harde klappen onderin de motorblok

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum harde klappen onderin de motorblok

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    ids

Hoi,

bij gasgeven hoor ik harde klappen onder de motorblok vandaan komen, ik zou het niet weten wat het is, als ik op de snel weg 100 rijdt, dan is het een constante geluid van ratelen, als ik hier door de stad rijdt dan schaam ik mij erg omdat het geluid vrij hard is, weet iemand wat het zou kunnen zijn, graag jullie reacties

opel-limbo
      Deelnemer

Hoi welkom hier, wellicht is het makkelijk om je even voor te stellen en zekers even te vermelden om wat voor Opel het gaat!!! Denk dat het voor de meeste forumleden dan makkelijker is om een antwoord te geven.

Greetz Roel met een C.

sw_reijnders
        Deelnemer

idd

we zijn knap, we zijn slim, de meesten hebben veel verstand van opels en we zijn best bereid je te helpen.
          Maar helderziend zijn we niet ;)

Wat voor auto heb je.
          Wat is het bouwjaar
          Welke motor code heeft jouw auto -> Zie kenteken bewijs of RDW website

Kijk Ids, wij zijn echt een clubje liefhebbers en mauwkouzen.
          En we stellen echt een voorstel berichtje enorm op prijs.

ids

Oja sorry, ik ben ids en woon in bussum, en ben 35 jaar

Ik heb een opel vectra GTS bouwjaar okt 2002, het is een diesel 2.2 dti
            Ik heb de auto gekocht met 135 duizend en nu staat de teller op 245 duizend

Als jullie tips kunnen gevenb altijd welkom, ik ga morgen naar heinig in amsterdam om in de carter te kijken of eventueel de drijfstang lagers versleten zijn, maar dat is maar een gok van mij kant dan, als jullie tips hebben waar ik eventueel naar moet kijken of luisteren graag.

Mvg ids

Hawke

Ik denk dat je het misschien ook bij de versnellingsbak moet zoeken.
              Of als het blok een ketting heeft is er misschien iets bij de distributie?

Als er iets in het motorblok echt harde klappen maakt, is het meestal heel kort daarna stil (kaput).

sw_reijnders
              Deelnemer

ah kijk . . . daar kunnen we meer mee :)

wordt het geluid erger als je de koppeling in trapt?

@ hawke . . . dat denk ik ook

ids

pas geleden is mij hele versnellingsbak vervangen, en de koppelings unit zag er nog goed uit, als je aan de onderkant luistert hoor je het bij de eerste en de tweede zuiger

Hawke

Als er echt iets rammelt in het blok zelf zou ik er geen meter meer mee rijden…
                    (met bak idem eigenlijk)

sw_reijnders
                    Deelnemer

nou de reden dat ik het zeg:

2 weken terug de corsa van mijn vriendin gehad.
                      Het geluid leek zelfs uit de dynamo te komen . . . en toch was het het koppelings lager.

Is bij je “nieuwe” bak het lager vervangen?
                      die zit namelijk in de bak op de Prise As en niet op de motor.

maar dat merk je vanzelf als je de koppeling intrapt.
                      dan verandert het geluid.

Maar ik ben het met Hawke eens . . . als een motor zoveel rammelt, dan kun je er donder op zeggen dat er ergens een lager uit ligt.
                      En als die er uit loopt, ben je verder van huis.

Navy
                      Deelnemer

Was mijn eerste idee ook: lagers kapot. Lagers kunnen vrij eenvoudig vervangen worden, maar als je er langer mee blijft doorrijden gaat er meer kapot en schieten de reparatiekosten navenant omhoog.

ids

even een update, ik heb afgelopen dinsdag mijn carter opegehaald, en wat bleek de oorzaak te zijn, in de carter zit een stabilisater, die met een ketting verbonden is aan mijn krukas, die ketting is dus helemaal aan gort, de ketting heeft de kop van een van de trekbouten kapot geslagen, dus bij de ophang punt van mijn krukas zat nog geen millimeter spelling en daarom maakte de motor van die harde klappen, ik heb nu even profesoris een bout in gedraaid, en orginele onderdelen besteld, zoals ketting spanner , ketting, tandwiel en trekbouten, volgende week vrijdag en zaterdag, haal ik de blok eruit en monteer de nieuwe onderdelen erop, dus wordt nog een heel klus.

sw_reijnders
                          Deelnemer

nou dat is mooi shit dan.

Moet ook zeggen dat ik er nog nooit van gehoord heb.
                            Kun je foto’s maken van je klus?

Zoiets is wel leerzaam voor hier op het forum.

Succes met de klus

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.