Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Heeft het nut?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2011 om 00:26 #17234002
Ik zit al sinds ik deze auto heb te denken om hem te een chip er in te zetten maar zit te kijken bij ziptuning maar dan krijg je dit als resultaat
Standaard Ziptuning Verschil
Vermogen 55 kw 66 kw 11 kw
75 pk 90 pk 15 pk
Koppel (trekkracht) 165 nm 210 nm 45 nm
Topsnelheid 170 km/h 178 km/h 8 km/hVolgens mij heeft het niet echt veel nut het hoefd niet per se om de snelheid te gaan maar wel wat vlotter door rijden..
zat ook te kijken voor een tuningbox. Maar daar heb ik helemaal geen idee van wat dat inhoud. Weten jullie dat?
en die chip kost 500euro
dat is volgens mij beetje zonde geld voor het eind resultaatWat denken jullie?? doen of niet??
Gr Eric
11 maart 2011 om 00:40 #17833147Wat voor type blok ligt er nu in ?
Het is vaak beter om een ander blok in je auto te hangen als je wat meer pk’s erbij wilt;)11 maart 2011 om 01:37 #17833148Ik denk persoonlijk altijd als je toch meer pk wilde dat je van tevoren een andere motor had moeten kiezen en er nu gewoon mee moet leven tot de volgende keuze… :D
Maar voor het koppel is het wel leuk. Als je daar 500 euro aan wil spenderen… Ik zou het in de tank stoppen.11 maart 2011 om 01:55 #17833149Het is nu een 1.7 DTI 75pk
Maar had er eigelijk wel iets meet van verwacht. Ik hoef niet perse 170 te rijden ofzo maar wil wel een beetje vlot kunnen door rijden en weet niet echt of het zoveel verschil maakt? hier geven ze aan
Koppel (trekkracht) 165 nm 210 nm verschil is 45nm
Dus eigelijk is het de vraag hoeveel verschil merk je van die 45nm?
11 maart 2011 om 05:51 #17833150aha diesel wat dat betreft die extra trekkracht ga je wel merken hoor.
kennis van mij heeft het ook gedaan bij een astra maar was wel merkbaar11 maart 2011 om 12:35 #17833151Dat zul je zeker merken ja
11 maart 2011 om 14:05 #17833152oke dat is wel beter dan :) dan ga ik er nog even over nadenken.
En weten jullie hoe dat werkt? moet je dan gewoon langs gaan en met uurtje is het klaar ofzo? en word die daar ook meteen getest?11 maart 2011 om 14:35 #17833153Zou altijd ff navragen of hij dan gelijk op de bank wordt gezet. Makkelijkste is om altijd te vragen wat ze voor dat geld doen. Wie weet zijn er wel goedkopere bedrijven of die voor dat geld wel banken
11 maart 2011 om 16:39 #17833154ja maar waar moet je dan kijken? tuning bedrijf? als je bij google zoekt op diesel tuning ofzo krijg je allemaal van die vreemde site’s met allemaal wazige info
11 maart 2011 om 16:45 #17833155ik heb t afgelopen weekend bij Mtech laten doen, wel een x16xe maar mischien doet hij ook wel diesels chippen, was 295 euro.
scheelt toch wat met die 500, ik zou als ik jou was f contact opnemen met Mtech, niet geschoten is altijd mis he ;)11 maart 2011 om 16:54 #17833156merk je goed het verschil met die chip erin op een x16xe?
Rij er zelf ook 1 maar heb zelf totaal geen verstand van motor swappen en alle kosten erom heen. Dus misschien is dit dan ook wel een uitkomst voor mij.
11 maart 2011 om 17:13 #17833157Keej :)
Naja hij is wel een beetje uit de buurt kom zelf uit omgeving haarlem..
Maar heb hem wel een mail gestuurd mijn auto stond er natuurlijk niet bij.Heb ook een offerte aagevraagd bij ATM die is hier vlak bij en die heeft een test bank.
Maar als ik het doe is het toch pas volgende maand..Die reperatie’s hebben me een beetje teveel gekost deze maand :P
12 maart 2011 om 08:32 #17833158ik heb mijn auto laten chippen bij VDB works/odb tuning in sint jansklooster.
ik betaalde 400,- voor 4 dyno-runs en custom software aanpassing.
de meeste chippers beloofden me een vermogens stijging van 30pk en 50nm, zonder bank.
VDB gaf me uiteindelijk 65pk en 90nm meer!
zeer tevreden over dit team…
@Insanity; denk dat je bij een turboloze motor niet veel verschil zult voelen, hij rijd mischien iets vloeiender.12 maart 2011 om 19:10 #17833159ja ga het denk zeker doen :D
heb net 2 min geleden de mail gehad wat het kost en wat de veranderingen zijn
Wat verbetert ATM voor uw Opel Corsa 1.7 DTI ?Na de software optimalisatie worden de onderstaande verbeteringen gerealiseerd.
Prestaties
Standaard
ATMVermogen
75 Pk
90 PkTrekkracht
165 Nm
210 NmDit is ATM hebben jullie er ervaring mee? het kost
Chiptuning voor uw voertuig bedraagt: € 349,99Extra kosten testbank analyse in Maart: € 50,-
vind het wel redelijk wat vinden jullie?
14 maart 2011 om 08:14 #17833160Prijs is erg goed!, persoonlijk zou ik de rollenbanktest er bij doen!
voorbeeld: ODB-tuning geeft jou 100pk/225nm minimaal voor 399,-
EDS geeft je 98pk/215nm voor 350,-
ATM zal wel een standaard programmatje er in pompen, zo niet, is 100pk wel vertrouwt zelf te schrijven.ODB/VDB beloofde me 200pk, ze hebben 210 en 221pk getest uiteindelijk met 235,7pk naar huis gereden.
dat is het voordeel van een bank-meting.14 maart 2011 om 18:51 #17833161ja idd ik kreeg net ook een mail terug van MTech Opel Tuning
Standaard vermogen: 75pk
Vermogen na Tuning: 100pk
Koppel-toename: 50nm
Montagetijd: 30min. Klaar terwijl u wachtmaja weet niet of ze een testbank hebben is wel 50 euro goedkoper plus 10pk extra…
maja wat is het beste voor de auto lijkt mij niet echt dat je echt alles uit je auto moet halen? Ik hoorde wel ooit is dat als je alles uit je auto haalt dat die misschienken ontploffe naja dat die het niet lang volhoud…Enig idee? en wat zouden jullie doen?
ATM of Mtech??
oja atm is ongeveer 20km van hier Mtech is 137km
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.