Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › heeft dit met elkaar te maken?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2013 om 11:06 #17259709
Jongens&meisjes :D
ik heb vorige week me clima opnieuw laten vullen,en die doet het weer goed,alleen…..
nu is het van de week 2 keer voor gekomen,dat tie ineens lauw werd en begon me motor management lampie te branden.
uit gelezen,en komt me thermostaat naar voren,die niet aanwezig/niet goed aangeeft.
de 2e keer ook me auto uit gezet een tijdje,lampie bleef uit en me airco begon weer goed te koelen :hmmz
weet iemand of dit met elkaar verband houd.3 augustus 2013 om 18:11 #18164214iemand een idee :hmmz
3 augustus 2013 om 19:37 #18164215Dat is grappig dat je dat hebt.
Mijne is niet afgevuld overigens en MM lampje begon ook te branden en airco leek ook wat minder te coolen.
Echter na een keer opnieuw starten was het goed ook geen noodprogramma waar die in kwam……3 augustus 2013 om 21:00 #18164216Ik had het vorig jaar. Airco was afwisselend koud-warm. Een weekje later bleek de bobine kapot te zijn. De computer zorgt er dan voor dat niet essentiële systemen worden uitgeschakeld om vooral maar de wel belangrijke systemen aan de praat te houden. Bobine vervangen en het airco probleem was opgelost.
9 augustus 2013 om 16:25 #18164217X18XE1 zal geen storing KUNNEN geven op de thermostaat, die is volledig mechanisch en dus zonder enige electronica.
Willem
12 augustus 2013 om 13:56 #18164218oke dan,thnx voor de info mensen.
14 augustus 2013 om 20:03 #18164219storingen uitlezen denk dan maar..
willem
14 augustus 2013 om 20:45 #18164220@tuinmeubel wrote:
Ik had het vorig jaar. Airco was afwisselend koud-warm. Een weekje later bleek de bobine kapot te zijn. De computer zorgt er dan voor dat niet essentiële systemen worden uitgeschakeld om vooral maar de wel belangrijke systemen aan de praat te houden. Bobine vervangen en het airco probleem was opgelost.
Ik kan je vertellen dat de airco geen enkele invloed kan uitoefenen op het wel dan niet goed functioneren van de bobine.
De motor ecu zal hooguit het toerental stationair iets verhogen bij ingeschakelde airco…
18 augustus 2013 om 20:06 #18164221@PaulAstra wrote:
@tuinmeubel wrote:
Ik had het vorig jaar. Airco was afwisselend koud-warm. Een weekje later bleek de bobine kapot te zijn. De computer zorgt er dan voor dat niet essentiële systemen worden uitgeschakeld om vooral maar de wel belangrijke systemen aan de praat te houden. Bobine vervangen en het airco probleem was opgelost.
Ik kan je vertellen dat de airco geen enkele invloed kan uitoefenen op het wel dan niet goed functioneren van de bobine.
De motor ecu zal hooguit het toerental stationair iets verhogen bij ingeschakelde airco…
Andersom. De ECU schakelt niet belangrijke systemen uit mocht de bobine het gaan begeven.
18 augustus 2013 om 20:08 #18164222in veel gevallen zal de Airco blijven werken bij de X18XE1, dat is al een oud systeem namelijk..
Willem
19 augustus 2013 om 11:34 #18164223@wim-v6 wrote:
in veel gevallen zal de Airco blijven werken bij de X18XE1, dat is al een oud systeem namelijk..
Willem
Hey Willem,
vandaag ging weer me motormanagement lampie branden en koelde die niet meer toen ik de airco gewoon aan had.
ik heb m voor de deur laten draaien en uit gelezen.
me koelvloestof meet niet goed/is niet aanwezig(ik weet dat ik me thermostaat moet vervangen en is al onderweg)
nadat ik de foutcode had reset deed de motor ff een reactie geven in een soort pruttel momentje,en liep na 2 seconde weer normaal en ging weer goed koelen :hmmz
ik ga van de week de thermostaat maar vervangen en kijken wat tie doet. ;)oja,verder geeft tie geen storingen
19 augustus 2013 om 13:21 #18164224@DVO wrote:
@wim-v6 wrote:
in veel gevallen zal de Airco blijven werken bij de X18XE1, dat is al een oud systeem namelijk..
Willem
Hey Willem,
vandaag ging weer me motormanagement lampie branden en koelde die niet meer toen ik de airco gewoon aan had.
ik heb m voor de deur laten draaien en uit gelezen.
me koelvloestof meet niet goed/is niet aanwezig(ik weet dat ik me thermostaat moet vervangen en is al onderweg)
nadat ik de foutcode had reset deed de motor ff een reactie geven in een soort pruttel momentje,en liep na 2 seconde weer normaal en ging weer goed koelen :hmmz
ik ga van de week de thermostaat maar vervangen en kijken wat tie doet. ;)oja,verder geeft tie geen storingen
is dat een thermostaat incl nieuwe temp sensor???
wellicht niet onverstandig ;)19 augustus 2013 om 13:48 #18164225Hey Bas,
Ja klopt,het is er eentje met sensor.Die heb ik bij Mister Auto besteld voor €55,- :D
19 augustus 2013 om 14:09 #18164226@PaulAstra wrote:
@tuinmeubel wrote:
Lekker kort door de bocht :thumbdown
19 augustus 2013 om 14:41 #181642279 september 2013 om 07:50 #18164228zo,afgelopen week zelf me thermostaat vervangen,en uitgelezen.
gereset,en vooralsnog nergens geen last meer van :thumb
kan die sneller in de verkoop king:10 september 2013 om 20:55 #18164229Storing zat niet in de thermasstaat trouwens, maar in de tempsensor
11 september 2013 om 09:32 #18164230 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.