Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 april 2010 om 06:43 #17359884
-offtopic mooie velg op je avatar Hans-offtopic
17 april 2010 om 07:05 #17359885Hoi Eric,
Hier is niets off topic hoor … Maarre, tja, het wordt tijd voor een nieuwe avatar. Dan kan jij die velgen van me overnemen.
Groet,
Hans17 april 2010 om 07:10 #17359886origineel gepost door hans_vledder
Hoi Eric,Hier is niets off topic hoor … Maarre, tja, het wordt tijd voor een nieuwe avatar. Dan kan jij die velgen van me overnemen.
Groet,
Hanswhahahaha….. Leeric heeft net een nieuw setje !!
17 april 2010 om 07:14 #17359887Oh, mij verteld hij niets. 19″ toevallig? … ;)
17 april 2010 om 07:31 #17359888origineel gepost door hans_vledder
Hoi Eric,Hier is niets off topic hoor … Maarre, tja, het wordt tijd voor een nieuwe avatar. Dan kan jij die velgen van me overnemen.
Groet,
HansVolgens mij heb ik die al een x gehad…:hmmz
17 april 2010 om 07:32 #17359889origineel gepost door hans_vledder
Oh, mij verteld hij niets. 19″ toevallig? … ;)Jij reageert toch niet..:P en nee…17 inch maar..
17 april 2010 om 07:32 #17359890origineel gepost door hans_vledder
Hoi Jurgen,Het kan misschien anders overkomen, maar wat verstand van auto’s betreft ben ik ook nog in de leer hoor. Ik kan inmiddels een hoop en weet inmiddels wel wat, maar voor alles wat boven mijn macht is ga ik naar Lammert Stellema in Marrum. Hij heeft niet alleen verstand van zaken, maar het is ook nog een fijne gozer. Bovendien sta je er daar met je neus bovenop en legt hij alles uit als je interesse hebt. Gaande weg kom je er achter dat het allemaal niet zo heel ingewikkeld is. Monteurs maken het vaak ingewikkeld, wellicht omdat ze het zelf ingewikkeld vinden(?) …
In wat ik zelf de renovatiefase noem van deze wagen, haal ik veel van mijn onderdelen bij Eugene van GM-Tuningparts. Ik heb er inmiddels al voor een paar duizend euro aan onderdelen gehaald, zonder enig probleem. Onderdelen kosten bij Eugene een heel stuk minder, en het zijn gewoon originele onderdelen.
Zo te horen zit je qua onderstel zo ongeveer in de zelfde fase als ik. Mijn draagarmen zijn een jaar geleden vervangen (fuseekogel en arm zijn 1 geheel) en er zijn diverse kleine onderdelen vervangen. Met de komende klus, waarvan de remmen en de schokbrekers onderdeel zijn, is het de bedoeling om de resterende onderdelen te vervangen. Ik doe veel preventief, dus ditmaal wordt ook het stuurhuis vervangen, diverse rubbers, stabilisatorstangverbinders etc, etc.
Die auto van mij klinkt nu als een oud wijf als ik ook maar een drempeltje neem. Een hoop ge-hie-hie-hiehie, een stuurkogel die af is, ouwe veren, ouwe schokbrekers. Het is mijn bedoeling om deze auto nog heel lang te rijden en te verfraaien. Om deze reden doe ik een hoop preventief onderhoud.
Gedeeltelijk weet ik ondertussen ongeveer wel wanneer welke onderdelen de geest geven en vervang die zodra ik daar de centen voor (over) heb. Ik heb nooit anders gereden dan Opel en dan ga je bepaalde patronen zien. Voorbeelden daarvan zijn de multiribriem, het spanrollencircus, en de koppeling. Elke keer pak ik iets aan. Het kost je dan welliswaar niet minder geld, maar je staat niet steeds voor een voldongen feit waaraan je weer een hoop geld kwijt bent.
Misschien moeten we voor wat betreft de intercooler samenspannen. Eerst eens kijken hoeveel ruimte er voor is, dan een intercooler uitzoeken. Bevestigingsmateriaal maken, slangenset maken en monteren. Voor het onderhoud van je auto raad ik je aan samen te spannen met Lammert Stellema en Eugene van GM-Tuningparts. Dan wordt het niet alleen een stuk betaalbaarder, maar ook veel leuker om er mee bezig te zijn. Bovendien zijn het allebei prettige mensen om mee om te gaan.
Voor wat betreft de DHZ klussen heb ik het zelfde probleem. Het moet wel in 1 dag af, want er moet weer met de auto gereden worden. Sommige dingen gaan niet in 1 dag, dan duik ik in een hotelletje in Dokkum en doe de klus met Lammert samen in twee of drie dagen. In de praktijk komt het er vaak op neer dat sommige klussen moeilijk met z’n tweeen kunnen.
Zoek trouwens eerst even uit of bij de 1.9CDTI de distributie wel vervangen moet worden. Ik heb een ketting en die kan lekker blijven zitten (bron: Opel, Lammert, vakgarage).
Groetjes,
HansHoi Hans, een top voorstel om het dat samen op te pakken. Ik kom dan wel uit Utrecht maar ik vind het geen probleem om naar boven te komen. Ook ik denk veel preventief. Vandaar dat ik ook de remmen op de vooras gedaan heb waarbij ik gelijk de klauw heb meegenomen. Het is mijn eerste opel maar wil er nog zeker minimaal 6 aar in rijden als het niet langer is. Vandaar dat ook alles gerepareerd wordt wat kapot dreigt te gaan of is. Een goed idee om het samen te doen, ik ken Eugene, daar ik daar een keertje m’n dak spoiler ben gaan ophalen. De koffie in het Noorden moest ik dan maar snel een samen met jou gaan proeven.
Mijn zdth heeft helaas geen ketting maar een riem die om de 150 duizend vervangen dient te worden. Hij is laatst bij 125 vervangen, vandaar dat ik ‘m volend jaar bij de 250 weer vervang, a als preventie en B omdat ik toch wat meer druk(eds) op de riem zet dan normaal.
Safe driving Jurgen
17 april 2010 om 07:34 #17359891Moet jij trouwens niet klussen hans?!?! :o
17 april 2010 om 07:39 #17359892Hoi Hans, een top voorstel om het dat samen op te pakken. Ik kom dan wel uit Utrecht maar ik vind het geen probleem om naar boven te komen. Ook ik denk veel preventief. Vandaar dat ik ook de remmen op de vooras gedaan heb waarbij ik gelijk de klauw heb meegenomen. Het is mijn eerste opel maar wil er nog zeker minimaal 6 aar in rijden als het niet langer is. Vandaar dat ook alles gerepareerd wordt wat kapot dreigt te gaan of is. Een goed idee om het samen te doen, ik ken Eugene, daar ik daar een keertje m’n dak spoiler ben gaan ophalen. De koffie in het Noorden moest ik dan maar snel een samen met jou gaan proeven.
Safe driving Jurgen
Leuk! Marrum is voor mij ook niet echt om de hoek, en dat vind ik best jammer, maar is absoluut de moeite waard om tijd voor uit te trekken. Ik zou er ook wel eens gewoon een kop koffie willen gaan halen en even bijpraten (als er tijd is, want mijnheer is altijd rete-druk). Als de verbouwing aan mijn huis weer achter de rug is en ik weer eens gewoon met een weekend in mijn maag zit, ga ik dat (ondanks de afstand) ook gewoon doen.
We houden contact!
Groet,
Hans17 april 2010 om 07:40 #17359893origineel gepost door Edvries
Moet jij trouwens niet klussen hans?!?! :oJa, zo … Diaan is nog trager dan ik. Dus daar is het wachten nog even op. Maar daarna tot tenminste 19.00 uur weer vol aan de bak …
17 april 2010 om 07:42 #17359894Misschien kom ik wel ff langs, moet daar in de buurt zijn vanmiddag..
17 april 2010 om 07:45 #17359895origineel gepost door Edvries
Misschien kom ik wel ff langs, moet daar in de buurt zijn vanmiddag..Moet ik die filterolie voor je meenemen die hier nog staat?
17 april 2010 om 07:54 #17359896nee die mag jij hebben hoor, ik heb geen kn en en meer….. Wordt ook afgeraden door EDS…
17 april 2010 om 07:58 #17359897origineel gepost door Edvries
nee die mag jij hebben hoor, ik heb geen kn en en meer….. Wordt ook afgeraden door EDS…Thanks! Dan zit ik voorlopig goed in de filterolie. Tja, dat heeft EDS mij destijds ook proberen te laten geloven. Ik heb alleen nooit een tweede gevonden die het zelfde van mening is.
Groet,
Hans17 april 2010 om 08:30 #17359898pm ff je adres Hans. Weet niet zeker of ik t red hoor, maar ben wel nieuwschierig naar je huissie. Komt t wel uit?
17 april 2010 om 10:26 #17359899origineel gepost door hans_vledder
In wat ik zelf de renovatiefase noem van deze wagen, haal ik veel van mijn onderdelen bij Eugene van GM-Tuningparts. Ik heb er inmiddels al voor een paar duizend euro aan onderdelen gehaald, zonder enig probleem. Onderdelen kosten bij Eugene een heel stuk minder, en het zijn gewoon originele onderdelen.Kunnen zij alle gangbare onderdelen leveren?
Dat is wel interessant.Ik heb een deal met mijn garage dat ik altijd voor de onderdelen zorg, en zij ze tegen uurloon er onder zetten.
Voornamelijk omdat ik ze veel goedkoper weet uit te halen dan zij zel.
ALs GM-tuning zo goedkoop is zal ik daar de volgende keer ook informeren.
17 april 2010 om 10:45 #17359900origineel gepost door Edvries
pm ff je adres Hans. Weet niet zeker of ik t red hoor, maar ben wel nieuwschierig naar je huissie. Komt t wel uit?Eric,
Change of plans … We zullen pas morgen aan het klussen zijn …
Groet,
Hans17 april 2010 om 10:47 #17359901origineel gepost door yzf1kr
origineel gepost door hans_vledder
In wat ik zelf de renovatiefase noem van deze wagen, haal ik veel van mijn onderdelen bij Eugene van GM-Tuningparts. Ik heb er inmiddels al voor een paar duizend euro aan onderdelen gehaald, zonder enig probleem. Onderdelen kosten bij Eugene een heel stuk minder, en het zijn gewoon originele onderdelen.Kunnen zij alle gangbare onderdelen leveren?
Dat is wel interessant.Ik heb een deal met mijn garage dat ik altijd voor de onderdelen zorg, en zij ze tegen uurloon er onder zetten.
Voornamelijk omdat ik ze veel goedkoper weet uit te halen dan zij zel.
ALs GM-tuning zo goedkoop is zal ik daar de volgende keer ook informeren.
Eugene levert alle originele GM onderdelen en wat hij tuning-delen noemt. De laatste categorie zijn voornamelijk, laten we zeggen, niet originele verfraaidelen. Ik ben zeer tevreden over hem. Alles netjes per post of zelf ophalen, billijke verzendtarieven.
Hoe bevalt de Bilstein B6 / Eibach combinatie onder je wagen? Binnenkort worden er bij mij B8’s gemonteerd met Eibach veren …
Groet,
Hans17 april 2010 om 12:34 #17359902origineel gepost door hans_vledder
Eugene levert alle originele GM onderdelen en wat hij tuning-delen noemt. De laatste categorie zijn voornamelijk, laten we zeggen, niet originele verfraaidelen. Ik ben zeer tevreden over hem. Alles netjes per post of zelf ophalen, billijke verzendtarieven.Hoe bevalt de Bilstein B6 / Eibach combinatie onder je wagen? Binnenkort worden er bij mij B8’s gemonteerd met Eibach veren …
Mooi, dan zal ik daar de volgende keer als ik weer eens nodig heb informeren. Zal de komende jaren nog wel wat onderdelen nodig hebben vrees ik.
Het nieuwe onderstel is de beste investering die ik gedaan heb sinds de aanschaf van de auto.
Ik had wel een idee wat het zou doen, omdat ik bij mijn motor ook de vering vervangen heb. Maar toch altijd erg fijn als het resulaat is wat je er van verwacht.
Ik heb mijn mening al flink wat keren op het forum gespamt.
Comfort verlies is met 17″ wielen minimaal, maar hij schommelt, hobbelt en helt nu stukken minder. En op hoge snelheid op de autoweg is het een genot.17 april 2010 om 15:17 #17359903Hoi yzf1kr,
Ik heb de combinatie Bilstein / Eibach aangeraden gekregen vanuit Engeland, het vectra-c.com forum om precies te zijn. Iemand heeft daar alle mogelijk combinaties uitgeprobeerd en was er eigenlijk maar over 1 echt tevreden; Bilstein / Eibach. Jouw ervaring sluit 100% aan bij wat ik van anderen hoor.
En voor wat betreft de kosten en het onderhoud aan de auto; de slechtste investering die je kunt doen is die in een auto. Voor mij is het dus ook puur de liefhebberij en de sport de auto zo mooi mogelijk te maken, met name in mijn eigen ogen. En dat gaat geld kosten, veel geld …
Groet,
Hans17 april 2010 om 19:50 #17359904Mijn prioriteit is de auto op de weg te houden.
Moet er dagelijks 100 km enkele reis mee naar mijn werk, en nog regelmatig richting alpen voor een bergvakantie.
Voor mij is comfort en betrouwbaarheid dan ook belangrijker dan uiterlijk.Zo’n 50.000 km per jaar haal ik wel, en dan slijt er toch wel het een en ander. Gelukkig krijg ik een goede kilometervergoedding van mijn baas.
18 april 2010 om 07:34 #17359905origineel gepost door hans_vledder
……Ik heb de combinatie Bilstein / Eibach aangeraden gekregen vanuit Engeland, het vectra-c.com forum om precies te zijn. Iemand heeft daar alle mogelijk combinaties uitgeprobeerd en was er eigenlijk maar over 1 echt tevreden; Bilstein / Eibach. …
..
.Hej Hans,
Weet jij toevallig of deze persoon ook de Koni FSD dempers heeft getest ???
Ik ben wel erg weg van deze technologie , maar, zoals yzf1kr al suggereerde in een ander topic, is er nog niemand die ze onder zijn vec heeft gedaan !Ik zou ze dol graag nemen , maar om ‘te proberen’ vind ik 1100 euro ( voor een complete set incl. veren ) een beetje overdreven !!
18 april 2010 om 07:44 #17359906origineel gepost door yzf1kr
Mijn prioriteit is de auto op de weg te houden.Moet er dagelijks 100 km enkele reis mee naar mijn werk, en nog regelmatig richting alpen voor een bergvakantie.
Voor mij is comfort en betrouwbaarheid dan ook belangrijker dan uiterlijk.Zo’n 50.000 km per jaar haal ik wel, en dan slijt er toch wel het een en ander. Gelukkig krijg ik een goede kilometervergoedding van mijn baas.
Hoi yzf1kr,
We hebben ongeveer het zelfde kilometrage, alleen woon-werk is al 140 kilometer per dag en dan komt prive er nog bij dus ik weet precies wat je bedoeld. Dat ding moet blijven rijden.
Ik zag trouwens dat je je motorkap wilt laten spuiten. Ben je bekend met de Heining Hobby Hal in A’dam? Een DHZ garage met een spuitcabine die ook spuitwerk voor je kunnen doen. Strak werk en rete-goedkoop!
Groet,
Hans18 april 2010 om 07:50 #17359907origineel gepost door speaker
origineel gepost door hans_vledder
……Ik heb de combinatie Bilstein / Eibach aangeraden gekregen vanuit Engeland, het vectra-c.com forum om precies te zijn. Iemand heeft daar alle mogelijk combinaties uitgeprobeerd en was er eigenlijk maar over 1 echt tevreden; Bilstein / Eibach. …
..
.Hej Hans,
Weet jij toevallig of deze persoon ook de Koni FSD dempers heeft getest ???
Ik ben wel erg weg van deze technologie , maar, zoals yzf1kr al suggereerde in een ander topic, is er nog niemand die ze onder zijn vec heeft gedaan !Ik zou ze dol graag nemen , maar om ‘te proberen’ vind ik 1100 euro ( voor een complete set incl. veren ) een beetje overdreven !!
Hoi Peter,
Ja, volgens mij zijn die door hem ook getest, volgens mij onder andere met H&R veren. Ik zou daar gewoon eens even rond gaan zoeken en vragen op dat forum daar. Je komt er vanzelf achter. Toch vind ik 1100,- euro voor iets waar je verder niets van hoort nog een hoop geld. Maar het spul ziet er wel erg goed uit. Voor een setje Bilstein B8’s zit je rondom op de 800 eur, 1100 eur inclusief Eibach veren.
Groet,
HansEdit: Ik heb even voor je gezocht: Op http://www.vectra-c.com woont een gebruiker die luistert naar de naam Simon1. Hij heeft de Koni FSD schokbrekers gemonteerd en zijn wagen 40mm verlaagd. Doe er je voordeel mee.
18 april 2010 om 08:33 #17359908Dank je Hans !:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.