hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 1,141)
  • Auteur
    Berichten
  • #17359309
    kadett4x4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 July 2004

      wie woont er in schaijk dan??????
      ik woon daar namelijk ook, misschien zien we elkaar nog eens.

      groeten.

      #17359310
      Opel4all
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 August 2006

        Hoi Joche,

        Dat ga ik ook doen. Het zal nu niet meer zo lang duren voordat dat een feit is. Alle Irmscher delen liggen bij de spuiter. De voorbumper komt als eerste aan bod, daarna direct de achterbumper omdat ik voor de APK een nieuw uitlaatsysteem eronder moet hebben. Het lijkt me trouwens een zege om alles in kleur te hebben, die ongespoten exterieurdelen zijn lastig om mooi te houden.

        Ik heb dat Irmscher systeem liggen, wat alleen combineert met de Irmscher achterbumperspoiler. Deze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en ik ga natuurlijk niet alleen de achterdemper vervangen door een standaard demper om door de APK te komen. De demper is nog niet lek, maar valt langzaam maar zeker uit elkaar, zoals ik wel vaker heb gezien met de GM diesel dempers.

        Ik vind jou auto ook buitengewoon mooi geworden. Er is wel het een en ander veranderd zeg, nadat ik hem in ‘levende lijve’ heb gezien. Mijn complimenten, nogmaals. Ik moet je eerlijk zeggen, dat naarmate mijn projectje vordert ik je waarschijnlijk toch gelijk moet gaan geven dan het verwijderen van het Opel logo op de achterzijde toch mooier is. Ook ben ik er niet zo zeker meer van dat die sportgrille (Signum) de beste keus is geweest. Inmiddels denk ik toch aan Irmscher …

        Als je me kunt helpen aan informatie waarmee ik kan beslissen welke spullen ik in het geval van verlaging nodig heb, dan houdt ik me van harte aanbevolen. Kun je mij eens vertellen hoe ik dat logo op een nette manier, zonder de lak te beschadigen, kan verwijderen. De lak zal minimaal verkleurt zijn, ze zit er net op! Ik weet ongeveer hoe dit gaat, maar ik wil het eigenlijk even horen van een ervaringsdeskundige …

        Groet,
        Hans [/quote]

        Hallo Hans/Forumleden,
        allemaal ook nog de beste wensen voor 2008:):thumbup.

        De dempers bij de Benzine uitvoeringen, zijn niet veel beter dan bij de Diesel uitvoeringen, daarom heb ik de mijne ook al vervangen.
        Die van mij komen bij Irmscher weg, dit zijn de nieuwe Originele achterdempers die vervangen worden door de Duplex uitvoeringen van Irmscher, dus bij de vanaf fabriek bestelde Irmscher-uitvoeringen!

        Het Opel logo heb ik er ook pas veel later afgehaald, en persoonlijk vind ik het mooier, en makkelijker schoon te houden:)
        Ik heb het logo eraf gehaald door deze te verwarmmen met een Föhn, en daarna deze met een nylon-snoer (vissnoer) doorgezaagt:). De achtergebleven lijmresten heb ik vervolgens verwijderd met motor-ontvetter, daarna even flink poetsen, in het begin zag je wel wat kleurverschil maar dit zie je nu niet meer.

        Met pasgespoten delen, zul je denk ik nog geen kleurverschil hebben, maar je moet wel oppassen voor beschadigingen van de lak!

        De Signum-grille in chroom, heb ik er ook nog steeds inzitten, ik vind hem wel goed staan, ik heb deze ook nog in de kleur van mijn auto liggen:D. Maar ik heb deze nog nooit gemonteerd, ik zal hem er toch eens een keer inzetten, kan ik het verschil ook eens zien;):D.

        Voor de verlagingsspullen zou ik bij Irmscher blijven, of bij het toeleveringsmerk dat ze aan Irmscher leverd, ik weet zo het merk niet meer, maar dat kan ik nog wel even opzoeken!

        Groetjes, Joche

        #17359311
        speaker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 March 2007

          origineel gepost door kadett4x4
          wie woont er in schaijk dan??????
          ik woon daar namelijk ook, misschien zien we elkaar nog eens.

          groeten.

          Offtopic :
          Deze

          geeft alleen maar aan ( en alleen voor JOUW computer ) waar je in de buurt woont.
          Tevens zegt deze

          wat je IP-adres is en welke provider je hebt. Allemaal alleen zichtbaar voor JOUW!!!!!!!!
          Was grappig bedoelt, maar ‘t muntje viel nog niet!

          Anyway…. happy new year!!

          Enne.. Hans…… keep on going !!!!

          groetjes

          Peter

          #17359312
          maxim102
            Lid sinds:
            26 October 2006

            origineel gepost door speaker

            Offtopic :
            Deze

            geeft alleen maar aan ( en alleen voor JOUW computer ) waar je in de buurt woont.
            Tevens zegt deze

            wat je IP-adres is en welke provider je hebt. Allemaal alleen zichtbaar voor JOUW!!!!!!!!
            Was grappig bedoelt, maar ‘t muntje viel nog niet!

            Anyway…. happy new year!!

            Enne.. Hans…… keep on going !!!!

            groetjes

            Peter

            Peter, heel mooi allemaal, alleen Zoetermeer is toch niet zo heel erg dichtbij Etten-Leur, waar ik wel woon.. 78,5km volgens de routeplannert :P

            Ohja, de andere werkt wel goed hoor ;)

            -offtopic

            #17359313
            speaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 March 2007

              Misscien geeft je profider het verkeerd door. maargoed….gaat op het idee!! :D

              Peter

              #17359314
              hans_vledder
                Lid sinds:
                17 November 2006

                Jongens,

                Een gezond en gelukkig 2008 toegewenst vanuit Noord-Holland (ook aan jullie naasten) en bedankt voor jullie leuke reacties in 2007! Het tunen van mijn Vectra zal zeer waarschijnlijk nog wel heel 2008 in beslag gaan nemen, met als één van de eerste veranderingen de hele Irmscher kit.

                Groet,
                Hans

                #17359315
                maxim102
                  Lid sinds:
                  26 October 2006

                  origineel gepost door hans_vledder
                  …met als één van de eerste veranderingen de hele Irmscher kit.

                  Al een datum geprikt Hans? :P We wachten op de :kewlpics

                  #17359316
                  rotin
                    Lid sinds:
                    24 June 2007

                    origineel gepost door hans_vledder
                    Jongens,

                    Een gezond en gelukkig 2008 toegewenst vanuit Noord-Holland (ook aan jullie naasten) en bedankt voor jullie leuke reacties in 2007! Het tunen van mijn Vectra zal zeer waarschijnlijk nog wel heel 2008 in beslag gaan nemen, met als één van de eerste veranderingen de hele Irmscher kit.

                    Groet,
                    Hans

                    En jij ook bedankt voor de alle info die je gegeven hebt! Ga zo door.

                    #17359317
                    Hans-V6
                      Lid sinds:
                      1 March 2005

                      origineel gepost door hans_vledder
                      Jongens,

                      Een gezond en gelukkig 2008 toegewenst vanuit Noord-Holland (ook aan jullie naasten) en bedankt voor jullie leuke reacties in 2007! Het tunen van mijn Vectra zal zeer waarschijnlijk nog wel heel 2008 in beslag gaan nemen, met als één van de eerste veranderingen de hele Irmscher kit.

                      Groet,
                      Hans

                      Jij ook de beste wensen ;)

                      Je maakt er wel een ontiegelijk dikke C van Hans :wors

                      Greetzzz, Sjors

                      #17359318
                      hans_vledder
                        Lid sinds:
                        17 November 2006

                        origineel gepost door maxim102

                        origineel gepost door hans_vledder
                        …met als één van de eerste veranderingen de hele Irmscher kit.

                        Al een datum geprikt Hans? :P We wachten op de :kewlpics

                        Data prikken is een beetje moeilijk. Om de voorbumper te kunnen monteren moet ik ook een aantal delen van de verchromerij in huis hebben. Deze waren bijna klaar, maar ik wacht nog op een telefoontje van ze. Ook is niet bekend wanneer exact al het spuitwerk verricht zal worden. Wat ik weet is dat e.e.a. niet lang meer op zich zal laten wachten.

                        Groet,
                        Hans

                        #17359319
                        hans_vledder
                          Lid sinds:
                          17 November 2006

                          origineel gepost door rotin

                          origineel gepost door hans_vledder
                          Jongens,

                          Een gezond en gelukkig 2008 toegewenst vanuit Noord-Holland (ook aan jullie naasten) en bedankt voor jullie leuke reacties in 2007! Het tunen van mijn Vectra zal zeer waarschijnlijk nog wel heel 2008 in beslag gaan nemen, met als één van de eerste veranderingen de hele Irmscher kit.

                          Groet,
                          Hans

                          En jij ook bedankt voor de alle info die je gegeven hebt! Ga zo door.

                          Graag gedaan Rotin! Ik maak van alle mod’s duidelijke foto’s en ga naderhand How-To’s schrijven van de interessantere wijzigingen.

                          Groet,
                          Hans

                          #17359320
                          hans_vledder
                            Lid sinds:
                            17 November 2006

                            origineel gepost door Hans-V6

                            origineel gepost door hans_vledder
                            Jongens,

                            Een gezond en gelukkig 2008 toegewenst vanuit Noord-Holland (ook aan jullie naasten) en bedankt voor jullie leuke reacties in 2007! Het tunen van mijn Vectra zal zeer waarschijnlijk nog wel heel 2008 in beslag gaan nemen, met als één van de eerste veranderingen de hele Irmscher kit.

                            Groet,
                            Hans

                            Jij ook de beste wensen ;)

                            Je maakt er wel een ontiegelijk dikke C van Hans :wors

                            Greetzzz, Sjors

                            Hoi Sjors!

                            Dank je wel. Uit het roddelcircuit weet ik dat jij volgens mij een keer een carosseriekabelboom in een C hebt vervangen. Kun je eens uitleggen wat je ongeveer allemaal gedaan hebt en hoe lang je hier ongeveer mee bezig bent? Misschien wat tips over waar ik de mist kan in gaan?

                            Groet,
                            Hans

                            #17359321
                            supergnoom
                              Lid sinds:
                              7 February 2007

                              Beste wensen nog en dat 2008 een mooi tuning jaar mag worden.

                              Wat zien die wielen er gruwelijk mooi uit zeg. Verlagen zou ik zeker doen, en idd een paar flinke pizza schijven achter die spaken.
                              Keep up the good work!!

                              #17359322
                              hans_vledder
                                Lid sinds:
                                17 November 2006

                                Huisvlijt …

                                Ondertussen ligt al het spuitwerk bij de spuiter. De inzet voor de Irmscher achterbumper en de spiegelvoetkapjes waren daar echter nog niet bij. Uit de inzet moest ik nog een deel uitzagen om het afdekkapje voor de afneembare trekhaak in te kunnen klikken. De spiegelvoetkapjes had ik aanvankelijk zelf gespoten, maar geloof me, als je tien jaar lang niet meer gespoten hebt, dan ga je dat zien. De nieuwe spiegelvoetkapjes mag de spuiter even meenemen:

                                Morgen overdag even de resterende delen naar de spuiter brengen en met de Tech2 even de nieuwe bandenmaat laten programmeren bij de dealer. Je kan werkelijk alles programmeren aan die Vectra C!

                                Ergens vorige week ontdekte ik dat de verwarmde ruitenspoeiers weer terug zijn van weggeweest. Eerder werden deze door Opel uit de handel genomen en bij auto’s waar ze gemonteerd waren werden ze afgesloten. De oude sproeiers konden brand veroorzaken onder de parafanplaat. Aangezien ik me heb voorgenomen om de auto full-options te maken moet ik deze micro-mod natuurlijk hebben! Tweemaal €3,99 voor de sproeiers en een nieuw kabelboompje van €8,00 omdat de nieuwe sproeiers niet aangesloten wensen te worden op de losliggende stekker onder de parafanplaat (beschikbaar bij elke Vectra C).

                                Groet,
                                Hans

                                #17359323
                                Edvries
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 December 2004

                                  :hmmz

                                  #17359324
                                  hans_vledder
                                    Lid sinds:
                                    17 November 2006

                                    origineel gepost door Edvries
                                    :hmmz

                                    Kan ik u van dienst zijn?

                                    #17359325
                                    hans_vledder
                                      Lid sinds:
                                      17 November 2006

                                      Philips X-treme Power H7 in de Vectra C Angel Eyes …

                                      Eerder in dit topic, ten tijde van de voorbereiding van de Angel Eyes, kreeg ik van Gerrit de waarschuwing dat deze lampen mogelijk te heet zouden kunnen worden en het binnenwerk van de units zouden kunnen vernielen. Zij die wachten op uitsluitsel kan ik geruststellen. De X-treme Power lampen worden niet te heet en na een aantal weken toeren met de Angel Eyes is het binnenwerk van de units nog gewoon 100% in tact. De betreffende lampen zijn de ‘gewone’ 12V/55W lampen maar geven inderdaad beduidend meer licht. Daarnaast is het licht ook veel witter dat van traditionele H7 lampen.

                                      De theorie achter vermogen, warmte en licht deed mij al vermoeden dat het gewoon goed zou gaan. Immers, een lamp zet electrische energie om in warmte en licht. Helaas is dat overwegend meer warmte dan licht (gloeilamp, ook halogeen). Een lamp van 55W zal dus nooit heter worden als deze meer licht gaat geven. Hij zal alleen heter worden als het vermogen toeneemt. De de X-treme Power lampen hebben ze kennelijk kans gezien om een wat efficientere lamp te ontwikkelen. Het licht is met 80% toegenomen (opgave Philips, maar 50% is zeker met blote oog waarneembaar). Het kan dus niet anders dat de lamp zelf koeler blijft (zéér relatief, denk om je vingers!).

                                      Al met al vind ik de Philips X-treme Power lampen een aanrader, al dan niet in combinatie met de Angel Eyes voor de Vectra C!

                                      Groet,
                                      Hans

                                      #17359326
                                      JimNuman
                                        Lid sinds:
                                        21 July 2007

                                        hey hans!

                                        je bent weer lekker bezig zie ik…

                                        maar ff een vraagje (geen aanval) maar waarom heb je er geen xenon set van PILOT ingezet?
                                        want zo’n setje van philips is geloof ik rond de €45,- toch??

                                        gr.jim

                                        #17359327
                                        hans_vledder
                                          Lid sinds:
                                          17 November 2006

                                          origineel gepost door JimNuman
                                          hey hans!

                                          je bent weer lekker bezig zie ik…

                                          maar ff een vraagje (geen aanval) maar waarom heb je er geen xenon set van PILOT ingezet?
                                          want zo’n setje van philips is geloof ik rond de €45,- toch??

                                          gr.jim

                                          Hoi Jim!

                                          Een setje X-treme Power zit rond de €35,- en daar heb je er voor twee units twee van nodig. Aan een Xenon setje heb ik eigenlijk nooit gedacht.

                                          Uiteindelijk is het mijn bedoeling om de Vectra uit te rusten met AFL Xenon. De onderdelen hiervoor zijn echter zeer kostbaar. Inmiddels heb ik de duurste onderdelen weten te scoren via eBay (de lampunits zelf, nieuw €1500,- per stuk) en heb ik ook de hoogtesensoren voor de voorzijde en de achterzijde weten te scoren.

                                          Om het systeem compleet te krijgen heb ik echter nog een vieraantal stuurapparaten nodig en de AFL kabelboom. Het zal nog wel even duren voordat ik het hele systeem bij elkaar heb. De prijzen voor de onderdelen van het AFL Xenon systeem zijn belachelijk, dus ik probeer het via alternatieve wegen (eBay, Marktplaats, sloperijen) bij elkaar te scharrelen. In de tussentijd vond ik de Angel Eyes wel leuk en heb daar wat knappere H7’s ingezet dan dat ik had liggen.

                                          Groet,
                                          Hans

                                          #17359328
                                          DCAT
                                            Lid sinds:
                                            10 December 2007

                                            Dag Hans even een vraagje heb jij mischien al ervaring met een popoff ventiel te plaatsen bij een diesel zo ja ik heb er een gemonteerd maar weet niet welke stroomkabel ik moet pakken van de gaspedaal
                                            naar het schijnt zou het probleem liggen omdat ik cruissecontroll op me auto heb
                                            heb jij mischien enig idee welke stroomkabel ik kan nemen mvg DCAT

                                            #17359329
                                            hans_vledder
                                              Lid sinds:
                                              17 November 2006

                                              origineel gepost door DCAT
                                              Dag Hans even een vraagje heb jij mischien al ervaring met een popoff ventiel te plaatsen bij een diesel zo ja ik heb er een gemonteerd maar weet niet welke stroomkabel ik moet pakken van de gaspedaal
                                              naar het schijnt zou het probleem liggen omdat ik cruissecontroll op me auto heb
                                              heb jij mischien enig idee welke stroomkabel ik kan nemen mvg DCAT

                                              Hoi DCAT,

                                              Allereerst, denk even goed na voordat je een blowoff ventiel monteert bij een diesel. Je doet het uiteindelijk alleen maar voor het typische geluid van zo’n ventiel, werken zoals een blowoff ventiel werkt bij een benzinemotor doet het niet (snellere acceleratie, betere reactie van het gaspedaal). Dit heeft alles te maken met de diesel motor en de eigenschappen van een turbo bij een diesel motor. Zoals je ondertussen wel weet, ben ik wel van de gadgets op mijn auto, maar heb er uiteindelijk toch vanaf gezien.

                                              Voor zover ik heb begrepen gebruiken ze in deze how to een aparte schakelaar bij het gaspedaal om de magneetklep van de blowoff valve aan te sturen: http://forum.vectra-c.com/showthread.php?t=23905. De foto’s in de how to vind ik alleen niet zo duidelijk. Deze schakelaar hangt aan de ene kant aan de geschakelde plus (kontakt) en aan de andere kant aan de magneetklep. Vanaf de magneetklep heb je dan nog een massa-aansluiting nodig. Denk erom, de Vectra heeft een electronisch gaspedaal, een kastje met een pedaal en een kabeltje naar de motorelectronica. Wellicht kun je het schakelaartje kwijt in het kastje van het gaspedaal.

                                              Er zijn op dat forum een paar gebruikers die een diesel hebben voorzien van een blowoff valve, wellicht kun je hen eens om wat specifiekere informatie vragen. Wellicht kun je de schrijver van de how to vragen om wat extra informatie.

                                              Groet,
                                              Hans

                                              #17359330
                                              DCAT
                                                Lid sinds:
                                                10 December 2007

                                                yep inderdaad is slecht te zien maar ja zal wel verder kijken alvast bedankt voor je reactie
                                                mvg DCAT

                                                #17359331
                                                hans_vledder
                                                  Lid sinds:
                                                  17 November 2006

                                                  origineel gepost door DCAT
                                                  yep inderdaad is slecht te zien maar ja zal wel verder kijken alvast bedankt voor je reactie
                                                  mvg DCAT

                                                  Volgens mij kun je bij de Vectra C een geschakelde plus aftakken van de sigarettenaansteker / 12 Volt aansluiting naar de asbak aan de voorkant. Ook als hier een blindplaatje in zit, ligt de bedrading er wel in de buurt. Meten is weten!

                                                  Succes!
                                                  Hans

                                                  #17359332
                                                  hans_vledder
                                                    Lid sinds:
                                                    17 November 2006

                                                    I love it when a plan comes together …

                                                    Zo gezegd, zo gedaan. Even naar Opel om de bandenmaat te laten programmeren, helaas zonder succes. Ze kwamen de tellerunit niet in om de betreffende parameter in te stellen, iemand suggesties? De overige 4 plekken waar e.e.a. moet worden ingesteld gingen wel met succes. Je moet die bandenmaat maar liefst op vijf plekken in de Vectra C programmeren.

                                                    Opel gaat het probleem even uitzoeken en komen er bij me op terug. Dus als je me voorlopig met een slakkegang over de weg ziet gaan in de volle veronderstelling dat ik 140 rijdt, of andersom, als je me met 80 kilometer per uur ziet worden achtervolgd door de locale Politie omdat ik feitelijk 210 rijdt, dan weten jullie waar het van komt. Wordt vervolgd.

                                                    Daarna als een speer naar de spuiter om de resterende delen weg te brengen. Het ziet er naar uit dat ik zeer binnenkort kan gaan afmonteren. Niet alleen staan een aantal delen helemaal strak gemaakt in de primer, ook belde vandaag de verchromerij dat alle ingeleverde delen klaar zijn om te worden opgehaald (waaronder de bumpergrille en de koplampsproeierkapjes). Morgen dus even naar Rotterdam om de delen op te halen en de nieuwe delen (waaronder de daklijsten) af te leveren. Ziet wat er van mijn donkergrijze voorbumper en spierwitte achterbumper geworden is:

                                                    Groet,
                                                    Hans

                                                    #17359333
                                                    Edvries
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 December 2004

                                                      origineel gepost door hans_vledder

                                                      origineel gepost door Edvries
                                                      :hmmz

                                                      Kan ik u van dienst zijn?

                                                      kwist niet dat het nog gekker kon..verwarmde ruitensproeiers…hoe verzinnen ze het… Soms denk ik dat je hetzelf gewoon allemaal aan het verzinnen bent! :P

                                                    25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 1,141)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.