Heel 'zware' versnellingen op Agila 1200

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Heel 'zware' versnellingen op Agila 1200

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Dushan

Mijn vrouw rijdt met een Agila 1200, bouwjaar 2000, 46000 echte kilometers. Het laatste jaar is het enorm moeilijk om van de versnelling te veranderen. Je moet je echt heel hard aan trekken of duwen. Geen gekraak of zo maar gewoon heel hard. Vooral bij koud weer is er een probleem.
      De garagist heeft al eens de kabels losgekoppeld en het probleem is ook dan nog aanwezig. Hij heeft ook al eens de olie in de versnellingsbak vervangen. Voorlopig allemaal zonder resultaat. Nu stelt hij voor om de versnellingsbak te vervangen.
      Volgens een andere garagist zou het toch helpen om de kabels te vervangen. Is er iemand die gelijkaardige problemen heeft?

Thx,
      Dushan

GRSBK

denk toch dat je eerder aan een nieuwe bak komt of toch nog maar een second—second openion bij nog een andere garage

Dushan

Ik vrees het eigenlijk ook. Hij sprak over een gereviseerde bak. Ik zal hem eens vragen hoeveel dat zal kosten want die wagen is ondertussen al 10 jaar. Wordt natuurlijk niet veel gebruikt (max 3000 km ‘dure’ kilometers).

GRSBK

kun je misschien beter voor een andere auto gaan kijken ipv gereviseerdebak

Laagvlieger
            Deelnemer

Ook een keer meegemaakt. Lang geleden alweer.

Wat er moet gebeuren is de schakelklok boven op de bak eraf halen (gepriegel) en dat schoonamken en goed smeren.
              Dan schakelt ie weer als nieuw.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.