hapering bij insturen

Forumindex Forums Modellen Corsa hapering bij insturen

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    moppersmurf

Goedemorgen allemaal,

Al een tijdje heb ik bij het sturen dat soms mijn stuur even lijkt te blokkeren. Hij blijft dan even hangen en als je er extra aan trekt komt die weer los. Na het monteren van mijn zomerbanden lijkt het probleem ook wat erger te zijn geworden. Volgens mij doet het probleem zich alleen voor wanneer ik naar rechts stuur.

Aan de banden kan het niet liggen volgens mij gezien ik het sowieso heb bij mijn zomer en winterbanden. Misschien dat de afmetingen een rol kunnen spelen bij het verergeren van het probleem? De winterbanden zijn zowel breden als iets groter (rare keuze voor winterbanden maar dit had een bijzonder financieel voordeel…) De zomerbanden zijn qua afmeting standaard.

Wat zou het kunnen wezen? Slechte ophanging? Slechte kogellager?

wie o wie heeft enig idee? Die corsa begin ik langzaam wel een beetje beu te raken.

Mijn dank alvast

richardschaeks
      Deelnemer

Hallo,

Heeft je corsa eps? (electronische stuurbekrachtiging)
        zoja dan moet je waarschijnlijk 2 potmeters ertussen in solderen, komt vaak voor bij deze corsas met eps

moppersmurf

Klopt mijn corsa heeft EPS. Kan dit ook verklaren dat hij echt “vast” slaat en vervolgens los komt?
          Ik lees namelijk op internet dat het puur stroever gaat naar rechts als naar links (ook dit heb ik wel een waargenomen maar dat is niet het grootste issue). Het is bijna gevaarlijk omdat mijn auto niet stuurt en dan opeens losschiet als ik er harder aan trek.

robert_corsa

Ja, bekend probleem.
            inmiddels hebje na de reparatie wel gelijk weer een goede corsa. Je lmm en sturen probleem zijn 2 problemen die voorkomen bij de x12xe

moppersmurf

Dit zien we dan maar weer als de volgende uitdaging. Heeft iemand hier een handleiding voor? Google biedt me niet voldoende informatie…

Alvast bedankt

moppersmurf

uiteindelijk een duitse handleiding te pakken gekregen via corsa-tigra.de vervolgens registreren en ja wel, een handleiding.
                Nu zit ik alleen met de volgende vraag:
                Er staat

Betroffene Modelle:
                Corsa B von 1997 bis 06.1999
                Motoren:
                X10XE| X12XE
                Ursache:
                Sensor Mechanik hängt durch falsche Produktionstoleranzen
                Produktion:
                Ab dem Produktionsdatum 211/99 (30. Juli 1999) sind modifizierte Sensoren in die Produktion eingeflossen

Nou komt mijn opel uit December 1999, is dit een probleem?

Byjugo
                Deelnemer

@moppersmurf wrote:

uiteindelijk een duitse handleiding te pakken gekregen via corsa-tigra.de vervolgens registreren en ja wel, een handleiding.
                  Nu zit ik alleen met de volgende vraag:
                  Er staat

Betroffene Modelle:
                  Corsa B von 1997 bis 06.1999
                  Motoren:
                  X10XE| X12XE
                  Ursache:
                  Sensor Mechanik hängt durch falsche Produktionstoleranzen
                  Produktion:
                  Ab dem Produktionsdatum 211/99 (30. Juli 1999) sind modifizierte Sensoren in die Produktion eingeflossen

Nou komt mijn opel uit December 1999, is dit een probleem?

Als je auto geproduceerd is na 30 juli dan heb je dus de “nieuwe” versie van de sensor.
                  Productiedatum is alleen een beetje lastig te achterhalen. Meestal weet je alleen wanneer hij voor het eerst op de weg komt….

moppersmurf

vooropgesteld dat ik dan een nieuwe versie zou hebben. Wat heeft dat voor gevolgen voor deze handleiding?

Byjugo
                    Deelnemer

@moppersmurf wrote:

vooropgesteld dat ik dan een nieuwe versie zou hebben. Wat heeft dat voor gevolgen voor deze handleiding?

Dat je uit moet kijken dat als je sensoren gaat wisselen, dat je niet klakkeloos het nummertje uit de handleiding overneemt.
                      99% zal gelijk blijven.

moppersmurf

heeft iemand ervaring met deze oplossing? Ik probeer de zekeringkast er uit te halen maar dit lukt met geen mogelijkheid. Er zitten maar 2 schroefjes in maar hij blijft er muur vast in zitten..

Alvast bedankt

ivartje
                        Deelnemer

Zit achter de kast ook vast geklikt als ik t me goed herriner

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

moppersmurf

Dit is toch ongelofelijk ik krijg dat ding er nog niet uit, zelfs niet met gepast geweld.
                            Ik heb dat ding al zoveel keer bekeken, ook van achter..
                            Wie heeft de gouden tip?

ivartje
                            Deelnemer

Bij mij is het toen gelukt met nog meer geweld :p

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

moppersmurf

beste allemaal,

Vorige week had ik toch aardig de moet opgegeven. Ook de garage bracht mij geen uitkomst dus toch zelf nog maar eens verder. Ipv de zekeringkast eruit slopen wat toch niet lukt heb ik de stuurkappen gedemonteerd. Nu stuit ik op het volgende:

Je zou zeggen de kleuren komen overeen. Zijn dit dus de goede kabels waaraan gesoldeerd moet worden? Mits dit de goede kabels zijn, is er niet veel ruimte dus hoe zouden jullie te werk gaan? Voorzichtig met een mesje strippen?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.