hele vage x20xev…

Forumindex Forums Techniek Ecotec hele vage x20xev…

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209653
    mayhem
      Lid sinds:
      13 June 2006

      maatje van me heeft een calibra staan, orgineel x20xev.

      pas na een 4,5 seconde starten komt er pas vonk :wtf
      ook heb ik t vermoeden dat er dan pas brandstof word ingespoten. (lees: na 4 seconden starten zonder bougies geen wolkjes, geen benzine geur en geen natte zuigers)
      andere injectorrail incl. injectoren geeft geen verschil.

      zo goed als alle sensoren, kabelboom en ecu zijn al verwisseld met die van een 1.8 ecotec, en het probleem blijft.

      alles terug gebouwd, en met de orginele x20xev ecu loopt ie op pure benzine, gooit pure benzine uit de uitlaat en geeft op de boordcomputer een verbruik van 15 liter per uur! met de 1800 ecu loopt ie niet te rijk, maar blijft nogal inhouden, en begrenst zichzelf op 4500 toeren.

      uitlezen leverd 4 storingen op:

      12
      19
      52
      71

      12 en 19 zijn van t uitlezen en van t rpm signaal. niets bijzonders.

      71 is de lucht temp meter, ik neem aan dat dit de 2de kleine meter in de aanzuigbuis is? die is vervangen door 1 van een goed lopende motor (wederom 1.8)
      en 52 is: check light, fault code lamp, voltage high.. wat die daarmee bedoeld?? beetje maf om voor zoiets een code te maken..

      zo goed als alles is vervangen, of nieuw of van de astra1.8 ecotec die we ernaast hebben staan.

      we zijn t nu wel zat :P een stroringkje is leuk, maar dit duurt al een week.

      auto had een start onderbreker/alarm, dit is ook al verwijderd, maakt ook geen verschil.

      #17479632
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Op de 1800 computer mag ie niet inhouden, ga daar maar eerst eens achterheen.

        Als de motor niet meer dan 4500 toeren draait is 1 van de toerental sensoren naar de klote.

        meestal nokkenassensor.

        deze vervangen voor het OUDE type.

        de ”verbeterde” versie werkt vaker niet als wel op de oude types X20XEV.

        Willem

        #17479633
        willumpie82
          Lid sinds:
          18 August 2008

          origineel gepost door wim-v6
          Op de 1800 computer mag ie niet inhouden, ga daar maar eerst eens achterheen.

          Als de motor niet meer dan 4500 toeren draait is 1 van de toerental sensoren naar de klote.

          meestal nokkenassensor.

          deze vervangen voor het OUDE type.

          de ”verbeterde” versie werkt vaker niet als wel op de oude types X20XEV.

          Willem

          dat 4500 toeren verhaal klinkt heel bekend, daarboven begint mijn X20XEV erg te bokken. Deze week die sensor maar eens vervangen.

          Hoe kan je zien of het een oude of een nieuwe nokkenas-sensor is?

          #17479634
          Bug Killer
            Lid sinds:
            29 March 2008

            origineel gepost door wim-v6
            Op de 1800 computer mag ie niet inhouden, ga daar maar eerst eens achterheen.

            Als de motor niet meer dan 4500 toeren draait is 1 van de toerental sensoren naar de klote.

            meestal nokkenassensor.

            deze vervangen voor het OUDE type.

            de ”verbeterde” versie werkt vaker niet als wel op de oude types X20XEV.

            Willem

            Wij plaatsen veelal nieuwe type nokkenassensoren op de X20XEV en we hebben er nog geen terug gekregen. Mischien een probleem met het solderen van de sensoor.
            Want de sensoor luistert erg nouw. Dus een overgansweerstand met solderen en je hebt weer een storing. :vertag

            Hoe je erachter kan komen of het de krukas sensoor of de nokkenas sensoor is kan je uitlezen.

            wat je anders kan doen is:de nokkenasstekker eraf trekken. Start deze nog hetzelfde is het de nokkenassensoor. Start hij helemaal niet meer was het de krukassensoor.:jerry

            #17479635
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              origineel gepost door Bug Killer

              origineel gepost door wim-v6
              Op de 1800 computer mag ie niet inhouden, ga daar maar eerst eens achterheen.

              Als de motor niet meer dan 4500 toeren draait is 1 van de toerental sensoren naar de klote.

              meestal nokkenassensor.

              deze vervangen voor het OUDE type.

              de ”verbeterde” versie werkt vaker niet als wel op de oude types X20XEV.

              Willem

              Wij plaatsen veelal nieuwe type nokkenassensoren op de X20XEV en we hebben er nog geen terug gekregen. Mischien een probleem met het solderen van de sensoor.
              Want de sensoor luistert erg nouw. Dus een overgansweerstand met solderen en je hebt weer een storing. :vertag

              Hoe je erachter kan komen of het de krukas sensoor of de nokkenas sensoor is kan je uitlezen.

              wat je anders kan doen is:de nokkenasstekker eraf trekken. Start deze nog hetzelfde is het de nokkenassensoor. Start hij helemaal niet meer was het de krukassensoor.:jerry

              Mathijs..

              ik heb vernomen dat je als de nieuwe sensor niet goed werkt de nieuwe sensor moet inleren, of motor computer compleet resetten… iets in die richting.

              dit heb ik meerdere keren gelezen op Problemcar.nl,

              en van een Collega die nu probleemloos met een nieuwe type sensor rijdt.

              deze had de sensor laten monteren door een universele garage, toen reed de auto dus nog niks beter.

              hij is bij de opel geweest, en na een testkast sessie (zoals hij dat mooi vertelde) werd het probleem verholpen.

              er is dus niks aan de sensor zelf gerommeld door de opeldealer.

              misschien dat je eens uit kan zoeken hoe dat zit….

              Willem

              #17479636
              Baz
                Lid sinds:
                30 April 2005

                Bij mijn C18xel is de nokkenassensor door de dealer vervangen door een nieuwe type maar ik hield problemen heb er weer een oud type op gezet problemen verholpen

                #17479637
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  origineel gepost door Baz
                  Bij mijn C18xel is de nokkenassensor door de dealer vervangen door een nieuwe type maar ik hield problemen heb er weer een oud type op gezet problemen verholpen

                  Dat probleem zie ik dus VOLOP…

                  heb ik bij meerdere C18XE / C18XEL / X18XE / X20XEV / X22XE motoren terug gezien.

                  Let wel, de tech2 X18XE en X20XEV motoren geven veelal geen probleem met de nieuwe sensor, de Tech1 C18XE / C18XEL / X18XE / X20XEV motoren wel!!

                  Willem

                  #17479638
                  Baz
                    Lid sinds:
                    30 April 2005

                    heb zelf ook nog de tech1 versie

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.