Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 november 2007 om 19:36 #17359159
Origineel gepost door JimNuman
hey hans,weer goed bezig zie ik… en zoals gewoonlijk ik ben niet meer anders van je gewend de perfecte How-To !:thumbup
de angel eyes zien er heel erg gaaf uit… (ik neem aan dat je er ook xenon in gaat zetten zal nog mooier staan..ik spreek uit eigen ervaring:D)
:kewlpics
Hoi Jim,
Ik zal je nog wat anders vertellen, uiteindelijk komt er AFL Xenon in. Ik ben alleen nog even bezig om de onderdelen bijelkaar te krijgen. Het is een erg duur systeem, dus ik struin allerlei sites af om e.e.a. bijelkaar te krijgen.
Groet,
Hans21 november 2007 om 19:42 #17359160een AFL xenon ? heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord…
wat is hier anders aan dan de gebruikelijke xenon sets?
gr.jim
21 november 2007 om 19:44 #17359161heb het ff snel gegoogled:
Adaptive Forward Lighting
Adaptive Forward Lighting is ontwikkeld door Hella en moet een betere bochtverlichting bewerkstelligen. Het zorgt ervoor dat de koplampen maximaal 15 graden naar links en rechts mee kunnen draaien bij het maken van een bocht. Bij snelheden boven de 50 km/h wordt het systeem automatisch uitgeschakeld zodat tegenliggers bij een baanwissel op de snelweg niet kunnen worden verblind.
Ook zorgt het systeem door een beweegbaar kapje dat er met slechts één Xenon-lamp zowel dim- als grootlicht gevoerd kan worden.lijkt me een hele mooie set!
21 november 2007 om 19:51 #17359162Origineel gepost door JimNuman
heb het ff snel gegoogled:Adaptive Forward Lighting
Adaptive Forward Lighting is ontwikkeld door Hella en moet een betere bochtverlichting bewerkstelligen. Het zorgt ervoor dat de koplampen maximaal 15 graden naar links en rechts mee kunnen draaien bij het maken van een bocht. Bij snelheden boven de 50 km/h wordt het systeem automatisch uitgeschakeld zodat tegenliggers bij een baanwissel op de snelweg niet kunnen worden verblind.
Ook zorgt het systeem door een beweegbaar kapje dat er met slechts één Xenon-lamp zowel dim- als grootlicht gevoerd kan worden.lijkt me een hele mooie set!
In het Nederlands: meesturend Xenon. Motoren in de lampunits laten de lampen meesturen met de auto waardoor een groter deel van de weg (in de rijrichting) word verlicht. Bij het afslaan bij lage snelheden word de inrit ook verlicht door een aparte set lampen. Zie onderstaande plaatjes:
De lampunits kosten nieuw €1500 per stuk, ik heb ze dan ook op Ebay gescoord. Allemaal origineel Opel.
Groet,
Hans21 november 2007 om 20:01 #17359163zoo dan… maar dan heb je ook wat!
tja nu begrijp ik waarom jij voor AFL xenon gaat!
groot gelijk!ga zo door!
gr.jim
21 november 2007 om 21:45 #17359164Bright light ..
Ik krijg net een tip van een forumlid van het http://www.vectra-c.com forum. De kleur van het licht in de ringen van Angel Eyes is wat aan de gele kant. Deze ringen worden verlicht met 4 x T5 lampjes voor elke ring, waarvoor ook uitstekende LED vervangers blijken te bestaan. In één lampunit zitten maar liefst 8 van deze T5 lampjes.
Voordat we nu verzanden in een discussie over de CheckControl en het wattage van de LED’s, ik waag het er op en zal binnenkort eens even 16 van die LEDjes bestellen. De ledjes trekken 20mA per stuk, dat is 160mA (1,92W aan 12V, 2,2W aan 13,8V) voor het hele dimlicht van één unit. Eens kijken wat de CheckControl er van zegt en wat het resultaat is.
Groet,
Hans21 november 2007 om 22:54 #17359165Mooi Hans !!!!
22 november 2007 om 06:49 #17359166Origineel gepost door hans_vledder
Bright light ..Ik krijg net een tip van een forumlid van het http://www.vectra-c.com forum. De kleur van het licht in de ringen van Angel Eyes is wat aan de gele kant. Deze ringen worden verlicht met 4 x T5 lampjes voor elke ring, waarvoor ook uitstekende LED vervangers blijken te bestaan. In één lampunit zitten maar liefst 8 van deze T5 lampjes.
Voordat we nu verzanden in een discussie over de CheckControl en het wattage van de LED’s, ik waag het er op en zal binnenkort eens even 16 van die LEDjes bestellen. De ledjes trekken 20mA per stuk, dat is 160mA (1,92W aan 12V, 2,2W aan 13,8V) voor het hele dimlicht van één unit. Eens kijken wat de CheckControl er van zegt en wat het resultaat is.
Groet,
HansZit er Check Control op de dimlichten bij de Vectra?
Bij de Omega in ieder geval niet ;)
Maar je auto begint echt steeds mooier te worden! :thumbup
22 november 2007 om 07:22 #17359167Origineel gepost door maxim102
Origineel gepost door hans_vledder
Bright light ..Ik krijg net een tip van een forumlid van het http://www.vectra-c.com forum. De kleur van het licht in de ringen van Angel Eyes is wat aan de gele kant. Deze ringen worden verlicht met 4 x T5 lampjes voor elke ring, waarvoor ook uitstekende LED vervangers blijken te bestaan. In één lampunit zitten maar liefst 8 van deze T5 lampjes.
Groet,
HansZit er Check Control op de dimlichten bij de Vectra?
Maxim,
Weet ik eigenlijk niet zeker, ga ik meteen eens even uitzoeken …
Groet,
Hans22 november 2007 om 07:37 #17359168Ik dacht het wel…
Zeg Hans, ik heb je toen dat nr gegeven van de gevaren-driehoek. Was dit het juiste nr? Ik heb dat nr van de driehoek zelf, dat kunststof omhulsel heb ik niet! Moet ik ook maar eens bestellen.
22 november 2007 om 08:51 #17359169Origineel gepost door hans_vledder
Groet,
HansHej Hans,
Ik heb deze ledjes als stadlicht er in zitten. Ze zijn puur wit.
Alleen geven ze niet erg veel licht, maar misschien veranderd dat als het licht breekt op je geribbelde glas van de angeleyes.Peter
22 november 2007 om 09:01 #17359170Origineel gepost door rotin
Ik dacht het wel…Zeg Hans, ik heb je toen dat nr gegeven van de gevaren-driehoek. Was dit het juiste nr? Ik heb dat nr van de driehoek zelf, dat kunststof omhulsel heb ik niet! Moet ik ook maar eens bestellen.
Hoi Michel,
Ja, dat nummer was juist, in die zin dat de Opel dealer begreep dat het om de ‘pasvorm gevarendriehoek’ ging van een Vectra C1. Ik kan mijn gevarendriehoek nu ook kwijt in de daarvoor bedoelde klemmen. Ik denk niet dat je het omhulsel los kunt krijgen, maar al met al kostte die driehoek niet zo veel.
Groet,
Hans22 november 2007 om 09:03 #17359171Origineel gepost door speaker
Origineel gepost door hans_vledder
Groet,
HansHej Hans,
Ik heb deze ledjes als stadlicht er in zitten. Ze zijn puur wit.
Alleen geven ze niet erg veel licht, maar misschien veranderd dat als het licht breekt op je geribbelde glas van de angeleyes.Peter
Hoi Peter,
Dank je wel. Ik ga het gewoon proberen, bevalt het niet, nou ja, dan heb ik mijn best gedaan. Bovendien is LED technologie momenteel volop in beweging, misschien zijn er nu T5 vervangers met Hi-Efficiency LED’s.
Kun jij mij nog even inlichten over die glasvezeloplossing die jij bedacht hebt (zie eerder in dit topic), het interesseert me mateloos.
Groet,
Hans22 november 2007 om 09:42 #17359172is echt een hele verbetering die angeleyes,en inderdaad ik had die witte ledlampjes ook in m`n angeleyes,is direct veel netter zicht!!
koffer word ook netjes!!gr jacco
22 november 2007 om 10:32 #17359173Origineel gepost door maxim102
Zit er Check Control op de dimlichten bij de Vectra?
Maar je auto begint echt steeds mooier te worden! :thumbup [/quote]
Maxim
Bij de omega zit er wel Check-Controle op de dimlichten !
Groeten
Lars
22 november 2007 om 10:36 #17359174Origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Origineel gepost door maxim102
Zit er Check Control op de dimlichten bij de Vectra?
Maxim
Bij de omega zit er wel Check-Controle op de dimlichten !
Groeten
Lars [/quote]
Jongens, ik ben de draad kwijt. Stand 1 is stadslicht, stand 2 is dimlicht, toch?
Groet,
Hans22 november 2007 om 10:48 #17359175Klopt.
22 november 2007 om 11:01 #17359176Origineel gepost door rotin
Klopt.Dan gaat het erom of er CheckControl op het stadslicht zit. Op dimlicht zit ook bij de Vectra CheckControl. In de originele units zit er voor het stadslicht een W5W lampje in, 12V 5W. Als er al CheckControl op het stadslicht zit, dan gaat het er dus om of deze een alarm geeft als er geen 5W maar 1,92W gemeten wordt.
Aangezien de CheckControl volgens de handleiding alleen de belangrijke lampen test, zou het best eens kunnen dat het stadslicht hier helemaal niet bij hoort.
Groet,
Hans22 november 2007 om 11:04 #17359177Stadslicht valt niet onder de check-controle :vertag
22 november 2007 om 11:07 #17359178Origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Stadslicht valt niet onder de check-controle :vertagPerfect! Dan is het alleen een kwestie van super witte, super heldere T5 LED’s scoren en klaar is Vledder. Dank voor de info!
22 november 2007 om 16:23 #17359179Sorry, ik bedoelde natuurlijk ook de stadslichten :angel
Ik heb er ook LED’s in zitten, kleurt toch wat mooier bij m’n xenon ;)
Mijn LED ziet er ( van een afstandje :P ) zo uit;
22 november 2007 om 17:19 #17359180:kewlpics :kewlpics :kewlpics
Geweldig. Ziet er top uit Hans! Ik ga ook maar eens op zoek naar LED’s voor de ringen voordat ik de lampen monteer…
Groet, Eric
BTW Zo’n DHZ-garage moet ik ook maar eens gaan zoeken. Het weer van de laatste tijd houdt me tegen om mijn Angel-Eyes te monteren….
22 november 2007 om 18:27 #17359181Stadslicht zit volgens mij wel onder check control. Ik had laatst beide stadlichtjes kapot en toen gaf de bc elke keer bij het starten de melding: Stadlicht prufen.
Vreemde is ook dat de knipperlichten in de koplampunit blijven branden als de stadslichten kapot zijn…….btw, vervangen van twee stadslichten is ook een karwei van een half uur/drie kwartier. Fijn hoor die moderne auto’s!
22 november 2007 om 19:58 #17359182Stadslicht zit bij mij ook onder check control. Pas geleden ook een lampje moeten vervangen. C.C. gaf dit ook aan….
22 november 2007 om 20:13 #17359183Hans,
Die Angel eyes zien er idd heel gaaf uit.
Ik wou nog je nog even succes met je nieuwe baan wensen.groeten,
Gert -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.