heb geen vonk help help!!!

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) heb geen vonk help help!!!

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    marcel_22

hallo allemaal ik ben bezig in mijn e kadett cabrio een c20xe motor intebouwen het blok komt uit een astra gsi alles lijkt te werken alleen heb geen vonk kom er niet uit heb hier op het forum gezocht maar weet het egt niet meer kan iemand mij helpen?
      alvast bedankt

vluggejaapie
      Deelnemer

staat er spanning op je bobine? draait de benzinepomp wel etc. begin met wat testjes

marcel_22

ja er staat spaning op de bobine de brandstofpomp doet alles werkt heb alleen geen vonk ben al twee weken bezig maar zie het nu egt niet meer ik heb het idee dat er een andere rotor op zit dan de rest omdat als ik de schemas bekijk zie je computer gestuurde met de zelfde kleuren als de stekkers .
          en het andere schema zijn andere kleuren en klopt niet als ik het aan wil sluiten

vluggejaapie
          Deelnemer

Ik heb zelf niet zo veel kennis, ik weet niet of deze motoren een halgever, en ontstekingsmodule/schakelmodule. die zou je nog kunnen checken. Maar er zijn mensen die hier veel meer kaas van hebben gegeten hier, foto’s zeggen ook vaak een hoop.

Vinci
            Deelnemer

Wat voor C20XE heb je? Een DIS of een rotor? Motronic M2.5 of 2.8?

Foto’s helpen inderdaad wel, of het nou een rommeltje is op dit moment of niet, de afwerking komt nog wel. Eerst ding aan de praat!

folkyc20xe

m2.5 is c20xe rotorontsteking.
                m2.8 is c20xe disontsteking.
                De m2.7 is c20let (turbo dus,ook rotorontsteking)

marcel_22

hey jongens ik heb het eindelijk aan de praat alleen is me krukaskeering er uitgesprongen heb ik alles vervangen netjes op tijd gezet en riem aangespannen hij reed perfect met het nieuwe blok kwam in een regen bui terecht en het dorp overstroomt en nu is de luchtmassameter stuk … dus ben op zoek naar een andere (met zes pinnen in de stekker nergens te krijgen :( )
                  bedankt voor de hulp en info
                  groetjes marcel :thumb

marcel_22

het was trouwens een kabel vanaf me onstekingsmodule naar de bobine die miste kwamen we achter door oxidatie op de stekker met vier pinnen maar had er drie dus even stekker gemaakt en rijden

Vinci
                    Deelnemer

Ik heb denk ik nog wel zo’n luchtmassameter voor je, moet even de kelder in duiken… En in Hilversum, dus da’s ook niet te gek ver bij je vandaan!

marcel_22

ben gistere nog even bezig geweest en heb het gevonden eigenlijk een stom foutje van me zelf ik had omdat ik geen orginele luchtfilterhuis had die oude er op gezet en daar zit de luchtmassa meter van een 8v nog met een klep wat een rebare weerstand is :( …
                        dus gister avond die klep er uit gesloopt en rijd al die tijd was dat het dus maar hij doet het goed en rijd vanavond naar duitsland even bij me zus langs en testen naartuurlijk
                        vinci bedankt voor het aanbieden maar is opgelost

marcel_22

en ik zal even fotos uploauden als ik gevonden heb hoe het moet voor een beeld van de auto
                          witte cabrio met zwart leren interieur ook de achterbank netjes en naartuurlijk een 2.0 16v ingebouwd
                          fotos volgen

Vinci
                          Deelnemer

Mooi dat het opgelost is! :thumb

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.