Harder tikken motor na verv. distributieriem Z17DTH +Update!

Forumindex Forums Modellen Astra Harder tikken motor na verv. distributieriem Z17DTH +Update!

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265492
    AstraJuke
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Hey,

      Vorig weekend hebben we de distributieset incl waterpomp enz. van mijn opel astra H 2009 vervangen.
      Nu tikte de motor voor het vervangen van de set wel een beetje, maar bleek dat dat normaal was voor de Z17DTH blokjes.
      Na het vervangen, en vooral bij een koude start is het tikken erger geworden? :wtf
      Timing van de riem enz lijkt allemaal ok.
      Kan het zijn dat de kleppen hydraulisch geregeld worden bij dit blokje?
      Heb net tijdens het rijden naar m’n werk eens goed geluisterd en heb gemerkt dat vanaf 2500 toeren de motor “rustiger” loopt
      Tijdens het optrekken hoor je dan het getik, en vanaf 2500 toeren is het veel minder?

      Iemand een idee wat ik nog even kan nakijken?

      Groetjes en alvast bedankt !

      #18230633
      AstraJuke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        Even een update:

        Reed vanmorgen trg naar m’n werk.
        Tikken was eigenlijk redelijk, nog steeds redelijk hard maar lijkt me toch minder te zijn.

        Maar…

        Zoals eerder aangegeven tijdens het optrekken hoor ik nog steeds het rauw geluid tot 2500 toeren,vanaf dan verdwijnt het geluid.
        En nu bij het in het oog houden van het toerental zag ik dat op die 2500 toeren telkens het oranje lampje met het sleuteltje kort aansprong.

        Gr

        #18230634
        Famempeters
          Lid sinds:
          8 March 2008

          ik heb geen idee wat voor een olie in dat blok zit maar ik zou is kijken of een goede 5w40 vol syntheet de oplossing is is dunner dus eerder door het blok en dus ook bij de klepstoters ??? is zo maar een idee .
          als je er van overtuigd bent dat de Timing in orde is .

          Bert

          #18230635
          AstraJuke
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            Volgens mij zit er nu 5W30 in. Ik zal het straks als ik thuiskom even bekijken.
            Al een geluk dat ik nog een moto heb, zodat ik toch op het werk geraakt ben.
            Ik durfde niet meer rijden :(

            #18230636
            AstraJuke
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              Heb het nagekeken, en zit 5W30 in.
              Ook heb ik hem even aan de OBD gehangen, maar stond geen enkele code in :(

              Het enige wat ik nu nog kan bedenken zijn de verstuivers…
              Zou dit kunnen?
              Iemand een idee wat de kostprijs is voor een test uit te voeren?

              #18230637
              Nick-GSI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Deze motoren hebben geen hydraulische klepstoters

                #18230638
                AstraJuke
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  Vrijdag gaat hij aan de uitgebreide computer !
                  Aangezien de OBD geen code kon weergeven…

                  #18230639
                  stefanDTI
                    Lid sinds:
                    10 May 2007

                    5W40 vol syntheet is beter voor deze motor…

                    #18230640
                    johanhummer9
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 May 2011

                      @AstraJuke wrote:

                      Timing van de riem enz lijkt allemaal ok.
                      !

                      als je dit al niet zeker weet , vraag ik me af waarom je er al bent mee wezen rijden

                      #18230641
                      Vannos
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 November 2010

                        heb je deze punten aangehouden bij het vervangen van de riem ?> of heb je de poelie gemerkt voordat je de riem verwijderd hebt. ?

                        als je puur de poelies gemerkt hebt met een lakstift of iets kan je deze originele punten gebruiken om de timing te checken, Zoveel werk is dat niet bij de astra H

                        #18230642
                        AstraJuke
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          Thanx voor alle antwoorden !

                          We hebben de oorzaak gevonden !

                          De timing van de db-riem was perfect !

                          Uitlezen heeft niks uitgehaald…
                          Maar zijn gaan kijken naar de verstuivers… De rubbers rond de verstuivers waren versleten !!!
                          Gelijk de rubbers vervangen, en tikken was weg !!

                          Ze hebben ineens ook de airco bijgevuld, maar vastgesteld dat de koppeling/poelie op de aircocompressor niet mee draait.
                          Heb dit nog even zo gelaten, aangezien ik nu al redelijk wat kosten heb gehad LOL
                          Kan je op een of andere manier zien of het de compressor is die stuk is, of enkel de koppeling?
                          Dan kan ik even nagaan wat de kosten nu weer zullen zijn…

                          Greetz Jurgen

                          #18230643
                          arjontje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 March 2006

                            Gewoon meten als er genoeg druk in het systeem zit.
                            Dan moet de koppeling in slaan.
                            Zo niet trek dan de stekker van de pomp los en meet of er 12 volt op de stekker staat.
                            Zo ja, en de poulie slaat niet in is de magneet koppeling kapot. Of er zit teveel speling tussen de plaat en de magneet.

                            Ook kan je via de opcom geforceerd de koppeling in schakelen. Maar pas op mocht de pomp vast zitten. Te wijnig olie of koude middel in het systeem zitten kan deze manier van testen schade op leveren. Bij draaiende motor. Test dus alleen met ingeschakeld contact.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.