Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2007 om 15:40 #17359084
Origineel gepost door Edvries
Origineel gepost door Hans-V6
Klasse Hans! heb even je hele topic doorgelezen, knap werk :DGreetzzz, Sjors
Dan had je zeker 3 dagen vrij?
Minimaal !!!
10 november 2007 om 16:30 #17359085Toch knap dat ik mij er dan in een uur doorheen geworsteld heb :D
Greetzzz, Sjors
10 november 2007 om 18:04 #17359086Origineel gepost door Hans-V6
Toch knap dat ik mij er dan in een uur doorheen geworsteld heb :DGreetzzz, Sjors
:wors:worsLees jij voor je beroep??;):wors:wors
10 november 2007 om 18:08 #17359087Origineel gepost door Hans-V6
Hoi Sjors,
Dank je wel en ik heb nog geen 10% gedaan …
Groet,
Hans11 november 2007 om 09:54 #17359088Origineel gepost door hans_vledder
Hoi Sjors,
Groet,
HansMoet je na gaan hoelang dit topic gaat worden ( ik schat toch wel een pagina of 100 !!! ) :P
Peter
11 november 2007 om 13:00 #17359089Origineel gepost door speaker
Origineel gepost door hans_vledder
Hoi Sjors,
Groet,
HansMoet je na gaan hoelang dit topic gaat worden ( ik schat toch wel een pagina of 100 !!! ) :P
Peter
ik zeg niks…..:angel
11 november 2007 om 14:12 #17359090Melig heren?
11 november 2007 om 18:39 #17359091tjonge wat een foto’s van een paar angel eyes, ben blij dat je tussendoor niet naar de wc ben geweest, anders hadden we daar ook foto’s van gehad :D
maar respect, volg je topic wel, heb zelf ook een C (alleen niet zoveel plannen)11 november 2007 om 18:43 #17359092Origineel gepost door 2000
tjonge wat een foto’s van een paar angel eyes, ben blij dat je tussendoor niet naar de wc ben geweest, anders hadden we daar ook foto’s van gehad :D
maar respect, volg je topic wel, heb zelf ook een C (alleen niet zoveel plannen)Dank voor je reactie. Elke stap is in beeld gebracht en dit is alleen de voorbereiding van de units nog maar. De montage volgt nog. In de uiteindelijke How To / handleiding moet tekst een aantal foto’s overbodig maken.
Groet,
Hans11 november 2007 om 21:31 #17359093Verchromen …
Aangezien het weer nog steeds geen aanleiding geeft om de Angel Eyes te monteren en de kofferbak op te knappen en de prijsopgaves voor het spuitwerk (bumpers, spoilers, side-skirts en booskijkers) nog even op zich laten wachten, ben ik wat voorbereidingen aan het treffen voor wat verchroomwerk.
Dinsdag staat een bezoek aan Tolenaar Electrometaal in Rotterdam op de planning. In eerste instantie worden de bumper grille voor de GTS bumper verchroomt, de kapjes van de koplampsproeiers, de schroeven van de ECOTEC kap, slotvangers + schroeven, een aluminium bee-sting antenne en de schroeven voor de deursloten. De schroeven voor de sloten (12 stuks) zijn door/voor Opel chemisch gezwart. Eens kijken of deze na bewerking door Tolenaar toch te verchromen zijn. Ook is het even spannend of Tolenaar aluminium kan verchromen. Dit in verband met de antenne, maar ook in verband met de daklijsten die in de toekomst verchroomt zullen moeten worden. Ik houd jullie op de hoogte.
Verder ga ik deze week een afspraak maken om het voorruit te laten vervangen door een voorruit voor montage van de regensensor. Regensensor is in huis, electrochromatische spiegel is besteld. De bekabeling / programmering van beide is nog wat uitzoekwerk. Volgens Opel is de kans groot dat de bekabeling in het dak de meest uitgebreide is, zodat ook de spiegel en de regensensoren aangesloten kunnen worden. In EPC wordt namelijk alleen onderscheid gemaakt tussen een dak voor een auto met een zonnedak en zonder een zonnedak. Meer smaken zijn er niet. Bekabeling is onderdeel van de hemel. Er zijn dus geen daken verkrijgbaar met verschillende gradaties van aansluitingen. Wellicht moeten er kabeltjes bij getrokken worden?
Groet,
Hans11 november 2007 om 21:43 #17359094wat is “electrochromatisché”
11 november 2007 om 21:53 #17359095Origineel gepost door chrisvocht
wat is “electrochromatisché”Een electrochromatisch materiaal wil zeggen een materiaal dat z’n doorzichtigheid/kleur veranderd door er een kleine spanning op te zetten. Dit principe is vergelijkbaar met de werking van een LCD display. De spiegel waar ik het over heb dimt zichzelf als de lampen van een achterligger er in schijnen, alsof je de spiegel automatisch op de anti-blindeer stand zet.
Daarbij heeft de spiegel een motortje dat de spiegel van positie kan veranderen (werkt alleen in combinatie met electrisch aangedreven memory stoelen) en een console spot, een felle LED die de console (radio gebied) belicht, geeft een heel sjiek effect. Er bestaan zelfs electrochromatische kantoorwanden, waarmee door een druk op de knop van een open kantoortuin een vergaderruimte gemaakt kan worden.
Hier een foto van een geopende electrochromatische spiegel voor een Vectra C met voor- en achtersensor, electronica, console-verlichting en stelmotoren:
Groet,
Hans11 november 2007 om 22:48 #17359096Origineel gepost door hans_vledder
Origineel gepost door chrisvocht
wat is “electrochromatisché”Een electrochromatisch materiaal wil zeggen een materiaal dat z’n doorzichtigheid/kleur veranderd door er een kleine spanning op te zetten. Dit principe is vergelijkbaar met de werking van een LCD display.
De spiegel waar ik het over heb dimt zichzelf als de lampen van een achterligger er in schijnen, alsof je de spiegel automatisch op de anti-blindeer stand zet.
Daarbij heeft de spiegel een motortje dat de spiegel van positie kan veranderen (werkt alleen in combinatie met electr. memory stoelen) en een console spot, een felle LED die de console (radio gebied) belicht, geeft een heel sjiek effect.
Er bestaan zelfs electrochromatische kantoorwanden, waarmee door een druk op de knop van een open kantoortuin een vergaderruimte gemaakt kan worden.
Groet,
HansDe Volkswagen Passat heeft ook zo een ledje in zijn automatisch zelfdimmende binnenspiegel die de console verlicht. Ik vind dat echt super, zeer rustgevend en zeer mooi om te zien!! Maar ik begrijp dat dat ook in je C komt Hans, zo ja, zeer mooi, zo nee, doe maar wel!
Groet Eric.
11 november 2007 om 22:55 #17359097Origineel gepost door Edvries
wat is “electrochromatisché”Een electrochromatisch materiaal wil zeggen een materiaal dat z’n doorzichtigheid/kleur veranderd door er een kleine spanning op te zetten. Dit principe is vergelijkbaar met de werking van een LCD display.
De spiegel waar ik het over heb dimt zichzelf als de lampen van een achterligger er in schijnen, alsof je de spiegel automatisch op de anti-blindeer stand zet.
Daarbij heeft de spiegel een motortje dat de spiegel van positie kan veranderen (werkt alleen in combinatie met electr. memory stoelen) en een console spot, een felle LED die de console (radio gebied) belicht, geeft een heel sjiek effect.
Er bestaan zelfs electrochromatische kantoorwanden, waarmee door een druk op de knop van een open kantoortuin een vergaderruimte gemaakt kan worden.
Groet,
HansDe Volkswagen Passat heeft ook zo een ledje in zijn automatisch zelfdimmende binnenspiegel die de console verlicht. Ik vind dat echt super, zeer rustgevend en zeer mooi om te zien!! Maar ik begrijp dat dat ook in je C komt Hans, zo ja, zeer mooi, zo nee, doe maar wel!
Groet Eric.
Vlug, ga je mond spoelen! Zo’n spiegel komt er inderdaad ook in mijn C’tje. Vind het ook heel sjiek. Ik kan overigens niet wachten totdat er electrochromatische autoruiten op de markt komen. Dan heb je in één klap van binnen uit verstelbare getinte ruiten … Dure grap, maar wel lachen als je aangehouden word. Getinte ruiten? Ik? Waar dan? Nou? Tintman? 100% lichtdoorlatend? Nee, ik weet ook niet wat u gezien heeft agent. Tegen die tijd kun je waarschijnlijk binnen no-time je WCCM (Window Color Control Module) laten chippen …
Dit blijk ik trouwens nu eens niet helemaal uit mijn duim te zuigen!? Ik blijf mezelf verbazen. Voor de wetenschappers onder ons, zie: http://www.chromogenics.se/docs/science13.pdf en http://www.electrochem.org/dl/interface/fal/fal01/IF8-01-Pages18-19.pdf. Ik ga met enige regelmaat maar eens kijken of: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=zelfklevende+electrochromatische+folie&btnG=Zoeken&meta= meer hits oplevert dan dat het nu doet.
Groet,
Hans12 november 2007 om 08:23 #17359098Origineel gepost door hans_vledder
Hej lijkt mijn spiegel wel, ik heb hem uit een Omega!
Peter
12 november 2007 om 08:27 #17359099:D …..(Verchromen – Pagina 13) … :D
12 november 2007 om 09:05 #17359100Origineel gepost door speaker
Peter
Dat zal wel dezelfde zijn Peter. Heb jij ‘m werkend gekregen?
12 november 2007 om 09:07 #17359101Origineel gepost door rotin
:D …..(Verchromen – Pagina 13) … :DIk merkte al een paar keer, dat als er na een posting van mijn kant vrijwel meteen een paginaovergang volgt, bijna iedereen het spoor bijster is. Kennelijk gaat iedereen naar de laatste pagina en is dan de weg kwijt.
:D
Groet,
Hans12 november 2007 om 10:55 #17359102Origineel gepost door hans_vledder
Origineel gepost door speaker
Peter
Helaas ben ik maar heel even mee bezig geweest met een test opstelling. ( ik had alleen de + en – omgedraaid , domdomdom:hmmz )
Ik hoop maar dat ie dat overleefd heeft.Hij zit overigens wel gewoon in de auto. Lekker overzichtelijk zo’n brede spiegel.
Peter
12 november 2007 om 13:39 #17359103Mocht het makkelijk in te bouwen zijn, zou ik dat ook wel in mijn Beetje willen!!! Zeer mooi.
Eric
12 november 2007 om 20:08 #17359104jezus wat een reportage zeg he!
Maar….. Een hele dikke vectra hoor hans!
Echt mooi! ben benieuwd naar het eindresultaat zal wel erg dik worden!
en heb je trouwens al een datum geprikt voor de angel eyes?gr.jim
13 november 2007 om 00:01 #17359105Origineel gepost door JimNuman
jezus wat een reportage zeg he!Maar….. Een hele dikke vectra hoor hans!
Echt mooi! ben benieuwd naar het eindresultaat zal wel erg dik worden!
en heb je trouwens al een datum geprikt voor de angel eyes?gr.jim
Hoi Jim,
Dank voor je reactie. Ik leg alles zeer uitgebreid uit om iedereen in de gelegenheid te stellen om dingen zelf te herhalen en/of aan te moedigen met hun auto aan de gang te gaan. Het is zo leuk om te doen en om er mee bezig te zijn, en gun iedereen dit plezier.
Ik heb al meerdere keren aangekondig de Angel Eyes te gaan monteren. Telkens als ik gelegenheid had werkte het weer niet mee. Vooralsnog moet ik op straat klussen aan de auto. Ze liggen, voorzien van stelmotoren en lampen klaar om gemonteerd te worden, eens kijken wat voor weer het is als ik weer even gelegenheid heb.
Groet,
Hans13 november 2007 om 00:03 #17359106Origineel gepost door Edvries
Mocht het makkelijk in te bouwen zijn, zou ik dat ook wel in mijn Beetje willen!!! Zeer mooi.Eric
Ik ben morgen bij Opel. Naast de chrome handgrepen zal ik ook even informeren voor je naar een electrochromatische spiegel voor een B. Mocht deze er niet zijn, dan informeer ik even naar een afdekkapje voor de Vectra C spiegel, waaronder je geen regensensor hoeft te verbergen. Ook zou je eens met Peter kunnen gaan praten, die heeft er één gemonteerd.
Maar nogmaals, het zou kunnen zijn dat er voor de B een zelfde spiegel beschikbaar is. Je hoort van me.
Groet,
Hans13 november 2007 om 00:06 #17359107Origineel gepost door speaker
Origineel gepost door speaker
Peter
Helaas ben ik maar heel even mee bezig geweest met een test opstelling. ( ik had alleen de + en – omgedraaid , domdomdom:hmmz )
Ik hoop maar dat ie dat overleefd heeft.Hij zit overigens wel gewoon in de auto. Lekker overzichtelijk zo’n brede spiegel.
Peter
Peter,
Laat me het even weten als je ‘m werkend hebt. Kijk ook even op: http://www.put-schelper.de/innenspiegel.html en http://de.geocities.com/c_schirp/spiegel.html voor meer technische informatie over de spiegel en hoe deze aan te sluiten als je hier iets aan hebt.
Groet,
Hans13 november 2007 om 00:30 #17359108Soms zit het tegen, maar soms zit het mee …
Het heeft welliswaar niets van doen met het pimpen van mijn Vectra, maar ik wou jullie toch niet onthouden dat ik vandaag met Alex Beleggersbank tot overeenstemming ben gekomen over een aanstelling als Senior Software Developer. Per 26/11 zal het klussen aan de Vectra weer moeten gebeuren in de avonduren en in het weekend. Natuurlijk kan het ook gewoon op een vrije dag.
Na een reorganisatie bij mijn vorige baas waarbij domweg de helft van het personeel moest verdwijden, ben ik vanaf 1 juli jongsleden thuis geweest en heb, naast een paar geweldige maanden vakantie, heerlijk aan de auto kunnen klussen. Op een goed moment moet je weer aan het werk, ook in een ontslagvergoeding zit een bodem. Ik ben twee weken geleden gaan solliciteren met dit als resultaat.
‘Dat wordt nog doorwerken Vledder met dat gepimp van je, je hebt nog twee weken om voortgang te boeken! Sjoe, vurt, aan het werk!’
Groet,
Hans -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.