Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juli 2008 om 12:24 #17359684
origineel gepost door Sjors-V6
Hoe staat het met je project Hans ?Greetzzz, Sjors
Staat even op een laag pitje Sjors, ik moet even voorrang geven aan de verbouwing van mijn woning.
Groet,
Hans7 juli 2008 om 12:35 #17359685Ah oké ! nou we horen het wel weer king:
Wat ik je nog wilde vragen, mijn Pa heeft de folding mirorr’s origineel ab werk, maar deze klappen alleen dicht met de sleutel je moet ze weer openen d.m.v. de schaklaar in de deur, hoe komt het dat jij ze wel kan openen via de sleutel ?
Greetzzz, Sjors
7 juli 2008 om 12:46 #17359686origineel gepost door Sjors-V6
Ah oké ! nou we horen het wel weer king:Wat ik je nog wilde vragen, mijn Pa heeft de folding mirorr’s origineel ab werk, maar deze klappen alleen dicht met de sleutel je moet ze weer openen d.m.v. de schaklaar in de deur, hoe komt het dat jij ze wel kan openen via de sleutel ?
Greetzzz, Sjors
Dat is waarschijnlijk een kwestie van programmeren. Ze klappen gelijktijdig uit met het openen van de deuren …
Groet,
Hans7 juli 2008 om 12:51 #17359687origineel gepost door hans_vledder
Ah oké ! nou we horen het wel weer king:Wat ik je nog wilde vragen, mijn Pa heeft de folding mirorr’s origineel ab werk, maar deze klappen alleen dicht met de sleutel je moet ze weer openen d.m.v. de schaklaar in de deur, hoe komt het dat jij ze wel kan openen via de sleutel ?
Greetzzz, Sjors
Dat is waarschijnlijk een kwestie van programmeren. Ze klappen gelijktijdig uit met het openen van de deuren …
Groet,
HansDan neem ik hem eerdaags even mee en hang ik de Tech er aan.. bedankt :)
Greetzz, Sjors
7 juli 2008 om 13:02 #17359688origineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door hans_vledder
Greetzzz, Sjors
Groet,
HansDan neem ik hem eerdaags even mee en hang ik de Tech er aan.. bedankt :)
Greetzz, Sjors
Goed plan. Laat me even weten hoe het afloopt …
Groet,
Hans7 augustus 2008 om 10:07 #17359689origineel gepost door hans_vledder
origineel gepost door rotin
Dat is moeilijk te zeggen. Ik ben naast de auto ook nog eens bezig met de voorbereiding van een flinke verbouwing aan mijn woning hier in ‘t Veld. Zijgevel eruit, 14m2 erbij laten bouwen (zowel boven als beneden), dekvloeren boven en beneden eruit, vloerverwarming er in, dekvloeren er weer in, alle binnen en buitendeuren vervangen (binnen inclusief deurposten), nieuwe keuken, nieuwe badkamer, verlaagde plafonds, ventilatiesysteem, UTP netwerk erin, CAI netwerk erin, huisautomatisering er in …
Groet,
HansZien we hier ook een fotoreportage van tegemoet in Hans-style? Altijd leuk! Ben bang dat we daarvoor naar een ander forum moeten…
Als jullie daar prijs op stellen ga ik een uitgebreid verbouwverslag samenstellen hoor … Zal ik alvast een lijstje van klusjes posten? :P
We wachten nog steeds af, Hans.
7 augustus 2008 om 10:39 #17359690hans, jij als vectra c kenner kan mijn vraag vast wel beantwoorden: mijn gts geeft opeens de melding dat mijn linker achterband te zacht is, maar ik weet niet eens dat ik dat sijsteem op mijn gts heb, ik vraag me ook af of het geen foutje in de BC is. En de ene keer geeft ie de melding wel, en de andere keer niet (kan ik me nog enigzins iets bij voorstellen bij koude-warme banden)
Hoe zien die sensoren eruit, en waar zitten ze (neem aan in/bij de ventielen?)7 augustus 2008 om 11:10 #17359691origineel gepost door rotin
origineel gepost door rotin
Dat is moeilijk te zeggen. Ik ben naast de auto ook nog eens bezig met de voorbereiding van een flinke verbouwing aan mijn woning hier in ‘t Veld. Zijgevel eruit, 14m2 erbij laten bouwen (zowel boven als beneden), dekvloeren boven en beneden eruit, vloerverwarming er in, dekvloeren er weer in, alle binnen en buitendeuren vervangen (binnen inclusief deurposten), nieuwe keuken, nieuwe badkamer, verlaagde plafonds, ventilatiesysteem, UTP netwerk erin, CAI netwerk erin, huisautomatisering er in …
Groet,
HansZien we hier ook een fotoreportage van tegemoet in Hans-style? Altijd leuk! Ben bang dat we daarvoor naar een ander forum moeten…
Als jullie daar prijs op stellen ga ik een uitgebreid verbouwverslag samenstellen hoor … Zal ik alvast een lijstje van klusjes posten? :P
We wachten nog steeds af, Hans.
Nog even geduld Rotin. Er komt een web-log waarin het hele avontuur te volgen zal zijn. Het probleem is even dat op ons tijdelijke adres (camping) de distributie van Internet het heeft opgegeven. WiFi is hier niet ideaal, valt telkens weg. Als ik weer Internet heb gaan we van start.
Groet,
Hans7 augustus 2008 om 11:17 #17359692origineel gepost door 2000
hans, jij als vectra c kenner kan mijn vraag vast wel beantwoorden: mijn gts geeft opeens de melding dat mijn linker achterband te zacht is, maar ik weet niet eens dat ik dat sijsteem op mijn gts heb, ik vraag me ook af of het geen foutje in de BC is. En de ene keer geeft ie de melding wel, en de andere keer niet (kan ik me nog enigzins iets bij voorstellen bij koude-warme banden)
Hoe zien die sensoren eruit, en waar zitten ze (neem aan in/bij de ventielen?)De sensoren zijn onderdeel van het ventiel en zien er alsvolgt uit:
Een BC die problemen met opties meld die niet op de auto aanwezig zijn heb ik nog niet van gehoord. Mijn nieuwe tellerunit rapporteert wel problemen met de ParkPilot en hoogteregeling van de Xenon. Dit komt omdat de tellerunit uit een auto komt met deze opties en ze op mijn auto (nog) niet aanwezig zijn.
Ik zou even naar een bezinestation rijden en rechtsvoor flink laten leeglopen. Je moet even een einde rijden om de TPMS te laten vaststellen dat je band rechtsvoor nu ook onvoldoende spanning heeft. Krijg je een melding dan heb je gewoon TPMS op je wagen. Ik hou er wel van, van al die verborgen opties.
Succes!
Hans7 augustus 2008 om 11:21 #17359693origineel gepost door hans_vledder
origineel gepost door 2000
hans, jij als vectra c kenner kan mijn vraag vast wel beantwoorden: mijn gts geeft opeens de melding dat mijn linker achterband te zacht is, maar ik weet niet eens dat ik dat sijsteem op mijn gts heb, ik vraag me ook af of het geen foutje in de BC is. En de ene keer geeft ie de melding wel, en de andere keer niet (kan ik me nog enigzins iets bij voorstellen bij koude-warme banden)
Hoe zien die sensoren eruit, en waar zitten ze (neem aan in/bij de ventielen?)De sensoren zijn onderdeel van het ventiel en zien er alsvolgt uit:
Een BC die problemen met opties meld die niet op de auto aanwezig zijn heb ik nog niet van gehoord. Mijn nieuwe tellerunit rapporteert wel problemen met de ParkPilot en hoogteregeling van de Xenon. Dit komt omdat de tellerunit uit een auto komt met deze opties en ze op mijn auto (nog) niet aanwezig zijn.
Ik zou even naar een bezinestation rijden en rechtsvoor flink laten leeglopen. Je moet even een einde rijden om de TPMS te laten vaststellen dat je band rechtsvoor nu ook onvoldoende spanning heeft. Krijg je een melding dan heb je gewoon TPMS op je wagen. Ik hou er wel van, van al die verborgen opties.
Succes!
Hansok, en de sensoren werken op batterijen neem ik aan? dus het is/wordt dan zaak als de banden op zijn om meteen de vatterijen te vervangen. Wat is de levensduur?
en bedankt voor de snelle reactie!!!7 augustus 2008 om 11:58 #17359694[/quote]
ok, en de sensoren werken op batterijen neem ik aan? dus het is/wordt dan zaak als de banden op zijn om meteen de vatterijen te vervangen. Wat is de levensduur?
en bedankt voor de snelle reactie!!!
[/quote]Hoi 2000,
Nee, in de sensoren zitten geen batterijen. De sensoren worden draadloos gevoed vanuit de ontvangers in de wielkasten, op basis van electromagnetisme of de energie in de radiogolven van de ontvangers. Vandaar dat je even moet rijden voordat de luchtdrukwaarden aan de ontvangers kunnen worden overgedragen.
Dit principe is vergelijkbaar met de voeding van de identificatie-chip van een hond of kat, alleen zit er nog een luchtdruksensor bij in. Ook zit een dergelijk mechanisme in het laadcircuit van een electrische tandenborstel, daar waar je de borstel op de lader zet. Wel energie overdracht, maar geen electrische geleiding.
In essentie is dit het principe van een transformator. Electriciteit door middel van een spoel (klos koperdraad) omzetten in een magnetisch veld, daarna door middel van een spoel weer omzetten van een magnetisch veld in electriciteit. Tussen de spoelen is geen electrisch geleidende verbinding nodig.
Groet,
Hans8 augustus 2008 om 18:52 #17359695hans, (sorry voor deze ernstige topic vervuiling)
de sensor geeft nu af en toe 0.0 bar aan? moet ik de sensor als verloren beschouwen, of is er nog iets wat ik er aan kan doen? (en nee, de band is nog vol ;) )1 oktober 2008 om 13:50 #17359696hey hans,
lange tijd niks meer van je gehoord…
hoe staat het met je vectra? Werkt de AFL al?gr.Jim
1 oktober 2008 om 13:55 #17359697origineel gepost door JimNuman
hey hans,lange tijd niks meer van je gehoord…
hoe staat het met je vectra? Werkt de AFL al?gr.Jim
Hoi Jim,
Mijn aandacht wordt op dit moment volledig opgeslokt door de verbouwing van mijn huis. De auto staat heel even in de spreekwoordelijke ijskast. Niettemin zijn alle plannen ongewijzigd, het gaat alleen even duren.
Groet,
Hans1 oktober 2008 om 14:31 #17359698Ok ;)
Ik denk ff vragen hoe het ermee gaat…
hoever ben je al met de verbouwing van je huis dan?gr.Jim
1 oktober 2008 om 15:12 #17359699origineel gepost door JimNuman
Ok ;)Ik denk ff vragen hoe het ermee gaat…
hoever ben je al met de verbouwing van je huis dan?gr.Jim
Het korte antwoord luidt: Nog een jaartje … Het lange antwoord luidt:
De aanbouw beneden en boven zijn bijna klaar, vloerverwarming beneden en boven is bijna klaar, dekvloeren er weer in moet nog, dan de binnenwanden boven weer terugplaatsen, electriciteit aanleggen, groepenkast vervangen, gas en water aanleggen, nieuwe deurkozijnen plaatsen, nieuwe deuren plaatsen, badkamer aanleggen, tegelvoer beneden leggen, plinten plaatsen, keuken installeren, keukapparatuur installeren, plafonds er weer in, alle wanden spachtelputzen, laminaat boven leggen, plinten monteren, aanvegen, stoffen, zuigen en klaar!
We liggen voor op schema. Uniek, zeker in mijn geval …
Groet,
Hans1 oktober 2008 om 15:41 #17359700Hej Hans is er ook weer, dacht al dat je van de aarbodem verdwenen was, maar je bent ewoon aan het verbouwen ( NOGSTEEDS!!! ) :P
Groet
Peter
1 oktober 2008 om 15:52 #17359701origineel gepost door speaker
Hej Hans is er ook weer, dacht al dat je van de aarbodem verdwenen was, maar je bent ewoon aan het verbouwen ( NOGSTEEDS!!! ) :PGroet
Peter
Hoi Peter!
Als ik had geweten dat het zo veel werk zou zijn geweest, dan had ik het jaren eerder gedaan :hmmz
Groet,
Hans1 oktober 2008 om 16:11 #17359702origineel gepost door hans_vledder
origineel gepost door speaker
Hej Hans is er ook weer, dacht al dat je van de aarbodem verdwenen was, maar je bent ewoon aan het verbouwen ( NOGSTEEDS!!! ) :PGroet
Peter
Hoi Peter!
Als ik had geweten dat het zo veel werk zou zijn geweest, dan had ik het jaren eerder gedaan :hmmz
Groet,
HansWant……… ???
( dan was je jonger?? )
( dan was het minder werk?? )
( dan was het goedkoper geweest !)Dat laatste is sowieso een feit!!
Groet
Peter
1 oktober 2008 om 18:24 #17359703… dan was ik nu misschien wel klaar geweest …
Groet,
Hans1 oktober 2008 om 18:28 #17359704origineel gepost door hans_vledder
… dan was ik nu misschien wel klaar geweest …Groet,
Hansklaar ben je natuurlijk nooit in een eigen huis he ;)
maar je leeft dus nog gewoon hahaha.
maar moeten we dan nog een jaar wachten op je how’to’s projecten en :kewlpics ????? :jerry
1 oktober 2008 om 18:41 #17359705origineel gepost door sw_reijnders
… dan was ik nu misschien wel klaar geweest …Groet,
Hansklaar ben je natuurlijk nooit in een eigen huis he ;)
maar je leeft dus nog gewoon hahaha.
maar moeten we dan nog een jaar wachten op je how’to’s projecten en :kewlpics ????? :jerry
Nee, dat denk ik niet. Eerst maar eens het huis bewoonbaar maken. Daarna kun je niet altijd klussen toch ;) Bloed kruipt toch waar het niet gaan kan …
Groet,
Hans1 oktober 2008 om 21:49 #17359706Succes Hans!
3 oktober 2008 om 07:21 #17359707origineel gepost door rotin
Succes Hans!Dank je wel man!
18 oktober 2008 om 15:57 #17359708Hallo Hans,
Ik weet dat je het druk hebt maar…. deze al bekend?
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=96173&page=1#pid1286982
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.