Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2008 om 12:50 #17359309
wie woont er in schaijk dan??????
ik woon daar namelijk ook, misschien zien we elkaar nog eens.groeten.
1 januari 2008 om 17:47 #17359310Hoi Joche,
Dat ga ik ook doen. Het zal nu niet meer zo lang duren voordat dat een feit is. Alle Irmscher delen liggen bij de spuiter. De voorbumper komt als eerste aan bod, daarna direct de achterbumper omdat ik voor de APK een nieuw uitlaatsysteem eronder moet hebben. Het lijkt me trouwens een zege om alles in kleur te hebben, die ongespoten exterieurdelen zijn lastig om mooi te houden.
Ik heb dat Irmscher systeem liggen, wat alleen combineert met de Irmscher achterbumperspoiler. Deze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en ik ga natuurlijk niet alleen de achterdemper vervangen door een standaard demper om door de APK te komen. De demper is nog niet lek, maar valt langzaam maar zeker uit elkaar, zoals ik wel vaker heb gezien met de GM diesel dempers.
Ik vind jou auto ook buitengewoon mooi geworden. Er is wel het een en ander veranderd zeg, nadat ik hem in ‘levende lijve’ heb gezien. Mijn complimenten, nogmaals. Ik moet je eerlijk zeggen, dat naarmate mijn projectje vordert ik je waarschijnlijk toch gelijk moet gaan geven dan het verwijderen van het Opel logo op de achterzijde toch mooier is. Ook ben ik er niet zo zeker meer van dat die sportgrille (Signum) de beste keus is geweest. Inmiddels denk ik toch aan Irmscher …
Als je me kunt helpen aan informatie waarmee ik kan beslissen welke spullen ik in het geval van verlaging nodig heb, dan houdt ik me van harte aanbevolen. Kun je mij eens vertellen hoe ik dat logo op een nette manier, zonder de lak te beschadigen, kan verwijderen. De lak zal minimaal verkleurt zijn, ze zit er net op! Ik weet ongeveer hoe dit gaat, maar ik wil het eigenlijk even horen van een ervaringsdeskundige …
Groet,
Hans [/quote]Hallo Hans/Forumleden,
allemaal ook nog de beste wensen voor 2008:):thumbup.De dempers bij de Benzine uitvoeringen, zijn niet veel beter dan bij de Diesel uitvoeringen, daarom heb ik de mijne ook al vervangen.
Die van mij komen bij Irmscher weg, dit zijn de nieuwe Originele achterdempers die vervangen worden door de Duplex uitvoeringen van Irmscher, dus bij de vanaf fabriek bestelde Irmscher-uitvoeringen!Het Opel logo heb ik er ook pas veel later afgehaald, en persoonlijk vind ik het mooier, en makkelijker schoon te houden:)
Ik heb het logo eraf gehaald door deze te verwarmmen met een Föhn, en daarna deze met een nylon-snoer (vissnoer) doorgezaagt:). De achtergebleven lijmresten heb ik vervolgens verwijderd met motor-ontvetter, daarna even flink poetsen, in het begin zag je wel wat kleurverschil maar dit zie je nu niet meer.Met pasgespoten delen, zul je denk ik nog geen kleurverschil hebben, maar je moet wel oppassen voor beschadigingen van de lak!
De Signum-grille in chroom, heb ik er ook nog steeds inzitten, ik vind hem wel goed staan, ik heb deze ook nog in de kleur van mijn auto liggen:D. Maar ik heb deze nog nooit gemonteerd, ik zal hem er toch eens een keer inzetten, kan ik het verschil ook eens zien;):D.
Voor de verlagingsspullen zou ik bij Irmscher blijven, of bij het toeleveringsmerk dat ze aan Irmscher leverd, ik weet zo het merk niet meer, maar dat kan ik nog wel even opzoeken!
Groetjes, Joche
1 januari 2008 om 18:00 #17359311origineel gepost door kadett4x4
wie woont er in schaijk dan??????
ik woon daar namelijk ook, misschien zien we elkaar nog eens.groeten.
Offtopic :
Deze
geeft alleen maar aan ( en alleen voor JOUW computer ) waar je in de buurt woont.
Tevens zegt deze
wat je IP-adres is en welke provider je hebt. Allemaal alleen zichtbaar voor JOUW!!!!!!!!
Was grappig bedoelt, maar ‘t muntje viel nog niet!Anyway…. happy new year!!
Enne.. Hans…… keep on going !!!!
groetjes
Peter
1 januari 2008 om 18:20 #17359312origineel gepost door speaker
Offtopic :
Deze
geeft alleen maar aan ( en alleen voor JOUW computer ) waar je in de buurt woont.
Tevens zegt deze
wat je IP-adres is en welke provider je hebt. Allemaal alleen zichtbaar voor JOUW!!!!!!!!
Was grappig bedoelt, maar ‘t muntje viel nog niet!Anyway…. happy new year!!
Enne.. Hans…… keep on going !!!!
groetjes
Peter
Peter, heel mooi allemaal, alleen Zoetermeer is toch niet zo heel erg dichtbij Etten-Leur, waar ik wel woon.. 78,5km volgens de routeplannert :P
Ohja, de andere werkt wel goed hoor ;)
-offtopic
1 januari 2008 om 18:39 #17359313Misscien geeft je profider het verkeerd door. maargoed….gaat op het idee!! :D
Peter
1 januari 2008 om 21:27 #17359314Jongens,
Een gezond en gelukkig 2008 toegewenst vanuit Noord-Holland (ook aan jullie naasten) en bedankt voor jullie leuke reacties in 2007! Het tunen van mijn Vectra zal zeer waarschijnlijk nog wel heel 2008 in beslag gaan nemen, met als één van de eerste veranderingen de hele Irmscher kit.
Groet,
Hans1 januari 2008 om 22:40 #17359315origineel gepost door hans_vledder
…met als één van de eerste veranderingen de hele Irmscher kit.Al een datum geprikt Hans? :P We wachten op de :kewlpics
2 januari 2008 om 13:23 #17359316origineel gepost door hans_vledder
Jongens,Een gezond en gelukkig 2008 toegewenst vanuit Noord-Holland (ook aan jullie naasten) en bedankt voor jullie leuke reacties in 2007! Het tunen van mijn Vectra zal zeer waarschijnlijk nog wel heel 2008 in beslag gaan nemen, met als één van de eerste veranderingen de hele Irmscher kit.
Groet,
HansEn jij ook bedankt voor de alle info die je gegeven hebt! Ga zo door.
2 januari 2008 om 19:30 #17359317origineel gepost door hans_vledder
Jongens,Een gezond en gelukkig 2008 toegewenst vanuit Noord-Holland (ook aan jullie naasten) en bedankt voor jullie leuke reacties in 2007! Het tunen van mijn Vectra zal zeer waarschijnlijk nog wel heel 2008 in beslag gaan nemen, met als één van de eerste veranderingen de hele Irmscher kit.
Groet,
HansJij ook de beste wensen ;)
Je maakt er wel een ontiegelijk dikke C van Hans :wors
Greetzzz, Sjors
3 januari 2008 om 05:49 #17359318origineel gepost door maxim102
origineel gepost door hans_vledder
…met als één van de eerste veranderingen de hele Irmscher kit.Al een datum geprikt Hans? :P We wachten op de :kewlpics
Data prikken is een beetje moeilijk. Om de voorbumper te kunnen monteren moet ik ook een aantal delen van de verchromerij in huis hebben. Deze waren bijna klaar, maar ik wacht nog op een telefoontje van ze. Ook is niet bekend wanneer exact al het spuitwerk verricht zal worden. Wat ik weet is dat e.e.a. niet lang meer op zich zal laten wachten.
Groet,
Hans3 januari 2008 om 05:51 #17359319origineel gepost door rotin
origineel gepost door hans_vledder
Jongens,Een gezond en gelukkig 2008 toegewenst vanuit Noord-Holland (ook aan jullie naasten) en bedankt voor jullie leuke reacties in 2007! Het tunen van mijn Vectra zal zeer waarschijnlijk nog wel heel 2008 in beslag gaan nemen, met als één van de eerste veranderingen de hele Irmscher kit.
Groet,
HansEn jij ook bedankt voor de alle info die je gegeven hebt! Ga zo door.
Graag gedaan Rotin! Ik maak van alle mod’s duidelijke foto’s en ga naderhand How-To’s schrijven van de interessantere wijzigingen.
Groet,
Hans3 januari 2008 om 05:52 #17359320origineel gepost door Hans-V6
origineel gepost door hans_vledder
Jongens,Een gezond en gelukkig 2008 toegewenst vanuit Noord-Holland (ook aan jullie naasten) en bedankt voor jullie leuke reacties in 2007! Het tunen van mijn Vectra zal zeer waarschijnlijk nog wel heel 2008 in beslag gaan nemen, met als één van de eerste veranderingen de hele Irmscher kit.
Groet,
HansJij ook de beste wensen ;)
Je maakt er wel een ontiegelijk dikke C van Hans :wors
Greetzzz, Sjors
Hoi Sjors!
Dank je wel. Uit het roddelcircuit weet ik dat jij volgens mij een keer een carosseriekabelboom in een C hebt vervangen. Kun je eens uitleggen wat je ongeveer allemaal gedaan hebt en hoe lang je hier ongeveer mee bezig bent? Misschien wat tips over waar ik de mist kan in gaan?
Groet,
Hans3 januari 2008 om 18:34 #17359321Beste wensen nog en dat 2008 een mooi tuning jaar mag worden.
Wat zien die wielen er gruwelijk mooi uit zeg. Verlagen zou ik zeker doen, en idd een paar flinke pizza schijven achter die spaken.
Keep up the good work!!3 januari 2008 om 20:57 #17359322Huisvlijt …
Ondertussen ligt al het spuitwerk bij de spuiter. De inzet voor de Irmscher achterbumper en de spiegelvoetkapjes waren daar echter nog niet bij. Uit de inzet moest ik nog een deel uitzagen om het afdekkapje voor de afneembare trekhaak in te kunnen klikken. De spiegelvoetkapjes had ik aanvankelijk zelf gespoten, maar geloof me, als je tien jaar lang niet meer gespoten hebt, dan ga je dat zien. De nieuwe spiegelvoetkapjes mag de spuiter even meenemen:
Morgen overdag even de resterende delen naar de spuiter brengen en met de Tech2 even de nieuwe bandenmaat laten programmeren bij de dealer. Je kan werkelijk alles programmeren aan die Vectra C!
Ergens vorige week ontdekte ik dat de verwarmde ruitenspoeiers weer terug zijn van weggeweest. Eerder werden deze door Opel uit de handel genomen en bij auto’s waar ze gemonteerd waren werden ze afgesloten. De oude sproeiers konden brand veroorzaken onder de parafanplaat. Aangezien ik me heb voorgenomen om de auto full-options te maken moet ik deze micro-mod natuurlijk hebben! Tweemaal €3,99 voor de sproeiers en een nieuw kabelboompje van €8,00 omdat de nieuwe sproeiers niet aangesloten wensen te worden op de losliggende stekker onder de parafanplaat (beschikbaar bij elke Vectra C).
Groet,
Hans3 januari 2008 om 21:05 #17359323:hmmz
3 januari 2008 om 21:25 #17359324origineel gepost door Edvries
:hmmzKan ik u van dienst zijn?
4 januari 2008 om 08:31 #17359325Philips X-treme Power H7 in de Vectra C Angel Eyes …
Eerder in dit topic, ten tijde van de voorbereiding van de Angel Eyes, kreeg ik van Gerrit de waarschuwing dat deze lampen mogelijk te heet zouden kunnen worden en het binnenwerk van de units zouden kunnen vernielen. Zij die wachten op uitsluitsel kan ik geruststellen. De X-treme Power lampen worden niet te heet en na een aantal weken toeren met de Angel Eyes is het binnenwerk van de units nog gewoon 100% in tact. De betreffende lampen zijn de ‘gewone’ 12V/55W lampen maar geven inderdaad beduidend meer licht. Daarnaast is het licht ook veel witter dat van traditionele H7 lampen.
De theorie achter vermogen, warmte en licht deed mij al vermoeden dat het gewoon goed zou gaan. Immers, een lamp zet electrische energie om in warmte en licht. Helaas is dat overwegend meer warmte dan licht (gloeilamp, ook halogeen). Een lamp van 55W zal dus nooit heter worden als deze meer licht gaat geven. Hij zal alleen heter worden als het vermogen toeneemt. De de X-treme Power lampen hebben ze kennelijk kans gezien om een wat efficientere lamp te ontwikkelen. Het licht is met 80% toegenomen (opgave Philips, maar 50% is zeker met blote oog waarneembaar). Het kan dus niet anders dat de lamp zelf koeler blijft (zéér relatief, denk om je vingers!).
Al met al vind ik de Philips X-treme Power lampen een aanrader, al dan niet in combinatie met de Angel Eyes voor de Vectra C!
Groet,
Hans4 januari 2008 om 08:41 #17359326hey hans!
je bent weer lekker bezig zie ik…
maar ff een vraagje (geen aanval) maar waarom heb je er geen xenon set van PILOT ingezet?
want zo’n setje van philips is geloof ik rond de €45,- toch??gr.jim
4 januari 2008 om 08:48 #17359327origineel gepost door JimNuman
hey hans!je bent weer lekker bezig zie ik…
maar ff een vraagje (geen aanval) maar waarom heb je er geen xenon set van PILOT ingezet?
want zo’n setje van philips is geloof ik rond de €45,- toch??gr.jim
Hoi Jim!
Een setje X-treme Power zit rond de €35,- en daar heb je er voor twee units twee van nodig. Aan een Xenon setje heb ik eigenlijk nooit gedacht.
Uiteindelijk is het mijn bedoeling om de Vectra uit te rusten met AFL Xenon. De onderdelen hiervoor zijn echter zeer kostbaar. Inmiddels heb ik de duurste onderdelen weten te scoren via eBay (de lampunits zelf, nieuw €1500,- per stuk) en heb ik ook de hoogtesensoren voor de voorzijde en de achterzijde weten te scoren.
Om het systeem compleet te krijgen heb ik echter nog een vieraantal stuurapparaten nodig en de AFL kabelboom. Het zal nog wel even duren voordat ik het hele systeem bij elkaar heb. De prijzen voor de onderdelen van het AFL Xenon systeem zijn belachelijk, dus ik probeer het via alternatieve wegen (eBay, Marktplaats, sloperijen) bij elkaar te scharrelen. In de tussentijd vond ik de Angel Eyes wel leuk en heb daar wat knappere H7’s ingezet dan dat ik had liggen.
Groet,
Hans4 januari 2008 om 09:26 #17359328Dag Hans even een vraagje heb jij mischien al ervaring met een popoff ventiel te plaatsen bij een diesel zo ja ik heb er een gemonteerd maar weet niet welke stroomkabel ik moet pakken van de gaspedaal
naar het schijnt zou het probleem liggen omdat ik cruissecontroll op me auto heb
heb jij mischien enig idee welke stroomkabel ik kan nemen mvg DCAT4 januari 2008 om 09:41 #17359329origineel gepost door DCAT
Dag Hans even een vraagje heb jij mischien al ervaring met een popoff ventiel te plaatsen bij een diesel zo ja ik heb er een gemonteerd maar weet niet welke stroomkabel ik moet pakken van de gaspedaal
naar het schijnt zou het probleem liggen omdat ik cruissecontroll op me auto heb
heb jij mischien enig idee welke stroomkabel ik kan nemen mvg DCATHoi DCAT,
Allereerst, denk even goed na voordat je een blowoff ventiel monteert bij een diesel. Je doet het uiteindelijk alleen maar voor het typische geluid van zo’n ventiel, werken zoals een blowoff ventiel werkt bij een benzinemotor doet het niet (snellere acceleratie, betere reactie van het gaspedaal). Dit heeft alles te maken met de diesel motor en de eigenschappen van een turbo bij een diesel motor. Zoals je ondertussen wel weet, ben ik wel van de gadgets op mijn auto, maar heb er uiteindelijk toch vanaf gezien.
Voor zover ik heb begrepen gebruiken ze in deze how to een aparte schakelaar bij het gaspedaal om de magneetklep van de blowoff valve aan te sturen: http://forum.vectra-c.com/showthread.php?t=23905. De foto’s in de how to vind ik alleen niet zo duidelijk. Deze schakelaar hangt aan de ene kant aan de geschakelde plus (kontakt) en aan de andere kant aan de magneetklep. Vanaf de magneetklep heb je dan nog een massa-aansluiting nodig. Denk erom, de Vectra heeft een electronisch gaspedaal, een kastje met een pedaal en een kabeltje naar de motorelectronica. Wellicht kun je het schakelaartje kwijt in het kastje van het gaspedaal.
Er zijn op dat forum een paar gebruikers die een diesel hebben voorzien van een blowoff valve, wellicht kun je hen eens om wat specifiekere informatie vragen. Wellicht kun je de schrijver van de how to vragen om wat extra informatie.
Groet,
Hans4 januari 2008 om 09:52 #17359330yep inderdaad is slecht te zien maar ja zal wel verder kijken alvast bedankt voor je reactie
mvg DCAT4 januari 2008 om 09:56 #17359331origineel gepost door DCAT
yep inderdaad is slecht te zien maar ja zal wel verder kijken alvast bedankt voor je reactie
mvg DCATVolgens mij kun je bij de Vectra C een geschakelde plus aftakken van de sigarettenaansteker / 12 Volt aansluiting naar de asbak aan de voorkant. Ook als hier een blindplaatje in zit, ligt de bedrading er wel in de buurt. Meten is weten!
Succes!
Hans4 januari 2008 om 18:04 #17359332I love it when a plan comes together …
Zo gezegd, zo gedaan. Even naar Opel om de bandenmaat te laten programmeren, helaas zonder succes. Ze kwamen de tellerunit niet in om de betreffende parameter in te stellen, iemand suggesties? De overige 4 plekken waar e.e.a. moet worden ingesteld gingen wel met succes. Je moet die bandenmaat maar liefst op vijf plekken in de Vectra C programmeren.
Opel gaat het probleem even uitzoeken en komen er bij me op terug. Dus als je me voorlopig met een slakkegang over de weg ziet gaan in de volle veronderstelling dat ik 140 rijdt, of andersom, als je me met 80 kilometer per uur ziet worden achtervolgd door de locale Politie omdat ik feitelijk 210 rijdt, dan weten jullie waar het van komt. Wordt vervolgd.
Daarna als een speer naar de spuiter om de resterende delen weg te brengen. Het ziet er naar uit dat ik zeer binnenkort kan gaan afmonteren. Niet alleen staan een aantal delen helemaal strak gemaakt in de primer, ook belde vandaag de verchromerij dat alle ingeleverde delen klaar zijn om te worden opgehaald (waaronder de bumpergrille en de koplampsproeierkapjes). Morgen dus even naar Rotterdam om de delen op te halen en de nieuwe delen (waaronder de daklijsten) af te leveren. Ziet wat er van mijn donkergrijze voorbumper en spierwitte achterbumper geworden is:
Groet,
Hans4 januari 2008 om 19:13 #17359333origineel gepost door hans_vledder
origineel gepost door Edvries
:hmmzKan ik u van dienst zijn?
kwist niet dat het nog gekker kon..verwarmde ruitensproeiers…hoe verzinnen ze het… Soms denk ik dat je hetzelf gewoon allemaal aan het verzinnen bent! :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.