Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 december 2007 om 06:02 #17359209
Jongens, rustig, rustig. Ik zit gewoon in de trein naar Amsterdam …
De LEDjes zijn binnen, deurcontrollers staan nog in bestelling. Van het weekend ga ik weer het e.e.a. doen …
Groet,
Hans4 december 2007 om 12:05 #17359210En oh ja, de electrische raammechanieken voor achter zijn ook binnen …
Groet,
Hans14 december 2007 om 16:12 #17359211Hey hans…
zijn er nog veranderingen aan je vectra?
gr.jim
14 december 2007 om 18:11 #17359212Origineel gepost door JimNuman
Hey hans…zijn er nog veranderingen aan je vectra?
gr.jim
Hoi Jim,
Ja er is wel weer het e.e.a. veranderd. Inmiddels ben ik weer aan het werk en daar gaat verrekte veel vrije tijd in zitten. Ik zal dit weekend proberen weer even wat foto’s te posten.
Stay tuned …
Hans14 december 2007 om 18:12 #17359213Hej,
Hij leeft toch nog!!
:P:P:P:P:P:P:P:P:PBen benieuwd wat je nu weer allemaal gedaan hebt.
Groetjes
Peter
15 december 2007 om 14:48 #17359214hahaha… nou idd…
laat maar een wat :kewlpics zien hans!gr.
15 december 2007 om 17:58 #17359215duurt ff “:P
16 december 2007 om 13:31 #17359216Waar was ik gebleven? …
Het is even stil geweest, een nieuwe baan kost je je vrije tijd, maar ik heb niet helemaal stilgezeten. De laatste dingen die gebeurd zijn, na de montage van de Angel Eyes, is de plaatsing van een nieuw voorruit met zonnesensor en electrochromatische binnenspiegel (moeten nog bedraad worden), het bestellen van de electrisch inklapbare, electrisch verstelbare, electrisch dimbare en electrisch verwarmbare buitenspiegels en het opsporen van twee electrische raammechanismen voor de achterdeuren en de bijbehorende bedieningsschakelaar voor de bestuurdersdeur.
De raammechanismen heb ik via http://www.onderdelenzoeker.nl weten te regelen voor ongeveer een kwart van de nieuwwaarde. Bij onderzoek van e.e.a. in TIS kwam ik er achter dat ik het dimmen van de buitenspiegels zeer waarschijnlijk niet ga redden met de DDM en PDM (Driver Door Module / Passenger Door Module) die standaard op mijn auto zitten. Dus ook deze heb ik besteld en zijn inmiddels binnen.
Daarnaast heb ik een poging gedaan om de wisserarmen te vervangen voor een set nieuwe met Irmscher vlakbladwissers. Dit kreeg ik niet voor elkaar, de wisserarmen zaten muurvast. Mijn trekkertje heb ik inmiddels weer gevonden, dus zodra de buitentemperatuur het toelaat gaan ze eraf. Ook paste de Irmscher wisserbladen aanvankelijk niet. Nooit geweten dat je ze net even anders moet monteren als je auto af-fabriek geen vlakbladwissers heeft. Dank aan Irmscher voor de opheldering.
Zoals ik al eerder schreef, mijn auto is ergens in haar leven aan de voorzijde beschoten met een machinegeweer, althans zo leek het. De spatschermen voor, de voorruit en de motorkap zijn inmiddels steenslagvrij. Nu de ruitenwisserarmen nog en de daklijsten. Nieuwe daklijsten liggen klaar, maar deze ga ik laten verchromen. De bumper zit ook onder de steenslag maar deze wordt in z’n geheel vervangen.
In zowel de voor- als de achterbumper heb ik de houders voor de parkeersensoren gemonteerd. Ook heb ik nu alle parkeersensoren compleet en kunnen dus gespoten worden met het malletje dat ik daarvoor gemaakt heb. Een mooi moment om ook het afdekkapje van de spiegelvoet meteen in de kleur van de auto te spuiten. Hiervoor heb ik een spuitbus op kleur laten maken. Nu nog even een moment uitzoeken om de bumper te laten spuiten. Ergens rond de kerst zal de verschroomde bumpergrille (middenonder) klaar zijn (ligt bij de verchromerij) en kan alles er in principe op.
Van voor naar achter: Het spiegelglas, de spiegelmotor met bijbehorende schroeven, het spiegelhuis, het afdekkapje van de spiegelvoet (moet gespoten worden) een opvulplaatje waarvan ik nog niet weet of deze wel nodig is en de Irmscher spiegelkap. Bijna alle onderdeeltjes van de spiegels zijn los leverbaar en al met al een heel projectje om in elkaar te zetten. Last but not least, de bediedingsschakelaar voor de electrische ramen voor, electrische ramen achter en de electrisch inklapbare spiegels (zie de symbooltjes op de bovenste knop). De schakelaars voor de electrisch ramen achter heb ik al een tijdje in huis en heb ik via een mede-Opelliefhebber op de kop weten te tikken:
In volgorde, de Driver Door Module (DDM) en de Passenger Door Module (PDM):
Verder staat het uitwisselen van de stadslicht lampjes van de Angel Eyes op het programma. De LED vervangers zijn inmiddels binnen. Bij benieuwen hoe de CheckControl zich houd en of 8 LEDjes per units genoeg vermogen vraagt om de CheckControl niet in de stress te doen gaan.
Groet,
Hans16 december 2007 om 13:40 #17359217Ziet er weer netjes uit Hans!! :thumbup
Komt die schakelaar in de deur of in je middenconsole ?( ik heb geen flauw idee waar die zit in een C )Groet,
Peter
16 december 2007 om 13:42 #17359218Origineel gepost door speaker
Ziet er weer netjes uit Hans!! :thumbup
Komt die schakelaar in de deur of in je middenconsole ?( ik heb geen flauw idee waar die zit in een C )Groet,
Peter
Hoi Peter,
De raambedieningsschakelaars bij de C zitten weer in de buurt van de handgrepen (binnenzijde) van de deuren. Het was even wennen in mijn B’tje dat ze aan weerszijden van versnellingspook zaten …
Groet,
Hans16 december 2007 om 14:37 #17359219Origineel gepost door hans_vledder
Origineel gepost door speaker
Peter
Hoi Peter,
De raambedieningsschakelaars bij de C zitten weer in de buurt van de handgrepen (binnenzijde) van de deuren. Het was even wennen in mijn B’tje dat ze aan weerszijden van versnellingspook zaten …
Groet,
Hansja precies!! heb ik ook… maar dit is veel handiger… alles bij elkaar. Mooi ook die automatische spiegel inklapper!
Lees ik trouwens goed in je stukje dat er staat dat er ook zelfdimmende buitenspiegels bestaan??? Das handig!
Peter
16 december 2007 om 14:40 #17359220Origineel gepost door speaker
Origineel gepost door hans_vledder
Origineel gepost door speaker
Peter
Hoi Peter,
Groet,
Hansja precies!! heb ik ook… maar dit is veel handiger… alles bij elkaar. Mooi ook die automatische spiegel inklapper!
Lees ik trouwens goed in je stukje dat er staat dat er ook zelfdimmende buitenspiegels bestaan??? Das handig!
Peter
Ja die bestaan. Welliswaar alleen in combinatie met een zelfdimmende binnenspiegel … Het geldt overigens alleen voor de linker (bestuurder). De andere is niet in een zelfdimmende uitvoering te krijgen …
Aangezien ik nu beschik over een nieuwe set deur modules zullen ook alle laatste foefjes ook wel beschikbaar zijn, zoals Speedlock … (deuren sluiten automatisch boven de 5Km/h)
Groet,
Hans16 december 2007 om 14:51 #17359221Waarom is de bijrijderskant niet verkrijgbaar dan? heeft dat een speciale reden?? Daar wordt je toch ook door verblind als er eentje achter je rijdt?
Ik denk dat ie wel verkrijgbaar is , want in de U.K hebben ze heb andersom nodig, misschien kan je er zo eentje nemen!!Groet,
Peter16 december 2007 om 16:56 #17359222Origineel gepost door speaker
Waarom is de bijrijderskant niet verkrijgbaar dan? heeft dat een speciale reden?? Daar wordt je toch ook door verblind als er eentje achter je rijdt?
Ik denk dat ie wel verkrijgbaar is , want in de U.K hebben ze heb andersom nodig, misschien kan je er zo eentje nemen!!Groet,
PeterHoi Peter,
Ik denk dat ze alleen de bestuurderskant dimbaar hebben gemaakt omdat we rechts rijden in ons land. Overwegend heb je helemaal geen verkeer aan de rechterzijde van de auto. Dat wil zeggen als iedereen zich een beetje aan de verkeersregels houd. Daar waar geen verkeer rijd hoef je niet aan verblinding te denken …
Voor wat betreft de Vauxhall spiegels denk ik dat je je vergist. De dichtsbijzijnde spiegel staat onder een hele andere hoek ten opzichte van de auto dat de spiegel die het meest ver weg staat. Parkeer je auto maar eens onder de Euromast en bekijk e.e.a. maar eens van boven. Het is even een ritje vanuit Almere, maar dan heb je ook wat …
Als je een bestuurdersspiegel van Vauxhall aan de rechterzijde zou monteren dan heb je er waarschijnlijk een externe make-up spiegel bij. Ik denk niet dat je iets in die spiegel ziet waar je ook iets aan hebt …
Groet,
HansP.S. Ik heb nog even paar foto’s van de deurmodules geplaatst (zie boven) en een betere foto van de spiegel onderdelen.
16 december 2007 om 17:46 #17359223Slome dieseltjes …
Voor hen die zie afvragen hoe een Vectra C 2.2DTI nu precies optrekt, zie: http://www.youtube.com/v/sKHqKtGX1NQ&rel=1. Dit is een GTS 2.2DTI met standaard luchtfilter, standaard intercooler en het standaard vermogen van 125Pk bij 290Nm. Je kunt je voorstellen dat ik met 160Pk bij 360Nm en een K&N filter de eerste paar keer een beetje dizzy werd. Verderop in het project eens even kijken wat een front mounted intercooler nog gaat toevoegen.
Nu maar hopen dat de Irmscher uitlaat kit ongeveer het zelfde geluid gaat produceren als de uitlaat onder deze 2.2DTI: http://www.youtube.com/watch?v=a0bHGQZFIUw
Groet,
Hans18 december 2007 om 04:05 #17359224We zijn weer lekker bezig Hans :wors
Nu nog :kewlpics in gemonteerde staat!
BTW: Nog LED’s er in gezet?
18 december 2007 om 12:10 #17359225origineel gepost door rickytt3
We zijn weer lekker bezig Hans :worsNu nog :kewlpics in gemonteerde staat!
Hoi Eric,
Nee, ik heb de LED’s er nog niet ingezet. Afgezien dat ik nu weer full-time werk, heeft ook de griep bezit van me genomen. Wellicht komend weekend. Wellicht kunnen we dan de 29ste jou Angel Eyes monteren, maar misschien is dit wat aan de krappe kant.
Groet,
Hans18 december 2007 om 18:32 #17359226Hans ligt met zn laptoppie in bed ….. Beterschap man!:cool:
18 december 2007 om 19:58 #17359227origineel gepost door Edvries
Hans ligt met zn laptoppie in bed ….. Beterschap man!:cool:Hahahaha … Dank je wel!
Groet,
Hans19 december 2007 om 04:26 #17359228origineel gepost door hans_vledder
origineel gepost door rickytt3
Hoi Eric,
Nee, ik heb de LED’s er nog niet ingezet. Afgezien dat ik nu weer full-time werk, heeft ook de griep bezit van me genomen. Wellicht komend weekend. Wellicht kunnen we dan de 29ste jou Angel Eyes monteren, maar misschien is dit wat aan de krappe kant.
Groet,
HansBeterschap en hopelijk niet teveel :puke
Denk dat de 29e een beetje te druk is voor mij. Ik mail je wel zodra duidelijk is of de LED’s wel of niet storing geven op de BC.
Hoop dat je met de feestdagen weer een beetje “fris” bent!
19 december 2007 om 08:47 #17359229origineel gepost door rickytt3
origineel gepost door hans_vledder
origineel gepost door rickytt3
Hoi Eric,
Groet,
HansBeterschap en hopelijk niet teveel :puke
Denk dat de 29e een beetje te druk is voor mij. Ik mail je wel zodra duidelijk is of de LED’s wel of niet storing geven op de BC.
Hoop dat je met de feestdagen weer een beetje “fris” bent!
Hoi Eric,
Laten we het zo afspreken. Het was al een beetje aan de krappe kant al met al.
Groet,
Hans22 december 2007 om 08:13 #17359230Effe passen …
Vandaag ga ik eens even kijken of de Irmscher wielen aan de voorzijde van de auto willen passen zonder aanpassingen aan de fusee. Sterker nog, als ik nu niet als de wiedeweerga ga rijden ben ik te laat voor de afspraak die ik hiervoor heb gemaakt.
Later meer!
Groet,
Hans22 december 2007 om 18:16 #17359231Alsof het er voor gemaakt is …
Vandaag ben ik even naar een mede-forumlid met veel meer kijk op dit soort zaken gereden, om te zien of er na de montage van mijn nieuwe 19″ velgen voldoende ruimte overblijft om het wiel niet aan te laten lopen. Volgens Irmscher, de fabrikant van de velgen, moest de auto (in ieder geval naar Duitse TUV normen) aan de voorzijde nog even voor een slordige €1100,- worden aangepast om de velgen goed te laten passen.
Niet is echter minder waar. De TUV normen blijken weer eens strikter dan strikt te zijn. De wielen passen perfect en hebben bij maximale stuuruitslag voldoende ruimte om niet te gaan aanlopen. Zowel bij een geheel uitgeveerd als een geheel ingeveerd wiel. Dit overigens geheel conform het vermoeden van de Duitse reseller waar de wielen vandaan komen, die ook bekend is met de Nederlandse ‘vrijheden’ op dit gebied.
Zie onderstaande foto voor een impressie hoe het worden gaat. De naafkap is op de foto nog niet aangebracht. Die €1100,- kan ik in mijn zak houden, komt wellicht mooi van pas om de remmen wat volwassener te maken:
Groet,
Hans22 december 2007 om 21:20 #17359232Ziet er heel mooi uit hans!
nice nice:wub
22 december 2007 om 23:37 #17359233staat goed.
en een bekende garage waar de bolide staat.
:wors -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.