Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › haperingen , schokken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2012 om 11:53 #17244869
Hallo , heb een vectra c Z19DT pdf was verstopt , en egr klep vervangen , 200000km , als je met de auto rijdt dan heeft hij aan 1800 a 3000 toeren schokken , als je sportief rijdt heeft hij geen schokken , wastegate klep ? Zo te zien kan me er niet gemakkelijk aan , of is dat een veronderstelling? grt
10 januari 2012 om 16:15 #17967892Goedemiddag.
Ben zelf pas ”aanwezig” hier, maar ik kan je wel verklappen dat de mensen het hier op prijs stellen als je jezelf even voorstelt.
Denk persoonlijk dat je dan al een antwoord gekregen had.mvg
10 januari 2012 om 16:17 #17967893Uitlezen, Live Data lezen etc etc, zijn de makkelijste manieren om erachter te komen.
Kan vanalles zijn, van Luchtmassameter door uitlaatdruksensoren, van EGR tot Carterventilatie, Van verstuiver tot dieselfilter…
Willem
10 januari 2012 om 17:58 #17967894Exc mij , zal mij voorstellen ,mijn naam is marc ,van brabant belgie ,had straks geen tijd (zoals iedereen), was druk bezig , ben al wat bezig met auto s , is mijn hobby (grootste passie) , probeer ook alles te begrijpen , technisch , elektrisch , auto trok niet meer , foutcode partikelfilter verstopt ,drukverschil sensor , uitgekuist , ok , dan foutcode lucht inlaat lucht systeem lekkage (foutcode P2279) , heb de egr veranderd , had ook produkt om partikelfilter te kuisen ingedaan van bardall , (redelijk duur produkt ) ok , rijdt goed, maar heb nu ratekes (haperingen , schokskes) aan 2000-3000 toeren , benzinzetank leeg gereden , geen foutcodes , heb er een forté ingedaan , en hij schokt meer. Dus mijn vraag is ?? Turbo ? Variabel ? Wastegate ? En om de wastegate te bekijken , denk ik dat er veel gedemonteerd worden of niet ? vriendelijke groeten marc p.s. heb wel een foutcode van de gloeibougie , maar dat zal geen probleem maken ?
10 januari 2012 om 19:48 #17967895Heb je al eens aan de uitlezer gehangen om bijvoorbeeld te kijken of het partikelfilter niet dicht aan het geraken is???
Willem
10 januari 2012 om 20:20 #17967896heb de partikelfilter uitgekuist , tervoren versmachtte hij , hij trok niet meer , was verzadigd , nu rijdt hij heel goed , behalve de schokken, geeft geen foutcode, als ik er mee doortrek , sportief , dan heb ik geen schokken , kan het dat de wastegate hendel knelt ?
10 januari 2012 om 20:27 #17967897heb je m al eens GOED laten Regenereren???
Roetfilter maak je namelijk niet schoon met een middeltje, het kan hooguit iets helpen met reinigen..
Willem
10 januari 2012 om 20:32 #17967898heb hem gedemonteerd , uitgeblazen , uitgestoomd
10 januari 2012 om 20:35 #17967899Roetfilter ofwel pratikelfilter is een DEEL van de uitlaat he, niet een deel dat direct op de Motor zit.
een Roetfilter ofwel Partikel filter blaas je ook niet even uit…
Willem
10 januari 2012 om 20:57 #17967900roetfilter onderaan de uitlaat , waar de druk regelverschilsensor op gemonteerd is , heb het toch zo gedaan (uitgeblazen en uitgestoomd ), nieuwe partikelfilter 1700 euro + taksen , is de moeite waard voor te proberen , voor aan de wastegate hendel van de turbo te geraken , veel werk ??
marc10 januari 2012 om 21:04 #17967901Ja is wel werk ja, als de Variabele schoepen vast zitten zal je toch aan een andere turbo moeten denken…
willem
10 januari 2012 om 21:06 #17967902heb je het al gedaan ?? (vervangen turbo)
10 januari 2012 om 21:10 #17967903Ik niet, Kennis van me wel, werkt bij een Dealer..
Willem
11 januari 2012 om 14:31 #17967904Kijk ook eens goed naar je vacuüm slangen, (zwarte rubberen slangetjes welke recht voor zitten) die willen nog wel eens schuren en last veroorzaken.
11 januari 2012 om 22:10 #17967905Injector nr 3.
Even stekker losmaken en uitblazen.
Als dat het probleem oplost. 2 vervangende stekkers kopen en nr3 en 4 uitwisselen.13 januari 2012 om 15:56 #17967906hallo , goeieavond , heb een upgrade gedaan van motor stuurdoos , alles opgelost , was al van 2008 niet meer gedaan. Vriendelijk bedankt om mee te zoeken , grt marc
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.