Helaas motorblok naar zijn kl.te x16xel[[UPDATE!!!!]]

Forumindex Forums Modellen Astra Helaas motorblok naar zijn kl.te x16xel[[UPDATE!!!!]]

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 87)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259087
    Shane_Astra_g
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 December 2012

      Na eerder een topic te hebben geopend met het probleem van stukjes afgebroken bougies die in het gat zijn gevallen. Ben ik langs wim v6 gereden die zag al gelijk dat het niet goed was. Volgens hem is het onderblok naar zijn klote zijn er een aantal dingen krom ofzo. Hij gaf aan dat het niet goed is en er waarschijnlijk een heel nieuw blok in moet komen.

      Zie topic: viewtopic.php?f=5&t=177763

      Uiteraard baal ik daar enorm van aangezien dit mijn eerste auto is en de auto me nooit in de steek heeft gelaten. Veel geld gestopt in het oppimpen van de auto :cry

      De auto rij ik vanaf nu ook niet meer door vele witte rookpluimen die uit de uitlaat komt. En sinds de terugkeer naar mijn huis de motor soms rare geluiden maakt in lage toeren.

      Nu ben ik aan het denken wat ik het beste kan doen.

      Nieuw blok erin of gewoon een andere auto halen (zelfde kleur astra en al me tuning onderdelen overzetten.

      Misschien zijn er mensen die weten hoeduur een ombouw is en waar ik dit kan doen en of het rendabel is voor een astra g die nog net geen 170000km heeft gelopen.

      #18158016
      Heks
        Lid sinds:
        18 June 2012

        Dat is wel ongelofelijk balen zeg!! Ik leef met je mee. Ga je vol goede moed met de beste bedoelingen aan de slag en dat bijt het je in je kont..

        Ik kan je helaas geen advies geven… Hopelijk zijn er anderen die dat wel kunnen.

        Wellicht kan je een request indienen op http://www.onderdelenzoeker.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; zodat je een beetje een prijsidicatie hebt voor een blok.

        #18158017
        Shane_Astra_g
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 December 2012

          Hey,

          Bedankt voor je medeleven. Ik kon serieus wel janken. Maarja ik was al op onderdelenlijn aan het kijken. Er zijn aardig wat x16xel. Nu vraag ik me af hoe je kan controleren of de km stand klopt :wtf

          #18158018
          Heks
            Lid sinds:
            18 June 2012

            http://www.onderdelenlijn.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; is ook zo’n site.

            Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe je de km stand kan controleren. Er zijn hier gelukkig behoorlijk wat mensen die wel is een andere motor geplaatst hebben. Denk dat het een kwestie is van afwachten tot ze klaar zijn met bbq-en en dan komen de nuttige tips ‘vanzelf’ binnen.

            #18158019
            Klopper
              Lid sinds:
              19 September 2010

              Kilometerstand blijft toch veelal op de gok of het klopt. Belangrijker is om te weten of een motor in goede staat is.
              Lekker laten staan bij het volgende;
              – Oliesmurrie aan de zijkant / onderkant van het blok
              – Olie-achtige aanslag bij het uitlaatspruitstuk of uitlaatkanalen van de cilinderkop (olieverbruiker)
              – Distributie gesprongen / versprongen
              Lekkage op de oliekeerring (vernellingsbak-zijde) hoeft geen probleem, keerring vervangen is niet echt moeilijk.

              En het belangrijkste; als je de motor kan horen draaien, deze zeker de voorkeur geven!

              #18158020
              astraTD
                Lid sinds:
                9 March 2009

                kms zeggen niks.. Beter droog blok met 2ton als een natblok met 1ton.

                #18158021
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Hij Rookt Witte Olierook, Trekt bij flink rijden een aardig gordijn, en bij optrekken is duidelijk vloeistofslag hoorbaar, dan kan je wel raden dan het GOED mis is, als de zuiger Kantelt van de Veel te hoge Compressie einddruk!!

                  Olierook bij Kracht vragen is schade onderblok, motor krijgt langs de zuiger Olie toegevoerd in de verbrandingsruimte.

                  Tips zijn er al gegeven voor de nieuwe motor, kijk vooral goed naar de uitlaatpoorten (spruitstuk), zit hier Koolaanslag van olieverbruik weet je al hoe laat het is..

                  Willem

                  #18158022
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    km,s zeggen wel degelijk wat :shock:
                    maar goed n ieder z,n mening ;)

                    een motor even schoonspuiten is ook maar een klein kunstje

                    anyway
                    uiteindelijk komt het er op neer
                    wat je nog wild en kunt uitgeven aan je auto

                    ik heb onlangs een andere motor in m,n vec geplaatst
                    dankzij een vroegtijdig overleden dis riem

                    geintje heeft me al met al zo,n 1300 euro gekost
                    reken ik geen uren daar ik alles zelf gedaan heb

                    was wel incl nieuwe distributie compl
                    nieuwe koppeling compl
                    nieuwe vloeistoffen in en uitlaat pakkiningen (moest m,n eigen inlaat wel overzetten ivm de gas aansluitingen)
                    en nieuw thermostaat huis
                    demontage bedrijf had thermostaat huis losgehaald???
                    en een nieuwe was dik 100 euro dingen zijn eigenlijk 1 malige montage

                    dus ja wil je zo,n bedrag nog investeren in deze auto dat zal je zelf moeten bepalen

                    motor kopen uit een complete auto zou t mooiste zijn
                    maar vaak lukt dat niet

                    dan is het toch een kwestie van vertrouwen
                    km stand is eigenlijk nooit te chekken

                    #18158023
                    Shane_Astra_g
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 December 2012

                      @wim-v6 wrote:

                      Hij Rookt Witte Olierook, Trekt bij flink rijden een aardig gordijn, en bij optrekken is duidelijk vloeistofslag hoorbaar, dan kan je wel raden dan het GOED mis is, als de zuiger Kantelt van de Veel te hoge Compressie einddruk!!

                      Olierook bij Kracht vragen is schade onderblok, motor krijgt langs de zuiger Olie toegevoerd in de verbrandingsruimte.

                      Tips zijn er al gegeven voor de nieuwe motor, kijk vooral goed naar de uitlaatpoorten (spruitstuk), zit hier Koolaanslag van olieverbruik weet je al hoe laat het is..

                      Willem

                      Hey wim,

                      Nogmaals bedankt voor je tijd en advies. Krijg dit maar moeilijk uit me hoofd. Baal er nog steeds van.

                      #18158024
                      Shane_Astra_g
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 December 2012

                        @louwe 16 klepper wrote:

                        km,s zeggen wel degelijk wat :shock:
                        maar goed n ieder z,n mening ;)

                        een motor even schoonspuiten is ook maar een klein kunstje

                        anyway
                        uiteindelijk komt het er op neer
                        wat je nog wild en kunt uitgeven aan je auto

                        ik heb onlangs een andere motor in m,n vec geplaatst
                        dankzij een vroegtijdig overleden dis riem

                        geintje heeft me al met al zo,n 1300 euro gekost
                        reken ik geen uren daar ik alles zelf gedaan heb

                        was wel incl nieuwe distributie compl
                        nieuwe koppeling compl
                        nieuwe vloeistoffen in en uitlaat pakkiningen (moest m,n eigen inlaat wel overzetten ivm de gas aansluitingen)
                        en nieuw thermostaat huis
                        demontage bedrijf had thermostaat huis losgehaald???
                        en een nieuwe was dik 100 euro dingen zijn eigenlijk 1 malige montage

                        dus ja wil je zo,n bedrag nog investeren in deze auto dat zal je zelf moeten bepalen

                        motor kopen uit een complete auto zou t mooiste zijn
                        maar vaak lukt dat niet

                        dan is het toch een kwestie van vertrouwen
                        km stand is eigenlijk nooit te chekken

                        1300 euro is wel een aardig grapje. Als ik zo duur uitkom vind ik het niet waard om het opteknappen. Heb wel wat x16xeltjes op onderdelen lijn gezien varieerend van 300 tot 600, maar ik moet ook nog iemand vinden die het kan monteren, en dat gaat natuurlijk aardig oplopen in kosten.

                        Nu ben ik eve ten einde raad wat ik moet doen.

                        #18158025
                        Maurice89
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 October 2009

                          bij een hobbyist laten ombouwen?
                          Er zijn zoveel mogelijkheden en de vraag is hoe snel moet het gemaakt zijn.
                          Dat het geld kost is een fijt auto rijde kost helaas geld.

                          Of zelfde astra kopen en jou onderdelen over zetten?

                          #18158026
                          b07
                            Lid sinds:
                            24 February 2009

                            voor dat geld koop je een andere auto,hier op de site staat een leuke vectra met nieuwe distriebutie ,voor 1150 :
                            buysell/single_ad.php?ad_id=6006

                            #18158027
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              @b07 wrote:

                              voor dat geld koop je een andere auto,hier op de site staat een leuke vectra met nieuwe distriebutie ,voor 1150 :
                              buysell/single_ad.php?ad_id=6006

                              ja enkel 6 jaar ouder dan de meine ;)
                              en geen onyx station op g3

                              anyway ik vond de auto de investering wel nog waard.
                              maar goed dat was ook niet t topic

                              t ging erom dat de t.s een indicatie wou van
                              wat de kostten waren van een andere motor inbouwen

                              met de aanschaf van enkel een motor ben je er in iedergeval nog niet
                              ik was 800 kwijt voor enkel de motor de rest was onderdelen ;)
                              ik ga geen motor wisselen zonder nieuwe vloeistoffen filters en distributie
                              ook de koppeling was er wel aan toe
                              dan loopt het vlot in de papieren ;)

                              #18158028
                              Klopper
                                Lid sinds:
                                19 September 2010

                                Dan weet je uiteraard ook nog niet wat je koopt als je voor een andere auto gaat.
                                Kostenplaatje is afhankelijk van de staat van je nieuwe motor.
                                Distributieset moet zonder twijfel vervangen worden. Koppelingsset is zeker een aanrader, maar niet verplicht (ligt nu open en bloot, dus je kan er makkelijk bij), inlaatpakking, uitlaatpakking en dan de prijs van de motor zelf natuurlijk, en niet te vergeten; de liters vloeistof om je blokkie te laten draaien (olie, koelvloeistof). Uitgaan van een blokje van € 300,-, distributieset € 85,- + € 50,- OF € 80,- voor de waterpomp, € 150,- OF € 180,- voor koppelingsset. Prijs van een druklager kan ik je helaas even niet geven. Pakkingen kan je rekenen op rond de € 30,-. Vloeistoffen + oliefilter rond de € 100,-. De “OF”-verschillen zijn afhankelijk van het motornummer (oudere en nieuwere motoren, zelfde motorcode).
                                Al met al toch rond de € 700,- a € 800,-.

                                Waar je ook rekening mee moet houden, zijn onvoorziene kosten (ontbreken van onderdelen, schade aan onderdelen). Hiervoor moet je toch voor de zekerheid € 200,- in gedachten houden.

                                #18158029
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  @Klopper wrote:

                                  Dan weet je uiteraard ook nog niet wat je koopt als je voor een andere auto gaat.
                                  Kostenplaatje is afhankelijk van de staat van je nieuwe motor.
                                  Distributieset moet zonder twijfel vervangen worden. Koppelingsset is zeker een aanrader, maar niet verplicht (ligt nu open en bloot, dus je kan er makkelijk bij), inlaatpakking, uitlaatpakking en dan de prijs van de motor zelf natuurlijk, en niet te vergeten; de liters vloeistof om je blokkie te laten draaien (olie, koelvloeistof). Uitgaan van een blokje van € 300,-, distributieset € 85,- + € 50,- OF € 80,- voor de waterpomp, € 150,- OF € 180,- voor koppelingsset. Prijs van een druklager kan ik je helaas even niet geven. Pakkingen kan je rekenen op rond de € 30,-. Vloeistoffen + oliefilter rond de € 100,-. De “OF”-verschillen zijn afhankelijk van het motornummer (oudere en nieuwere motoren, zelfde motorcode).
                                  Al met al toch rond de € 700,- a € 800,-.

                                  Waar je ook rekening mee moet houden, zijn onvoorziene kosten (ontbreken van onderdelen, schade aan onderdelen). Hiervoor moet je toch voor de zekerheid € 200,- in gedachten houden.

                                  klopt wel in grote lijnen
                                  wel n puntje: wat je betaald dat krijg je
                                  ik kon ook wel een goedkopere motor kopen maar die had dan ook meer km,s gedraaid

                                  kwam ze ook tegen van rond de 400 maar dan ook dik 150.000km
                                  heb nu 1 van 800 met 70.000km merkt ook aan t rijden dat het iedergeval wel n frisse motor is waar de meeste paarden nog van leven
                                  dus heb wel vertrouwen dat de km stand klopt met wat de verkoper aangaf ;)

                                  #18158030
                                  Klopper
                                    Lid sinds:
                                    19 September 2010

                                    Ik ga uit van de prijs die hier de lokale autosloop vraagt voor een gemiddelde motor :) En die zijn relatief compleet eigenlijk. Misschien dat je zelfs aanbouwdelen die je ‘dubbel’ hebt, nog kan verkopen om de kosten te drukken.

                                    #18158031
                                    b07
                                      Lid sinds:
                                      24 February 2009

                                      @Klopper wrote:

                                      Dan weet je uiteraard ook nog niet wat je koopt als je voor een andere auto gaat.
                                      Kostenplaatje is afhankelijk van de staat van je nieuwe motor.
                                      Distributieset moet zonder twijfel vervangen worden. Koppelingsset is zeker een aanrader, maar niet verplicht (ligt nu open en bloot, dus je kan er makkelijk bij), inlaatpakking, uitlaatpakking en dan de prijs van de motor zelf natuurlijk, en niet te vergeten; de liters vloeistof om je blokkie te laten draaien (olie, koelvloeistof). Uitgaan van een blokje van € 300,-, distributieset € 85,- + € 50,- OF € 80,- voor de waterpomp, € 150,- OF € 180,- voor koppelingsset. Prijs van een druklager kan ik je helaas even niet geven. Pakkingen kan je rekenen op rond de € 30,-. Vloeistoffen + oliefilter rond de € 100,-. De “OF”-verschillen zijn afhankelijk van het motornummer (oudere en nieuwere motoren, zelfde motorcode).
                                      Al met al toch rond de € 700,- a € 800,-.

                                      Waar je ook rekening mee moet houden, zijn onvoorziene kosten (ontbreken van onderdelen, schade aan onderdelen). Hiervoor moet je toch voor de zekerheid € 200,- in gedachten houden.

                                      een auto kan je horen en zien draaien ,je kan er zelfs mee rijden daarmee krijg je al een redelijk beeld van de staat van het blok en de rest van de auto,dus je weet wel degelijk wat je koopt,dat kan je niet zeggen van een blok die bij iemand in z”n schuur ligt ,ook word er vaak gelogen over de km stand .

                                      #18158032
                                      Klopper
                                        Lid sinds:
                                        19 September 2010

                                        @b07 wrote:

                                        @Klopper wrote:

                                        Dan weet je uiteraard ook nog niet wat je koopt als je voor een andere auto gaat.
                                        Kostenplaatje is afhankelijk van de staat van je nieuwe motor.
                                        Distributieset moet zonder twijfel vervangen worden. Koppelingsset is zeker een aanrader, maar niet verplicht (ligt nu open en bloot, dus je kan er makkelijk bij), inlaatpakking, uitlaatpakking en dan de prijs van de motor zelf natuurlijk, en niet te vergeten; de liters vloeistof om je blokkie te laten draaien (olie, koelvloeistof). Uitgaan van een blokje van € 300,-, distributieset € 85,- + € 50,- OF € 80,- voor de waterpomp, € 150,- OF € 180,- voor koppelingsset. Prijs van een druklager kan ik je helaas even niet geven. Pakkingen kan je rekenen op rond de € 30,-. Vloeistoffen + oliefilter rond de € 100,-. De “OF”-verschillen zijn afhankelijk van het motornummer (oudere en nieuwere motoren, zelfde motorcode).
                                        Al met al toch rond de € 700,- a € 800,-.

                                        Waar je ook rekening mee moet houden, zijn onvoorziene kosten (ontbreken van onderdelen, schade aan onderdelen). Hiervoor moet je toch voor de zekerheid € 200,- in gedachten houden.

                                        een auto kan je horen en zien draaien ,je kan er zelfs mee rijden daarmee krijg je al een redelijk beeld van de staat van het blok en de rest van de auto,dus je weet wel degelijk wat je koopt,dat kan je niet zeggen van een blok die bij iemand in z”n schuur ligt ,ook word er vaak gelogen over de km stand .

                                        Hier kunnen we nog een hele lange discussie over maken, maar daar heb ik totaal geen behoefte aan.

                                        #18158033
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          @b07 wrote:

                                          @Klopper wrote:

                                          Dan weet je uiteraard ook nog niet wat je koopt als je voor een andere auto gaat.
                                          Kostenplaatje is afhankelijk van de staat van je nieuwe motor.
                                          Distributieset moet zonder twijfel vervangen worden. Koppelingsset is zeker een aanrader, maar niet verplicht (ligt nu open en bloot, dus je kan er makkelijk bij), inlaatpakking, uitlaatpakking en dan de prijs van de motor zelf natuurlijk, en niet te vergeten; de liters vloeistof om je blokkie te laten draaien (olie, koelvloeistof). Uitgaan van een blokje van € 300,-, distributieset € 85,- + € 50,- OF € 80,- voor de waterpomp, € 150,- OF € 180,- voor koppelingsset. Prijs van een druklager kan ik je helaas even niet geven. Pakkingen kan je rekenen op rond de € 30,-. Vloeistoffen + oliefilter rond de € 100,-. De “OF”-verschillen zijn afhankelijk van het motornummer (oudere en nieuwere motoren, zelfde motorcode).
                                          Al met al toch rond de € 700,- a € 800,-.

                                          Waar je ook rekening mee moet houden, zijn onvoorziene kosten (ontbreken van onderdelen, schade aan onderdelen). Hiervoor moet je toch voor de zekerheid € 200,- in gedachten houden.

                                          een auto kan je horen en zien draaien ,je kan er zelfs mee rijden daarmee krijg je al een redelijk beeld van de staat van het blok en de rest van de auto,dus je weet wel degelijk wat je koopt,dat kan je niet zeggen van een blok die bij iemand in z”n schuur ligt ,ook word er vaak gelogen over de km stand .

                                          zoals ik al zei is dit niet de discussie waar dit topic over gaat
                                          maar een gebruikte auto bij een particulier heeft gen garantie

                                          een losse motor bij een gerenomeerd demontage bedrijf 3 mnd
                                          maar net als klopper heb ik geen zin in een welles nietes spelletje ;)

                                          #18158034
                                          Shane_Astra_g
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 December 2012

                                            Jongens! of meisjes :jerry gaan we nou zitten ruzie maken in mijn topic :D Voel me al klote genoeg dat mijn motor naar zijn …is.

                                            Ik zat zelf ook te denken om een zelfde astra te kopen en al me onderdelen om te zetten. Alleen is het moeilijk 1 te vinden voor een mooie prijs en lage km stand. Mijn huidige astra heeft 169000 Op de klok en liep 100%. Tevens is dit mijn eerste auto waarvoor ik flink heb moeten sparen met zielige bijbaantjes. Had er destijds rond de 1800 voor betaald. En ook veel geld ingepompt aan bumper lipjes en uitlaten en noem het maar op. Was zo gehecht eraan :cry Uiteraard kost auto rijden wat. Maar nooit gedacht dat ik mijn blok omzeep zou helpen. zo eve 1800 uit me mouw schudden word lastig als student.

                                            En een motorblokje met 150000 en meer vind ik niet erg, Lastige is dan weer hoe ga ik dat controleren of die goed werkt. Ach ik ben een leek op dat gebied. Ik heb een paar contact personen gekregen van iemand op het forum. Kijken of ik daar verder mee kom.

                                            En ja om eerlijk te zijn wil ik de astra gewoon weer opknappen dan een andere te halen. Ik zal het hier wel vermelden wat ik ga doen.

                                            gr.

                                            #18158035
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              kortste klap is dan toch
                                              een andere motor alles overzetten op andere auto brengt vaak ook wel weer wat kostten met zich mee
                                              al zal dat mischien niet zo snel in de papieren lopen mits je een auto in de zelfde kleur vind ;)

                                              als je iemand kan vinden die voor een vrienden prijs t werk wil doen
                                              mischien kun je zelf helpen

                                              met een beetje geluk kun je je eigen koppeling behouden gezien de km stand???
                                              dan kan het meevallen
                                              maar distributie zou ik wel meepakken
                                              maar die zou bij je eigen motor toch ook eens vervangen moeten worden

                                              en ruzie maken in je topic is mijn bedoeling ook niet
                                              t is enkel wat vervelend dat sommige hun zin tegen beter weten in willen doordrijven

                                              daar is een topic starter nooit meegeholpen ;)

                                              in jou geval is een geheel andere auto ja ook geen optie ;) ;)
                                              jij wil de looks van de huidige auto behouden :thumb :wors

                                              #18158036
                                              Shane_Astra_g
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 December 2012

                                                ja,

                                                zover ver ik weet is de koppeling nog 100% distributie moet over 10000 vervangen worden, dus die zal wel gelijk moeten gebeuren. Ik ben nu aan het kijken of iemand het voor een
                                                vriendenprijsje kan doen”

                                                En ja ik wil graag de auto behouden. Is mijn eerste auto ben er gehecht aan!

                                                Bedankt voor je reactie!

                                                #18158037
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  Tja, Over de kilometers kun je kort of lang discuseren.

                                                  Ik heb zowel Zeer goede als Zeer slechte motoren gezien, met 200.000+ km, maar dat geld evengoed voor motoren die minder als 100.000 hebben gedraait, ook die kunnen slecht zijn.

                                                  alleen maar stadsritjes is namelijk meer killing voor een motor, als alleen maar snelweg..

                                                  het geval is gewoon dat je het moet treffen met de aanschaf van een motorblok, dat geld ook met de aanschaf van een andere auto.

                                                  Willem

                                                  #18158038
                                                  black pearl maastricht
                                                    Lid sinds:
                                                    2 January 2011

                                                    sucses met de zoektocht

                                                    #18158039
                                                    Shane_Astra_g
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      12 December 2012

                                                      @wim-v6 wrote:

                                                      Tja, Over de kilometers kun je kort of lang discuseren.

                                                      Ik heb zowel Zeer goede als Zeer slechte motoren gezien, met 200.000+ km, maar dat geld evengoed voor motoren die minder als 100.000 hebben gedraait, ook die kunnen slecht zijn.

                                                      alleen maar stadsritjes is namelijk meer killing voor een motor, als alleen maar snelweg..

                                                      het geval is gewoon dat je het moet treffen met de aanschaf van een motorblok, dat geld ook met de aanschaf van een andere auto.

                                                      Willem

                                                      En dat maakt het zo lastig vooral voor een leek om een goede motor te vinden die niet draaiend te zien is.

                                                      Je gaf al aan naar het spruitstuk te kijken. heb je nog meer tips?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 87)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.