Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2008 om 17:04 #17359659
een stuur zonder chroom ???:hmmz
4 mei 2008 om 01:05 #17359660origineel gepost door 14XE
je bent vaste klant bij de Tech afdeling :jerrykan je niet beter zelf zo’n ding kopen :D
Als ik hem kosteloos kan gebruiken? Nee, dacht het niet.
4 mei 2008 om 01:05 #17359661origineel gepost door stellema
een stuur zonder chroom ???:hmmzLaat ik passend reageren: :P
4 mei 2008 om 13:18 #17359662Tellerunit …
Een paar weken geleden liep ik op eBay.de tegen een tellerunit aan van een 3.0 liter diesel. Een nette teller met de door mij gedroomde chroomringen en een schaalverdeling tot 250Km/h. Hoewel elke tellerunit voor de Vectra C werkt in elke Vectra C, had deze teller ook de juiste schaalverdeling voor de toeren. De schaal wordt bij 5000 rood, zoals een teller voor een diesel hoort de doen. De vraag was echter hoe ik de kilometerstand van de auto op de nieuwe teller zou krijgen. Informeren bij Opel leidde nergens toe. Wat ik wou kon niet en kilometerstanden konden alleen gemanipuleerd worden binnen de eerste 100Km van een nieuwe teller. Maar de bijbehorende prijs voor zo’n nieuwe tellerunit wil ik niet betalen.
Nou wist ik dat in de UK er te pas en te onpas van tellerunit wordt gewisseld. Niet alleen vanwege de chroomringen, maar na tuning ook voor een hogere maximum snelheid op de teller. Ook worden de tellerunits op grote schaal van andere kleuren LED verlichting, waarbij het uitgangspunt vaak een gebruikte tellerunit is. Tot mijn grote telleurstelling wist men ook in de UK geen oplossing voor mijn probleem met de kilometerstand. In essentie vertelde ze het zelfde verhaal als Opel.
Na wat speurwerk op het internet kwam ik in contact met de jongens van http://www.autocorrection.nl, die mij vertelde dat wat ik wilde geen probleem was. Kom maar even langs zeiden ze. En dat heb ik gedaan. Het resultaat is dat mijn ‘nieuwe’ teller nu keurig de kilometrage van de auto aangeeft. De tellerunit werd volledig uit elkaar gehaald, de EEPROM op de print (zie het witte cirkeltje op de foto) van de teller gelocaliseerd en geindentificeerd en met een speciaal programmeerapparaat werd de oorspronkelijke tellerstand van de verworven unit (1668Km) in de EEPROM direct overschreven met de kilometerstand van mijn auto;
De tellerunit komt zeer waarschijnlijk uit een auto met ParkPilot en AFL. Dit is de reden waarom de unit me nu nog meld dat de electronica voor beide defect is. Da’s niet zo gek, deze moet ik namelijk nog monteren! Even langs Opel dus om de knipperende symbolen uit te laten schakelen.
Het mysterie van de niet passende C2 ventilatieroosters met chroomknoppen is ook opgelost. Het is simpelweg een kwestie van de frontplaatjes van de C1 roosters over te zetten op de binnenwerkjes van een setje C2 roosters met chroomknoppen. Dit is een redelijk betaalbare upgrade, dus binnenkort waarschijnlijk meer. Nu mijn probleempje met de airbag nog even oplossen.
Groet,
Hans4 mei 2008 om 21:02 #17359663origineel gepost door hans_vledder
Het mysterie van de niet passende C2 ventilatieroosters met chroomknoppen is ook opgelost. Het is simpelweg een kwestie van de frontplaatjes van de C1 roosters over te zetten op de binnenwerkjes van een setje C2 roosters met chroomknoppen. Dit is een redelijk betaalbare upgrade, dus binnenkort waarschijnlijk meer. Nu mijn probleempje met de airbag nog even oplossen.
Groet,
HansGaaf !! dan heb ik zeer binnen kort ook weer wat te doen :D
EDIT: ik zat mij net af te vragen, zijn die draai knoppen dan even groot, past het chromen wieltje in het paneeltje van de C1 ? het chromen wieltje lijkt mij veel breder namelijk :)
Greetzzz, Sjors
5 mei 2008 om 10:59 #17359664origineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door hans_vledder
Het mysterie van de niet passende C2 ventilatieroosters met chroomknoppen is ook opgelost. Het is simpelweg een kwestie van de frontplaatjes van de C1 roosters over te zetten op de binnenwerkjes van een setje C2 roosters met chroomknoppen. Dit is een redelijk betaalbare upgrade, dus binnenkort waarschijnlijk meer. Nu mijn probleempje met de airbag nog even oplossen.
Groet,
HansGaaf !! dan heb ik zeer binnen kort ook weer wat te doen :D
EDIT: ik zat mij net af te vragen, zijn die draai knoppen dan even groot, past het chromen wieltje in het paneeltje van de C1 ? het chromen wieltje lijkt mij veel breder namelijk :)
Greetzzz, Sjors
Volgens gelijkgestemden op het Engelse forum is dit de manier om de chromeringen in je interieur te krijgen. Ik heb er een paar foto’s van gezien en dat ziet er keurig uit. Ik neem aan dat de maatvoeringen van het binnenwerk identiek zijn aan die van de C1 roosters anders zou het er nooit zo netjes uitzien.
Groet,
Hans— edit —
Ik heb even een foto opgezocht. Onderstaande wagen is een Vectra C1 met de zwart rubberen roosters (net zoals in mijn auto). C1 frontplaatje, C2 binnenwerk:
5 mei 2008 om 15:03 #17359665de nieuwe tellerunit ziet er zeker goed uit zo in je auto…:thumbup
(en om eerlijk te zijn was de originele die er eerst in zat echt lelijk, zo simpel zat niks moois aan, had dat eigenlijk niet verwacht in zo’n mooie vectra… maar dat probleem heb je nu zelf al opgelost:cool: )
Hoever ben je al met de AFL ? al bijna alle onderdelen bijelkaar ? heb vorige week in de nieuwe mondeo gereden snacht’s die had ook AFL , de eerste was het echt schrikken maar daarna zie je pas hoe handig dat is.
echt mooi om te zien hoe dat werkt.gr.jim
5 mei 2008 om 21:12 #17359666origineel gepost door hans_vledder
Volgens gelijkgestemden op het Engelse forum is dit de manier om de chromeringen in je interieur te krijgen. Ik heb er een paar foto’s van gezien en dat ziet er keurig uit. Ik neem aan dat de maatvoeringen van het binnenwerk identiek zijn aan die van de C1 roosters anders zou het er nooit zo netjes uitzien.
Groet,
Hans— edit —
Ik heb even een foto opgezocht. Onderstaande wagen is een Vectra C1 met de zwart rubberen roosters (net zoals in mijn auto). C1 frontplaatje, C2 binnenwerk:
Oeh ! dat ziet er toch veelbelovend uit !
Ga je die rooster nieuw bij de V.O.D. Bestellen of probeer je ze 2e hands op de kop te tikken ?
Greetzzz, Sjors
5 mei 2008 om 21:30 #17359667origineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door hans_vledder
Volgens gelijkgestemden op het Engelse forum is dit de manier om de chromeringen in je interieur te krijgen. Ik heb er een paar foto’s van gezien en dat ziet er keurig uit. Ik neem aan dat de maatvoeringen van het binnenwerk identiek zijn aan die van de C1 roosters anders zou het er nooit zo netjes uitzien.
Groet,
Hans— edit —
Ik heb even een foto opgezocht. Onderstaande wagen is een Vectra C1 met de zwart rubberen roosters (net zoals in mijn auto). C1 frontplaatje, C2 binnenwerk:
Oeh ! dat ziet er toch veelbelovend uit !
Ga je die rooster nieuw bij de V.O.D. Bestellen of probeer je ze 2e hands op de kop te tikken ?
Greetzzz, Sjors
Hoi Sjors,
Ja mooi hè? Nee, ik bestel ze wel bij de VOD. Dat doe ik vaker bij zichtdelen. Vaak zien dit soort onderdelen er toch in enige mate gebruikt uit. Soms valt het mee of zijn die delen als nieuw, maar da’s een toevalstreffer.
Maar ja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden; links en rechts zijn €38,- exclusief, de middelste is wat aan de prijs, zo’n €70,- excl. Alles bijelkaar zo’n €175,- inclusief. En ik me maar afvragen waarom ze zo blij kijken daar bij Opel …
Het nummer van het middelste rooster is 13 239 278, de linker en de rechter moet ik nog even uitzoeken. Ik heb geen idee wat de kleur van het rooster is, maar de knoppen zijn chrome en het binnenwerk is zwart.
Groet,
Hans5 mei 2008 om 21:41 #17359668origineel gepost door JimNuman
de nieuwe tellerunit ziet er zeker goed uit zo in je auto…:thumbup(en om eerlijk te zijn was de originele die er eerst in zat echt lelijk, zo simpel zat niks moois aan, had dat eigenlijk niet verwacht in zo’n mooie vectra… maar dat probleem heb je nu zelf al opgelost:cool: )
Hoever ben je al met de AFL ? al bijna alle onderdelen bijelkaar ? heb vorige week in de nieuwe mondeo gereden snacht’s die had ook AFL , de eerste was het echt schrikken maar daarna zie je pas hoe handig dat is.
echt mooi om te zien hoe dat werkt.gr.jim
Hoi Jim,
Eind goed al goed zullen we maar zeggen. Voor wat betreft de AFL heb ik in principe alles behalve de kabelbomen (motorruimte + nivosensoren) en de stuurapparaten voor de koplampunits. De hoeveelheid werk houdt me nog even tegen om de deel van het project op de lijst omhoog te schuiven.
Groet,
Hans23 mei 2008 om 14:13 #17359669origineel gepost door hans_vledder
:D Bump! :DBump?
23 mei 2008 om 14:18 #17359670origineel gepost door Edvries
origineel gepost door hans_vledder
:D Bump! :DBump?
Ja, bump ja …
23 mei 2008 om 17:05 #17359671Bump er??
23 mei 2008 om 17:52 #17359672origineel gepost door speaker
Bump er??Nee, gewoon Bump!
23 mei 2008 om 18:02 #17359673origineel gepost door hans_vledder
origineel gepost door speaker
Bump er??Nee, gewoon Bump!
Zo kom je wel aan een hoop pagina’s!! wordt een lekker groot topic!!!!!!
:jerryPeter
23 mei 2008 om 18:30 #17359674origineel gepost door speaker
Zo kom je wel aan een hoop pagina’s!! wordt een lekker groot topic!!!!!!
:jerry
PeterWie is die Jerry toch?
23 mei 2008 om 19:30 #17359675origineel gepost door hans_vledder
origineel gepost door Edvries
origineel gepost door hans_vledder
:D Bump! :DBump?
Ja, bump ja …
Oww dus toch gewoon Bump! Ik dacht effe van; Bump! maar je bedoelde dus toch dezelfde Bump! als ik, just checking voor het geval je die andere Bump! bedoelde. Maar we bedoelen dus dezelfde Bump! Ik denk ik zet het even neer, anders wordt het zo verwarrend voor sommige.
Groet Eric.
23 mei 2008 om 19:32 #17359676Of deed je een recordpoging met je Bump! om de kortste Hans Vledder reactie ooit hier neer te zetten… (tip: het kan nog korter)
Groet Eric.
23 mei 2008 om 19:46 #17359677up
24 mei 2008 om 09:01 #17359678origineel gepost door hans_vledder
origineel gepost door speaker
Zo kom je wel aan een hoop pagina’s!! wordt een lekker groot topic!!!!!!
:jerry
PeterWie is die Jerry toch?
Ik zat er net aan te denken!!
Voel me vereerd!!
Peter
2 juni 2008 om 08:39 #17359679@ hans_vledder
Omdat jij zo’n beetje de expert op het forum qua het op pimpen van een recente Opel, heb ik een vraag
Heb jij al je Vectra voorzien van Twin audio?
Zo ja, weet jij of dat gewoon plug en play is?
Of moet er een kabel worden getrokken?2 juni 2008 om 12:16 #17359680origineel gepost door stillekracht
@ hans_vledderOmdat jij zo’n beetje de expert op het forum qua het op pimpen van een recente Opel, heb ik een vraag
Heb jij al je Vectra voorzien van Twin audio?
Zo ja, weet jij of dat gewoon plug en play is?
Of moet er een kabel worden getrokken?Hoi stillekracht,
Ik weet wel wat er ongeveer voor nodig is, maar je kunt volgens mij beter even kontakt zoeken met gebruiker Opel4all (joche). Voor zover ik me kan herinneren heeft hij Twin Audio in z’n Vectra ingebouwd.
Volgens mij is er een luxer model radio/navigatiesysteem nodig, een inzetje voor de middenconsole (achterzijde) met daarop de bediening en de headset aansluitingen en een kabeltje die de twee met elkaar verbind. Al met al geen rocketscience …
Groet,
Hans8 juni 2008 om 10:31 #17359681Hoi Hans,
Kwam dit tegen op ebay, wellicht had je ‘m zelf al gezien.
Groet Jurgen en suc6 met de verbouwing.Safe driving
8 juni 2008 om 11:29 #17359682origineel gepost door jraaf
Hoi Hans,Kwam dit tegen op ebay, wellicht had je ‘m zelf al gezien.
Groet Jurgen en suc6 met de verbouwing.Safe driving
Hoi Jurgen,
Dank voor de tip en je berichtje. Ik ga dit object in de gaten houden! Die middelste ventilatieroosters zijn nieuw toch zo’n €75,-
Groet,
Hans7 juli 2008 om 12:13 #17359683Hoe staat het met je project Hans ?
Greetzzz, Sjors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.