Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › hans_vledder's Vectra C verbouwing – Let's Pimp (F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 november 2007 om 13:33 #17359059
zo herkenbaar :angel
7 november 2007 om 16:53 #17359060Voorbereiding Angel Eyes
Omdat het weer het wederom niet toe liet aan de auto te klussen, ben ik vandaag begonnen met de voorbereiding van de Angel Eyes. Vooruitlopend op de echte handleiding voor Eugene alvast een aantal foto’s die ik hierbij genomen heb. Omdat de stelmotoren en de fitting voor het knipperlicht overgezet moeten worden, begin je normaal gesproken met het uitbouwen van de koplampen. Omdat ik nog een setje van deze lampen had liggen, kon ik hiervan de stelmotoren en de fittingen gebruiken.
Het overzetten van de stelmotoren en fittingen begint uiteraard met het uitbouwen van deze uit de bestaande lampunits. Daarna is het een kwestie van de Angel Eyes ontdoen van alle transportbeschermingen en de stelmotoren en fittingen weer inbouwen in de nieuwe units. Daarna is het een kwestie van het plaatsen van de lampen en, viola!, de Angel Eyes zijn klaar voor montage.
Daarna heb ik het transparante kunststof van de lampen even dik in de was gezet. Ik kan er nu goed bij, het het helpt toch altijd tegen het aanhechten van vuil. Leg de lampen bij het assembleren even op een doek. Je hebt zo flinke krassen. Voorlopig dus even een stomme film. Geen tekst, geen geluid. Er speelt niet eens een orgeltje onder. Als er al vragen zijn, laat het me maar even weten.
Groet,
Hans7 november 2007 om 17:08 #17359061Tjonge jonge!!!!! lekker bezig geweest weer!!!
Heb je een sabbatical-jaartje ofzo… dat je zoveel tijd kan besteden aan je Veccie??Heerlijk hoor, zo knutselen!!!
Peter
7 november 2007 om 17:12 #17359062Origineel gepost door speaker
Tjonge jonge!!!!! lekker bezig geweest weer!!!
Heb je een sabbatical-jaartje ofzo… dat je zoveel tijd kan besteden aan je Veccie??Heerlijk hoor, zo knutselen!!!
Peter
Hoi Peter,
Sabbatical? Hmm, ja zo voelt het wel. Ik ben sindskort baanloos als gevolg van een reorganisatie … Ik ben op mijn dooie gemak op zoek naar een nieuwe baan en heb tijd zat om aan de Vec te klussen.
Groet,
Hans7 november 2007 om 17:38 #17359063Origineel gepost door hans_vledder
Chrome, chrome en nog eens chrome …Ik heb de photoshop jongens gevraagd om ook eens de stootlijsten op de deuren voor me te verchromen op http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=77791&page=1#pid1052803. Eens kijken hoe dit staat.
Groet,
HansIk zou het niet doen, t’is geen gezicht:vertag
7 november 2007 om 18:13 #17359064Origineel gepost door hans_vledder
Origineel gepost door rotin
Mooi hoor!Die kunststof delen in de kofferbak zitten bij die van mij ook onder de krassen. Met dank aan de vorige eigenaar. Ziet er niet uit.
Misschien wel een goed idee ja… om te vervangen. Dacht dat ik de enige was Hans, die nogal kritisch is. Mijn vrouw verklaard me voor altijd voor gek.
Hoi Rotin,
Je bent zeker niet de enige die kritisch is hoor, als er één mieren**ker op dit forum rondhangt dan ben ik het wel. Tot op heden heb ik toch al een flink aantal dingen vervangen omdat deze (licht) beschadigd waren of niet helemaal ‘als nieuw’ werkte. Over het algemeen interieurdelen, veelal schakelaars. De vorige eigenaar heeft kennelijk nogal harde handen gehad, alle schakelaars waren beschadigd of functioneerde slecht. Alleen de lichtschakelaar en de schakelaar voor het gevarenlicht waren in orde. En ik ben nog niet klaar;
– Dashboard sierlijst (krassen)
– Handgrepen binnenzijde voordeuren (krassen)
– Ventilatieopening achterzijde (krassen)
– Stijllijsten (buitenzijde deuren t.h.v. B-stijl)
– Voorruit (steenslagschade en vervangen t.b.v. regensensor)Vaak zien anderen het helemaal niet, maar ik wil alles in een perfecte staat hebben. Alleen al voor mezelf. Bovendien is het leuk (en erg leerzaam) om je auto op deze manier op te knappen. Ik heb vanmiddag ook nog maar even een nieuwe bodem besteld. Ook deze ziet er niet uit. Meteen maar een kofferbakschaal erbij om herhaling te voorkomen. Als je nummers en prijzen wilt van deze delen, laat me het maar even weten.
Ik heb met mijn vriendin afgesproken dat deze auto, naast een functioneel vervoermiddel, ook een hobby is. Hobbies kosten geld. Over of het uitgeven van dit geld verstandig is kan ik kort zijn; dat is in economische zin niet verstandig. Maar het opknappen en pimpen van een auto is wel héél erg leuk om te doen. Om een lang verhaal kort te maken, ook mijn vriendin verklaard me eigenlijk voor gek, maar wij delen dan ook niet alleen maar dezelfde passies. Toch hoor ik ook heel vaak: ‘Ja, da’s toch wel mooi geworden’ en ze vind het maar wat gaaf om in de mooiste auto van de vriendenclub te rijden, die er overigens ook niets van begrijpen maar wel meegenieten. Auto’s en huurhuizen hebben bij velen kennelijk één ding gemeen; niets aan doen, kost alleen maar geld. Maar wil je ook niet gewoon prettig wonen?
Krijg ik al dit geld ooit weer terug? Nee, zeer waarschijnlijk niet. Maar man wat heb ik genoten en wat heb ik veel geleerd bij het opknappen en pimpen van deze auto. Het aanschaffen van een auto is uberhaupt niet verstandig, je kan beter onroerend goed kopen, dat wordt steeds meer geld waard. Een auto niet, in tegendeel zelfs.
Viva la Vectra!
HansMooi gezegd Hans!
Zeg ik ook altijd…een hobby kost geld. Mooie reportage weer! Ga zo door!
7 november 2007 om 21:49 #17359065Chome stootlijsten
Nadat één en ander door maxim102 was gephotoshopped, bleek het niet zo’n goed idee te zijn. Het wordt allemaal veel te P Diddy en te Ice T voor deze auto … Kijk zelf maar: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=77791&page=1#pid1052803. Ik heb de lijsten van de wishlist gehaald (eerste bericht van dit topic).
Groet,
Hans7 november 2007 om 21:52 #17359066Origineel gepost door PAASHAAS
Origineel gepost door hans_vledder
Chrome, chrome en nog eens chrome …Ik heb de photoshop jongens gevraagd om ook eens de stootlijsten op de deuren voor me te verchromen op http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=77791&page=1#pid1052803. Eens kijken hoe dit staat.
Groet,
HansIk zou het niet doen, t’is geen gezicht:vertag
Ik sluit me daar helemaal bij aan.
Groet,
Hans7 november 2007 om 22:00 #17359067Origineel gepost door hans_vledder
Groet,
Hans:jerry hans alle stoot lijsten weg en cleanen maar :wub
7 november 2007 om 22:02 #17359068ziet er al goed uit hans.
ben echt erg benieuwd.
maar tot nu toe al zeker heel duidelijk allemaal.groet eugene
GM-TUNINGPARTS7 november 2007 om 22:03 #17359069Origineel gepost door rotin
Zeg ik ook altijd…een hobby kost geld. Mooie reportage weer! Ga zo door!Twee mensen in dezelfde relatie moeten elkaar niet beperken, daar wordt uiteindelijk niemand gelukkig van. Zo hebben we dat hier geregeld. Zij doet wat zij erg leuk vind. Ik doe wat ik erg leuk vind. We hoeven over en weer niet bere enthousiast te worden, zolang we elkaar maar respecteren en waar nodig steunen.
Groet,
Hans7 november 2007 om 22:04 #17359070Origineel gepost door T.I.M.
Groet,
Hans:jerry hans alle stoot lijsten weg en cleanen maar :wub
Hoi Tim,
Zal ik deze wagen maar meteen helemaal rond plamuren, dan hebben we het maar gehad?
:thumbup :thumbup :thumbup ouwe cleaner!
Groet,
HansP.S. Ik wil je vriendin wel eens zien. Ook alle modeltypische vormen weggecleaned zeker? Wat zal die hard kunnen fietsen, geen luchtweerstand meer … Tim, en z’n vriendinnetje TicTac …
:D (geintje hoor!)
7 november 2007 om 22:06 #17359071Origineel gepost door Edition 2000
ziet er al goed uit hans.
ben echt erg benieuwd.
maar tot nu toe al zeker heel duidelijk allemaal.groet eugene
GM-TUNINGPARTSHoi Eugene,
Het begin is er. De X-Treme Power en Silver Vision commercials laat ik uit de handleding en zal met name het uitbouwen en inbouwen van de stelmotor goed uitleggen. Het is allemaal teveel verborgen in het lamphuis om knappe foto’s van te maken, maar in tekst met een paar foto’s gaat het ook. Wordt vervolgd, waarschijnlijk vrijdag als de elementen mee wensen te werken.
Groet,
Hans7 november 2007 om 22:25 #17359072Hans let er wel even goed op dat die zwarte stekker die op de lamp zit niet te warm wordt.
De lampen die je erin hebt zitten worden heel erg heet en in een Angel Eye wordt zo,n lamp nog heter doordat die in een kleinere ruimte zit.
Heb dit hier zelf meegemaakt het was zo erg dat de bedrading en de stekker helemaal waren weg gesmolten en de fitting van de lamp en daarna maar van die blauwe stekkertjes erop gezet maar ook die smolten zo weer weg. zie foto.
Ben toen maar over gegaan op Xenon verlichting..
gr gerrit,7 november 2007 om 22:30 #17359073Origineel gepost door Blue-Dragon
Hans let er wel even goed op dat die zwarte stekker die op de lamp zit niet te warm wordt.
De lampen die je erin hebt zitten worden heel erg heet en in een Angel Eye wordt zo,n lamp nog heter doordat die in een kleinere ruimte zit.
Heb dit hier zelf meegemaakt het was zo erg dat de bedrading en de stekker helemaal waren weg gesmolten en de fitting van de lamp en daarna maar van die blauwe stekkertjes erop gezet maar ook die smolten zo weer weg. zie foto.
Ben toen maar over gegaan op Xenon verlichting..
gr gerrit,Hoi Gerrit,
Ik ga er op letten. Mocht het fout gaan dan krijgt Philips een rekeningetje van me … Dank je wel!
Groet,
Hans7 november 2007 om 22:37 #17359074Your welcom :thumbup
Trouwens je vectra ziet er mooi uit zo :wub
gr gerrit,
8 november 2007 om 08:32 #17359075Origineel gepost door Blue-Dragon
Your welcom :thumbupTrouwens je vectra ziet er mooi uit zo :wub
gr gerrit,
Dank je wel …
8 november 2007 om 22:21 #17359076eigenlijk moet je je avatar ook ff oppimpen….
Groet Eric
8 november 2007 om 22:56 #17359077Origineel gepost door Edvries
eigenlijk moet je je avatar ook ff oppimpen….Groet Eric
Vandaar de photoshoot van de week … Ben alleen nog niet toegekomen aan het maken van de avatar. Nog even geduld …
Groet,
Hans9 november 2007 om 13:51 #17359078Origineel gepost door Edvries
Nieuwe Avatar! Je geduld is beloont …
9 november 2007 om 14:16 #17359079Origineel gepost door hans_vledder
Origineel gepost door Edvries
Hoe maken jullie die bewegende avantar???
Ik ben al 10 keer aan het klooien geweest maar ik krijg hem niet voor elkaar!!!Peter
9 november 2007 om 14:25 #17359080Origineel gepost door speaker
Origineel gepost door Edvries
Hoe maken jullie die bewegende avantar???
Ik ben al 10 keer aan het klooien geweest maar ik krijg hem niet voor elkaar!!!Peter
Ik gebruik daar Jasc Animation Shop voor. Dit is onderdeel van Jasc Paintshop Pro. Maar als je dit pakket niet hebt, dan wil ik ook wel een avatar voor je maken. Ik heb dan uiteraard een aantal foto’s van je nodig.
Groet,
Hans9 november 2007 om 17:01 #17359081:D netjes!
10 november 2007 om 14:01 #17359082Klasse Hans! heb even je hele topic doorgelezen, knap werk :D
Greetzzz, Sjors
10 november 2007 om 14:45 #17359083Origineel gepost door Hans-V6
Klasse Hans! heb even je hele topic doorgelezen, knap werk :DGreetzzz, Sjors
Dan had je zeker 3 dagen vrij?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.