Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › heeft er iemand ervaring met een subwoefer van shark
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 mei 2013 om 22:06 #17258161
Hallo opel forum leden
Heeft er iemand hier ervaring met een subwoefer van het merk shark
Het gaat om een van 1200 wat max en 400wat rms Dubbel spoel5 juni 2013 om 10:22 #18147619ik zou hem persoonlijk niet kopen, antans wat wil je er mee.
wat voor speakers heb je er in zitten en hoe hard/kwaliteit wil je spelen.
mijn ervaring met de ‘goedkoperen’ subs is dat ze na verloop van tijd een doffe bas produceren en snel door branden.
en dat de rms wattage niet oveeen komt met wat ze zeggen.
je heb kans dat als je deze sub naast een echte sub zet het geluid niet overeen komt met het zelfde watt.
ik zou zeggen spaar nog even door en koop een rockford fosgate sub of Hifonics voor de kwaliteits bass
envoor een rauwe snoeiharde Ground zero of MTX.
als je toch voor een buget sub wil gaan kijk dan eens voor een Fusion sub, deze hebben een goeie watt/prijs/kwaliteit verhoudingal deze merken zijn te zien opdeze site klik hier van pim tensen
5 juni 2013 om 10:31 #18147620oja en koop een goede monoblock versterker van het zelfde merk of een gelijksoort.
dat is misschien duurder maar ik weet zeker dat je er geen spijt van zal hebben.
ook een condensator kan je helpen om de bass tenalle tijden zuiver te houden net als een goede dikke plus draad..5 juni 2013 om 10:44 #18147621@jurgen boes wrote:
oja en koop een goede monoblock versterker van het zelfde merk of een gelijksoort.
dat is misschien duurder maar ik weet zeker dat je er geen spijt van zal hebben.
ook een condensator kan je helpen om de bass tenalle tijden zuiver te houden net als een goede dikke plus draad..BEDANKT voor de info, ik ga inplaats van een condensator een 2e accu plaatsen
5 juni 2013 om 11:37 #18147622Inderdaad ik zou hem ook niet aanschaffen heb er een tijdelijk gehad, heb hem na 2 weken eruit gedondert vind het persoonlijk echt 3x niks :angel
Ik heb er nu 2 Groundzero versterkers inzitten en een Alpine subwoofer en dit werkt echt boven verwachting!
5 juni 2013 om 13:00 #18147623[/quote]
BEDANKT voor de info, ik ga inplaats van een condensator een 2e accu plaatsen[/quote]
dat is ook mogelijk, zou dan wel voor een red of yellow top gel-accu kijken van optima.
die zijn wel duur maar 100% lek vrij en geven een beter rendament dan een loodaccu.
lood accus zijn hier namelijk niet voor geschikt, de platen trekken krom door de spangingsdippen die een sub maakt.
een gel accu is dan weer minder geschikt om een hele zwaren spanings ontrekking te krijgen, zoals b.v het starten van een auto.ps, hou de draad naar de versterker dan zo kort mogelijk voor het minste verlies.
het mooiste is dat je hem dan in de koffer bouwd met een schakelrelais voor de dynamo.
op die manier kan je nooit ineens 24V op je aut zetten en sta je ook niet met een lege accu omdat het systeem dan gecheidn is tussen auto en audio.
die dingen kan je kopen bij een dynamo reviseur of bij een camper zaak. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.