Heel erg verrot lopen C20xe – opgelost – stationair subaru o

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Heel erg verrot lopen C20xe – opgelost – stationair subaru o

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 51)
  • Auteur
    modfreak
    Deelnemer

ik geloof dat je een m2.5 boom hebt en die pin bezetting is echt compleet anders. van een V6 komt nog dichter bij in de buurt..

die c20ne wilde ik alleen gebruiken of die stationair wat sprit binnen krijgt niet om te rijden. helaas… ook dit heeft niet gewerkt. die injectors zagen er gewoon schoon uit. bekabeling ook goed op de ecu stekker.

moet misschien nog ff goed het brandstof relais checken (hij werkt wel, maar alle signalen en kabel aansluitingen)
      bdp sensor brandstof pomp op druk en opbrengst. :argue

sjoerdie
      Deelnemer

lmm intussen al een keer gewisseld??

je gaat een beetje rigoreus te werkt als ik het mag zeggen.

Ik heb hier een c-kadett staan met dis-blok, dus kun je een keer langskomen om wat dingen uit te wisselen, en zien waar het probleem zit.

modfreak
        Deelnemer

nee nog niet, had geen mogelijkheid.
          oh ja ik woon in rotterdam , dat wordt een beetje lastig :S

ik krijg ook helemaal geen fout code, en dat is normaal gesproken wel meestal aan de hand als een lmm niet goed meet.

sjoerdie
          Deelnemer

nee juist niet!!!!

hij meet wat, maar verkeerde waardes.

de ecu boeit niet wat die waardes zijn, als ze maar variabel zijn.

Miruni
            Deelnemer

origineel gepost door sjoerdie
              nee juist niet!!!!

hij meet wat, maar verkeerde waardes.

de ecu boeit niet wat die waardes zijn, als ze maar variabel zijn.

Inderdaad. De Ecu geeft alleen een foutcode wanneer de spanning echt minimaal is of echt maximaal.
              Denk aan 0,05 volt en 4,95 volt iets in die richting.
              Veel denken mensen dat wanneer je geen foutcode krijgt de sensor goed werkt.
              Maar dat hoeft helemaal niet.
              Ik heb nog 3 LMM thuis liggen welke allemaal niet 100% zijn.
              Normaal gesproken merk je er niet zoveel van maar op de rollenbank ben je zo 6 pk kwijt.
              Terwijl voor de rest de motor normaal loopt zonder horten of stoten.

Maar waarom ga je niet ff langs de opel dealer om de TECH 1 eraan te laten hangen.
              Ook meteen ff brandstofdruk laten meten.
              Dat scheelt je een hele hoop gezeik.:vertag

sw16v
              Deelnemer

Idd, had ik met me LET ook precies t zelfde, starten, lopen en direct uitvallen…. lange tijd aan het zoeken geweest, bleek de LMM te zijn…
                maargoed liever sensor van 15euro vervangen dan 1 van xxx euro…

modfreak
                Deelnemer

Zowieso bedankt voor jullie tips, waardeer ik echt. :thumbup
                  het is niet dat ik jullie niet wil geloven ofzo, kwa sensors weet ik ook wel het een en ander.

Heb nu echt de duvel en elk touwtje zowat doorgemeten en kan geen fout ontdekken.
                  luchtmassa meter ga ik proberen,heb hem net gekocht

exact een soort gelijke storing vond ik op het amt forum.
                  linkje klikje

heb een flesje tunap 327 gefixt.

ICE-iceberg

origineel gepost door modfreak

luchtmassa meter ga ik proberen,heb hem net gekocht

Heb ik wat gemist? :P

Groetjes,
                    Andries

modfreak
                    Deelnemer

lol,

nou weer in ieder geval een stapje verder.

BDP sensor vervangen. (kabel gaar)
                      3 van de 4 nieuwe boegie’s vonkten niet goed genoeg.

nu loopt ie even netjes stationair en dan valt ie uit.
                      dus terug bij af.
                      Lambda ga ik weer checken of ie weer zwart is. (zou goed kunnen.)
                      LMM krijg ik hopelijk van de week.
                      en wellicht een andere bobine ..

corsaboy
                      Deelnemer

wtf…
                        ik snap het ff niet meer met dat ding..
                        gok op de lmm

sw16v
                        Deelnemer

LMM!!!!!

sjoerdie
                          Deelnemer

:sleeping vervang die lmm nou eens…. minste gekloot, en in veel gevallen de boosdoener

rabbitopc

ik had hetzelfde probleem met mijn c20ne

daar was de computer en kabelboom niet goed van

die stuurde de injectoren continu aan waardoor hij steeds verzoop

maar neem aan dat je de injectoren al los van het spruitstuk getest hebt ?

succes gr. arno

modfreak
                              Deelnemer

En het probleem is opgelost …… NOT

dus niet de lmm wat ik al dacht exact het zelfde.
                                injectors heb ik niet los getest (ze klikken wel) maar die kunnen later ook blijven hangen.
                                Heb net gelukkig eindelijk me nieuwe z20let injectoren gevonden dus
                                die prak ik er morgen in denk ik.
                                Een ander punt wat ik verdenk is de bobine dat die gewoon inzakt.

maar och dit geloof je niet zoveel veel dingen getest en nog niet lopen.

corsaboy
                                Deelnemer

wat is de spanning dan op de bobine?
                                  klapt die in??

CommoCruiser
                                  Deelnemer

Heeft M2.8 ook nog een gasklepschakelaar ?
                                    Zo ja, trek daar de stekker eens van los.’
                                    Ik heb bij een M2.5 een keer problemen daarmee gehad, toen bleef het stationaircontact plakken.

sjoerdie
                                    Deelnemer

niet de lmm?

daar sta ik van te kijken.

dan word het 1 voor 1 alles afzoeken.

bobine heb ik nog niet gehoord dat die het begeeft van een c20xe m2.8

modfreak
                                      Deelnemer

ik verdenk dus inderdaad de bobine.
                                        De gasklep sensor die werkte geloof ik in alle berijken
                                        maar dit moet ik nog dubbel checken.
                                        Heb gisteren al mijn probe’s gevonden voor de scope. dus kan ik ook wat meer. alleen heb ik helaas geen inductief opnemen.

oh ja als ik heel voor zichtig op het gas ga (stilstaand natuurlijk) dan gaat ie wel omhoog in toeren maar dan kapt ie er weer mee.

nou zitk dus te kijken of ik koop een bosch of een aftermarket.
                                        keuze lijkt logisch alleen de geld kraan is ook even klein beetje leeg nou.

modfreak
                                        Deelnemer

Probleem is opgelost,

bobine leek het probleem, dit kwam dus door de bdp denk ik.

Heb mijn z20let injectoren erin gestoken nog nix.
                                          Brandstof rail kwam geen brandstof in.
                                          Direct de slang van de druk regelaar in een glazen potje gestoken en gekeken of dat ie uberhaupt pomp, contacten op de pomp doorverbonden. en binnen een paar seconden potje half vol.

Filter (nieuw) gecheckt gaf iets ristrictie maar daar is het een filter voor.
                                          Dus bij de brandstof rail op de toevoer slang blazen en dit koste me echt veel moeite maar die zat verstopt. even later was die door, ook nog even de compressor erop gezet en die leiding uitgeblazen.

Alles weer samen gebouwd. ff ontluchten SOW wat een gas reactie zo was het geloof ik nog nooit.
                                          Ben benieuwd wat ie nu doet vanaf de 140 km/h en of ie nu eindelijk boven de 200 km/h komt.:cool:

maar hoe dat nou verstopt heeft kunnen zitten :hmmz

ps. wat ik dus zei over de opwarm fase; eerst rot lopen had ie meer brandstof nodig als normaal. daarna op bedrijfs temp. ‘normaal’ lopen.

in iedergeval bedankt voor het mee denken.

CommoCruiser
                                          Deelnemer

Graag gedaan !

En nu weer lekker gassen !
                                            king:

jason

origineel gepost door modfreak
                                              Probleem is opgelost,

bobine leek het probleem, dit kwam dus door de bdp denk ik.

Heb mijn z20let injectoren erin gestoken nog nix.
                                              Brandstof rail kwam geen brandstof in.
                                              Direct de slang van de druk regelaar in een glazen potje gestoken en gekeken of dat ie uberhaupt pomp, contacten op de pomp doorverbonden. en binnen een paar seconden potje half vol.

Filter (nieuw) gecheckt gaf iets ristrictie maar daar is het een filter voor.
                                              Dus bij de brandstof rail op de toevoer slang blazen en dit koste me echt veel moeite maar die zat verstopt. even later was die door, ook nog even de compressor erop gezet en die leiding uitgeblazen.

Alles weer samen gebouwd. ff ontluchten SOW wat een gas reactie zo was het geloof ik nog nooit.
                                              Ben benieuwd wat ie nu doet vanaf de 140 km/h en of ie nu eindelijk boven de 200 km/h komt.:cool:

maar hoe dat nou verstopt heeft kunnen zitten :hmmz

ps. wat ik dus zei over de opwarm fase; eerst rot lopen had ie meer brandstof nodig als normaal. daarna op bedrijfs temp. ‘normaal’ lopen.

in iedergeval bedankt voor het mee denken.

wat heeft de bdp sensor met de bobine te maken?
                                              ik heb een soort gelijk probleem met me C20LET

modfreak
                                              Deelnemer

als je bijv. eerst wil droog starten voor bijv. een nieuw opgebouwde motor om overal oliedruk te krijgen trek je de bdp sensor los om bijv je injectors en je ontsteking niet aan te sturen.

(uitgebreide uitleg)
                                                zolang je computer geen onderbreking ziet van het signaal…
                                                dus de 60-2 of 58 tanden 2 open. zal je computer geen signaal naar je onsteking versterker sturen – als ook brandstof inspuiten. daarom is het wenselijk bij droogstart de bdp sensor los te halen omdat de benzine de olie van de wanden afspoelt.

je bdp sensor heeft een weerstands waarde van ongeveer 500 ohm op pin 1 en 2 geloof ik anders 2-3

haal hem los houd er event. met hulp een plaatje metaal tegen aan en je ziet de weerstands waarde varieeren.

mocht je bdp sensor niet helemaal landen of 1mm te ver van je krans zitten zoek je je eigen helemaal een ongeluk.

de metalen behuizing heeft een o-ring
                                                het plastic type niet. (in ieder geval bij mij staat er GM op en die sloopte de o-ring)

het kan ook zijn dat de isolatie waarde intern van je bobine naderhand inzakt. en daardoor heb je een slechte onsteking.

sjoerdie
                                                Deelnemer

rail los gehad met doorblazen??

dus geen injectoren erop, anders heb je het vuil daarin geblazen.

Maar wat kwam eruit dan? wat veroorzaakte de verstopping?

modfreak
                                                  Deelnemer

Ik heb bij de rail op de slang geblazen. dus niets me rail in geblazen.
                                                    Al vorens te blazen heb ik ook het brandstof filter los gehaald zodat het er uit ging.
                                                    Wat er precies uit kwam weet ik niet. ik blies het wel vrij.
                                                    Bij de kadett E zit de pomp onder de auto en kon het slangetje wat op het filter komt niet verlengen of in het potje steken.
                                                    Later heb ik hem nog met de compressor uit/door geblazen.

Nu heb ik er nieuwe z20let injectoren in zitten,
                                                    Te veel brandstof krijgt ie niet volgens de board computer, hij draait 3,5 l/100km @ 100km/h :D (hij berekend gewoon de duty cycle)

af en toe heeft ie nog wel voor m’n idee een mis-fire maar dit moet ik denk ik in de oude boegie’s zoeken of de bobine.
                                                    ik weet niet of iemand hier een idee over heeft.

Het motortje heeft nu wel dampf :thumbup
                                                    stond bij de stop lichten stil, licht op groen vervolgens komt er op de tweede baan een 530d al aan gereden en liep hem gewoon in moest lossen ivm 2 naar 1 baan.
                                                    was wel ff leuk, voorheen had ik moeite om een regulair tdi voor te blijven.

ps.
                                                    ik heb destijds wel weleens e85 getankt. hij liep wel erg goed (relatief natuurlijk) met de gechipte computer.
                                                    sinds dien had ik wat meer ploffen in de inlaat als de motor koud was. Nu is dit gewoon weg, dit komt dus door het brandstof tekort bij opwarm fase.
                                                    Wellicht loste de ethanol enige afzet op in de brandstof leiding wat zich dan ergens opstroopte.

modfreak
                                                    Deelnemer

Even een update – had onlang een probleem met slechte compressie slagen tot 3500 tpm.
                                                      soort van subaru geluid. Daarboven loopt ie normaal.

Boegie kabels vernieuwd en Bobine vernieuwd geen oplossing (kan nooit kwaad ouwe zooi te vervangen natuurlijk :D )

Probleem wat voor komt als je niet veel rijdt is dat de hydrostoters vervuilen en open blijven staan.
                                                      Bij koude start tikken ze niet eens maar functioneren niet goed.
                                                      Remedie motor goed warm laten worden 100 km rijden leggen gassen dus.

Probleem opgelost !

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 51)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.