Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2007 om 20:51 #17359034
Niet lek …
Vanmiddag hebben ze bij Opel even gekeken naar de stuurbekrachtigingsvloeistofmelding die ik kreeg ik mijn auto op z’n staart trapte. Gelukkig was het bekrachtigingsrek niet lek, maar was bijvullen van de vloeistof voldoende. €40,- inclusief arbeidsloon, daar kun je zelf niet voor op straat gaan liggen en al helemaal niet met dit weer.
Groet,
Hans1 november 2007 om 18:13 #17359035Hans,
Gok eens wat ik vandaag heb zien rijden :jerry
1 november 2007 om 18:15 #17359036Origineel gepost door maxim102
Hans,Gok eens wat ik vandaag heb zien rijden :jerry
De 32-JT-VX tussen Wognum en Amsterdam Noord, Pim Fortuin, Theo van Gogh? Ik geef het op …
Groet,
Hans1 november 2007 om 18:22 #17359037Over een tijdje zou het goed de eerste gok kunnen zijn :P
Ook een Vectra, alleen een zilvere, maar volgens mij verder precies hetzelfde als jou plannetje! :agent Zaten alleen andere Irmschers op..
Ik heb helaas geen foto kunnen nemen, hij kwam me zo voorbij gestoven:jerry
Maar als jou einde ook zo wordt.. :thumbup
1 november 2007 om 18:53 #17359038Origineel gepost door maxim102
Over een tijdje zou het goed de eerste gok kunnen zijn :POok een Vectra, alleen een zilvere, maar volgens mij verder precies hetzelfde als jou plannetje! :agent Zaten alleen andere Irmschers op..
Ik heb helaas geen foto kunnen nemen, hij kwam me zo voorbij gestoven:jerry
Gaaf man! Jammer dat je geen foto hebt kunnen maken. Je ziet niet zoveel Irmscher op de weg, zeker niet in vol ornaat.
Ik schrok me dood van deze zin. Heb ik net Pim en Theo ter discussie gebracht, begin jij ineens over mijn einde …
:D
Groet,
Hans1 november 2007 om 21:50 #17359039Ik schrok me dood van deze zin. Heb ik net Pim en Theo ter discussie gebracht, begin jij ineens over mijn einde …
Groet,
HansDit was denk ik Hans zijn laatste reactie…ik lees net dat hij zich dood is geschrokken…….
Groet Eric.
2 november 2007 om 12:00 #17359040Origineel gepost door Edvries
Ik schrok me dood van deze zin. Heb ik net Pim en Theo ter discussie gebracht, begin jij ineens over mijn einde …
Groet,
HansDit was denk ik Hans zijn laatste reactie…ik lees net dat hij zich dood is geschrokken…….
Groet Eric.
Het lijkt erop alsof ie een doorstart heeft gemaakt:
Hans Vledder: Laatst actief: 11-2-2007 op 06:082 november 2007 om 17:21 #17359041Jazeker, ik ga door in afgeslankte vorm … Zal een keer tijd worden trouwens, er kan wel wat af … :D
Groet,
Hans4 november 2007 om 19:55 #17359042Lekker kontje, mooie ogen …
Nu het kuiltje in haar rechter dij is hersteld, het lekkere kontje een feit is en de ‘love handles’ zijn gemonteerd, staat voor aankomende week de montage van de angel eyes op het programma en het vervangen van de kunststofdelen in de kofferbak (inclusief de ophangbeugels voor de gevarendriehoek). Morgen eerst maar even lekker poetsen en de moeilijk bereikbare plekken rond de kofferbak even goed schoonmaken, dat is vandaag niet gelukt.
De Angel Eyes ga ik uitrusten met elk twee stuks Philips X-Treme Power H7 lampen (zie http://www.powerbulbs.com/product_detail.asp?prod=81 en http://www.xp-lamp.com/product-presentation.php?lc=nl) en elk een Philips Silver Vision knipperlicht. Montage moet ik even op een tactisch moment doen, zodat de units nog even bij Opel afgesteld kunnen worden voordat ik er na zonsondergang de weg mee op moet.
Groet,
Hans6 november 2007 om 17:56 #17359043Photoshoot ! …
Hoewel het weer het vandaag niet toeliet de geplande werkzaamheden uit te voeren, heb ik nog wel kans gezien om een paar nieuwe plaatjes te schieten van mijn auto. Door het het laaghangende zonlicht en mogelijk verkeerde belichtingsinstellingen, sluitertijd en witbalans, heb ik de foto’s niet zo goed kunnen krijgen als ik zou willen, volgende keer beter;
Morgen ga ik opnieuw een poging wagen om de kofferbak onderdelen te vervangen en alvast de Angel Eyes voor te bereiden. De Angel Eyes moeten worden voorzien van stelmotoren en lampen.
Groet,
Hans6 november 2007 om 18:09 #17359044Hey Hans, mooie foto’s. Wordt erg mooi zo, vind alleen dat de sportgrille de auto wat “smaller” laat lijken.
Keep de :kewlpics coming!!!!!
Maak je een how-to voor de angel-eyes? Zou kunnen helpen zodra ik ooit nog eens tijd heb om ze er in te sjonnen. De beschrijving die erbij zit mag de naam niet dragen….
Groet, Eric
6 november 2007 om 18:16 #17359045Mooi hoor!
Die kunststof delen in de kofferbak zitten bij die van mij ook onder de krassen. Met dank aan de vorige eigenaar. Ziet er niet uit.
Misschien wel een goed idee ja… om te vervangen. Dacht dat ik de enige was Hans, die nogal kritisch is. Mijn vrouw verklaard me voor altijd voor gek.
6 november 2007 om 19:12 #17359046@ hans. Mooie shoot !!! Wat is die viezigheid in je kofferbak aan de
linkerkant???@ Rotin. Vrouwen snappen er niks van. Uren voor de spiegel staan, maar
als de auto de wasstraat in moet, zeggen ze “Alweer??, is dat
nou echt nodig??”Peter
6 november 2007 om 22:32 #17359047Origineel gepost door rickytt3
Hey Hans, mooie foto’s. Wordt erg mooi zo, vind alleen dat de sportgrille de auto wat “smaller” laat lijken.Keep de :kewlpics coming!!!!!
Maak je een how-to voor de angel-eyes? Zou kunnen helpen zodra ik ooit nog eens tijd heb om ze er in te sjonnen. De beschrijving die erbij zit mag de naam niet dragen….
Groet, Eric
Hoi Eric,
De optische breedte en hoogte is erg afhankelijk van de hoek waaronder en de afstand waarmee je de neus fotografeerd. Hoe lager en dichterbij je de foto neemt, hoe breder de auto word. Vergelijk van de onderstaande foto’s maar eens de 1e en de 2e en daarna de 1e en de 3e. Nummer 1 en 3 zijn ongeveer onder de zelfde hoek genomen. Op de een of andere manier heeft de kont hier ook last van. Zo heb je een foto met de breedte van een Omega, zo lijkt het meer op een Kadettje. Zie onderstaande foto’s;
Foto 1 – Van dichtbij genomen en de camera bijna op het wegdek, omhoog gericht.
Foto 2 – Genomen vanaf een iets grotere afstand, ongeveer vanaf motorkap hoogte.
Foto 3 – Ongeveer genomen zoals foto 1, alleen van een iets grotere afstand.
Foto 4 – Hier nog met de oude aankleding van de kofferbak. Van dichtbij en van onder naar boven genomen.
Foto 5 – Verder weg en van boven naar onder genomen, waarschijnlijk met de camera boven mijn hoofd.
Ik ga inderdaad gedetailleerde foto’s en een How-To (montagehandleiding) maken voor de montage van de Angel Eyes. Het zal mij benieuwen of ik in staat zal zijn de spreidnieten aan de onderzijde van de voorbumper (onder het motorblok) te fotograferen. Het is niet ongebruikelijk dat er bij auto onderdelen weinig of geen instructies bijgeleverd worden. Veelal verwijst men impliciet naar de instructies van de fabrikant van de auto.
Groet,
Hans6 november 2007 om 22:49 #17359048Origineel gepost door rotin
Mooi hoor!Die kunststof delen in de kofferbak zitten bij die van mij ook onder de krassen. Met dank aan de vorige eigenaar. Ziet er niet uit.
Misschien wel een goed idee ja… om te vervangen. Dacht dat ik de enige was Hans, die nogal kritisch is. Mijn vrouw verklaard me voor altijd voor gek.
Hoi Rotin,
Je bent zeker niet de enige die kritisch is hoor, als er één mieren**ker op dit forum rondhangt dan ben ik het wel. Tot op heden heb ik toch al een flink aantal dingen vervangen omdat deze (licht) beschadigd waren of niet helemaal ‘als nieuw’ werkte. Over het algemeen interieurdelen, veelal schakelaars. De vorige eigenaar heeft kennelijk nogal harde handen gehad, alle schakelaars waren beschadigd of functioneerde slecht. Alleen de lichtschakelaar en de schakelaar voor het gevarenlicht waren in orde. En ik ben nog niet klaar;
– Dashboard sierlijst (krassen)
– Handgrepen binnenzijde voordeuren (krassen)
– Ventilatieopening achterzijde (krassen)
– Stijllijsten (buitenzijde deuren t.h.v. B-stijl)
– Voorruit (steenslagschade en vervangen t.b.v. regensensor)Vaak zien anderen het helemaal niet, maar ik wil alles in een perfecte staat hebben. Alleen al voor mezelf. Bovendien is het leuk (en erg leerzaam) om je auto op deze manier op te knappen. Ik heb vanmiddag ook nog maar even een nieuwe bodem besteld. Ook deze ziet er niet uit. Meteen maar een kofferbakschaal erbij om herhaling te voorkomen. Als je nummers en prijzen wilt van deze delen, laat me het maar even weten.
Ik heb met mijn vriendin afgesproken dat deze auto, naast een functioneel vervoermiddel, ook een hobby is. Hobbies kosten geld. Over of het uitgeven van dit geld verstandig is kan ik kort zijn; dat is in economische zin niet verstandig. Maar het opknappen en pimpen van een auto is wel héél erg leuk om te doen. Om een lang verhaal kort te maken, ook mijn vriendin verklaard me eigenlijk voor gek, maar wij delen dan ook niet alleen maar dezelfde passies. Toch hoor ik ook heel vaak: ‘Ja, da’s toch wel mooi geworden’ en ze vind het maar wat gaaf om in de mooiste auto van de vriendenclub te rijden, die er overigens ook niets van begrijpen maar wel meegenieten. Auto’s en huurhuizen hebben bij velen kennelijk één ding gemeen; niets aan doen, kost alleen maar geld. Maar wil je ook niet gewoon prettig wonen?
Krijg ik al dit geld ooit weer terug? Nee, zeer waarschijnlijk niet. Maar man wat heb ik genoten en wat heb ik veel geleerd bij het opknappen en pimpen van deze auto. Het aanschaffen van een auto is uberhaupt niet verstandig, je kan beter onroerend goed kopen, dat wordt steeds meer geld waard. Een auto niet, in tegendeel zelfs.
Viva la Vectra!
Hans6 november 2007 om 22:52 #17359049Origineel gepost door speaker
@ hans. Mooie shoot !!! Wat is die viezigheid in je kofferbak aan de
linkerkant???@ Rotin. Vrouwen snappen er niks van. Uren voor de spiegel staan, maar
als de auto de wasstraat in moet, zeggen ze “Alweer??, is dat
nou echt nodig??”Peter
Hoi Peter,
Die ‘viezigheid’ aan de linkerkant is het restant van de ‘anti-klapper’ coating die in de kofferbak zit en die door mijn vorige dealer is verwijderd om de montageplaten van de trekhaak muurvast te kunnen zetten. Normaal dempt deze coating geluiden die van de bodemplaat afkomen. Ze halen de coating weg omdat deze een beetje veert. Fraai vind ik het niet en het had ook wel wat precieser gekunt, maar het is niet anders.
Groet,
Hans7 november 2007 om 11:09 #17359050ik vind die deurgrepen echt heel mooi!! blijf posten man! :kewlpics
7 november 2007 om 11:13 #17359051Origineel gepost door Edvries
ik vind die deurgrepen echt heel mooi!! blijf posten man! :kewlpicsHoi Eric,
Dank je wel. Ik ben blij dat ik niet gekozen heb voor de zelfklevende overzetkapjes van Irmscher. Origineel is toch mooier en maar een beetje duurder (ten opzichte van de Duitse Irmscher prijzen). Door de positieve reacties is het leuk om iedereen deelgenoot te maken, zelfs van de meest suffe upgrade.
Groet,
Hans7 november 2007 om 11:25 #17359052zouden ze er ook voor de B zijn…? En ik vind die deurgrepen absoluut geen suffe upgrade hoor, juist de details daar val ik voor..
Groet Eric.
7 november 2007 om 11:37 #17359053Origineel gepost door Edvries
zouden ze er ook voor de B zijn…? En ik vind die deurgrepen absoluut geen suffe upgrade hoor, juist de details daar val ik voor..Groet Eric.
Zal ik eens even voor je informeren? Ik moet binnenkort toch nog even naar Opel. Als ze niet standaard in het assortiment zitten, kun je er nog voor kiezen om een paar ongelakte te laten verchromen. Kleine delen verchromen hoeft niet zo duur te zijn. Met suffe upgrade bedoelde ik eigenlijk een paar upgrades die nog komen gaan, chrome spatscherm schroeven, deurpennen, chrome olie dop etc …
Groet,
Hans7 november 2007 om 11:39 #17359054Origineel gepost door hans_vledder
Origineel gepost door Edvries
zouden ze er ook voor de B zijn…? En ik vind die deurgrepen absoluut geen suffe upgrade hoor, juist de details daar val ik voor..Groet Eric.
Zal ik eens even voor je informeren? Ik moet binnenkort toch nog even naar Opel. Als ze niet standaard in het assortiment zitten, kun je er nog voor kiezen om een paar ongelakte te laten verchromen. Kleine delen verchromen hoeft niet zo duur te zijn.
Met suffe upgrade bedoelde ik eigenlijk een paar upgrades die nog komen gaan, chrome spatscherm schroeven, deurpennen, chrome olie dop etc …
Groet,
HansJa graag, ik hoor t wel ff.
groet Eric.
7 november 2007 om 11:48 #17359055Origineel gepost door Edvries
Origineel gepost door hans_vledder
Origineel gepost door Edvries
Zal ik eens even voor je informeren? Ik moet binnenkort toch nog even naar Opel. Als ze niet standaard in het assortiment zitten, kun je er nog voor kiezen om een paar ongelakte te laten verchromen. Kleine delen verchromen hoeft niet zo duur te zijn. Met suffe upgrade bedoelde ik eigenlijk een paar upgrades die nog komen gaan, chrome spatscherm schroeven, deurpennen, chrome olie dop etc …
Groet,
HansJa graag, ik hoor t wel ff.
groet Eric.
Komt goed. Ik zal informeren naar een chrome versie of anders naar een versie die te spuiten is. Deze zijn over het algemeen zonder structuur in het materiaal (glad) en zijn daarom ook te verchromen. Je hebt ze namelijk ook ongespoten in een grijze kunststof (zie onderstaande foto van mijn vorige auto). Dit materiaal heeft een structuurtje en is niet zondermeer geschikt om te verchromen. Er moet dan eerst een harslaag aangebracht worden om ze glad te maken. Dit maakt het weer duurder.
Groet en je hoort van me,
Hans7 november 2007 om 12:32 #17359056Origineel gepost door hans_vledder
Origineel gepost door rotin
Mooi hoor!Die kunststof delen in de kofferbak zitten bij die van mij ook onder de krassen. Met dank aan de vorige eigenaar. Ziet er niet uit.
Hoi Rotin,
Je bent zeker niet de enige die kritisch is hoor, als er één mieren**ker op dit forum rondhangt dan ben ik het wel. Tot op heden heb ik toch al een flink aantal dingen vervangen omdat deze (licht) beschadigd waren of niet helemaal ‘als nieuw’ werkte. Over het algemeen interieurdelen, veelal schakelaars. De vorige eigenaar heeft kennelijk nogal harde handen gehad, alle schakelaars waren beschadigd of functioneerde slecht. Alleen de lichtschakelaar en de schakelaar voor het gevarenlicht waren in orde. En ik ben nog niet klaar;
– Voorruit (steenslagschade en vervangen t.b.v. regensensor)Vaak zien anderen het helemaal niet, maar ik wil alles in een perfecte staat hebben. Alleen al voor mezelf. Bovendien is het leuk (en erg leerzaam) om je auto op deze manier op te knappen. Ik heb vanmiddag ook nog maar even een nieuwe bodem besteld. Ook deze ziet er niet uit. Meteen maar een kofferbakschaal erbij om herhaling te voorkomen. Als je nummers en prijzen wilt van deze delen, laat me het maar even weten.
Ik heb met mijn vriendin afgesproken dat deze auto, naast een functioneel vervoermiddel, ook een hobby is. Hobbies kosten geld. Over of het uitgeven van dit geld verstandig is kan ik kort zijn; dat is in economische zin niet verstandig. Maar het opknappen en pimpen van een auto is wel héél erg leuk om te doen. Om een lang verhaal kort te maken, ook mijn vriendin verklaard me eigenlijk voor gek, maar wij delen dan ook niet alleen maar dezelfde passies. Toch hoor ik ook heel vaak: ‘Ja, da’s toch wel mooi geworden’ en ze vind het maar wat gaaf om in de mooiste auto van de vriendenclub te rijden, die er overigens ook niets van begrijpen maar wel meegenieten. Auto’s en huurhuizen hebben bij velen kennelijk één ding gemeen; niets aan doen, kost alleen maar geld. Maar wil je ook niet gewoon prettig wonen?
Krijg ik al dit geld ooit weer terug? Nee, zeer waarschijnlijk niet. Maar man wat heb ik genoten en wat heb ik veel geleerd bij het opknappen en pimpen van deze auto. Het aanschaffen van een auto is uberhaupt niet verstandig, je kan beter onroerend goed kopen, dat wordt steeds meer geld waard. Een auto niet, in tegendeel zelfs.
Viva la Vectra!
Hansprachtige posting :thumbup:wors:wors:wors
7 november 2007 om 13:10 #17359057Chrome, chrome en nog eens chrome …
Ik heb de photoshop jongens gevraagd om ook eens de stootlijsten op de deuren voor me te verchromen op http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=77791&page=1#pid1052803. Eens kijken hoe dit staat.
Groet,
Hans7 november 2007 om 13:12 #17359058Origineel gepost door meangreen
Origineel gepost door hans_vledder
Origineel gepost door rotin
Hoi Rotin,
Viva la Vectra!
Hansprachtige posting :thumbup:wors:wors:wors
Dank je wel … :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.