Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 april 2008 om 17:50 #17359609
origineel gepost door hans_vledder
Nu op zoek naar de 345mm/292mm remklauwen, remschijven….Hans, neem anders is contact op met Niels / Rally Astra (DHZ Twente) hier van het forum. Als het goed is heeft hij nog Vectra C OPC klauwen liggen, bedoeld voor montage met 345mm. remmen
(die hij heeft zijn trouwens niet OPC blauw, maar alu kleurig, komen van een snel Saabje af, die heeft dezelfde klauwen n.l.)succes, grt. Jeroen.
17 april 2008 om 18:36 #17359610origineel gepost door Jerremy
origineel gepost door hans_vledder
Nu op zoek naar de 345mm/292mm remklauwen, remschijven….Hans, neem anders is contact op met Niels / Rally Astra (DHZ Twente) hier van het forum. Als het goed is heeft hij nog Vectra C OPC klauwen liggen, bedoeld voor montage met 345mm. remmen
(die hij heeft zijn trouwens niet OPC blauw, maar alu kleurig, komen van een snel Saabje af, die heeft dezelfde klauwen n.l.)succes, grt. Jeroen.
Hé die ken ik, daar ben ik eens een dagje wezen poetsen … Mailtje is al onderweg … Kleur en conditie is niet belangrijk, ik ben ze bereid te reviseren en ze worden rood gepoedercoat. Dank voor de hulp!
Groet,
Hans17 april 2008 om 19:45 #17359611he is still alive…….:P
17 april 2008 om 19:53 #17359612Nu je het zegt ja.:P
18 april 2008 om 15:26 #17359613Onderstel
Inmiddels heb ik na advies van een gewaardeerd terzakekundige uit het noorden des lands, besloten om als onderdeel van het verlagen en de montage van de 345mm/292mm remmen ook de schokbrekers maar even mee te nemen. Zijn advies om gebruikte schokbrekers (190.000Km) het niet meer aan te doen zo’n 30mm lager een tweede leven te moeten beginnen heb ik ter harte genomen.
Na een kort maar intensief inleerproces in de wondere wereld van de schokbrekers en de verlagingsveren, heb ik op grond van ervaringen van andere Vectra C bezitters (UK) besloten te gaan voor de Bilstein B6 schokbrekers en de Eibach Pro verlagingsveren (-30mm).
Hoewel ik aanvankelijk van plan was om de Imrscher verlagingsveren te gaan gebruiken, blijken deze ook door Eibach te worden vervaardigd. Sterker nog, het complete Irmscher onderstel blijkt te bestaan uit Bilstein schokbrekers en Eibach verlagingsveren. Hoe lang kan een mens onderweg zijn naar waar hij vandaan kwam denk je dan!?
Het wachten op het moment dat alle onderdelen in huis zijn is voor mij niet een heel groot probleem. Geduld heb ik te over. Maar als het toelaten van ‘feature creep’ ook nog eens in je bloed zit als het om de auto gaat, wordt zelf mijn geduld weleens op de proef gesteld. De Bilstein B6 en de Eibach Pro-Kit:
Groet,
Hans18 april 2008 om 15:35 #17359614origineel gepost door hans_vledder
Inmiddels heb ik na advies van een gewaardeerd terzakekundige uit het noorden des lands,Beter bekend als Spoelie? :jerry
Maar even on-topic, het is vast een goed plan :D Ben niet zo thuis in het verlagen maar goed klinkt het in ieder geval :)
18 april 2008 om 16:47 #17359615origineel gepost door maxim102
origineel gepost door hans_vledder
Inmiddels heb ik na advies van een gewaardeerd terzakekundige uit het noorden des lands,Beter bekend als Spoelie? :jerry
Maar even on-topic, het is vast een goed plan :D Ben niet zo thuis in het verlagen maar goed klinkt het in ieder geval :)
Geen idee wat de bijnaam is van de gewaardeerd terzakekundige uit het noorden des lands … Hij staat bekend om z’n goede adviezen … en koffie, hele goeie koffie …
19 april 2008 om 06:14 #17359616Goh, hoe een flits een foto kan vernaggelen he :P
Wanneer ga je weer monteren ?19 april 2008 om 06:20 #17359617origineel gepost door PAASHAAS
Goh, hoe een flits een foto kan vernaggelen he :P
Wanneer ga je weer monteren ?Dat is moeilijk te zeggen. Ik ben naast de auto ook nog eens bezig met de voorbereiding van een flinke verbouwing aan mijn woning hier in ‘t Veld. Zijgevel eruit, 14m2 erbij laten bouwen (zowel boven als beneden), dekvloeren boven en beneden eruit, vloerverwarming er in, dekvloeren er weer in, alle binnen en buitendeuren vervangen (binnen inclusief deurposten), nieuwe keuken, nieuwe badkamer, verlaagde plafonds, ventilatiesysteem, UTP netwerk erin, CAI netwerk erin, huisautomatisering er in …
Voor de wielophanging en remsysteem ben ik onderdelen aan het verzamelen. De komende tijd ga ik in ieder geval de onderdelen die ik heb liggen monteren. Leren stuur, leren versnellingspook, carosseriekabelboom, verwarmde ruitensproeiers … Vandaag is de vervanging van de trekhaak aan de beurt. De Brink die gemonteerd was is niet meer bruikbaar door de Irmscher aanzet aan de achterzijde.
Groet,
Hans19 april 2008 om 06:27 #17359618Heb je nog wel tijd om te werken tussen al dat geklus aan huis en auto ? :P:P:P
19 april 2008 om 06:28 #17359619origineel gepost door PAASHAAS
Heb je nog wel tijd om te werken tussen al dat geklus aan huis en auto ? :P:P:PWerk … Ach ja, natuurlijk, dat moet ook nog … Even de agenda bijwerken … :D
19 april 2008 om 15:57 #17359620Dat is moeilijk te zeggen. Ik ben naast de auto ook nog eens bezig met de voorbereiding van een flinke verbouwing aan mijn woning hier in ‘t Veld. Zijgevel eruit, 14m2 erbij laten bouwen (zowel boven als beneden), dekvloeren boven en beneden eruit, vloerverwarming er in, dekvloeren er weer in, alle binnen en buitendeuren vervangen (binnen inclusief deurposten), nieuwe keuken, nieuwe badkamer, verlaagde plafonds, ventilatiesysteem, UTP netwerk erin, CAI netwerk erin, huisautomatisering er in …
Groet,
HansZien we hier ook een fotoreportage van tegemoet in Hans-style? Altijd leuk! Ben bang dat we daarvoor naar een ander forum moeten…
20 april 2008 om 10:12 #17359621Deze toevallig ?
:P
http://www.klusidee.nl/Forum/index.php20 april 2008 om 10:31 #17359622origineel gepost door rotin
Dat is moeilijk te zeggen. Ik ben naast de auto ook nog eens bezig met de voorbereiding van een flinke verbouwing aan mijn woning hier in ‘t Veld. Zijgevel eruit, 14m2 erbij laten bouwen (zowel boven als beneden), dekvloeren boven en beneden eruit, vloerverwarming er in, dekvloeren er weer in, alle binnen en buitendeuren vervangen (binnen inclusief deurposten), nieuwe keuken, nieuwe badkamer, verlaagde plafonds, ventilatiesysteem, UTP netwerk erin, CAI netwerk erin, huisautomatisering er in …
Groet,
HansZien we hier ook een fotoreportage van tegemoet in Hans-style? Altijd leuk! Ben bang dat we daarvoor naar een ander forum moeten…
Als jullie daar prijs op stellen ga ik een uitgebreid verbouwverslag samenstellen hoor … Zal ik alvast een lijstje van klusjes posten? :P
20 april 2008 om 10:47 #17359623Hans wordt de nieuwe Nico van ‘Eigen huis en Auto’ !!:jerry
Peter
20 april 2008 om 10:48 #17359624Goodbye Brink, hello Westfalia!
Voor wat het waard is én voor degene die de montage van de Irmscher achterlip overwegen in combinatie met de montage van een trekhaak; Uit contact met Irmscher is mij gebleken dat bij de ontwikkeling van de achterlip uitgegaan is van de trekhaak met nummer 67 36 113. Onder mijn auto was echter de trekhaak met nummer 67 36 098 gemonteerd. Deze valt helemaal weg achter de Irmscher lip en is daarna volledig onbruikbaar. Met de verbouwing van mijn huis op komst, moet ik echter wel kunnen beschikken over een trekhaak. Hoewel beide trekhaken originele GM trekhaken zijn, worden ze vervaardigd door respectievelijk Brink en Westfalia.
De Brink met nummer 67 36 098:
en de Westfalia met nummer 67 36 113:
Gisteren is onder de bezielende leiding van de goedgemutse koffieliefhebber met een kopervetfetish uit het hoge noorden, de juiste trekhaak gemonteerd, meer dan een kwartier zijn we al met al niet eens bezig geweest, tussen de haperende auto’s van frans allooi, vacuumpomp revisies en lamme veerpoten door. Ik kan nu weer naar hartelust bouwmaterialen gaan inslaan en puin gaan afvoeren, ik kan niet wachten …
:o
Volgende week zaterdag staat een upgrade van de auto van een mede forumlid op de planning. De angel eyes en HID kit gaan op de C van rickytt3 bij de Heining Hobby Hal in Amsterdam …
Groet,
Hans20 april 2008 om 11:00 #17359625origineel gepost door speaker
Hans wordt de nieuwe Nico van ‘Eigen huis en Auto’ !!:jerryPeter
Jaha, en daarna wordt ik Rob Verlinden, van ‘Een tuin is emotie’ … Nou, ik denk dat hij gelijk heeft, als ik ergens van moet janken is het wel tuinieren …
20 april 2008 om 11:12 #17359626De angel eyes en HID kit gaan op de C van rickytt3 bij de Heining Hobby Hal in Amsterdam …
Groet,
HansDaar heb ik mijn vectra 2000 laten spuiten, kom er regelmatig voor strakmaak goodies :thumbup
20 april 2008 om 11:36 #17359627origineel gepost door 2000
De angel eyes en HID kit gaan op de C van rickytt3 bij de Heining Hobby Hal in Amsterdam …
Groet,
HansDaar heb ik mijn vectra 2000 laten spuiten, kom er regelmatig voor strakmaak goodies :thumbup
Mijn bumpers en al mijn Irmscher delen hebben ze daar voor mij gespoten, zeer betaalbaar en goeie kwaliteit …
20 april 2008 om 11:46 #17359628origineel gepost door hans_vledder
origineel gepost door 2000
De angel eyes en HID kit gaan op de C van rickytt3 bij de Heining Hobby Hal in Amsterdam …
Groet,
HansDaar heb ik mijn vectra 2000 laten spuiten, kom er regelmatig voor strakmaak goodies :thumbup
Mijn bumpers en al mijn Irmscher delen hebben ze daar voor mij gespoten, zeer betaalbaar en goeie kwaliteit …
weet ik, ik zeg het al 2 jaar hier op het forum (vectra geheel gespoten voor 525 euries :wors ) en niemand geloofd dat dat kan voor dat bedrag, en dan zeker niet met bon en kwaliteit
20 april 2008 om 11:59 #17359629origineel gepost door 2000
origineel gepost door hans_vledder
origineel gepost door 2000
De angel eyes en HID kit gaan op de C van rickytt3 bij de Heining Hobby Hal in Amsterdam …
Groet,
HansDaar heb ik mijn vectra 2000 laten spuiten, kom er regelmatig voor strakmaak goodies :thumbup
Mijn bumpers en al mijn Irmscher delen hebben ze daar voor mij gespoten, zeer betaalbaar en goeie kwaliteit …
weet ik, ik zeg het al 2 jaar hier op het forum (vectra geheel gespoten voor 525 euries :wors ) en niemand geloofd dat dat kan voor dat bedrag, en dan zeker niet met bon en kwaliteit
Die prijzen kloppen. Mijn berekende ze €75,- eenmalige instelkosten per klus (kleur maken, spuit klaarmaken en schoonmaken) en daarna €50,- per te spuiten deel. Ik was al met al de helft kwijt van de prijzen die andere spuiterijen daarvoor vroegen …
20 april 2008 om 13:55 #17359630Update …
Zo, vandaag even de tijd gevonden om alle klusjes aan de auto op een rijtje te zetten. Er is al het nodige gebeurd (rood, dit forum ondersteund geen strike through), maar er zijn nog steeds een groot aantal dingen die ik voor elkaar wil maken. Een aantal onderdelen voor deze mod’s zijn al in huis, andere zullen op termijn wel aan de collectie toegevoegd worden:
Exterieur
- Achterbumper vervangen
- Chroom deurgrepen monteren
- Chroomlijsten rond mistlampen monteren
- Grille middenonder in de GTS voorbumper (verchroomd)
- Irmscher achterbumperspoiler monteren
- Irmscher logo op kofferbaklijst
- Irmscher sideskirts monteren
- Irmscher voorbumperspoiler monteren
- Korte antenne (verchroomd) monteren
- Sierlijst op kofferbak vervangen
- Voorbumper (GTS/V-Line) monteren
- Daklijsten vervangen (verchromen)
- Irmscher grille monteren
- Montage kofferbakspoiler of lip
- Opel logo op kofferbak verwijderen
- Schuif/kanteldak inbouwen
- Vervangen decorlijsten op de deuren
Interieur
- Electrisch bedienbaar zonnescherm monteren
- Irmscher deurpennen monteren
- Afdekkappen binnenzijde onderdorpel vervangen (zijn beschadigd)
- Irmscher instaplijsten monteren
- Irmscher sportpedalen monteren
- Kenwood speaker-upgrade met scheidingsfilters
- Lederen bekleding (custom, zie bijvoorbeeld: http://www.irmscher.de/int_shop/int_shop.php?todo=leder)
- Lederen stuur monteren
- Lederen versnellingspook monteren
- Sierlijst dashboard vervangen
- Subwoofer inbouwen
- Tellerunit met chromeringen inbouwen
- Ventilatieroosters dashboard vervangen (voor type met chrome randje rond de instelknop)
Onderstel
- Irmscher 19″ GT Star velgen met 235/35/19 banden monteren
- 292mm remmen achterzijde monteren
- 345mm remmen voorzijde monteren
- Draagarmen voorzijde vervangen (speling op fuseekogels)
- Roestvaststalen remleidingen monteren
- Schokbrekers vervangen (Bilstein B6)
- Veerisolatoren aanbrengen
- Veerpoten vervangen (Bilstein B6)
- Verlagingsveren monteren (Eibach Pro -30mm)
Algemene bedrading
- Carosseriekabelboom vervangen
- Hemelkabelboom vervangen
- Binnenspiegel bedraden en afmonteren
- Regensensor bedraden en afmonteren
- Verlichte zonnekleppen bedraden en afmonteren
- Boordspanning naast asbak inbouwen
- Leeslampjes voor inbouwen
- Leeslampjes achter inbouwen
- Zonnescherm achterzijde bedraden
Motortuning
- EDS phase I tuning
- Front mounted intercooler monteren
- EDS phase II tuning
- Leidingwerk Airco laten inkorten
Ramen en deuren
- Automatisch dimmende binnenspiegel monteren
- Irmscher vlakbladwissers monteren
- Regensensor monteren
- Slotvangers vervangen (verchromen)
- Vervangen voorruit (regensensor)
- Vervanging wisserarmen
- Deurvangers vervangen (verchromen)
- Electrische ramen achterzijde bedraden, afmonteren en programmeren
- Tinten van de ramen
- Vervangen bestuurdersdeur (braakschade)
- Vervangen deurpanelen achterzijde (zonder zwengelgat, met zonneschermpjes)
Electrisch inklapbare spiegels
- Driver Door Module (DDM) vervangen
- Electrisch inklapbare spiegels assembleren
- Electrisch inklapbare spiegels monteren
- Irmscher spiegelkappen monteren
- Passenger Door Module (PDM) vervangen
Inbraakalarm
- BCM vervangen?
- Ultrasoon sensoren monteren
- Motorkap schakelaar monteren
- Claxon achterzijde monteren
- Programmeren & testen
Tyre Pressure Management System (TPMS)
- Ontvangers monteren
- TPMS unit monteren
- Bedrading afmonteren
- Wielsensoren monteren
- Programmeren & testen
Park Distance Control (PDC)
- Kabelboom kofferbak vervangen
- Parkeersensoren monteren
- Motorruimte kabelboom vervangen
- PDC unit monteren
- Pieper Parkpilot achterzijde monteren
- Pieper Parkpilot voorzijde monteren
- Programmeren & testen
Electronic Climate Control (ECC)
- ECC unit inbouwen
- Stelmotoren inbouwen
- Kabelboom afmonteren
- Programmeren & testen
Verlichting
- Achterlichten met witte knipperlichten monteren
- Angel Eyes monteren (tijdelijk)
- Transparant 3e remlicht monteren
- Zijknipperlichten vervangen
- Irmscher booskijkers monteren
Adaptive Forward Lighting (AFL)
- Verlichtingskabelboom vervangen
- Hoogtesensoren monteren
- Hoogtesensoren bedraden
- UEC vervangen
- AFL units plaatsen
- AFL controllers monteren
- Programmeren en testen
Koplampsproeiersysteem
- Koplamsproeiers monteren
- Relais en zekering monteren
- Tank met extra pomp monteren
- Programmeren & testen
Stoelen
- Stoelen ombouwen naar electrisch verstelbare
- Stoelventilatie inbouwen
- Afdekkap rechter stoelairbag vervangen
- Schakelaars voorzijde monteren
- Schakelaars achterzijde monteren
- Kabelbomen in voorstoelen vervangen
- Stoelverwarmingsmatjes achterzijde monteren
- Stoelverwarmingsmatjes voorzijde monteren
- Programmeren & testen
Uitlaatsysteem
- Irmscher uitlaatsysteem monteren
- Middendemper vervangen
Diversen
- Trekhaak vervangen
- Standverwarming inbouwen, bedraden en programmeren
Groet,
Hans20 april 2008 om 14:07 #17359631hey Hans.zo te zien heb je aardig nog wat te doen komende tijd,en dan mis ik nog de lijst van de verbouwing aan je huis.
had je laatst gevraagd hoe je er achter kon komen of je bandenspanning controle had.dit heb ik gisteren ff gecheckt.
en ja,ook dat zit er op.volgens de dealerd is mijn auto voorzien van bijna alle opties(dus goeie slag geslagen).
zelfs zeiden ze dat mijn auto was voorzien van traction controle?maar dan zit er toch een schakelaar op je dashboard?deze heb ik niet.heb je trouwens een idee wat het kost om hier een orgineel opel alarm te laten inbouwen?ben aan het twijfelen tussen orgineel en een aftermarket wat je kan koppelen met de orginele afstandbediening.
mvg rogé20 april 2008 om 16:49 #17359632De Heining???
hebben ze vast leker bier:P
(voor degene die niet weten waar Freddy Heineken werd vastgehouden,dat was dus daar)
20 april 2008 om 16:56 #17359633origineel gepost door 14XE
De Heining???hebben ze vast leker bier:P
(voor degene die niet weten waar Freddy Heineken werd vastgehouden,dat was dus daar)
Industrieterrein de Heining … De loods waar Heineken en Doderer zijn vastgehouden is drie panden van de DHZ garage vandaan:
Groet,
HansP.S. Met dank aan studiokoning.nl voor het gebruik van de eerste foto.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.