Heeft een katalysator een stromings richting ?

Forumindex Forums Modellen Corsa Heeft een katalysator een stromings richting ?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Anoniem

beste meden opel liefhebbers ik had een vraag.

Ik zit met een klein probleem. Mijn auto moest 3 weken geleden weg voor de APK.
      Nou kwam die niet door de 4gas meting heen omdat er een kat vervanger onder zit
      maar ik dacht ik probeer het wel en ik kijk wel of die er door komt maar helaas trapten
      het meet apparaat daar niet in xD nu had ik hem weer mee naar huis genomen en een kat op de kop getikt.
      niet van een opel maar van een ibiza ik kreeg te horen een kat is een kat als die zijn werk maar doet. maar ook
      met kat kwam hij er niet door heen want de kat dee zijn werk niet volgens de garage. Ik vroeg of ze de lambdasonde
      naar wouden kijken want misschien kan die ook het probleem zijn. Maar nee die was goed. dus ik zat te denken en te denken en toen dacht ik zou ik misschien de kat er verkeerd om tussen hebben gelast zou die een stromings richting hebben. ik had dit aan meerdere mensen gevraagd maar niemand had hier eigenlijk een antwoord op. dus zodoende
      vraag ik jullie om raad .

ik ben benieuwd met wat voor antwoorden jullie komen ! alvast bedankt.

carlover
      Deelnemer

meestal zie je bij een type gebonden kat wel een flens aan een kant en een een stuk pijp aan de andere.dat wijst zich dan eigenlijk vanzelf.
        ik heb eens gezocht op internet en als je dan naar universele kijkt,zie je vaak genoeg aan 2 kanten een stuk pijp.wat is dan wijsheid.

wat ik wel gelezen heb is dat een type katalysator van een ander type auto idd niet vaak zal werken.dat dit vaak resulteert in een kapotte kat.ik zou dus kijken voor een kat van de corsa.

Anoniem

okee dan weet jij toevallig of iemand hier op het forum er 1 heeft en wil verkopen het is voor een corsa b x16XE

bedankt voor je reactie !

Corsa_GSi
          Deelnemer

Waarom zou een kat van een andere auto niet werken….

Kom al jaren door de keuring met een universele 200cells HJS sportkat eronder.

Deze heb ik niet, maar is wel een goed voorbeeld van een universele sportkat:
            http://www.txautosport.co.uk/universal-100-cell-sport-cat-catalytic-converter-63mm-231-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;

Anoniem

ja idd ik snap er ook helemaal niks van ik bedoel er zit gewoon een kat van een ibza onder type 2001 maar omdat aan bijde kanten van de kat de pijpen strak naast de kat afgeslepen waren kon ik niet zien over hoe hij er tussen moest. dusjaa op de gok er tussen gelast en de lambdasonde ingang die in de kat zit afgedopt want bij een corsa zit die op t spruitstuk ….

McKaamos
              Deelnemer

Ist een tweedehandsje? Kan natuurlijk prima dat die gewoon gaar is en je bent bedonderd.
                Of hij is b.v. te klein (te weinig capaciteit, niet formaat)

Heb zelf ook een andere kat onder m’n Calibra. 200cpsi Magnaflow. Gaat prima. Krijg zelfs complimenten bij de APK.

Corsa_GSi
                Deelnemer

@corsaGSI-Woudenberg wrote:

omdat aan bijde kanten van de kat de pijpen strak naast de kat afgeslepen

Dan kan het best dat hij door het lassen te heet is geworden en kapot is gegaan.
                  Je moet altijd een stukje pijp eraan hebben of een kat hebben die er tegen kan.

carlover
                  Deelnemer

@Corsa_GSi wrote:

Waarom zou een kat van een andere auto niet werken….

Kom al jaren door de keuring met een universele 200cells HJS sportkat eronder.

Deze heb ik niet, maar is wel een goed voorbeeld van een universele sportkat:
                    http://www.txautosport.co.uk/universal-100-cell-sport-cat-catalytic-converter-63mm-231-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;

lezen is ook een kunst.

je zegt het zelf ,je hebt een UNIVERSELE eronder.niet ene van een ander merk auto.
                    daarbij,ik zeg dat ik het op internet gelezen heb.en ik kan me best wel voorstellen dat niet elk type kat onder elke willekeurige auto gehangen kan worden.ander type motor,enz.

otdh
                    Deelnemer

Een kat is n kat

Ik had er 1 van n ford rs2000 onder me calibra, nooit problemen mee

Ik heb er evt wel 1 TE HUUR voor n b gsi…
                      Bij mij hangt die er tog maar 2 uur per jaar onder voor de apk

Marc

Corsa_GSi
                      Deelnemer

lezen is ook een kunst.

je zegt het zelf ,je hebt een UNIVERSELE eronder.niet ene van een ander merk auto.
                        daarbij,ik zeg dat ik het op internet gelezen heb.en ik kan me best wel voorstellen dat niet elk type kat onder elke willekeurige auto gehangen kan worden.ander type motor,enz.

yep lezen is een kunst. :sleeping

Maar heb in het verleden al diverse auto’s door de apk gekregen met andere types kat er onder dan de auto die door de apk moest.
                        Ook als is 2 kats achter elkaar geplaatst, omdat die auto net niet met zijn eigen kat door de keuring kwam.

robert_corsa

stook de motor maar goed warm voordat je die test doet.
                          deze moteren hebben vaker last met de uitstoot.

ik heb evt nog een kat voor je liggen.
                          van het weekend kan die eronderuit.

ophalen in hauwert (noord holland)
                          je krijgt de complete voorpijp met kat
                          pm maar bij interesse

Anoniem

ik ben vandaag even langs de garage van een maatje gereden en nogmaals een 4gasmeting gedaan. Bij statioair draaiden die 0,42 co
                            en hij mag volgens mij 0,39 hebben maar in hoge toeren waren de waardes veels te hoog… ik heb nu een kat van een saxo liggen ff kijken misschien dat die wel werkt….ik hoorde achteraf dat er met die seat kat ontzettend mee getrapt is met die auto waar die onder lag en heeft langer dan een jaar stil gelegen. dus ik denk idd dat die gewoon verrot is. dus ik las die van de saxo der mooi tussen en dan doe ik nog een gas testje. Hopelijk lukt het dan wel….

bedankt voor jullie hulp tot nu toe !

otdh
                            Deelnemer

Stationair max 0,5% en op toeren max 0,3 bij n lambdawaarde van 0.97-1.03

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.