Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › hele vage x20xev…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 april 2009 om 13:32 #17209653
maatje van me heeft een calibra staan, orgineel x20xev.
pas na een 4,5 seconde starten komt er pas vonk :wtf
ook heb ik t vermoeden dat er dan pas brandstof word ingespoten. (lees: na 4 seconden starten zonder bougies geen wolkjes, geen benzine geur en geen natte zuigers)
andere injectorrail incl. injectoren geeft geen verschil.zo goed als alle sensoren, kabelboom en ecu zijn al verwisseld met die van een 1.8 ecotec, en het probleem blijft.
alles terug gebouwd, en met de orginele x20xev ecu loopt ie op pure benzine, gooit pure benzine uit de uitlaat en geeft op de boordcomputer een verbruik van 15 liter per uur! met de 1800 ecu loopt ie niet te rijk, maar blijft nogal inhouden, en begrenst zichzelf op 4500 toeren.
uitlezen leverd 4 storingen op:
12
19
52
7112 en 19 zijn van t uitlezen en van t rpm signaal. niets bijzonders.
71 is de lucht temp meter, ik neem aan dat dit de 2de kleine meter in de aanzuigbuis is? die is vervangen door 1 van een goed lopende motor (wederom 1.8)
en 52 is: check light, fault code lamp, voltage high.. wat die daarmee bedoeld?? beetje maf om voor zoiets een code te maken..zo goed als alles is vervangen, of nieuw of van de astra1.8 ecotec die we ernaast hebben staan.
we zijn t nu wel zat :P een stroringkje is leuk, maar dit duurt al een week.
auto had een start onderbreker/alarm, dit is ook al verwijderd, maakt ook geen verschil.
29 april 2009 om 20:52 #17479632Op de 1800 computer mag ie niet inhouden, ga daar maar eerst eens achterheen.
Als de motor niet meer dan 4500 toeren draait is 1 van de toerental sensoren naar de klote.
meestal nokkenassensor.
deze vervangen voor het OUDE type.
de ”verbeterde” versie werkt vaker niet als wel op de oude types X20XEV.
Willem
23 juni 2009 om 08:31 #17479633origineel gepost door wim-v6
Op de 1800 computer mag ie niet inhouden, ga daar maar eerst eens achterheen.Als de motor niet meer dan 4500 toeren draait is 1 van de toerental sensoren naar de klote.
meestal nokkenassensor.
deze vervangen voor het OUDE type.
de ”verbeterde” versie werkt vaker niet als wel op de oude types X20XEV.
Willem
dat 4500 toeren verhaal klinkt heel bekend, daarboven begint mijn X20XEV erg te bokken. Deze week die sensor maar eens vervangen.
Hoe kan je zien of het een oude of een nieuwe nokkenas-sensor is?
23 juni 2009 om 13:58 #17479634origineel gepost door wim-v6
Op de 1800 computer mag ie niet inhouden, ga daar maar eerst eens achterheen.Als de motor niet meer dan 4500 toeren draait is 1 van de toerental sensoren naar de klote.
meestal nokkenassensor.
deze vervangen voor het OUDE type.
de ”verbeterde” versie werkt vaker niet als wel op de oude types X20XEV.
Willem
Wij plaatsen veelal nieuwe type nokkenassensoren op de X20XEV en we hebben er nog geen terug gekregen. Mischien een probleem met het solderen van de sensoor.
Want de sensoor luistert erg nouw. Dus een overgansweerstand met solderen en je hebt weer een storing. :vertagHoe je erachter kan komen of het de krukas sensoor of de nokkenas sensoor is kan je uitlezen.
wat je anders kan doen is:de nokkenasstekker eraf trekken. Start deze nog hetzelfde is het de nokkenassensoor. Start hij helemaal niet meer was het de krukassensoor.:jerry
23 juni 2009 om 17:20 #17479635origineel gepost door Bug Killer
origineel gepost door wim-v6
Op de 1800 computer mag ie niet inhouden, ga daar maar eerst eens achterheen.Als de motor niet meer dan 4500 toeren draait is 1 van de toerental sensoren naar de klote.
meestal nokkenassensor.
deze vervangen voor het OUDE type.
de ”verbeterde” versie werkt vaker niet als wel op de oude types X20XEV.
Willem
Wij plaatsen veelal nieuwe type nokkenassensoren op de X20XEV en we hebben er nog geen terug gekregen. Mischien een probleem met het solderen van de sensoor.
Want de sensoor luistert erg nouw. Dus een overgansweerstand met solderen en je hebt weer een storing. :vertagHoe je erachter kan komen of het de krukas sensoor of de nokkenas sensoor is kan je uitlezen.
wat je anders kan doen is:de nokkenasstekker eraf trekken. Start deze nog hetzelfde is het de nokkenassensoor. Start hij helemaal niet meer was het de krukassensoor.:jerry
Mathijs..
ik heb vernomen dat je als de nieuwe sensor niet goed werkt de nieuwe sensor moet inleren, of motor computer compleet resetten… iets in die richting.
dit heb ik meerdere keren gelezen op Problemcar.nl,
en van een Collega die nu probleemloos met een nieuwe type sensor rijdt.
deze had de sensor laten monteren door een universele garage, toen reed de auto dus nog niks beter.
hij is bij de opel geweest, en na een testkast sessie (zoals hij dat mooi vertelde) werd het probleem verholpen.
er is dus niks aan de sensor zelf gerommeld door de opeldealer.
misschien dat je eens uit kan zoeken hoe dat zit….
Willem
24 juni 2009 om 04:58 #17479636Bij mijn C18xel is de nokkenassensor door de dealer vervangen door een nieuwe type maar ik hield problemen heb er weer een oud type op gezet problemen verholpen
27 juni 2009 om 10:32 #17479637origineel gepost door Baz
Bij mijn C18xel is de nokkenassensor door de dealer vervangen door een nieuwe type maar ik hield problemen heb er weer een oud type op gezet problemen verholpenDat probleem zie ik dus VOLOP…
heb ik bij meerdere C18XE / C18XEL / X18XE / X20XEV / X22XE motoren terug gezien.
Let wel, de tech2 X18XE en X20XEV motoren geven veelal geen probleem met de nieuwe sensor, de Tech1 C18XE / C18XEL / X18XE / X20XEV motoren wel!!
Willem
28 juni 2009 om 11:06 #17479638heb zelf ook nog de tech1 versie
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.