Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Harder tikken motor na verv. distributieriem Z17DTH +Update!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2014 om 07:04 #17265492
Hey,
Vorig weekend hebben we de distributieset incl waterpomp enz. van mijn opel astra H 2009 vervangen.
Nu tikte de motor voor het vervangen van de set wel een beetje, maar bleek dat dat normaal was voor de Z17DTH blokjes.
Na het vervangen, en vooral bij een koude start is het tikken erger geworden? :wtf
Timing van de riem enz lijkt allemaal ok.
Kan het zijn dat de kleppen hydraulisch geregeld worden bij dit blokje?
Heb net tijdens het rijden naar m’n werk eens goed geluisterd en heb gemerkt dat vanaf 2500 toeren de motor “rustiger” loopt
Tijdens het optrekken hoor je dan het getik, en vanaf 2500 toeren is het veel minder?Iemand een idee wat ik nog even kan nakijken?
Groetjes en alvast bedankt !
25 april 2014 om 07:18 #18230633Even een update:
Reed vanmorgen trg naar m’n werk.
Tikken was eigenlijk redelijk, nog steeds redelijk hard maar lijkt me toch minder te zijn.Maar…
Zoals eerder aangegeven tijdens het optrekken hoor ik nog steeds het rauw geluid tot 2500 toeren,vanaf dan verdwijnt het geluid.
En nu bij het in het oog houden van het toerental zag ik dat op die 2500 toeren telkens het oranje lampje met het sleuteltje kort aansprong.Gr
25 april 2014 om 08:22 #18230634ik heb geen idee wat voor een olie in dat blok zit maar ik zou is kijken of een goede 5w40 vol syntheet de oplossing is is dunner dus eerder door het blok en dus ook bij de klepstoters ??? is zo maar een idee .
als je er van overtuigd bent dat de Timing in orde is .Bert
25 april 2014 om 12:40 #18230635Volgens mij zit er nu 5W30 in. Ik zal het straks als ik thuiskom even bekijken.
Al een geluk dat ik nog een moto heb, zodat ik toch op het werk geraakt ben.
Ik durfde niet meer rijden :(25 april 2014 om 17:46 #18230636Heb het nagekeken, en zit 5W30 in.
Ook heb ik hem even aan de OBD gehangen, maar stond geen enkele code in :(Het enige wat ik nu nog kan bedenken zijn de verstuivers…
Zou dit kunnen?
Iemand een idee wat de kostprijs is voor een test uit te voeren?25 april 2014 om 18:17 #18230637Deze motoren hebben geen hydraulische klepstoters
30 april 2014 om 09:57 #18230638Vrijdag gaat hij aan de uitgebreide computer !
Aangezien de OBD geen code kon weergeven…30 april 2014 om 19:26 #182306395W40 vol syntheet is beter voor deze motor…
30 april 2014 om 19:33 #18230640@AstraJuke wrote:
Timing van de riem enz lijkt allemaal ok.
!als je dit al niet zeker weet , vraag ik me af waarom je er al bent mee wezen rijden
30 april 2014 om 19:38 #18230641heb je deze punten aangehouden bij het vervangen van de riem ?> of heb je de poelie gemerkt voordat je de riem verwijderd hebt. ?
als je puur de poelies gemerkt hebt met een lakstift of iets kan je deze originele punten gebruiken om de timing te checken, Zoveel werk is dat niet bij de astra H
3 mei 2014 om 12:08 #18230642Thanx voor alle antwoorden !
We hebben de oorzaak gevonden !
De timing van de db-riem was perfect !
Uitlezen heeft niks uitgehaald…
Maar zijn gaan kijken naar de verstuivers… De rubbers rond de verstuivers waren versleten !!!
Gelijk de rubbers vervangen, en tikken was weg !!Ze hebben ineens ook de airco bijgevuld, maar vastgesteld dat de koppeling/poelie op de aircocompressor niet mee draait.
Heb dit nog even zo gelaten, aangezien ik nu al redelijk wat kosten heb gehad LOL
Kan je op een of andere manier zien of het de compressor is die stuk is, of enkel de koppeling?
Dan kan ik even nagaan wat de kosten nu weer zullen zijn…Greetz Jurgen
3 mei 2014 om 18:29 #18230643Gewoon meten als er genoeg druk in het systeem zit.
Dan moet de koppeling in slaan.
Zo niet trek dan de stekker van de pomp los en meet of er 12 volt op de stekker staat.
Zo ja, en de poulie slaat niet in is de magneet koppeling kapot. Of er zit teveel speling tussen de plaat en de magneet.Ook kan je via de opcom geforceerd de koppeling in schakelen. Maar pas op mocht de pomp vast zitten. Te wijnig olie of koude middel in het systeem zitten kan deze manier van testen schade op leveren. Bij draaiende motor. Test dus alleen met ingeschakeld contact.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.