Hele lage oliedruk

Forumindex Forums Modellen Corsa Hele lage oliedruk

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    mathijs hamberg
    Deelnemer

Hallo, ik heb hier een corsa d uit 2007 met een 1.2 motor waar het oliedruk lampje van brand als de motor warm is en onder 1200/2000 toeren maakt, ik heb laatst een tweedehands oliepomp opgehaald en gemonteerd en 5w30 olie ingedaan maar nog dit loste dus niks op, ik heb natuurlijk ook een nieuwe oliefilter erin gedaan en ook een nieuwe oliedruk-sensor.
      Nu had ik dus een mechanische oliedruk meter besteld van hbm om te kijken wat ik meet, en met warme motor stationair geeft hij 0 bar en als ik 3000/4000 toeren maak 2 bar, waar kan dit nou nog door komen?

Steef911
      Deelnemer

Maakt de motor geen geluiden BV slaan van je drijfstanglagers . Raak je geen olie kwijt . Vaak zijn het je lagers /nokkenassen .

mathijs hamberg
        Deelnemer

De motor maakte idd lichte tikkende geluiden, ik heb de drijfstanglagers vervangen en toen ik de nokkenassen bekeek zag ik dat 2 klepstoters los waren deze heb ik nu ook verbangen, dit lijkt nu de oliedruk voor grootste gedeelte hebben opgelost, maar het lampje brand nog wel bij lage toeren, zou het denk je kunnen liggen aan de andere klepstoters? Die leken op het oog nog wel goed

Opeltje17
          Deelnemer

Motor intern vervuild, gebeurt wel vaker zal wel slecht of niet olie ververst zijn.

mathijs hamberg
            Deelnemer

Zou het denk je helpen om hem te laten flushen ?

Opeltje17
              Deelnemer

Kan je altijd proberen, heel veel slechter kan het ook niet meer worden.

Motormuis
                Deelnemer

als je klepstoters vervang dan doe je dat om alle maal te vervangen en niet 1 of 2 stuks

mathijs hamberg
                  Deelnemer

<p style=”text-align: left;”>Jaa dat zou ook de bedoeling zijn idd maar dat kwam financieel even niet uit,</p>

Steef911
                    Deelnemer

Ik verdenk toch je drijfstang lagers . Heb je hier de speling gemeten na de lager wisseling . Zodat deze binnen tolerantie zit . Flushen zal niet gaan helpen . Je heb de olie ook  al vervangen . Nee je heb een mechanische probleem . Als je er mee gaat rijden gaan je lagers er aan .

Corsa_GSi
                      Deelnemer

Heb je de oliezeef ook schoon gemaakt toen je de carterpan los had?

Mogelijk is die vervuild en zuigt hij te weinig op?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.