Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2008 om 15:00 #17359409
Hans,
Ziet er puik uit!! Mooi chique voorgeveltje krijgt je vec!
13 januari 2008 om 16:33 #17359410Toch lekker bezig Hans.
Willem
16 januari 2008 om 05:43 #17359411origineel gepost door Dietrich Concept
dat chrome werk waar laat je dat doen hansen wat zijn de kosten daar voor
kunnen zij dan ook plastic verchromen
Hoi Dietrich,
Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij Tolenaar Electrometaal in Rotterdam. Die doen ferro, non-ferro (aluminium) maar ook kunststoffen.
Wat het kost om iets te laten verchromen is moeilijk te zeggen, ik ben er nog steeds niet achter wat nou de criteria zijn die de prijs bepalen. In ieder geval is de hoeveelheid polijstwerk een factor.
De grille was daardoor relatief duur, maar de andere dingen weer relatief goedkoop. Ik laat voor een item een complete prijsopgave maken, aangezien e.e.a. moeilijk in te schatten is.
Groet,
Hans16 januari 2008 om 05:46 #17359412origineel gepost door rickytt3
Hans, het begint een beetje saai te worden maar;:wors:wors:wors
Wat wordt het toch een mooie kar. Jammer dat de LED’s niet pasten.
Namens mijn vrouw gefeliciteerd met je mooie “kindje”. Ze vond vooral ook de velgen erg mooi!
Hoi Eric,
Dank jullie wel. Ik ga even op zoek naar kortere LEDjes en ga die weer eens proberen. Het zou nog wel eens kunnen dat die LEDjes uberhaupt niet gaan werken omdat deze alleen aan de voorzijde licht geven. Voor de verlichting van die ringen lijkt ook licht aan de zijkanten nodig te zijn. De tijd zal het leren.
Groet,
Hans16 januari 2008 om 08:05 #17359413origineel gepost door hans_vledder
Ik ga even op zoek naar kortere LEDjes en ga die weer eens proberen. Het zou nog wel eens kunnen dat die LEDjes uberhaupt niet gaan werken omdat deze alleen aan de voorzijde licht geven. Voor de verlichting van die ringen lijkt ook licht aan de zijkanten nodig te zijn. De tijd zal het leren.
Hans
Hej Hans ,
Je hebt die ledjes ook met bovenin een kegeltje , zodat het licht goed verspreid wordt, ik heb ze nl. ook!Klik hier
Peter16 januari 2008 om 19:02 #17359414origineel gepost door speaker
origineel gepost door hans_vledder
Ik ga even op zoek naar kortere LEDjes en ga die weer eens proberen. Het zou nog wel eens kunnen dat die LEDjes uberhaupt niet gaan werken omdat deze alleen aan de voorzijde licht geven. Voor de verlichting van die ringen lijkt ook licht aan de zijkanten nodig te zijn. De tijd zal het leren.
Hans
Hej Hans ,
Je hebt die ledjes ook met bovenin een kegeltje , zodat het licht goed verspreid wordt, ik heb ze nl. ook!Klik hier
PeterHoi Peter!
Cool! Zijn die er ook in T5? Deze zijn T10. Ik heb al even gezocht, maar zonder veel succes. Kan ik ook niet gewoon ‘wide angle’ LED’s gebruiken met een openingshoek van 100 tot 180 graden?
Deze bijvoorbeeld: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280191039143&fromMakeTrack=true
Groet,
Hans16 januari 2008 om 19:19 #17359415origineel gepost door hans_vledder
origineel gepost door rickytt3
Namens mijn vrouw gefeliciteerd met je mooie “kindje”. Ze vond vooral ook de velgen erg mooi!
Hoi Eric,
Dank jullie wel. Ik ga even op zoek naar kortere LEDjes en ga die weer eens proberen. Het zou nog wel eens kunnen dat die LEDjes uberhaupt niet gaan werken omdat deze alleen aan de voorzijde licht geven. Voor de verlichting van die ringen lijkt ook licht aan de zijkanten nodig te zijn. De tijd zal het leren.
Groet,
Hansoke hans
dan zien we dat wel
wil nog wel eens wat kunststof delen verchromen16 januari 2008 om 19:22 #17359416origineel gepost door Dietrich Concept
origineel gepost door rickytt3
Hoi Eric,
Groet,
Hansoke hans
dan zien we dat wel
wil nog wel eens wat kunststof delen verchromenTolenaar doet PP (Polypropylene) én ABS. De Duivendrechtse Galvano Industrie (http://www.dgibv.nl) doet alleen ABS. Op de kunststofdelen staat aangegeven waarvan ze gemaakt zijn. PP-PPDM is gewoon PP.
Groet en succes!
Hans16 januari 2008 om 19:23 #17359417Hej Hans, die van Ebay zijn ook met zo’n kegeltje!
Maar je kan ze zo halen bij Otomax of Otosam in Alkmaar of Auto Waard in HHW.
Is tenminste bij je in de buurt :DWat is eigenlijk het verschil tussen t5 en t10 , want op die ik kocht stond volgens mij t5. Deze zitten ook achter mijn teller!
Peter
16 januari 2008 om 19:25 #17359418origineel gepost door speaker
Hej Hans, die van Ebay zijn ook met zo’n kegeltje!
Maar je kan ze zo halen bij Otomax of Otosam in Alkmaar of Auto Waard in HHW.
Is tenminste bij je in de buurt :DWat is eigenlijk het verschil tussen t5 en t10 , want op die ik kocht stond volgens mij t5. Deze zitten ook achter mijn teller!
Peter
Ik voel me omsingeld … Het verschil tussen T5 en T10 is precies 5 (flauw). Nee, T5 is smaller dan T10 en wordt inderdaad in de tellerunits gebruikt. Hier heb je echter alleen licht aan de voorkant van de LED nodig. Ik ga eens even kijken bij Auto Waard, dat is op steenworp afstand van waar ik woon (ik kan heel goed gooien!)
Groet,
Hans16 januari 2008 om 19:37 #17359419Misschien moet je dan stoppen bij Alex en een carriere beginnen als pitcher bij een baseball team!! :P
Okee, ik snap de uitleg. maar dan kloppen de stickers van autostyle niet want zowel in mijn dash als in mijn koplampen ( stadlicht ) zijn dan t10 ledjes ,maar stond t5 op!! wat een sukkels !!
Maar die kegeltjes zorgen voor je hele goede gelijkmatige verspreiding van het licht!
Suc6 en gooi-ze!!
Peter
16 januari 2008 om 19:37 #17359420Vectra-B heeft in ieder geval T10 fittingen (2x) deze tellers hebben het nadeel dat jke ook de zijkant van het lichtje gebruikt om het licht netjes verdeelt te krijgen
dus zul je eneigzens verschillende licht felheic krijgen.
Willem
16 januari 2008 om 19:39 #17359421origineel gepost door speaker
Misschien moet je dan stoppen bij Alex en een carriere beginnen als pitcher bij een baseball team!! :POkee, ik snap de uitleg. maar dan kloppen de stickers van autostyle niet want zowel in mijn dash als in mijn koplampen ( stadlicht ) zijn dan t10 ledjes ,maar stond t5 op!! wat een sukkels !!
Maar die kegeltjes zorgen voor je hele goede gelijkmatige verspreiding van het licht!
Suc6 en gooi-ze!!
Peter
Mmmm … beginnen als pitcher bij een baseball team … :hmmz Voor zover ik de boel al open gehad heb, heeft de Vectra C standaard ook geen T5. Mischien in de tellerunit. De Angel Eyes heeft ze echter wel …
Groet,
Hans16 januari 2008 om 20:39 #17359422origineel gepost door hans_vledder
Ik ga eens even kijken bij Auto Waard, dat is op steenworp afstand van waar ik woon (ik kan heel goed gooien!)Groet,
HansWij noemen dat overschatten hier……………….
21 januari 2008 om 20:01 #17359423En hans… hoe bevalt je nieuwe bumper
heb je er al een hoop bekijks mee :jerry
23 januari 2008 om 13:36 #1735942423 januari 2008 om 14:05 #17359425origineel gepost door Hans-V6
Dag Hans of Joche,Zijn dit losse ‘Chromen kapjes’ die op de originele GTS breedstralers passen van de GTS ?
Greetzzz, Sjors
Hoi Sjors,
Ja, maar wel andere achterplaten. Ik heb de nummers voor je als je wilt …
Even terug staat nog een vraag voor jou, over de carosseriekabelboom …
Groet,
Hans23 januari 2008 om 14:53 #17359426origineel gepost door hans_vledder
Hoi Sjors,
Groet,
HansU2U.
Citeer die vraag maar even als je wilt, kon hem zo niet terug vinden.. alleen maar berichten van een gesjopte gebruiker :D
Greetzzz, Sjors
23 januari 2008 om 19:34 #17359427origineel gepost door Hans-V6
Hoi Sjors,
Groet,
HansU2U.
Citeer die vraag maar even als je wilt, kon hem zo niet terug vinden.. alleen maar berichten van een gesjopte gebruiker :D
Greetzzz, Sjors
Hoi Sjors,
Zie onderstaand de onderdeelnummers. De prijzen zijn bruto dealerprijzen excl. de BTW:
14 00 715 Chromelijst mistlamp (links) 1 stuks € 13.69
14 00 716 Chromelijst mistlamp (rechts) 1 stuks € 13.69
14 00 558 Kunststof inzet (links) 1 stuks € 12.02
14 00 559 Kunststof inzet (rechts) 1 stuks € 12.02Mijn vraag was dat ik in het roddelcircuit heb vernomen dat jij wel eens een carosseriekabelboom hebt vervangen bij een Vectra C. Kun je mij iets vertellen over de omvang (tijd), stappen (globaal) en moeilijkheidsgraad van deze vervanging? Ik heb ook nog steeds een uitgebreide kabelboom liggen, en probeer een beetje in te schatten hoe ik dit moet gaan plannen.
Groet,
Hans26 januari 2008 om 09:28 #17359428origineel gepost door hans_vledder
Joche,Mijn vermoeden is bevestigd. Het nieuwe kabelboompje is niet meer dan een verloopstekker naar de stekker onder de parafanplaat. Nogmaals de complete set onderdelen voor de verwarmde ruitensproeiers:
Groet,
HansHallo Hans,
Dank je, ik zal ze dan toch een keer vervangen, ik wil nog wel graag een tijdje in mijn Vectra blijven rijden:):D
Groetjes, Joche
26 januari 2008 om 20:43 #17359429Peet,
Ik zoek me het leplazerus naar die T5 LEDjes met dat kegeltje erin. Heb jij een adresje voor me?
Groet,
Vled26 januari 2008 om 20:48 #17359430origineel gepost door Opel4all
Joche,Mijn vermoeden is bevestigd. Het nieuwe kabelboompje is niet meer dan een verloopstekker naar de stekker onder de parafanplaat. Nogmaals de complete set onderdelen voor de verwarmde ruitensproeiers:
Groet,
HansHallo Hans,
Dank je, ik zal ze dan toch een keer vervangen, ik wil nog wel graag een tijdje in mijn Vectra blijven rijden:):D
Groetjes, Joche
Hoi Joche,
Ja, ik las dit verhaal op MT en heb daarna het plan naast me neergelegd. Toevaligerwijze kwam ik erachter dat er een nieuwe variant verkrijgbaar is. Ben jij toevallig in het bezit van een handleiding voor de Vectra C waarin de zekeringen / relais voor AFL genoemd worden? In de mijn staat het niet en in het Duitse (digitale) exemplaar word het ook niet genoemd.
Groet,
Hans27 januari 2008 om 16:28 #17359431Foto’s bij daglicht!
Jullie hadden nog een paar foto’s van me tegoed van de gemonteerde voorbumper bij daglicht. Daarnaast ben ik de afgelopen twee weken toch weer wat opgeschoten. De verchroomde slotschroeven en de slotvangers zijn geplaatst, de side skirts en de electrisch inklapbare spiegels met Irmscher spiegelkappen zijn gemonteerd en ook de Irmscher deurpennen zitten er eindelijk op. Het daglicht was niet optimaal om hele mooie foto’s te kunnen maken, maar ik ben er vandaag toch weer even op uit geweest en zie hier het resultaat:
Before:
After:
Before:
After:
Volgende op de wishlist is de montage van de achterbumper en het Irmscher uitlaatsysteem. Deze upgrade staat gepland voor 8 en 9 februari. Met deze upgrade is de buitenkant van de auto bijna klaar en ga ik aan de binnenkant beginnen. Last but not least een filmpje van de electrisch inklapbare spiegels in actie:
http://www.youtube.com/watch?v=HPGgjUONP0A
Groet,
Hans27 januari 2008 om 16:50 #17359432Hey Hans,
Ik heb hier geen woorden voor, dit is nu echt de mooiste vectra C die ik tot nu toe gezien heb:wub
deze vectra is niet te overdreven, maar precies goed! ik vind dat chrome:wub erg mooi staan en je velgen ook…
gewoon het totaal plaatje is mooi….Echt onwijs mooi hans! en we zien de foto’s wel verschijnen na 9 februari…
(-offtopicop dezelfde datum gaat mijn astra 4cm zakken :P)maar alleen je filmpje doet het niet:cry
gr.jim
27 januari 2008 om 16:52 #17359433origineel gepost door JimNuman
Hey Hans,Ik heb hier geen woorden voor, dit is nu echt de mooiste vectra C die ik tot nu toe gezien heb:wub
Echt onwijs mooi hans! en we zien de foto’s wel verschijnen na 9 februari…
(-offtopicop dezelfde datum gaat mijn astra 4cm zakken :P)maar alleen je filmpje doet het niet:cry
gr.jim
Hoi Jim,
Dank voor je reactie. Maak even een verzameling foto’s van het verlagen. Ik ben zeer benieuwd hoe e.e.a. er uit ziet. De link naar het filmpje werkt nog niet, Youtube heeft kennelijk ondertussen de link veranderd. Ik werk eraan.
Groet,
Hans -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.