Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Helden van toen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 maart 2011 om 16:04 #17233731
Rallykanonnen.
De cast is te mooi om waar te zijn: Ford RS200, MG Metro 6R4, Peugeot 205 T16, Porsche 959 en Audi Sport Quarttro.
Na de geweldige ontmoeting laten de woorden krankzinnig, beestachtig en ongehoorzaam ons niet meer los.Dit en meer is te lezen in de komende AUTOVISIE, nummer 6, en te koop vanaf 17 maart.
Heb zelf eens zo`n woeste Audi quarttro mogen beleven toen een zekere Jonh Bosch er de rally paden in Nederland mee teisterde.:D:thumbup:thumbup
Hieronder een link met een Audi Quarttro S1.
http://www.youtube.com/watch?v=hEK7POxpVeE&feature=relatedIn de rallycross reden er Quattro`s met zeker 750 pk!
De UBER rally rijder Walther Rorhl had liever dat Audi de eerste Quarttro ( de lange versie ) verder had ontwikkeld .
De Quarttro in de filmpje is de korte versie.6 maart 2011 om 22:37 #17829197je vergeet de lancia Stratos en Delta S1.
6 maart 2011 om 23:17 #17829198ga ik zeker halen,bedankt voor de tip.
die quattro’s zijn gewoon ziek met dat prachtige geluid van die 5 cilinders.6 maart 2011 om 23:48 #17829199Group B :wub
[youtube]U4UuZ5mauKk[/youtube]
De grootste idioten stonden langs de baan altijd.[youtube]LTIKUYMlhoo[/youtube]
Ook mooi, gewoon dat hitsige geluid van zo’n compressor erbij.[youtube]K3Mag3kA2J8[/youtube]
[youtube]qefKc-SPR-I[/youtube]
[youtube]vtoXaLNi3zk[/youtube]
En wat ook gruwelijk veel herrie maakte…..
Ook groep B6 maart 2011 om 23:59 #17829200Och, wel meer modellen, ook waarvan je het niet direct verwacht zoals bijv. de citroën BX (was overigens geen succesverhaal) en zelfs een Lada.
Maar de Manta 400 hoorde er ook bij (zoals aangegeven) maar ook de Ascona 400 had een groep-B kwalificatie.Je moet het zo zien dat er veel modellen een groep B homologatie hadden, maar er slechts werd gedomineerd door een paar modellen die nu erg in het oog springen, een beetje net als het WRC nu.
Veel spreken tot de verbeelding, pers. ben ik altijd wat gek op de Quattro S1 om z’n unieke geluid.
7 maart 2011 om 08:50 #17829201jaaaaa dat zijn DE auto’s in mijn ogen:D:wub:wors
7 maart 2011 om 09:28 #17829202De Volgende Auto’s reden onder het Group B reglement.
Audi Quattro
Audi Sport Quattro
Citroën BX
Citroën Visa
Ford Escort (Mk3)
Ford RS200
Lancia Delta S4
Lancia Rally
Mazda RX7 (FB/1)
MG Rover Metro 6R4
Nissan Silvia 240RS
Opel Ascona 400
Opel Manta 400
Peugeot 205
Peugeot 504 Pick Up
Porsche 911
Renault R5 Turbo
Skoda 130
Talbot Samba
Toyota Celica (RA63)
Opel had ook een leuk beestje klaarstaan, 4×4 500pk maar helaas mocht het niet meer baten want de group B en group S werden opgeheven. Deze wagen had een Zakspeed Ford motor. Colsoul heeft er uiteindelijk parijs dakar mee gereden, maar hij vond de zakspeed maar niks en koos daarom voor een “gewone” Opel 400 2.4 16v motor.7 maart 2011 om 16:42 #17829203Astraman vermelde de grootste idioten stonden langs de baan altijd.
Dat had je in landen als portugal, daar was men helemaal gek op rally`s, men wou als het ware de auto`s aanraken, en een zekere Marcu Allen toen met Lancia rijdend had eens een afgerukte vingertop achter zijn ruitwissers.:o:o
:kewlpics
:jerry8 maart 2011 om 23:34 #17829204zo pfff die filmpjes laten je hart wel sneller kloppen, denk ook dat de meeste doden en gewonden vielen bij de toeschouwers.
vooral die beelden na die heuvel :o
en die coureurs moeten ook hun verstand op nul zetten als je die onboard cam ziet.
8 maart 2011 om 23:47 #17829205[rquote=1885517&tid=143945&author=jethro]Astraman vermelde de grootste idioten stonden langs de baan altijd.
Dat had je in landen als portugal, daar was men helemaal gek op rally`s, men wou als het ware de auto`s aanraken, en een zekere Marcu Allen toen met Lancia rijdend had eens een afgerukte vingertop achter zijn ruitwissers.:o:o
:kewlpics
:jerry[/rquote]klopt, ze zaten ook wel eens in de luchtinlaten.
Walther Röhl zei ooit dat hij ze niet meer zag als mensen maar als een soort van baanafzeting (bosjes e.d.), verstand op nul dus anders was het moreel niet verantwoord om zo snel door de mensenhaag te rijden, instinctief wil je op de rem gaan en dat kon niet.
Maar het leeft nog steeds zo in die landen, publiek staat daar ook nog steeds dichter op de baan dan hier in Nederland, hier heb je soms een verrekijker nodig.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.