Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Heeft een grotere gasklephuis merkbare eigenschappen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2011 om 18:26 #17243544
Hallo,
Op ebay vond ik een advertentie waarin opgeboorde gasklephuizen ( X25XE vectra b) worden aangeboden, ze zijn dan van 64 naar 68 mm opgeboord en gepolijst.
Hier is de link: http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?itemId=150698861787&cmd=VIDESC&index=20&nav=SEARCH&nid=90827882652″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Mijn vraag: merk je er wat van?
Of is het een beetje onzin?Groetjes,
Sander21 november 2011 om 11:04 #17946174staat er ook op op marktplaats voor 75 euro,of het werkt weet ik niet… :D
21 november 2011 om 11:08 #17946175Meer lucht is meer vermogen.
Maar ik weet niet waar de ‘flessenhals’ ligt in de motor, dat kunnen natuurlijk verschillende dingen zijn (inlaat, gasklephuis, inlaatspruitstuk, klepopeningen).Alleen als het gasklephuis de flessenhals zou zijn, merk je hier iets van, lijkt me.
Volgens mij is de inlaat de grootste restrictor, als je die zou wegnemen, zijn de kleppen de ‘restrictor’, daarom heeft een 16v vaak wat meer vermogen dan een 8v of 12v. Vroeger werden klepopeningen ook nog wel eens vergroot, daar hoor je nu nooit meer iets van eigenlijk.
Dit heeft dus eigenlijk alleen zin als je het hele inlaattraject zou aanpakken.
21 november 2011 om 12:27 #17946173Nouw ik heb al geforceerde koude lucht, er loopt een dikke buis van de voorkant onder naar de luchtinlaat, de filter is een open luchtfilter in een grote Koker waarop die buis is aangesloten. Dit werkt prima, merkte wat verbetering! En geen tering herrie onder de motorkap omdat die opening dus onder de auto hangt!
Maar precies wat je zegt RISL! Waar zit die trechter, kan het gasklephuis zijn maar ook het inlaattraject. Weet iemand misschien wat de flessenhals is op een v6?21 november 2011 om 18:43 #17946172Ik heb er verschillende. De 68mm variant is niet echt een enorm verschil, maar de dip die rond de 3000 toeren zit is dan wel weg.
Vanaf 4500 toeren merk je wel wat verschil.
Chip erop maakt veel meer verschil. (verbruik dan ook)70 mm (maximaal zonder waterkanaal) en de 73 mm zijn wel een groter verschil, laatste heb ik niet getest en is ook niet veel gasklephuis meer van over.:)
Vaak is het een combinatie van, die het succes maken. Inlaat zelf is ook op enkele plekken flink aan te pakken.
Maar goed, dan moet je de uitlaat ook eigenlijk doen, en dan kun je….en dan…en dan…blijf je bezig.
21 november 2011 om 18:49 #17946171@gupy
Is die 70mm, dan ook een opgeboorde standaard 64mm?
En ken je een bedrijf/site die x25xe doet chippen?Groetjes,
Sander21 november 2011 om 19:09 #17946170Ja, 70mm is maximaal om nog genoeg materiaal te behouden voor de aanzuigslang.
Waterkanalen zijn dan wel open en dienen dus afgesloten te worden.Chippen van een X25XE is niet ff omsteken van een eeprom, er wordt eerst een socket ingezet en hierin een programeerbare chip.
EDS, Kronenburg en Klasen Motorsport zijn wel bekende.Volgens mij kan Chargertech in Eindhoven er ook wat mee, maar informeer je eerst even.
21 november 2011 om 19:19 #17946169Okej bedankt,
Ik heb weer genoeg materiaal om te gaan zoeken!
Groetjes.22 november 2011 om 18:04 #17946176Ben bezig om gasklephuis te vergroten van 64 mm, gebruik daar voor een 68 mm klep van de t.c !
Groter heeft niet veel zin, dit vanwegen de luchtmassameter die ook een doorgang heeft van 68 mm
Vergroten in mijn geval, vanwegen de 3,0 L V6 in de Calibra
Dit word niet opgeboord, maar uitgedraaid, op een draaibank ! 75 euro lijkt me ook een vrij hoog bedrag daarvoor.24 november 2011 om 14:27 #17946177Fasttech in Haaksbergen heeft mijn V6 gechipped.
http://www.fasttech.nl/chiptuning/contact.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
25 november 2011 om 12:07 #17946178@Corsa_GSi
Heb je daar ook een vermogensuitdraai van gekregen etc?
Soms doen ze wel eens “zogenaamd” chip tunen en dan blijkt dat die eigenlijk alleen maar meer verbruikt.
En ben je er tevreden over? hoeveel pk winst heb je gekregen?Groetjes,
Sander25 november 2011 om 16:14 #17946179Yep, vermogens uitdraai vooraf en achteraf.
Ik ging van een X30XE in een B Vectra met 2.5 programma naar een gechipt programma met K&N paneelfilter.
186 pk vooraf en 210pk / 330NM achteraf, afgesteld op euro95. Bij afstellen op super+ had er nog ongeveer 20pk ingezeten zeiden ze.Auto rijdt er prima mee alweer 20 dkm, dus ja.
Verbruik is gemiddeld 1 op 8 op LPG, regelmatig met een aanhanger van 1500 kg er achter en veel korte stadsritjes.
Benzine weet ik niet, want dan zuipt die heel erg omdat dan dat ene pedaal helemaal onderin zit met de sportstand aan :jerry25 november 2011 om 16:18 #17946180Dat is zeer netjes! Ik had op de site gezien dat ze van een 2.5 van 170pk naar 186pk kunnen brengen!
Ik ga maar eens kijken bij die mannen, ziet er veel belovend uit!
Bedankt voor de info iig! :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.