Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2010 om 18:44 #17359859
origineel gepost door hans_vledder
Ja, ik ken hem … En zo krijg je ineens mailtjes waarin hij je vraagt of je niet eens toe bent aan 20″ …OOOoooow je hebt m wel gehad dus…:hmmz
Kreeg 0 reactie op mijn laatste twee mails aan je, dacht dat je in je 3 e midlife crisis was aanbeland ofzo….
4 april 2010 om 18:47 #17359860Nee man, ik ben er nooit aan toegekomen om je een knap antwoord te geven. Sorry daarvoor. Maar ik was wel enorm onder de indruk van al die plaatjes en je lederen interieur. Erg mooi allemaal!
En nee hoor, ik zit nog steeds in mijn eerste mid-life crisis. Twee vriendinnen en een minnares en het spijkerpak en de cabrio zijn besteld …
4 april 2010 om 18:48 #17359861origineel gepost door hans_vledder
Nee man, ik ben er nooit aan toegekomen om je een knap antwoord te geven. Sorry daarvoor. Maar ik was wel enorm onder de indruk van al die plaatjes en je lederen interieur. Erg mooi allemaal!En nee hoor, ik zit nog steeds in mijn eerste mid-life crisis. Twee vriendinnen en een minnares en het spijkerpak en de cabrio zijn besteld …
:hmmz
4 april 2010 om 19:31 #17359862zo… hehe… het kost me een hele dag lezen… maar dan heb je ook wel wat… Jeetje wat een project(en)
pff euhm..
Mooie auto!!! echt super!!!! Woorden schieten te kort.
even terug komen op een paar dingen:
Ik had er zelf geen Irmscher gril ingezet… de balans tussen chroom en zwart vind ik nu mooi, ik ben bang dat het met de Irmscher gril iets te veel zwart is. :(
Als je er nog een spoiler opzet… maak daar dan ook de Irmscher spoiler van. dat past gewoon bij de auto.hoe dan ook… je bent goed bezig!!!
ik blijf dit project(je) nog wel even volgen…
Keep up the good work.
5 april 2010 om 05:46 #17359863Dank voor je belangstelling! Er gaat nog heel wat gebeuren, dus er valt in de toekomst nog veel meer te lezen …
origineel gepost door djjuergen
zo… hehe… het kost me een hele dag lezen… maar dan heb je ook wel wat… Jeetje wat een project(en)pff euhm..
Mooie auto!!! echt super!!!! Woorden schieten te kort.
even terug komen op een paar dingen:
Ik had er zelf geen Irmscher gril ingezet… de balans tussen chroom en zwart vind ik nu mooi, ik ben bang dat het met de Irmscher gril iets te veel zwart is. :(
Als je er nog een spoiler opzet… maak daar dan ook de Irmscher spoiler van. dat past gewoon bij de auto.hoe dan ook… je bent goed bezig!!!
ik blijf dit project(je) nog wel even volgen…
Keep up the good work.
5 april 2010 om 06:31 #17359864origineel gepost door hans_vledder
Hé Jurgen, hoe bevallen die OPC 345’s? Ik heb een complete set (345mm/295mm) bij Courtenay Sport vandaan en ben benieuwd hoeveel beter ze uiteindelijk remmen. Ik heb er meteen grooved discs en EBC yellow stuff blokken bij besteld en kan niet wachten …origineel gepost door jraaf
Mmm, loop weer eens te klooien met m’n mobiel. Antwoord ging niet helemaal zo als het hoortHoi Hans, ja bevallen goed tot nu toe. Ze kwamen op mij zeer betrouwbaar over. Mooie zaak en nette mensen en heel veel werk ondanks de crisis. Ik heb idd ook de 16 grooved disc maar dan met de oem pads van VXR. De 292 mm achter moet ik nog ff voor sparen. Ben de vooras nu aan het inrijden, men raden mij aan om de eerste 300 mile rustig de discs in te werken. Maar het ‘pakt’ al aardig beter dan de standard.
Veel plezier en safe driving Jurgen
10 april 2010 om 11:14 #17359865Deze week alle remdelen die het hebben kunnen (remklauwen voor de voorzijde en alle brackets) naar het straalbedrijf gebracht. Al het OPC blauw eraf, ter voorbereiding van de rode 2 componenten verf. Inmiddels heb ik besloten de klus nog een beetje uit te breiden met het vervangen van het stuurhuis en de spoorstangen. Het wordt wel eens wat na 256000 kilometers. We gaan dus het volgende doen:
– Fuseehuizen vervangen (rondom)
– Wiellagers vervangen (rondom)
– Stofkappen remschijven vervangen.
– Rondom verlagen (Bilstein B8 schokbrekers + Eibach veren -30mm)
– Vervangen stuurhuis en spoorstangen
– Montage remsysteem 345mm voorzijde
– Montage remsysteem 292mm achterzijde
– Kleine defecten oplossen
– Onderhoud airco
– Uitlijnen bij Lammert van der MeulenIk zal binnenkort eens even wat foto’s posten van de belangrijkste onderdelen. Uiteraard probeer ik tussen de bedrijven foto’s te maken tijdens het uitvoeren van de klus zelf. Alle nummers breng ik weer zorgvuldig in kaart. Gebleken is dat ik daar altijd anderen weer een plezier mee kan doen.
Groet,
Hans10 april 2010 om 12:30 #17359866Leuk dat je er weer bent Hans :thumbup Denk dat dit topic straks een forum op zich is :P
Groet, Eric
10 april 2010 om 15:11 #17359867Hoi Eric,
Dank je wel, het is ook leuk om weer terug te zijn!
Groeten,
Hans10 april 2010 om 16:52 #17359868Hij is weer terug:o
11 april 2010 om 11:19 #17359869origineel gepost door hans_vledder
Deze week alle remdelen die het hebben kunnen (remklauwen voor de voorzijde en alle brackets) naar het straalbedrijf gebracht. Al het OPC blauw eraf, ter voorbereiding van de rode 2 componenten verf. Inmiddels heb ik besloten de klus nog een beetje uit te breiden met het vervangen van het stuurhuis en de spoorstangen. Het wordt wel eens wat na 256000 kilometers. We gaan dus het volgende doen:– Fuseehuizen vervangen (rondom)
– Wiellagers vervangen (rondom)
– Stofkappen remschijven vervangen.
– Rondom verlagen (Bilstein B8 schokbrekers + Eibach veren -30mm)
– Vervangen stuurhuis en spoorstangen
– Montage remsysteem 345mm voorzijde
– Montage remsysteem 295mm achterzijde
– Kleine defecten oplossen
– Onderhoud airco
– Uitlijnen bij Lammert van der MeulenIk zal binnenkort eens even wat foto’s posten van de belangrijkste onderdelen. Uiteraard probeer ik tussen de bedrijven foto’s te maken tijdens het uitvoeren van de klus zelf. Alle nummers breng ik weer zorgvuldig in kaart. Gebleken is dat ik daar altijd anderen weer een plezier mee kan doen.
Groet,
HansHey hans, dat wordt weer lekker strak die bak van jou. Maar uhhh, je blijft het hebben over een 295 set op de achteras. Volgens mij dient dat een 292 set te zijn:cool: Of haal je ‘m ergens anders dan bij Courtenay weg? Ik hoop mijn achter set nog voor de winter in huis te hebben. Alleen de voorset al ‘ ankert’ als een olietanker :o
Safe driving Jurgen
11 april 2010 om 11:24 #17359870Hoi Jurgen,
Ja, je hebt gelijk. Het is geen 295 maar 292mm. Op de een of ander manier krijg ik dat maar niet in mijn kop. Misschien is het wishfull thinking … Ik verwacht met deze remmen regelmatig een gebroken neus op te lopen, zeker als ik mijn gordel niet om heb :D … Heb je trouwens die externe intercooler kit gezien van Courtenay? Incredible, wat een ding …
Groet,
Hans11 april 2010 om 11:27 #17359871origineel gepost door hans_vledder
Hoi Jurgen,Ja, je hebt gelijk. Het is geen 295 maar 292mm. Op de een of ander manier krijg ik dat maar niet in mijn kop. Misschien is het wishfull thinking … Ik verwacht met deze remmen regelmatig een gebroken neus op te lopen, zeker als ik mijn gordel niet om heb :D … Heb je trouwens die externe intercooler kit gezien van Courtenay? Incredible, wat een ding …
Groet,
HansHey Hans, ik heb staan kwijlen daar. De Interkoeler zou dan voor de Astra zijn geweest. Er was te veel om op te noemen. Helaas maken ze veel meer voor de Astra 1.9dth dan voor de vec. Gaven ze ook ruiterlijk toe, zit nou eenmaal meer markt in. Vandaar dat ik eind 2010 naar EDS ga, die hebben in ieder geval de grotere LLK al liggen.
Safe driving Jurgen
11 april 2010 om 11:30 #17359872Heb je een plaatje van die EDS LLK? Nadat de externe intercooler bij mij gemonteerd is heb ik met EDS afgesproken dat we de software nog een keer gaan optimaliseren … Niet een hele grote dure klus, maar wel een hele leuke …
11 april 2010 om 11:56 #17359873Heey Hans,
Vanmorgen die schijven van Jurgen gezien…. KOLERE hee:o:o
Dat zijn grote mannen schijven zeg……
Wanneer gaan ze bij jou eronder?
Groet,
Leeric.
11 april 2010 om 12:02 #17359874He Leeric!
Die schijven zijn huge en wegen een kilootje of 15 per stuk, de achterschijven zijn groter maar in ieder geval te tillen. Het wachten is nog even op het straalbedrijf (Sneekes, Schagen). Die haalt voor mij op dit moment de OPC blauwe lak eraf. Daarna gaan ze in de 2 componenten rood (verf met een harder). Dan zet ik twee dagen mijn tentje op in Friesland en gaat de hele handel eronder. Praktisch het hele onderstel wordt vervangen, schokbrekers, stuurinrichting, remmen, alles … Tot slot nog even uitlijnen in Dokkum en ik zou een heel andere auto moeten hebben.
Groet,
Hans11 april 2010 om 18:45 #17359875origineel gepost door hans_vledder
Heb je een plaatje van die EDS LLK? Nadat de externe intercooler bij mij gemonteerd is heb ik met EDS afgesproken dat we de software nog een keer gaan optimaliseren … Niet een hele grote dure klus, maar wel een hele leuke …Hoi Hans, ff de zaken op een rijtje zei de leek:hmmz Bij Courtenay heb ik deze interkooler gezien, (astra z1.9dth Dit is ook een directe vervanging vn de originele kooler(radiateur)zie pic. Is dat nu op z’n duits het zelfde als een Lade luft kooler (LLK)?? Je hebt namelijk ook nog een olie kooler….? De kooler die EDS er bij mij gaat op zetten is een directe vervanging van m’n huidige radiator(nederlands?) Wat heeft EDS er bij jou dan als externe kooler er bij gezet??
Plaatje is van de courtenay website (if not admitted, sorry guys)
FF wat lopen speuren op internet, onderstaand set zou van EDS zijn voor de z1.9dth maar hij lijkt mij wat klein als vervanger. Ik zal ze van de week eens bellen of ze een foto hebben.Safe driving Jurgen
16 april 2010 om 05:56 #17359876Hey Hans,
Van de week contact gehad met Sebastian van EDS.
Ze hebben geen beelden voorhanden in betrekking tot een installatie in een Vec C.Ik post ze wel als ik ‘m heb. Maar dat gaat dus nog ff duren.
Safe driving Jurgen.
16 april 2010 om 09:12 #17359877Hoi Jurgen,
Bij Intercoolers telt met name het volume van het ding. Dus een kleine dikke kan beter zijn dan een grote dunne (ik voel een opmerking van Eric aankomen). Ik denk dat het hoog tijd wordt dat er kant en klare setjes voor de Vectra C op de markt komen die ook nog een beetje betaalbaar zijn. Bij Courtenay en EDS betaal je ook nog een hoop omdat het bij hun vandaan komt. Terwijl het hele intercooler verhaal absoluut niet Hi-Tech is of duur hoeft te zijn:
http://shop.wiltec.info/index.php/cat/c177_Ladeluftkuehler.html/XTCsid/f0b55ccbaf0ffb02d68a6266d43612c9 of http://www.turbo-parts.de/index.php?cat=c29_Ladeluftkuehler.html
Ik denk dat ik maar eens even ga kijken hoeveel ruimte er aan de voorkant vrij te maken is voor een intercooler. Daarna de grootst verkrijgbare plaatsen, bevestingen maken en een slangenset maken voor de 2.2DTI.
Daarna stapsgewijs de boel opbouwen. Externe koeling bijvoorbeeld:
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&pid=684&mid=98
Eventueel een oliekoeler:
http://shop.wiltec.info/index.php/cat/c176_Oelkuehler.html
Maar na het onderstel eerst nog even een paar motorische renovaties; Sachs sportkoppeling (mijn huidige koppeling gaat het opgeven rond de 300.000Km), multirib riem, het spanrollencircus, vacuumpomp, waterpomp, dynamo, pakkinkje hier, pakkinkje daar, EGR klepje zus etc etc …
Groet,
Hans17 april 2010 om 05:50 #17359878Mmmm, die Wiltec spullen zien er idd goed uit en het is zeker een goedkoper alternatief. Ik ga daar eens serieus over nadenken. Mijn handicap alleen is dat ik en geen garage heb en geen verstand van auto’s. Ben niet bang om een schroef los te draaien maar m’n vec is de familie wagen waar ik dagelijks in rijd. Doe het zelf zaken dien ik dan ook altijd in een dag rond te hebben.
Voor het reguliere onderhoud mag ik ook weer aan de bak;
Na een nieuw inlaatspruitstuk, koppelingsplaten, hydrauliek en vliegwiel. Heb ik nu het vermoeden dat de draagarmen voor en achter z’n beste tijd hebben gehad. Schokbrekers en veren plus stabirubbers voor waren ook al vervangen. Gisteren reed ik wat te snel over een glooiende helling waarbij de voorkant iets te veel om hoog kwam met een gekraak van jewelste als resultaat. Nu knoept en knakt de boel bij het inveren en als ik een bocht maak:hmmz. Eerst maar eens dan de draagarmen en stuurstangetjes alsmede de fuse kogels vervangen. Volgend jaar heb ik de distributie, waterpomp en spanrollen op het programma staan. Dat wordt dan de 250.000 beurt.Het houd je wel van de straat ‘letterlijk’
Safe driving Jurgen.17 april 2010 om 06:16 #17359879origineel gepost door jraaf
Mmmm, die Wiltec spullen zien er idd goed uit en het is zeker een goedkoper alternatief. Ik ga daar eens serieus over nadenken. Mijn handicap alleen is dat ik en geen garage heb en geen verstand van auto’s. Ben niet bang om een schroef los te draaien maar m’n vec is de familie wagen waar ik dagelijks in rijd. Doe het zelf zaken dien ik dan ook altijd in een dag rond te hebben.Voor het reguliere onderhoud mag ik ook weer aan de bak;
Na een nieuw inlaatspruitstuk, koppelingsplaten, hydrauliek en vliegwiel. Heb ik nu het vermoeden dat de draagarmen voor en achter z’n beste tijd hebben gehad. Schokbrekers en veren plus stabirubbers voor waren ook al vervangen. Gisteren reed ik wat te snel over een glooiende helling waarbij de voorkant iets te veel om hoog kwam met een gekraak van jewelste als resultaat. Nu knoept en knakt de boel bij het inveren en als ik een bocht maak:hmmz. Eerst maar eens dan de draagarmen en stuurstangetjes alsmede de fuse kogels vervangen. Volgend jaar heb ik de distributie, waterpomp en spanrollen op het programma staan. Dat wordt dan de 250.000 beurt.Het houd je wel van de straat ‘letterlijk’
Safe driving Jurgen.Hoi Jurgen,
Het kan misschien anders overkomen, maar wat verstand van auto’s betreft ben ik ook nog in de leer hoor. Ik kan inmiddels een hoop en weet inmiddels wel wat, maar voor alles wat boven mijn macht is ga ik naar Lammert Stellema in Marrum. Hij heeft niet alleen verstand van zaken, maar het is ook nog een fijne gozer. Bovendien sta je er daar met je neus bovenop en legt hij alles uit als je interesse hebt. Gaande weg kom je er achter dat het allemaal niet zo heel ingewikkeld is. Monteurs maken het vaak ingewikkeld, wellicht omdat ze het zelf ingewikkeld vinden(?) …
In wat ik zelf de renovatiefase noem van deze wagen, haal ik veel van mijn onderdelen bij Eugene van GM-Tuningparts. Ik heb er inmiddels al voor een paar duizend euro aan onderdelen gehaald, zonder enig probleem. Onderdelen kosten bij Eugene een heel stuk minder, en het zijn gewoon originele onderdelen.
Zo te horen zit je qua onderstel zo ongeveer in de zelfde fase als ik. Mijn draagarmen zijn een jaar geleden vervangen (fuseekogel en arm zijn 1 geheel) en er zijn diverse kleine onderdelen vervangen. Met de komende klus, waarvan de remmen en de schokbrekers onderdeel zijn, is het de bedoeling om de resterende onderdelen te vervangen. Ik doe veel preventief, dus ditmaal wordt ook het stuurhuis vervangen, diverse rubbers, stabilisatorstangverbinders etc, etc.
Die auto van mij klinkt nu als een oud wijf als ik ook maar een drempeltje neem. Een hoop ge-hie-hie-hiehie, een stuurkogel die af is, ouwe veren, ouwe schokbrekers. Het is mijn bedoeling om deze auto nog heel lang te rijden en te verfraaien. Om deze reden doe ik een hoop preventief onderhoud.
Gedeeltelijk weet ik ondertussen ongeveer wel wanneer welke onderdelen de geest geven en vervang die zodra ik daar de centen voor (over) heb. Ik heb nooit anders gereden dan Opel en dan ga je bepaalde patronen zien. Voorbeelden daarvan zijn de multiribriem, het spanrollencircus, en de koppeling. Elke keer pak ik iets aan. Het kost je dan welliswaar niet minder geld, maar je staat niet steeds voor een voldongen feit waaraan je weer een hoop geld kwijt bent.
Misschien moeten we voor wat betreft de intercooler samenspannen. Eerst eens kijken hoeveel ruimte er voor is, dan een intercooler uitzoeken. Bevestigingsmateriaal maken, slangenset maken en monteren. Voor het onderhoud van je auto raad ik je aan samen te spannen met Lammert Stellema en Eugene van GM-Tuningparts. Dan wordt het niet alleen een stuk betaalbaarder, maar ook veel leuker om er mee bezig te zijn. Bovendien zijn het allebei prettige mensen om mee om te gaan.
Voor wat betreft de DHZ klussen heb ik het zelfde probleem. Het moet wel in 1 dag af, want er moet weer met de auto gereden worden. Sommige dingen gaan niet in 1 dag, dan duik ik in een hotelletje in Dokkum en doe de klus met Lammert samen in twee of drie dagen. In de praktijk komt het er vaak op neer dat sommige klussen moeilijk met z’n tweeen kunnen.
Zoek trouwens eerst even uit of bij de 1.9CDTI de distributie wel vervangen moet worden. Ik heb een ketting en die kan lekker blijven zitten (bron: Opel, Lammert, vakgarage).
Groetjes,
Hans17 april 2010 om 06:27 #17359880doktor stellema ook een goed voor koffie:thumbup:P idd goeie hulp en goed betaalbaar:thumbup
17 april 2010 om 06:27 #17359881doktor stellema ook een goed voor koffie:thumbup:P idd goeie hulp en goed betaalbaar:thumbup
17 april 2010 om 06:28 #17359882doktor stellema ook een goed voor koffie:thumbup:P idd goeie hulp en goed betaalbaar:thumbup
17 april 2010 om 06:29 #17359883Hahahaha, zelf kan ik het ook niet vaak genoeg zeggen … ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.