Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Hapert steeds
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2011 om 17:45 #17242133
Ik ben in het bezit van een Astra G sport uit 2004, en heb het volgende probleem. :hmmz
Vaak na overschakelen en wanneer ik weer een beetje gas bij geef, schokt de auto. Voelt aan wanneer je ineens een beetje gas loslaat en daarna meteen weer gas bij geeft.
Ook wanneer ik hem in cruise-control zet, geeft hij één schok na zo’n 2 sec.
Als ik in z’n 2 of drie met weinig gas bijgeven een rotonde neem of iets gas moet afnemen vanwege het langzamer rijden van voorganger, geeft hij ook een schok. :shock:Wat kan dit euvel nu wezen? Monteur heeft er al eens naar gekeken en toen was het iets minder, maar het neemt nu weer toe.
14 oktober 2011 om 20:58 #17926816ik heb hetzelfde probleem, wordt er ook gestoord van :hmmz
gaat bij mij om een astra sport van 2001 met een z1.6xe
19 oktober 2011 om 10:41 #17926817Even een schopje omhoog,…..heeft niemand een idee??????? :hmmz
20 oktober 2011 om 15:29 #17926818heb ik ook last van ik heb een z16xe uit 2003 sport
20 oktober 2011 om 16:45 #17926819hebben jullie allemaal de z16xe? Wat had de monteur gedaan dat het minder werd?
21 oktober 2011 om 20:22 #17926820daar probeer ik ook achter te komen wat je eraan kan doen
21 oktober 2011 om 21:28 #17926821@kaneelschep wrote:
hebben jullie allemaal de z16xe? Wat had de monteur gedaan dat het minder werd?
Inderdaad!
Merkte het al na het afleveren van de Astra, terwijl bij de proefrit mij niets was opgevallen.
Ik dacht; “die heeft de boel misschien iets te zuinig af gesteld of zoiets”.
Heb hem daarna éénmaal terug gebracht, en het bleek beter te gaan, en weet niet wat hij heeft gedaan.
Een paar weken later verergerde dit toch weer.
Ik ben benieuwd wat dit kan zijn, voor ik hem nogmaals bij de monteur aanbied.23 oktober 2011 om 16:37 #17926822meestal de egr klep veel voorkomend heb ik gelezen
1 november 2011 om 18:01 #17926815hier het zelfde probleem.
1 november 2011 om 18:29 #17926823grote kans dat het je bougiekabels zijn.
Had dit in mijn vectra b2 (x20xev volgens mij) ook. Konden niks vinden. Toen heb ik na veel google wat post gevonden die aangaven dat dit wel eens de bougiekabels konden zijn. Wanneer die vochtig van binnen zijn krijg je stotters. (heb ik gelezen)
afijn. ik had er nieuwe in laten leggen (grote twijfels bij mijn garage, maar ik stond erop).
En alles werkte weer normaal.2 november 2011 om 02:20 #17926824Wat tusk zegt klopt wel en als het nog steeds hapert kan het zijn dat je inspuiting kapot is. (heb ik gehad bij mijn fiat bravo ik weet dat ander motor is maar het kan misschien zelfde oorzaak hebben..)
26 juni 2012 om 18:14 #17926825Goed,…..we zijn inmiddels een jaar verder, en het euvel is nog niet opgelost.
Vandaag de Astra weggebracht voor een APK en een kleine beurt, en gevraagd er nog eens
naar het schokken te kijken.
Nog even een resumé:
Bij een koude start bokt de auto erg in zijn 1e en 2e versnelling.
Daarna blijft hij slechts één schok te geven, als je het gasloslaat,…en daarna weer zachtjes wat
gas bij geeft. Die schok geeft hij maar één keer,…..dus hij bokt niet continue.
Ook bij het vastzetten van de cruise-controle, schokt de auto één keer lichtjes en daarna niet meer.
Wel als ik de cruise-controle er even afhaal en vervolgens meteen weer vast zet.Wat eerder werd gesuggereerd, dat het de bougiekabels zijn, daar geloof ik niet in, omdat de auto niet constant bokt.
Maar nogmaals gezegd bij het langzaamgas bijgeven.-In het afgelopen jaar is er een andere EGR klep in gezet.
-Een additief in de tank gegaan, en een andere additief rechtstreeks in het brandstof systeem.
-En heb op aanraaden eens bij verschillende tankstations getankt, met diverse benzine’s.Heb dus vandaag de auto weer terug gehad, maar ik voel geen verschil.
Hij zal dus weer terug moeten, maar word er onderhand moedeloos van.Hij iemand anders nog een suggestie? Hij is welkom!
26 juni 2012 om 20:18 #17926826Zit er een elektronisch gaspedaal in?
Lijkt mij of het iets met de elektronica te maken heeft. :hmmz
2 juli 2012 om 20:31 #17926827Euvel opgelost, van mijn werk een stuk aluminium plaat meegenomen. De oude EGR pakking daar opgelegd, overgetrokken en uitgeknipt. Gaatjes uitgeboord, en netjes gevijld. Kosten?….NIETS!
Hij rijd geweldig,…bokken en stoten is weg,….helemaal top!19 augustus 2012 om 16:46 #17926828Beste ace-men
Is de euvel helemaal verholpen met jou oplossing Want ik heb er ook last van.
Ik ben net goed en wel 2 weken in bezit van een opel Astra h 1.6 cc z-16xep.
Maar het is knap irri :( .
En is het moeilijk om het te doen en hoe lang ben je er mee bezig geweest en is het wel goed voor de motor?
Ik hoor het graag19 augustus 2012 om 17:44 #17926829bij mijn astra H heb ik even gekeken waar hij zit maar het lijkt me niet een klusje van een paar minuten.
mark
19 augustus 2012 om 20:15 #17926830Ik denk niet dat het perse slecht is voor de motor, anders had ik dat al eerder vernomen van anderen die dit
klusje ook al hadden geklaard.
‘T is enkel de EGR pakking tussen de 2 delen vandaan halen, de oude pakking overtrekken op een stukje staal of alluminium van dezelfde dikte, en dan de gaatjes eruit boren/vijlen. Op een filmpje op YouTube heb ik gezien dat ze dit van een opengeknipt colablikje deden, maar ik had op het werk mooier materiaal liggen.
Heb daarna ook het filter vervangen door een Green-filter, en de auto loopt als een zonnetje. Ik ben d’r zo blij mee. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.