Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 januari 2008 om 17:31 #17359434
Link naar Youtube werkt nu ook, althans, voorlopig …
27 januari 2008 om 17:53 #17359435Beste Hans,
Om te beginnen, EEN MEGA MOOIE VETTE UNIEKE KEIGAVE GETUNDE VECTRA!!!!!!
Zo, dat moest er even uit:angel
Ik heb al enige maanden een Vectra GTS 1.9 CDTI 110kw/150pk en die rijd als een raket, (al zeg ik het zelf)!!..
Ik vroeg in een topic over hoe duur het is en of het moeilijk is om van die chromen ringen te bevestigen rondom de mistlampen en toen werd ik doorverwezen naar jouw topic. Ik ben overigens volkomen nieuw op dit forum, ik zocht naar een forums voor opels aldaniet naar een vectra forum!!
Maar men o men wat heb ik van dit topic genoten, ben gister avond (tijdens het msnen, jaja ben nog jong) de hele avond en vandaag de hele ochtend/middag tot nu! bezig geweest om alle 24 (inmiddels 25) paginas door te lezen van begin tot het eind..
Ik kan niks anders zeggen dat ik er versteld van sta ten eerste hoe ongelovelijk de vectra’s mooi zijn he he he en ten tweede wat jij in mij ogen al een hele mooie uitziende vectra een ULTIEME vectra aan het maken bent.. Dat zinnetje ben ik ook al regematig tegengekomen in jouw topic, niet te overdreven maar gewoon PERFECT!..
En nu ik jou zo bezig zie krijg ik ook steeds meer de kriebels om er wat aan te gaan doen..
Bijv. die chromen deurgrepen zien er verdraaid aantrekkelijk uit, handige tip om van die SilverVisions als ik het goed onthouden heb om ze erin te doen, alleen kan ik me niet herrineren 1 2 3 of mijn vectra ze al niet standaard wit heeft..Een van de vele vragen: heb jij jouw vectra laten tunen, zoja waar? En ik weet niet of je nog meer onderzoek naar hebt gedaan wat is het maximale ‘veilige’ waarnaar toe je een vectra kan tunen dat het niet slecht is voor de auto?
Om te beginnen maar met dit, ik zal er vanaf dit moment bij elke stap die je neemt aanwezig zijn en je op de VOET volgens met je STAPPEN!!
Ga zo door!
Groet,
Mersed27 januari 2008 om 17:53 #17359436Where doing Big Pimpin’ Spend the G’s:wors
Echt Vet!!! ken dit ook op een astra G?
:wors:wors:wors:wors
27 januari 2008 om 18:25 #17359437origineel gepost door bjeli
Beste Hans,Om te beginnen, EEN MEGA MOOIE VETTE UNIEKE KEIGAVE GETUNDE VECTRA!!!!!!
Zo, dat moest er even uit:angel
Ik heb al enige maanden een Vectra GTS 1.9 CDTI 110kw/150pk en die rijd als een raket, (al zeg ik het zelf)!!..
Ik vroeg in een topic over hoe duur het is en of het moeilijk is om van die chromen ringen te bevestigen rondom de mistlampen en toen werd ik doorverwezen naar jouw topic. Ik ben overigens volkomen nieuw op dit forum, ik zocht naar een forums voor opels aldaniet naar een vectra forum!!
Maar men o men wat heb ik van dit topic genoten, ben gister avond (tijdens het msnen, jaja ben nog jong) de hele avond en vandaag de hele ochtend/middag tot nu! bezig geweest om alle 24 (inmiddels 25) paginas door te lezen van begin tot het eind..
Ik kan niks anders zeggen dat ik er versteld van sta ten eerste hoe ongelovelijk de vectra’s mooi zijn he he he en ten tweede wat jij in mij ogen al een hele mooie uitziende vectra een ULTIEME vectra aan het maken bent.. Dat zinnetje ben ik ook al regematig tegengekomen in jouw topic, niet te overdreven maar gewoon PERFECT!..
En nu ik jou zo bezig zie krijg ik ook steeds meer de kriebels om er wat aan te gaan doen..
Bijv. die chromen deurgrepen zien er verdraaid aantrekkelijk uit, handige tip om van die SilverVisions als ik het goed onthouden heb om ze erin te doen, alleen kan ik me niet herrineren 1 2 3 of mijn vectra ze al niet standaard wit heeft..Een van de vele vragen: heb jij jouw vectra laten tunen, zoja waar? En ik weet niet of je nog meer onderzoek naar hebt gedaan wat is het maximale ‘veilige’ waarnaar toe je een vectra kan tunen dat het niet slecht is voor de auto?
Om te beginnen maar met dit, ik zal er vanaf dit moment bij elke stap die je neemt aanwezig zijn en je op de VOET volgens met je STAPPEN!!
Ga zo door!
Groet,
MersedHoi Mersed,
Allereerst hartelijk dank voor je leuke reactie! De onderdelen die je nodig hebt voor de chromeringen rond de mistlampen (Signum look) vind je een klein aantal posts terug. De kosten vallen erg mee.
De montage kost al met al een half uurtje. Auto op de brug en de mistlampen van onderaf uitbouwen. Daarna de bestaande achterplaten verwijderen. Voor montage van de nieuwe, eerst de chromelijsten op de nieuwe platen zetten en het geheel weer in de bumper klikken. Daarna uiteraard weer de mistlampen inbouwen.
Als je in de buurt van A’dam woont kan ik je er wel mee helpen. Ik ben inmiddels regelmatig in een DHZ garage in A’dam te vinden en vind het geen probleem om je even te helpen om deze modificatie samen te doen. Wat jij wilt!
Voor wat betreft het tunen heb ik me uitvoerig laten informeren over de eventuele gevaren van e.e.a. Zoals met vrijwel alles krijg je uiteenlopende antwoorden. Uit ervaring weet ik nu inmiddels dat je je auto alleen maar kan afraggen door ‘m af te raggen. Met andere woorden, met of zonder tuning, als de auto stuk moet, dan lukt dat altijd.
Mijn ervaringen met de tuning zijn erg goed. Comfortabeler rijgedrag bij een lager verbruik. En moet je een keer snel reageren in het verkeer, dan kan dat. Ik heb de auto laten tunen bij EDS in Marl (Duitsland, http://www.eds-fahrzeugtechnik.de), ongeveer een uur over de grens bij Zevenaar. Dit is op het vaste land van Europa de enige die om de beveiligingen op het motorstuurapparaat heen kunnen komen. Dit geldt voor alle motoren met de VP44/PSG16 brandstofpomp met geintegreerd motorstuurapparaat.
In de UK rijden er 1.9CDTI’s probleemloos rond met 215 tot 220 Pk. Bij deze vermogens kan de koppeling een probleem gaan vormen en moet mogelijk worden geupgrade naar een sportkoppeling met een hoger maximaal draaimoment. Ik ken geen verhalen van mensen die een motorschade hebben opgelopen van tuning. Ik ken er enkele die hun motor in puin hebben gedraaid zonder. Het is wel belangrijk het onderhoud aan de motor wat frequenter te doen als je heel vaak het onderste uit de kan wil halen, maar laten we eerlijk zijn, tegen de tijd dat je 225Km/u rijd in Nederland, sluit je alweer aan in de file.
Mocht je vragen hebben, dan ben je natuurlijk van harte welkom!
Groet,
Hans27 januari 2008 om 18:26 #17359438origineel gepost door JimNuman
Where doing Big Pimpin’ Spend the G’s:worsEcht Vet!!! ken dit ook op een astra G?
:wors:wors:wors:wors
Cool hè? Echt een mannenspeeltje! Of ze er voor de Astra zijn weet ik niet, maar een telefoontje naar de VOD doet wonderen. Bij http://www.gm-tuningparts.nl kun je ze dan (origineel) wel krijgen voor een prettigere prijs.
Groet,
Hans27 januari 2008 om 18:28 #17359439Ha hans
Ziet er puik uit zeg,heb je nog meer opties in peto(als er nog meer bestaan teminste)
Succes verder27 januari 2008 om 18:41 #17359440origineel gepost door hans_vledder
origineel gepost door JimNuman
Where doing Big Pimpin’ Spend the G’s:worsEcht Vet!!! ken dit ook op een astra G?
:wors:wors:wors:wors
Cool hè? Echt een mannenspeeltje! Of ze er voor de Astra zijn weet ik niet, maar een telefoontje naar de VOD doet wonderen. Bij http://www.gm-tuningparts.nl kun je ze dan (origineel) wel krijgen voor een prettigere prijs.
Groet,
HansJa dit is toch echt gaaf!
gogo gadgets! jij hebt straks een extra accu nodig met al die luxe hahaha…
gr.jim
27 januari 2008 om 18:43 #17359441Hoi Hans,
Dankje wel voor de reactie!
Het is naar mijn eigen idee ook alleen mogelijk om een auto ‘kaput’ te maken door hem helemaal af te trappen. Mij persoonlijk gaat het er om dat ik comfortabeler kan rijden en mocht ik ff een kick willen dat ik hem dan mega kan doortrekken. Al moet ik zeggen dat de huidige 110kw/150pk al een aardig monstertje is!!! king:
Oke die mistlampen met verchroomde ringen lijken me zeker de moeite waard!! De verchroomde deurgrepen lijken me ook geweldig!!Ik heb daarom ook maar een lijstje gemaakt met wat ik allemaal wil doen en hoeveel het ongeveer gaat kosten.
O.a. kwam er een vraag in me op, of er Angel Eyes bestaan in combinatie met Xenon verlichting? Of krijg je dan niet het gewenste resultaat als met andere koplampen met xenon verlichting?
Wat me ook te binnen schoot is kan ik mijn Vectra verlagen zonder andere aanpassingen te doen aan de schokdempers etc.. Setje veren die de wonder doen? Set verlagingsveren V-maxx vectra-c, (allemaal,verschillende) € 135,–. Of gaat dat niet zo simpel?27 januari 2008 om 18:43 #17359442origineel gepost door johani500driver
Ha hansZiet er puik uit zeg,heb je nog meer opties in peto(als er nog meer bestaan teminste)
Succes verderHi Johan,
Ik heb het afgelopen jaar van alles uitgezocht over de auto. De enige optie die niet te retrofitten valt is een origineel schuif/kanteldak. De reden hiervoor is de afvoer van regenwater door de B-stijlen heen, deze is naderhand niet goed te krijgen (bron: Opel).
Verder moet ik qua opties eigenlijk nog beginnen, het moet full-options worden (m.u.v. het schuif/kanteldak). Wellicht zelfs met de programeerbare, electrisch verstelbare stoelen, maar dan volledig in leer (custom design). Van buiten is hij bijna klaar, daarna ga ik aan de binnenkant aan de gang.
Als sluitstuk komt er nog een grotere intercooler op (front mounted) en ga ik EDS vragen om de motorsoftware hierop te willen afstellen (Phase II tuning). Ook moet er nog een CarPC in, geheel in OEM look, met een drietal touch-screens (dashboard en de hoofdsteunen)
Groet,
Hans27 januari 2008 om 18:45 #17359443origineel gepost door JimNuman
origineel gepost door hans_vledder
origineel gepost door JimNuman
Where doing Big Pimpin’ Spend the G’s:worsEcht Vet!!! ken dit ook op een astra G?
:wors:wors:wors:wors
Cool hè? Echt een mannenspeeltje! Of ze er voor de Astra zijn weet ik niet, maar een telefoontje naar de VOD doet wonderen. Bij http://www.gm-tuningparts.nl kun je ze dan (origineel) wel krijgen voor een prettigere prijs.
Groet,
HansJa dit is toch echt gaaf!
gogo gadgets! jij hebt straks een extra accu nodig met al die luxe hahaha…
gr.jim
… en hulpveren vanwege al het chroom … De bumper grille is exact vijf maal zo zwaar geworden door het verchromen. Origineel 200 gram, nu 1000 gram
:o
Groet,
Hans27 januari 2008 om 18:53 #17359444origineel gepost door bjeli
Hoi Hans,Dankje wel voor de reactie!
Het is naar mijn eigen idee ook alleen mogelijk om een auto ‘kaput’ te maken door hem helemaal af te trappen. Mij persoonlijk gaat het er om dat ik comfortabeler kan rijden en mocht ik ff een kick willen dat ik hem dan mega kan doortrekken. Al moet ik zeggen dat de huidige 110kw/150pk al een aardig monstertje is!!! king:
Oke die mistlampen met verchroomde ringen lijken me zeker de moeite waard!! De verchroomde deurgrepen lijken me ook geweldig!!Ik heb daarom ook maar een lijstje gemaakt met wat ik allemaal wil doen en hoeveel het ongeveer gaat kosten.
O.a. kwam er een vraag in me op, of er Angel Eyes bestaan in combinatie met Xenon verlichting? Of krijg je dan niet het gewenste resultaat als met andere koplampen met xenon verlichting?
Wat me ook te binnen schoot is kan ik mijn Vectra verlagen zonder andere aanpassingen te doen aan de schokdempers etc.. Setje veren die de wonder doen? Set verlagingsveren V-maxx vectra-c, (allemaal,verschillende) € 135,–. Of gaat dat niet zo simpel?Ho Mersed,
Als ik je een advies mag geven, het maken van een lijstje is handig, maar zet er geen prijzen bij. Maak een plan en bouw stukje voor stukje je auto op. Maak ook gebruik van sloperijen, eBay, Markplaats en gereviseerde onderdelen van Opel (voor zover van toepassing). Als je allemaal gaat optellen wat het gaat kosten, vergaat je de moed om er aan te beginnen.
Zowel de mistlamp ringen als de handgrepen zijn relatief eenvoudige en betaalbare upgrades. Je hoeft na tuning niet bang te zijn dat je in het stof achterblijft, je zult heel wat:
:wtf
blikken krijgen van BMW, Subaru, Mercedes en Porsche rijders, al dan niet voorzien van het bekende duimgebaar. De Angel Eyes zijn uit te rusten met een aftermarket Xenon kit en zijn er ook in een donkere uitvoering (GTS stijl). Althans, uitgaande van halogeen verlichting. Zie http://www.gm-tuningparts.nl voor meer informatie.
Je kunt inderdaad je auto verlagen door alleen de veren te veranderen. Zelf ga ik denk ik voor de 20mm verlaging van Opel zelf, hoe wel ik nog moet vaststellen van het maximum met mijn wielen zou kunnen worden. Wat ik een moeilijk verhaal vind is het merk van de veren. Opel kan, Irmscher kan, Koni kan, maar al die andere merken, ik heb geen idee wat voor een kwaliteit dat is. Hierbij komt dat het toch een belangrijk deel van je veiligheid is waar je over praat, hier neem ik liever geen risico’s mee. Weitec kom je vaak tegen, Supersport en H&R ook …
Post even wat plaatjes van je wagen, ik ben benieuwd …
Groet,
Hans27 januari 2008 om 19:41 #17359445hallo allemaal,
In de UK rijden er 1.9CDTI’s probleemloos rond met 215 tot 220 Pk
,
pfff dat zijn nog ens serieuse waardes, ik wil tzt ook mijn 2 liter iets laten opwaarderen is nu een 100 pk uitvoering ik heb me al een beetje georienteerd, en ook laten vertelen dat het tunen gebeurd binnen (zeer) veilige waardes, nu zijn er ook mensen die zeggen, dat je als je het vraagt ze er meer pk`s in kunnen zetten(wel buiten de garantie om), maar zouden ze dit ook naar deze waardes willen tillen:P:P, al krijg ik er maar 50 pk bij, zou ik al mooi vinden,
grtjes arius
ps hans mooi topic:thumbup
27 januari 2008 om 19:58 #17359446Hans,
KLASSE!!!! :thumbup
Mega mooie bak! Zouden ze een speciale versie van uit moeten brengen!Groeten,
Nick
27 januari 2008 om 20:07 #17359447Hans, hij begint écht steeds mooier te worden :wub Straks maak je me nog jaloers :P
Die chrome grille in de GTS-voorbumper smoelt hem echt goed! :thumbup
27 januari 2008 om 20:37 #17359448Hans, ziet er heel mooi uit!! Ook leuk dat je een filmpje hebt gemaakt. Ga zo door!!
Gr.
27 januari 2008 om 21:54 #17359449Jullie mening alsjeblieft …
Jongens,
Ik ben niet het type voor enorme spoilers op mijn auto, maar hoe langer ik kijk naar deze foto’s, te meer ik denk dat er aan de buitenkant nog drie dingen moeten gebeuren: Verlagen, een Irmscher grille en een spoiler op de kofferbak:
Verlaging staat al op de planning, maar wat vinden jullie ervan om de Opel grille te vervangen voor de onderstaande Irmscher grille? En welke van de twee spoilers zou het mooiste uitkomen?
Groet,
Hans27 januari 2008 om 22:15 #17359450Ik was in den beginne wat sceptisch over je ondergrille, maar als geheel moet ik toch toegeven dat het er erg gaaf uitziet !!!
Wat een neusje, heerlijk ! :wors:wors:wors:wors
Wat betreft de grille….ik vind m zoals ie nu is eigenlijk ook wel mooi, moeilijke keuze…
Wat betreft de spoilers :Ik vind deze ook niet verkeerd….
En Steinmetz heeft ook nog 2 geinige varianten :
27 januari 2008 om 22:18 #17359451Hoi Patrick,
Dank voor je reactie. Dit foto op http://www.showoffyourcar.com komt wel weer terug als ze de server weer rechtop hebben gezet. De eerste Steinmetz grille vind ik ook niet onaardig, maar ja, ik ben van het Irmscher spul hè?
Groet,
Hans27 januari 2008 om 23:51 #17359452Wat een auto, :wub!!
Hij wordt heel erg mooi zo, Hans, ga zo door :thumbup
De Irmscher-gril vind ik mooi, zou hem laten verchromen zodat hij mooi bij de “ondergril” past!
Moet er echt een kofferbak spoiler op?……..
28 januari 2008 om 05:16 #17359453Hallo Hans,
Wat betreft verlagen: :thumbup zal inderdaad vet staan! (zeker met deze velgen)
Grill : Persoonlijk vind ik deze grill nu ook mooi staan, Maar de Irmscher zal het wel afmaken:wub
Spoiler : Persoonlijk zou ik dat niet doen, vind hem zonder eigenlijk veel mooier… :jerry
gr.jim
28 januari 2008 om 05:18 #17359454origineel gepost door hans_vledder
Jullie mening alsjeblieft …Jongens,
Ik ben niet het type voor enorme spoilers op mijn auto, maar hoe langer ik kijk naar deze foto’s, te meer ik denk dat er aan de buitenkant nog drie dingen moeten gebeuren: Verlagen, een Irmscher grille en een spoiler op de kofferbak:
Verlaging staat al op de planning, maar wat vinden jullie ervan om de Opel grille te vervangen voor de onderstaande Irmscher grille? En welke van de twee spoilers zou het mooiste uitkomen?
Groet,
Hansdenk dat die grille iets mooier staat in comby met de voorkant niet te maar gewoon luxe
en denk ook geen spoiler28 januari 2008 om 07:36 #17359455Hey Hans,
Ik zou persoonlijk deze grille erop laten zitten, die oogt lekker dik :wub
Qua spoiler zou ik altijd voor een lip gaan. Heb net op de Irmscher-site gekeken, zie ik dat ze dit als een lip zien… :hmmz
Ik vind het niet veel verschil maken met de gewone kofferdeksel, dus die valt af. Áls ik een spoiler zou nemen.. :hmmz dan zou ik de spoiler nemen die ook op de I35 zit, de eerste dus;
28 januari 2008 om 08:34 #17359456Ik zelf zou ook de huidige grille laten zitten. Achterspoiler is een lastige keuze.
28 januari 2008 om 08:52 #17359457Hej Hans, Strak ziet ie er uit hoor.
Ik persoonlijk zou geen achterspoiler nemen ( en als ze als bestaan ,zou ik zo’n discreet spoilertje nemen die je op je koferbakplakt,zo’n dun streepie. Do you know what I mean?! )De originele grille staat mooi, maar ik denk dat als je de Irmscher grille neemt en je het rooster ook laat verchromen dat dit een heel mooi geheel wordt met de super ‘bling’ ondergrille!!
Peter
ps. Je weet dat je volgens de RDW maar een bepaald percentage chrome op je auto mag hebben!!??
Jij bent aardig opweg naar dat percentage!! I LIKE IT !!! :P28 januari 2008 om 08:55 #17359458Goed man , dat filmpje!! http://www.youtube.com/watch?v=HPGgjUONP0A
Echt gaaf die klapspiegel!!! :wors
Alleen uhhh…. waaide het?? of parkinson ?? :angelPeter
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.