Harde bonk bij stevig sturen

Forumindex Forums Modellen Corsa Harde bonk bij stevig sturen

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Thrillfreak

Hey iedereen,

Daarnet toen ik onderweg was naar het werk heb ik toch wat schrik opgelopen.

Bij het indraaien van een straat naar rechts (ik nam de bocht nogal stevig/sportief) hoorde ik aan mijn linker voorwiel een licht geratel. Heb toen even verder rond gereden en een 2de maal een harde bocht naar rechts genomen. Bij deze 2de keer hoorde en voelde ik een serieuze klap/bonk. Het leek van mijn linker voorwiel/ophanging te komen.
      Ik heb dit in het verleden ook al voorgehad, maar enkel toen ik zeer hard moest remmen. Wanneer ik erna terug optrok, was die bonk er ook, maar minder hard.

Ik lees op internet verhalen dat dit een gebroken veer zou kunnen zijn. Of dat de veerschotel terug in de nok valt.
      Maar ik heb hier eerlijk gezegd nie zoveel verstand van ;)

Heeft er iemand misschien een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
      Nu begin ik de schrik te krijgen dat mijn wiel er gaat afvliegen bij het sturen :???:

Het gaat hier trouwens om een Opel Corsa D 1.3 CDTI 90Pk (sportversie)

Alvast bedankt!

wim-v6
      Deelnemer

Kan echt vanalles zijn, van Veer die niet goed in de Schotel heeft gelegen, tot Versleten Veerpootlagers, tot Stabilisator welke niet lekker meer is.

Willem

Thrillfreak

Is er eigenlijk enige kans op serieuze schade als ik zo blijf doorrijden?
          Hij zou binnen een goeie maand zijn groot onderhoud moeten krijgen, ik hoop dat ze dan iets vinden!

wim-v6
          Deelnemer

Zou toch wel (laten) kijken wat er loos is..

willem

Thrillfreak

Ik ben gisteren langs een garagist geweest.
              Hij heeft de auto opgekrikt, gevoeld en gekeken naar mijn ophanging en stangen.
              Hij kon (voorlopig) niets vinden. Hij heeft ook geen abnormale speling gevonden.
              Blijft dus een grote vraag wat die harde bonk toen was…

wim-v6
              Deelnemer

ja als het terug komt kan je er nog maals naar laten kijken, maar je hoeft je nu geen zorgen te maken, misschien een veer die goed op de plek schoot oid.

willem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.