Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Helaas motorblok naar zijn kl.te x16xel[[UPDATE!!!!]]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juli 2013 om 22:41 #18158064
@koenelsenaar wrote:
Haal hem bij klein gunnewiek bv. die knippen geen slangen of kabels door, scheelt veel werk.
Ik neem aan dat je het over een motorblok hebt? Ik zag toevallig op onderdelenlijn een blok voorbij komen van klein gunnewiek met garantie en al.
bedankt voor de tip!
10 juli 2013 om 07:57 #18158065AnoniemLid sinds:
1 January 1970@turbo.d wrote:
Beter is het om meteen te vervangen; heeft toch al 170.000 achter de kiezen en meestal is het zo als je het los haal krijg je het niet opnieuw goed gemonteerd.
Dit begrijp ik niet?????????
Waarom zou je t niet weer goed gemonteerd krijgen???
Gebruikt gaat net zo makkelijk/moeilijk als nieuwWat je in je vorige post zegt over meteen de veren vervangen
Is me ook niet duidelijk welke veren je bedoeld??????????Voor shane: ja als je plaat nog goed is
Kun je er eigenlijk vanuitgaan dat het druklager ook nog meekanSlijtage aan n koppelingsplaat kun je zien
Zitten als t goed is groeven in het frictie materiaal
Als die nog redelijk aanwezig zijn. (iets diepte hebben paar mm)
Dan kan die nog n poosje mee. Zijn ze nagenoeg weg dan is vervangen aante bevelenTrouwens je zal de slijtage aan de koppelingsplaten kunnen zien als het los is. Je zal veel slijtplekken kunnen zien.
Kortom, je kan er makkelijk bij dus meteen vervangen. Beter nu dan later je motor weer moeten demonteren.
10 juli 2013 om 09:49 #18158066@louwe 16 klepper wrote:
@turbo.d wrote:
Beter is het om meteen te vervangen; heeft toch al 170.000 achter de kiezen en meestal is het zo als je het los haal krijg je het niet opnieuw goed gemonteerd.
Dit begrijp ik niet?????????
Waarom zou je t niet weer goed gemonteerd krijgen???
Gebruikt gaat net zo makkelijk/moeilijk als nieuwWat je in je vorige post zegt over meteen de veren vervangen
Is me ook niet duidelijk welke veren je bedoeld??????????Voor shane: ja als je plaat nog goed is
Kun je er eigenlijk vanuitgaan dat het druklager ook nog meekanSlijtage aan n koppelingsplaat kun je zien
Zitten als t goed is groeven in het frictie materiaal
Als die nog redelijk aanwezig zijn. (iets diepte hebben paar mm)
Dan kan die nog n poosje mee. Zijn ze nagenoeg weg dan is vervangen aante bevelenTrouwens je zal de slijtage aan de koppelingsplaten kunnen zien als het los is. Je zal veel slijtplekken kunnen zien.
Kortom, je kan er makkelijk bij dus meteen vervangen. Beter nu dan later je motor weer moeten demonteren.
Ik ben van mening dat je druklager wordt bediend door de arm van de koppeling en deze toch op z’n plaats met een veer :?: of zie ik dat verkeerd. Bij mijn oldtimer zitten er 2 veren in het koppeling systeem; 1 aan de buitenkant op de arm; 1 binnen in om het lager goed op de koppelingsvork te houden. Ik nam aan dat dit bij moderne auto’s niet echt anders zou zijn.
@louwe 16 klepper wrote:
Dit begrijp ik niet?????????
Waarom zou je t niet weer goed gemonteerd krijgen???
Gebruikt gaat net zo makkelijk/moeilijk als nieuwIk heb me hier niet correct uitgedrukt. Het monteren gaat idd hetzelfde als nieuw. Echter doordat de platen al 170.000 km hebben gelopen zit er slijtage in. Naar mijn idee heeft dit een aantal oorzaken
– laten slippen van de koppeling bij het weg trekken op bijv hellingen enzo
– Naar mijn idee kan het ook met balans van het vliegwiel te maken hebben.Op het moment dat je een gebruikte set overzet kan het zijn dat je dus nu een onbalans krijg en je koppeling niet meer egaal grijpt.
Hoop dat ik me hiermee iets duidelijker heb uitgedrukt. ;)
10 juli 2013 om 10:17 #18158067AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat van die slijtage wel :thumb
Ben het daar ook wel enigzins mee eens
Enkel wordt n vliegwiel gebalanceerd en n drukgroep ook
De plaat draait toch tenopzichte van de drukgroep en vliegwielDus daar kan t niet inzitten
Dat van die veren tjah. Ik heb zelf meest ook oudere auto.s
Maar die hebben geen veren aan de arm van het druklagerEn ook niet om t druklager op z.n plek te houden
10 juli 2013 om 10:25 #18158068Okay, dan begrijpen we mekaar weer :thumb
ff voor mijn gevoel, het vliegwiel wordt toch met de koppelingsplaat samen gebalanceerd :?:
dus om het netjes te houden dan moet je dus vliegwiel en koppelingsplaat samen uitwisselen.
Maar is dan je motor nog wel gebalanceerd :?:10 juli 2013 om 20:01 #18158069Morgen gaat de astra onder de loep. Compressietest en kijkje nemen met een endoscoop. Ben benieuwd.
10 juli 2013 om 21:22 #18158070@turbo.d wrote:
Ik ben van mening dat je druklager wordt bediend door de arm van de koppeling en deze toch op z’n plaats met een veer :?: of zie ik dat verkeerd. Bij mijn oldtimer zitten er 2 veren in het koppeling systeem; 1 aan de buitenkant op de arm; 1 binnen in om het lager goed op de koppelingsvork te houden. Ik nam aan dat dit bij moderne auto’s niet echt anders zou zijn.
Nope, Hydraulisch druklager.
Ofwel Druklager en Koppelings cilinder in 1, geen veren op het systeem, alleen maar 2 cilinders en een leiding.Druklagertje kost al gauw 200 euro.
Willem
10 juli 2013 om 21:56 #18158071okay, weer wat geleerd. :)
10 juli 2013 om 22:06 #18158072tik m maar eens in op google, Hydraulisch druklager opel
Willem
10 juli 2013 om 22:17 #18158073Grappig, voor mijn X18XE betaal ik iets meer dan 100,- voor zo’n lager. Op eBay staan ze trouwens voor 37,50, maar dat vertrouw ik niet…
Ben benieuwd wat de plannen gaan worden voor het beestje.
23 juli 2013 om 08:37 #18158074Eindelijk na een tijdje niet gereden te hebben is er goed nieuws. Na lang zoeken heb ik een nette blok uit een schade astra uit 99′ met 137710km op de klok gekocht! De motor was te beluisteren en draait heel rustig en netjes :D
Toen kon een neef van mij de ombouw wel doen voor een zacht prijsje! Doe hetzelver garage gehuurd en binnen 2 uur was het oude blok erruit.
Bij cillinder 1 lekte olie erruit, dit veroorzaakte de rookpluimen. Hier was ook de bougiestukjes ingevallen
Vervolgens wat aanbouwdelen overgezet en filter, bougies distributieriem en vloeistoffen vernieuwd. Toen was het starten en duimen! gelukkig starte het gelijk en moest alleen de distributie iets afgesteld worden.
Alsof er niks veranderd is :thumb ecotec deksel er later op gedaan en de overgebleven troep uit de uitlaat blazen, die bleef overigens nog wel even doorroken :jerryNu ondertussen al 450km meegereden en dit blok loopt iets soepeler dan de vorige. Waarschijnlijk door de 30000km minder! De bak van de nieuwe motor schakelt ook vele malen beter.
Al om al heeft het me veel geld gekost, maar ben ik hartstikke blij dat de auto weer rijd.
ps. blok staat te koop op mp.
gr.
23 juli 2013 om 09:02 #18158075Goed nieuws :thumb
Nu weer genieten van de astra :thumbup23 juli 2013 om 09:05 #18158076ja zeker!. dit weekend alleen al heb ik 350km gereden. haha. Heerlijk vond ik het!
23 juli 2013 om 09:57 #18158077AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooi dat die weer klaar is :thumbup
En dat je weer plezier van je astra hebt
Snap enkel de opmerking vanDistributie iets afstellen niet???
Maar goed auto weer klaar is t belangrijkste
:thumb23 juli 2013 om 11:12 #18158078je kan gelukkig weer rijden :thumb
en met je eigen Astra ;)23 juli 2013 om 11:31 #18158079@louwe 16 klepper wrote:
Mooi dat die weer klaar is :thumbup
En dat je weer plezier van je astra hebt
Snap enkel de opmerking vanDistributie iets afstellen niet???
Maar goed auto weer klaar is t belangrijkste
:thumbJa ik heb er geen verstand van. Bij het starten piepte de riem ofzo. Toen iets afgestelt ofzo was het weer weg.
@Silver wrote:
je kan gelukkig weer rijden :thumb
en met je eigen Astra ;):jerry :jerry
23 juli 2013 om 14:28 #18158080Mooi werk. Volgende keer maar naar de garage voor de bougies?
23 juli 2013 om 14:33 #18158081@raimond74 wrote:
Mooi werk. Volgende keer maar naar de garage voor de bougies?
Nja volgende keer doe ik het zelf. Me pa had het die dag gedaa :swear
23 juli 2013 om 14:39 #18158082Mooi man :thumb
23 juli 2013 om 17:02 #18158083Toppie! Toch nog redelijk snel gebeurd!
Maakt dat filter wat je erin hebt hangen een beetje mooi geluid trouwens?
23 juli 2013 om 20:14 #18158084@HarrieAstra wrote:
Toppie! Toch nog redelijk snel gebeurd!
Maakt dat filter wat je erin hebt hangen een beetje mooi geluid trouwens?
Ja, ben blij dat het snel gebeurd is. Die filter hoor je alleen in hoge toeren 3500toeren met plankgas een mooi schel geluid. Het is een gesloten systeem. Voor de gein is die voorste pijp eraf halen en kijken hoe het geluid klinkt.
50 euro koste die filter en doet echt zijn werk. :jerry
24 juli 2013 om 08:35 #18158085Tot een bepaald vermogen haal je (zowat) het maximale wat betreft luchtfilters uit deze BMC replica’s, ik heb precies dezelfde. Veel getest en vergeleken, doet het erg goed! Na bijv. 200pk op die wielen zou ik pas voor de echte BMC gaan.
Beter dat je auto nu goed loopt Shane, een ander motorblok is toch altijd even spannend :thumb
24 juli 2013 om 08:53 #18158086Nou idd…..toch altijd weer spannend….beter voor je man…
24 juli 2013 om 10:07 #18158087Mooi dat je nu weer in je Astra kunt rijden. :thumb
Tip , laat het motor nummer wel op papier zetten bij het RDW , zodat je dan alles voor de volle 100% in orde hebt.
24 juli 2013 om 10:25 #18158088Botho en Blue Dragon hebben trouwens ook een BMC replica, net als jij en ik Shane! En dat gaat ook als een malle! :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.