop wilde bouwen .
heb wel een setje al liggen in de schuur maar als het er al op zit zou dit wel zo makkelijk zijn.
maar als het er niet op zit maak ik het er wel op .1 september 2011 om 17:29 #17889875Volgens mij moet je dan ook een ander stuurhuis monteren.
Rik ;)
1 september 2011 om 17:43 #17889876heb ik , ik heb een stuurhuis + pomp + leidingen van een kadett 1.6 .
maar als ik er nou 1 kan kopen met de pomp erop hoef ik zelf niet te kloten , dan hoef ik alleen het stuurhuis er op te zetten en dat kan nu makkelijk met zo’n lege motorruimte .2 september 2011 om 05:05 #17889877ik heb nog even contact gehad met de man van deze c14se http://link.marktplaats.nl/477644121 en de motor komt uit een astra f1 en heeft geen start onderbreker .
dan deze dan zo in de kadett dus geen solderen of iets dergelijks of een andere kabelboom voor binnen ?
vind dit wel interesant maar anders ga ik nog even verder zoeken.2 september 2011 om 22:13 #17889878Kan ik persoonlijk niet garanderen, zitten toch wat bouwjaartjes tussen en er kan altijd wel een kleine wijziging in zitten…. Maar is zeker wel te doen, dat is het probleem niet. Wat je gewoon moet doen is de schema’s van beide auto’s bemachtigen (vraagbaak) en die X5 connector even naast mekaar vergelijken. Draadkleuren staan er bij, sensoren staan omschreven en zo kun je het zo zien. Staan altijd pin nummertjes ook bij…. (zo heb ik het uiteindelijk ook gedaan met mijn 2.0 16V ombouw, zie mijn ombouw topic)
3 september 2011 om 07:06 #17889879oke he bedankt man , ga ik zeker ff doen .
maar die x5 connector is altijd hetzelfde ? dus alleen de draden kunnen op andere pinnen zitten ?3 september 2011 om 10:41 #17889880Nee, bij nieuwere modellen is hij op een gegeven moment rechthoekig geworden. Bij mij waren het beide ronde stekkers en ze pasten wel in elkaar, maar er klopte nog niet alles aan….
3 september 2011 om 11:56 #17889881ja dat heb ik gelezen , wel een mooi project man petje af hoor :thumb
dan zal ik even moeten kijken voor de stekker . -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.