Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 april 2008 om 17:50 #17359634
@ Hans,
Beetje offtopic, maar ik kwam dit filmpje (van jou ?) tegen op Youtube :
Is dat jou vorige Vec ?
Gr. Arjan
20 april 2008 om 21:50 #17359635[/quote]
Als jullie daar prijs op stellen ga ik een uitgebreid verbouwverslag samenstellen hoor … Zal ik alvast een lijstje van klusjes posten? :P [/quote]
Nou, omdat je het zelf aanbiedt….graag!!
21 april 2008 om 04:58 #17359636origineel gepost door Juffer1
@ Hans,Beetje offtopic, maar ik kwam dit filmpje (van jou ?) tegen op Youtube :
Is dat jou vorige Vec ?
Gr. Arjan
Er staan twee filmpjes op YouTube van me. De Vectra C is van mij, de Vectra B2 is van Edvries. In het laatste geval heb ik alleen het filmpje gemaakt rond het beeldmateriaal van deze mede forum gebruiker.
Groet,
Hans21 april 2008 om 04:59 #17359637origineel gepost door rotin
Als jullie daar prijs op stellen ga ik een uitgebreid verbouwverslag samenstellen hoor … Zal ik alvast een lijstje van klusjes posten? :P [/quote]
Nou, omdat je het zelf aanbiedt….graag!! [/quote]
:P
21 april 2008 om 05:13 #17359638origineel gepost door fastrogeke
hey Hans.zo te zien heb je aardig nog wat te doen komende tijd,en dan mis ik nog de lijst van de verbouwing aan je huis.
had je laatst gevraagd hoe je er achter kon komen of je bandenspanning controle had.dit heb ik gisteren ff gecheckt.
en ja,ook dat zit er op.volgens de dealerd is mijn auto voorzien van bijna alle opties(dus goeie slag geslagen).
zelfs zeiden ze dat mijn auto was voorzien van traction controle?maar dan zit er toch een schakelaar op je dashboard?deze heb ik niet.heb je trouwens een idee wat het kost om hier een orgineel opel alarm te laten inbouwen?ben aan het twijfelen tussen orgineel en een aftermarket wat je kan koppelen met de orginele afstandbediening.
mvg rogéHoi Rogé,
Hoe meer opties hoe meer vreugd! De TC schakelaar is alleen bij een aantal GTS modellen gemonteerd. Bij GTS-en waar deze niet gemonteerd is, maar waar wel de bekabeling voor ligt is het een kwestie van de schakelaar monteren. Bij de andere modellen heeft de steekplaats voor de schakelaar een andere functie. Bij de Sedan gaat hier de schakelaar in voor het electrisch bedienbare zonnescherm in de hoedenplank.
Het alarm, tja, zelf ga ik een originele inbouwen, maar denk erom dat kan een hele boel werk zijn. Volgens mij is e.e.a. niet vreselijk duur maar wel een hoop werk. Met name alle bekabeling kan lastig zijn.
Groet,
Hans21 april 2008 om 08:30 #17359639hoi Hans.thx voor het antwoord.zla eens achter de afdekkapjes kijken of er bekabeling ligt.maar ik denk van niet.wel voor de electrische verwarmbare stoelen.deze heb ik zien zitten toen ik de carkit heb ingebouwd.maar die van de TC heb ik niet zien zitten.
mvg rogé21 april 2008 om 08:39 #17359640origineel gepost door fastrogeke
hoi Hans.thx voor het antwoord.zla eens achter de afdekkapjes kijken of er bekabeling ligt.maar ik denk van niet.wel voor de electrische verwarmbare stoelen.deze heb ik zien zitten toen ik de carkit heb ingebouwd.maar die van de TC heb ik niet zien zitten.
mvg rogéAls je het afdekkapje uit de console peutert, kun je achterin het connectortje zien zitten. Zit de bekabeling er niet, dan bestaat hiervoor een kabelsetje bij Opel. Deze loopt van de schakelaar naar de ABS module.
Groet,
Hans21 april 2008 om 09:45 #17359641dus als ik het goed begrijp kan ik dmv die schakelaar en dat kabelsetje TC op mijn auto monteren zonder voor de rest nog iets te veranderen?zijn er nog meer zaken die je zo kunt monteren.zo heb ik wel de kabels zitten voor de stoelverwarming.maar niet de schakelaar.dan mag ik toch aannemen dat het verwarmingselement niet in de stoelen gemonteerd zit.
Hans thx.al veel van je geleerd.mijn dank hiervoor
mvg rogé21 april 2008 om 09:55 #17359642origineel gepost door fastrogeke
dus als ik het goed begrijp kan ik dmv die schakelaar en dat kabelsetje TC op mijn auto monteren zonder voor de rest nog iets te veranderen?zijn er nog meer zaken die je zo kunt monteren.zo heb ik wel de kabels zitten voor de stoelverwarming.maar niet de schakelaar.dan mag ik toch aannemen dat het verwarmingselement niet in de stoelen gemonteerd zit.
Hans thx.al veel van je geleerd.mijn dank hiervoor
mvg rogéWat je nodig hebt is het connectortje met een kabeltje eraan naar de ABS unit. Misschien programmeren met de Tech2 (maar ik denk het niet). Er bestaat een reparatiesetje voor de TC schakelaar, wat in feit het hele kabelboompje is. Er is afhankelijk van het bouwjaar van je auto meer of minder voorbereid, een paar voorbeelden;
Stoelverwarming voor is een kwestie van de schakelaars plaatsen, verwarmingsmatten monteren en de kabelbomen van de voorstoelen opwaarderen. Dan heb je stoelverwarming aan de voorzijde.
Als de kabelboom voor de schakelaars er al ligt, dan is stoelverwarming achter een kwestie van de schakelaars en het inzetje plaatsen, verwarmingsmatten in de achterbank monteren en aanzetten d.m.v. de Tech2 (bij Opel).
Electrische ramen achter; Motoren, schakelaars en kabelbomen plaatsen, aan laten zetten d.m.v. de Tech2 (bij Opel) en klaar;
En er is nog veel meer …
Groet,
Hans23 april 2008 om 08:21 #17359643[*] Ventilatieroosters dashboard vervangen (voor type met chrome randje rond de instelknop)
Dit is helaas niet mogelijk, of je moet ook je dashboard gaan vervangen voor het nieuwe type, daar de hoeken/rondingen van het nieuwe type (met chromen knopjes) veel ronder zijn, en van het C1 model veel strakker, ik wilde het bij de GTS van mijn Pa ook toepassen, maar stuite op dit probleem… of puur de draai knopjes over zetten een mogelijkheid is ?
[*] Pieper Parkpilot voorzijde monteren
Deze is al aanwezig, dit is de zelfde luidspreker die ook de tonen van je richtingaanwijzer, verlichting, bevestiging memory enz weergeeft.
Groet,
HansGreetzzz, Sjors
23 april 2008 om 17:30 #17359644origineel gepost door Sjors-V6
[*] Ventilatieroosters dashboard vervangen (voor type met chrome randje rond de instelknop)
Dit is helaas niet mogelijk, of je moet ook je dashboard gaan vervangen voor het nieuwe type, daar de hoeken/rondingen van het nieuwe type (met chromen knopjes) veel ronder zijn, en van het C1 model veel strakker, ik wilde het bij de GTS van mijn Pa ook toepassen, maar stuite op dit probleem… of puur de draai knopjes over zetten een mogelijkheid is ?
[*] Pieper Parkpilot voorzijde monteren
Deze is al aanwezig, dit is de zelfde luidspreker die ook de tonen van je richtingaanwijzer, verlichting, bevestiging memory enz weergeeft.
Groet,
HansGreetzzz, Sjors
Hoi Sjors,
Dank voor je hulp. Ik heb eens wat interieurfoto’s bekeken van een C1 en een C2 en ik begrijp wat je bedoeld. Ik ga proberen of de knoppen over te zetten zijn, ik geef immers niet zomaar op.
Voor wat betreft de pieper; Nou dat kan van de lijst af! Dank daarvoor. Ik heb ooit een montageschema gezien van die pieper en ging ervan uit dat dit een extra pieper was. Temeer omdat ik dacht dat elke Vectra dat standaard speakertje wel had.
Zou je mij kunnen helpen om de kabelbomen in de hemel in kaart te brengen? Hoeveel kabelbomen liggen er, wat is er op aan te sluiten en wat zijn de onderdeelnummers?
Groet,
Hans25 april 2008 om 15:09 #17359645Aanvulling …
Bovenop de klussen die reeds op de lijst staan wil ik ook nog een paar onderhoudszaken aanpakken:
- Reinigen EGR klep
- Reinigen motor
- Vervangen gloeistiften
- Vervanging vacuumpomp
- Vervanging multi riem
Het schip met geld mag wat mij betreft aanmeren … Laat maar komen die schuit …
Groet,
Hans26 april 2008 om 13:18 #17359646MTec Xenon en Angel Eyes
Vandaag de MTec Xenon HID kit en Angel Eyes van rickytt3 ingebouwd en met veel succes. Ik hoop dat hij er binnenkort nog even wat foto’s van zal posten. Ik vind het erg mooi geworden. Daarnaast een K&N filter geplaatst en de filterbak mod gedaan. Nu wordt het even flink doortrekken de komende tijd voor hem om het motorstuurapparaat te leren wat de bedoeling is.
Xenon op de C met zo’n MTec HID kitje is echt appeltje, eitje …
Groet,
Hans26 april 2008 om 14:20 #17359647origineel gepost door hans_vledder
MTec Xenon en Angel EyesXenon op de C met zo’n MTec HID kitje is echt appeltje, eitje …
Groet,
HansHelemaal top gegaan en blij met het resultaat king: Zojuist nog even bij de dealer de lampen laten stellen, dus vanavond met xenon op pad :cool:
Hans, bedankt voor je hulp. Fijn gewerkt en erg leuk om kennis te maken met jou (en met je vec :wub)
Zal vanavond even wat foto’s maken voor op het forum!!
26 april 2008 om 20:04 #17359648origineel gepost door rickytt3
origineel gepost door hans_vledder
MTec Xenon en Angel EyesXenon op de C met zo’n MTec HID kitje is echt appeltje, eitje …
Groet,
HansHelemaal top gegaan en blij met het resultaat king: Zojuist nog even bij de dealer de lampen laten stellen, dus vanavond met xenon op pad :cool:
Hans, bedankt voor je hulp. Fijn gewerkt en erg leuk om kennis te maken met jou (en met je vec :wub)
Zal vanavond even wat foto’s maken voor op het forum!!
Eric,
Inderdaad een zéér fraai resultaat en veel minder werk dan ik had ingeschat. Die MTec HID kitjes zijn geweldig en zien er zeer degelijk uit. Vind het ook leuk om met jou kennis gemaakt te hebben en even een kwart van de A9 in jouw 2.2DTI gereden te hebben. Ik wacht geduldig op de foto’s.
Groet,
Hans27 april 2008 om 12:41 #17359649:thumbup
27 april 2008 om 14:23 #17359650Ziet er mooi uit! :thumbup
27 april 2008 om 21:02 #17359651Geweldig, erg mooi! :thumbup :thumbup
28 april 2008 om 18:22 #17359652errug mooi hoor:wub:thumbup
gr.jim
1 mei 2008 om 21:32 #17359653Anekdotes …
Afgelopen zaterdag had ik het genoegen om kennis te maken met lid rickytt3 van dit forum. We hebben de Mtec HID kit ingebouwd, samen met de FK angel eyes. Zie het resultaat daarvan elders op deze pagina. A job well done zeggen de Britten, al zeg ik het zelf.
Bij deze gelegenheid hebben we even van auto geruild en een kwart van de A9 afgescheurd in elkaars auto. Ik heb even lekker kunnen spelen met een paar opties die nog op mijn verlanglijstje staan. Tijdens het spelen met de ClimateControl reeds ik ongemerkt de afslag voorbij die we afgesproken hadden te zullen nemen op weg naar onze eindbestemming. Hij zal wel gedacht hebben!?
Ook heb ik kunnen ervaren hoe een leren stuur van een Vectra C in de hand ligt. Een wereld van verschil met het kunststof stuur dat ik sinds aanschaf van de auto vasthoud om mijn weg te vinden. De enige reden waarom ik nog niet beschik over een leren stuur is het simpele feit dat ik nog niet de moeite heb genomen om deze in te bouwen. Alle onderdelen heb ik door de tijd heen verzameld. Het stuur zonder airbag van eBay, de airbag van Marktplaats en een setje nieuwe radioknopjes van de Opel dealer.
Vast van plan om het stuur morgen in te bouwen, ben ik vanavond bezig geweest om het stuur op te poetsen, de radiobediening in te bouwen en de airbag bij wijze van oefening in- en uit te bouwen. Morgen nog even Loctite 243 zien te regelen en vervangen maar, samen met de tellerunit uit de 3.0 liter diesel. Morgen zal ook de tellerunit worden gereset (security code), wat waarschijnlijk neerkomt op het wissen van de EEPROM in de unit, om vervolgens de kilometerstand van de auto op de nieuwe teller zetten. Het zal mij benieuwen.
Als je onderdelen voor je auto verzameld zoals ik dat doe, dan maak je wel eens wat ‘bijzonders’ mee. Zo heb ik ooit eens een nieuwe voorruit (in originele verpakking) gekocht die tussen de koeien en varkens was opgeslagen in een boerderij in het midden van het land. Je vraag je af hoe zo’n stuur daar komt, ik heb het niet durven vragen. Tijdens het klussen aan het leren stuur herinnerde ik me iets grappig wat me bij de aankoop van de airbag overkwam.
De verkoper op Markplaats had hoog ingezet, maar dankzij mijn onderhandelingsvaardigheden (ugge, ugge) werd ik voor beduidend minder de trotse nieuwe eigenaar van dit klasse 1.4 explosief. Klantvriendelijk als de man was, en niet in de laatste plaats omdat ik daarvoor betalen zou, stiefelde de man met het doosje en de ‘klasse 1.4 explosief’ sticker voorop, het plaatselijke postkantoor binnen. Ik kan me goed voorstellen dat de medewerkers van tante post over de toonbank gesprongen moeten zijn om aan deze mogelijke aanslag te ontkomen.
In een tijd waarin terrorisme ons allemaal in de wurggreep heeft (!?), reageer je nu eenmaal anders. Na te zijn bijgekomen van de schrik, weigerde ze tot volle ontsteltenis van de verkoper om het doosje te verzenden. Gek hè!? Ik heb de man nog verteld dat het wellicht raadzaam was geweest er even een kadopapiertje omheen te doen, maar besloot uiteindelijk de airbag te gaan ophalen;
Morgen weer een beetje klussen aan de auto, al is het maar kort.
Groet,
Hans1 mei 2008 om 22:22 #17359654Ik had op m’n Vectra b2 ook een lederen stuur en nu ook weer en moet zeggen dat ik niet anders meer zou willen (verwend?).
2 mei 2008 om 08:54 #17359655Nou hans!
Kom maar op met die :kewlpics…
ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan staan…
gr.jim
3 mei 2008 om 08:38 #17359656:sleeping:kewlpics
3 mei 2008 om 09:07 #17359657origineel gepost door JimNuman
:sleeping:kewlpicsKomen eraan. Het project met het leren stuur is niet gelukt. Deze aansluitingen van de airbags verschillen. Hier moet ik even wat op vinden (is onderdeel van de stuurmodule).
De ‘nieuwe’ teller is inmiddels wel omgeprogrammeerd en laat nu de goede kilometerstand van de auto zien. Ook geeft het ding me de waarschuwing dat de electronica van de ParkPilot en de AFL defect is. Kunst, deze is nog helemaal niet gemonteerd. Even naar Opel dus om de waarschuwingen te laten uitschakelen.
Groet,
Hans3 mei 2008 om 15:34 #17359658je bent vaste klant bij de Tech afdeling :jerry
kan je niet beter zelf zo’n ding kopen :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.