Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2008 om 15:10 #17359584
Tellerunit
Bij wijze van experiment heb ik een tellerunit van een 3.0 liter diesel op de kop getikt, uiteraard met de lang gekoesterde chromeringen rond de meters. Daarnaast loopt de ‘nieuwe’ teller to 250Km/h in plaats van 230Km/h. Dit laat weer wat ruimte over voor de volgende fasen van de motortuning
:D
Het is de bedoeling de bestaande teller te vervangen voor de ‘nieuwe’ en deze gelijk te laten zetten met de oorspronkelijk kilometerstand van mijn auto. Ik heb er geen securitycode bij, maar dat schijnt volgens ingewijden geen probleem te zijn. ‘Fixen we voor je’, aldus een gerenomeerd kilometerstandknutselaar. We zullen zien …
Lukt het niet dan wordt het chromeringen los pulken en overzetten op de originele teller. Foto volgt zodra de unit binnen is.
Groet,
Hans25 maart 2008 om 15:15 #17359585origineel gepost door hans_vledder
En dan nu de rest nog …Het word inderdaad even tijd om op een rijtje te zetten wat er allemaal nog gaat gebeuren. Er lijkt een hoop gebeurd te zijn doordat alles direct zichtbaar is (zichtwerk), maar het meeste werk zit ‘m waarschijnlijk in wat nog komen gaat. In een aantal dingen zit een dwingende volgorde of is het zaak een aantal dingen te combineren zodat bepaald werk niet meerdere keren gedaan hoeft te worden:
– 292mm remmen achterzijde monteren
– 345mm remmen voorzijde monteren
– Afdekkap rechter stoelairbag vervangen
– Afdekkappen onderdorpel binnenzijde vervangen
– Bandenspanningcontrole op CheckControl (TPMS) bedraden, afmonteren en programmeren
– Binnenspiegel bedraden en afmonteren
– Boordspanning naast asbak inbouwen
– Carosseriekabelboom vervangen
– Daklijsten vervangen (verchromen)
– Deurvangers vervangen (verchromen)
– Diefstalalarm inbouwen (vervangen BCM?)
– Draagarmen voorzijde vervangen (geringe speling op rechter fuseekogel, links preventief)
– Electrisch verstelbare stoelen (ombouwen, bedraden, afmonteren en programmeren, inclusief stoelventilatie)
– Electrische ramen achterzijde bedraden, afmonteren en programmeren
– Electronic Climate Control inbouwen
– Front mounted intercooler monteren (inclusief EDS phase II tuning)
– Hemelkabelboom vervangen (indien noodzakelijk, desnoods inclusief hemelbekleding)
– Irmscher instaplijsten monteren
– Irmscher sportpedalen monteren
– Lederen bekleding (custom, zie bijvoorbeeld: http://www.irmscher.de/int_shop/int_shop.php?todo=leder)
– Lederen stuur monteren (inclusief airbag en stuurwielbediening)
– Lederen versnellingspook monteren
– Leeslampjes achter inbouwen
– Leeslampjes voor inbouwen
– Montage kofferbakspoiler of lip
– Motorruimte kabelboom vervangen
– Ombouw naar AFL Xenon (inclusief bekabeling, hoogtesensoren, vervanging UEC, programmeren)
– Opel logo op kofferbak verwijderen
– ParkPilot (PDC) bedraden, afmonteren en programmeren
– Regensensor bedraden en afmonteren
– Roestvaststalen remleidingen monteren
– Schuif/kanteldak inbouwen
– Sierlijst dashboard vervangen
– Standverwarming inbouwen, bedraden en programmeren
– Stoelverwarming achterzijde monteren en programmeren
– Stoelverwarming voorzijde monteren
– Tellerunit met chromeringen inbouwen
– Trekhaak vervangen (voor type die past in combinatie met Irmscher achterbumperlip)
– Veerisolatoren inbouwen
– Ventilatieroosters dashboard vervangen (voor type met chrome randje rond de instelknop)
– Verlagingsset monteren (20mm, 30mm of meer?)
– Verlichte zonnekleppen bedraden en afmonteren
– Vervangen bestuurdersdeur (braakschade)
– Vervangen deurpanelen achterzijde (zonder zwengelgat, met zonneschermpjes)
– Zonnescherm achterzijde bedraden (zou met vervanging carosseriekabelboom gebeurd moeten zijn)Groet,
Hansik dacht dat je bijna klaar was, maar je moet eigenlijk nog beginnen :P hij wordt mooier en mooier!!
25 maart 2008 om 15:41 #17359586origineel gepost door hans_vledder
TellerunitBij wijze van experiment heb ik een tellerunit van een 3.0 liter diesel op de kop getikt, uiteraard met de lang gekoesterde chromeringen rond de meters. Daarnaast loopt de ‘nieuwe’ teller to 250Km/h in plaats van 230Km/h. Dit laat weer wat ruimte over voor de volgende fasen van de motortuning
Hans,
Als ie d’r in zit, maak je dan effe een foto als je 250km/h rijdt? :P
25 maart 2008 om 15:52 #17359587origineel gepost door paazhaaz
origineel gepost door hans_vledder
TellerunitBij wijze van experiment heb ik een tellerunit van een 3.0 liter diesel op de kop getikt, uiteraard met de lang gekoesterde chromeringen rond de meters. Daarnaast loopt de ‘nieuwe’ teller to 250Km/h in plaats van 230Km/h. Dit laat weer wat ruimte over voor de volgende fasen van de motortuning
Hans,
Als ie d’r in zit, maak je dan effe een foto als je 250km/h rijdt? :P
Geef me nog even wat tijd om die resterende 13Km/h erbij te tunen … Ik kom niet verder dan 237Km/h op dit moment. Wellicht zit er nog wat meer in na de software aanpassingen voor de phase II tuning, na montage van de FMIC.
Groet,
Hans25 maart 2008 om 15:54 #17359588is dat wel verantwoord bij een bepaalde km stand ??
of neem je dat risico???
of maakt dat niet uit?? wat voor garantie geven ze erop??
25 maart 2008 om 16:14 #17359589origineel gepost door 14XE
is dat wel verantwoord bij een bepaalde km stand ??of neem je dat risico???
of maakt dat niet uit?? wat voor garantie geven ze erop??
Als het een goed verzorgde motor betreft schijnt dat geen probleem te zijn.
Olieverbruik van het blok is momenteel ongeveer 0,5l per 50.000Km. Volgens mij niet slecht voor een diesel van Opel. In de handleiding hebben ze het over een olieverbruik van 0,6l/1000Km. Uit kontakt met Opel over de onderhoudshistorie van de auto weet ik dat de turbo zo’n 55.000Km geleden geheel vernieuwd is en dus nog wel even mee gaat.
Het enige waar ik me een beetje zorgen over zou kunnen maken is de standaard koppeling. Die moet wellicht worden vervangen door een exemplaar met een hoger maximum koppel (Sachs?).
Garanties zijn er uiteraard niet, bij geen enkele vorm van tuning trouwens. Je kan je verzekeren, maar dat is een wassen neus. Toon maar eens aan dat de schade van de tuning gekomen is en niet door ouderdom of een fabrieksfout … Die verzekeringen hebben vooral een psychologisch effect.
Bovendien, het vermogen, het koppel en de topsnelheid zullen echt niet verdubbelen van een phase II tuning.
Groet,
Hans5 april 2008 om 20:11 #17359590hey hans.allereerst mijn bewondering voor je en je vectra.niet normaal hoe je dat ding aan het pimpen bent.maar tevens ook een vraagje.ik ben sinds 2 weken de trotse bezitter van een vectra 2.2 gts van 2002.nu vraag ik me af waar het computer kastje van de bandenspanningscontrole zich bevindt?deze kan ik nergens terug vinden in de auto.ik ben namelijk aan het uitzoeken of dit op mijn auto gemonteerd zit.
mvg fastrogeke6 april 2008 om 07:38 #17359591origineel gepost door fastrogeke
hey hans.allereerst mijn bewondering voor je en je vectra.niet normaal hoe je dat ding aan het pimpen bent.maar tevens ook een vraagje.ik ben sinds 2 weken de trotse bezitter van een vectra 2.2 gts van 2002.nu vraag ik me af waar het computer kastje van de bandenspanningscontrole zich bevindt?deze kan ik nergens terug vinden in de auto.ik ben namelijk aan het uitzoeken of dit op mijn auto gemonteerd zit.
mvg fastrogekeHoi Fastrogeke,
De TPMS zoals dit kastje heet zit achter de bekleding van de kofferbak aan de rechterzijde. Als je dit paneel weghaalt (bij de sedan moet je twee spreidnieten verwijderen) dat zit hij in de omgeving van de slotmagneet van de tankopening.
Groet,
Hans6 april 2008 om 20:02 #17359592hey hans.thx voor het snelle antwoord.zal deze week eens gaan kijken of ik die TPMS kan vinden.ik weet van de vectra C nog niet zo gek veel,maar wel van de vectra b.
.
mijn oud beestje en met pijn in het hart weg gedaan.
inmiddels ook voor mijn gts de eerste irmsher dingen besteld
mvg roger6 april 2008 om 20:11 #17359593origineel gepost door fastrogeke
hey hans.thx voor het snelle antwoord.zal deze week eens gaan kijken of ik die TPMS kan vinden.ik weet van de vectra C nog niet zo gek veel,maar wel van de vectra b.
mijn oud beestje en met pijn in het hart weg gedaan.
inmiddels ook voor mijn gts de eerste irmsher dingen besteld
mvg rogerMooie wagen! Maar ja joh, er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Als je vragen hebt over de Vectra C, ik heb inmiddels veel geleerd en kan je waarschijnlijk wel helpen.
Groet,
Hans6 april 2008 om 20:23 #17359594thx.misschien heb je een antwoord op deze vraag.ik heb de standaard boord computer(bcm?)deze zou ik in de toekomst graag willen vervangen door het kleurenschermpje.zijn hiervoor extra aanpassingen voor nodig?oja,dan nog een forum vraagje.hoe krijg ik een foto onder mijn gebruikersnaam.heb hier op het forum gezocht en gevonden,al1 lukt het niet via die foto uploader.
keep on the good work7 april 2008 om 21:54 #17359595origineel gepost door fastrogeke
ik heb de standaard boord computer(bcm?)deze zou ik in de toekomst graag willen vervangen door het kleurenschermpje.zijn hiervoor extra aanpassingen voor nodig?Hallo,
Welke radio zit er nu in je Vectra dan, als het geen NCDC-2013 of 15 is, dan kun je het wel vergeten zonder extra aanpassingen (NCDC inbouwen, kabelboom veranderen)!
Dit heb ik dus wel gedaan:);)
Groetjes, Joche
10 april 2008 om 20:06 #17359596hoihoi.heb nu een standaard radio,niet zo’n NCDC 2013 of15.ben aan het denken om deze te gaan vervangen door iets in de vorm van dubbel din.pioneer of kenwood.weet al1 niet of dat dat problemen gaat geven met mijn boordcomp. en canbus?
10 april 2008 om 22:29 #17359597Voor Pioneer en Kenwood bestaan er adapters waarmee je je huidige display gewoon kunt laten werken (voor zover het de teksten die door de radio geproduceerd worden, stationsnaam, rds, datum). Het kleurendisplay werkt alleen maar in combinatie met de door Opel4all genoemde radio’s. Het is een soort twee-eenheid. Je kunt dus ook niet zomaar het display vervangen en verwachten dat e.e.a. werkt. Zelfs de bediening van de boorcomputer word een probleem.
Groet,
Hans10 april 2008 om 23:09 #17359598origineel gepost door hans_vledder
En dan nu de rest nog …Het word inderdaad even tijd om op een rijtje te zetten wat er allemaal nog gaat gebeuren. Er lijkt een hoop gebeurd te zijn doordat alles direct zichtbaar is (zichtwerk), maar het meeste werk zit ‘m waarschijnlijk in wat nog komen gaat. In een aantal dingen zit een dwingende volgorde of is het zaak een aantal dingen te combineren zodat bepaald werk niet meerdere keren gedaan hoeft te worden:
– 292mm remmen achterzijde monteren
– 345mm remmen voorzijde monteren
– Afdekkap rechter stoelairbag vervangen
– Afdekkappen onderdorpel binnenzijde vervangen
– Bandenspanningcontrole op CheckControl (TPMS) bedraden, afmonteren en programmeren
– Binnenspiegel bedraden en afmonteren
– Boordspanning naast asbak inbouwen
– Carosseriekabelboom vervangen
– Daklijsten vervangen (verchromen)
– Deurvangers vervangen (verchromen)
– Diefstalalarm inbouwen (vervangen BCM?)
– Draagarmen voorzijde vervangen (geringe speling op rechter fuseekogel, links preventief)
– Electrisch verstelbare stoelen (ombouwen, bedraden, afmonteren en programmeren, inclusief stoelventilatie)
– Electrische ramen achterzijde bedraden, afmonteren en programmeren
– Electronic Climate Control inbouwen
– Front mounted intercooler monteren (inclusief EDS phase II tuning)
– Hemelkabelboom vervangen (indien noodzakelijk, desnoods inclusief hemelbekleding)
– Irmscher instaplijsten monteren
– Irmscher sportpedalen monteren
– Lederen bekleding (custom, zie bijvoorbeeld: http://www.irmscher.de/int_shop/int_shop.php?todo=leder)
– Lederen stuur monteren (inclusief airbag en stuurwielbediening)
– Lederen versnellingspook monteren
– Leeslampjes achter inbouwen
– Leeslampjes voor inbouwen
– Montage kofferbakspoiler of lip
– Motorruimte kabelboom vervangen
– Ombouw naar AFL Xenon (inclusief bekabeling, hoogtesensoren, vervanging UEC, programmeren)
– Opel logo op kofferbak verwijderen
– ParkPilot (PDC) bedraden, afmonteren en programmeren
– Regensensor bedraden en afmonteren
– Roestvaststalen remleidingen monteren
– Schuif/kanteldak inbouwen
– Sierlijst dashboard vervangen
– Standverwarming inbouwen, bedraden en programmeren
– Stoelverwarming achterzijde monteren en programmeren
– Stoelverwarming voorzijde monteren
– Tellerunit met chromeringen inbouwen
– Trekhaak vervangen (voor type die past in combinatie met Irmscher achterbumperlip)
– Veerisolatoren inbouwen
– Ventilatieroosters dashboard vervangen (voor type met chrome randje rond de instelknop)
– Verlagingsset monteren (20mm, 30mm of meer?)
– Verlichte zonnekleppen bedraden en afmonteren
– Vervangen bestuurdersdeur (braakschade)
– Vervangen deurpanelen achterzijde (zonder zwengelgat, met zonneschermpjes)
– Zonnescherm achterzijde bedraden (zou met vervanging carosseriekabelboom gebeurd moeten zijn)Groet,
HansJij hoeft je niet te vervelen Hans.
Je bank rekening blijft ook lekker in beweging zo denk..
Goeie dag zeg..Wel respect voor het werk hoor. Super. :wors
Mooie wagen heb je ook, en die wordt alleen maar mooier ! :thumbup
11 april 2008 om 05:25 #17359599origineel gepost door hans_vledder
Voor Pioneer en Kenwood bestaan er adapters waarmee je je huidige display gewoon kunt laten werken (voor zover het de teksten die door de radio geproduceerd worden, stationsnaam, rds, datum). Het kleurendisplay werkt alleen maar in combinatie met de door Opel4all genoemde radio’s. Het is een soort twee-eenheid. Je kunt dus ook niet zomaar het display vervangen en verwachten dat e.e.a. werkt. Zelfs de bediening van de boorcomputer word een probleem.Groet,
Hansoke thx voor het antwoord.dan ben ik er bang voor dat het schermpje toch blijft zitten aangezien ik er een dubbel din pioneer of kenwood wil gaan inbouwen.dit vanwege de audio die ik wil gaan inbouwen.thx again
mvg rogé13 april 2008 om 07:27 #17359600Jongens,
Hoewel het waarschijnlijk lijkt alsof dit project stil staat is niet minder waar. Ter voorbereiding van de 345mm/292mm rem upgrade (remmen van de C2 2.8 V6 Turbo) en de upgrade van de tellerunit heb ik inmiddels een aantal onderdelen bij elkaar gescharreld.
Naast een tellerunit uit een 3.0 liter diesel met de welbekende chromeringen en een maximum snelheid van 250Km/h in plaats van 220Km/h (zoals bij de huidige unit), een set wiellagerunits voor de voorzijde, een tweetal draagarmen voor de voorzijde en twee fuseehuizen. De fuzeehuizen komen van een Vectra C uit 2003 en zijn daarna gestraald door de mannen van Sneekes in Schagen om ze er weer als nieuw uit te laten zien:
Nu op zoek naar de 345mm/292mm remklauwen, remschijven, nieuwe stuurkogels, een complete set sportschokdempers (Koni/KW/Bilstein?) en een set verlagingsveren (Irmscher/Eibach?). De remklauwen eventueel reviseren en stralen als ik gebruikte tegen het lijf loop en laten poedercoaten (rood) en de verbouwing kan beginnen.
Groet,
Hans13 april 2008 om 07:35 #17359601Ik zie geen chroom ringen ???
En hoe laag wil je de vectra gaan verlagen ???
13 april 2008 om 07:50 #17359602origineel gepost door PAASHAAS
Ik zie geen chroom ringen ???En hoe laag wil je de vectra gaan verlagen ???
Hoi Patrick,
De ringen zijn wat rood uitgevallen op de foto. Het is bijna onmogelijk om chroom binnen te fotograferen (flits). De Vectra gaat al met al zo’n 30mm naar beneden. Al met al gaat het er nog iets lager uit zien dan dit (oude foto):
Groet,
Hans13 april 2008 om 08:29 #17359603OMG:thumbup:wub:wub
13 april 2008 om 08:32 #17359604origineel gepost door DCAT
OMG:thumbup:wub:wubOMG? Ole Mighty God? …
13 april 2008 om 08:35 #17359605Oh My God ! ;)
13 april 2008 om 08:37 #17359606origineel gepost door Juffer1
Oh My God ! ;)Dank! :thumbup
13 april 2008 om 08:48 #17359607Goed bezig hans!
Erg mooie spullen heb je weer verzameld! vooral de tellerunit Me like it:wub
keep up posting the :kewlpics!
gr.jim
17 april 2008 om 16:45 #17359608Goed bezig :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.