Handremprobleempje Kadett C

Forumindex Forums Modellen Kadett Handremprobleempje Kadett C

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Kadett C
    Deelnemer

Heb de remmen van mijn Kadett C vervangen, maar kom op een probleempje…

Heb voor de tangen gestraald, nieuwe rubbers, nieuwe remblokken, dit werkt goed.
      Achter trommels schoon laten draaien, dus niet milimeters uit laten draaien, remschoenen waren nog in goede staat, dus niet vervangen, wel de cilinders achter beide vervangen.
      Tijdens het ontluchten kwam dit eerst moeilijk op gang. Eerst voor ontlucht, later achter, kwam moeilijk olie naartoe, maar uiteindelijk stroomde het wel door, uiteraard nog verschillende rondjes rondom, tot er geen lucht meer uitkwam.

Achter de nokken gesteld, maar de handrem wil niet pakken. Trek de hendel niet ver omhoog en kan hem ook niet verder stellen op de verstelling centraal onder de auto. Ben bij de garage geweest, heeft hem op druk gezet, blijft wel op druk dus ontluchten is goed gegaan. Echter ik vind het pedaal nog wat sponzig aanvoelen, vooral de eerste slag, lijkt ook wel alsof bij hard remmen niet direct het pedaal helemaal terug komt, maar wat achterblijft (zeg maar een seconde vertraging).
      Ook de remdruk achter is niet optimaal.
      Wat kan het probleem zijn? Kan het zijn dat de vork voor de handrem is versleten? Zitten de schoenen verdraaid / kan dit? Wat is de juiste manier van de nokken stellen. Heb nu alles naar achteren gedraaid om naar buiten te stellen. Dan zit bij één schoen de nok boven en de andere schoen de nok onder. Dit zat al zo, dus heb dit maar zo gelaten.

Donderdag gaat de Kadett weer naar de garage voor oplossen en APK, dus hoop dat iemand nog een tip voor me heeft…

Ps: ik heb de remmen vervangen omdat de Kadett in twee jaar nauwelijks heeft gereden, wel buiten gestaan en het zat allemaal een beetje vast.

Groeten, MArk

16v kadett c
      Deelnemer

sponzig is normaal is om dat het nieuw is moet nog even inloopen he

paar vraagen hoe is de remvoering is die nog dik genoeg ? en kan je er in krasse met een schroefendraaier zo dat je dat ook ziet ?
        en de handremlebel kan je deze bewegen of zit deze vast ?
        en als je de handrem los maakt en je trekt de handrem op gaat dat gewoon niet dat de kabel verot is ?
        en heb je de remvoering zo af gesteld dat je de tromel er net op past

Mad Max

Daarnaast is volgens mij het handigst om van achter maar voor te ontluchten.. van het wiel die het verst van de hoofdremcilinder zit naar de dichtsbijzijnde..

De handrem op mijn B heeft het ook nooit goed gedaan..

Kadett C
          Deelnemer

Ja alles is nog wel gangbaar, en de voeringen waren nog dik genoeg.
            Ook strak afgesteld. Trommels erop en de nokken tot zeer licht aanlopen gesteld en na wat rondjes rijden nog een keertje nagesteld.
            Maar wat bedoel je met een schroevendraaier erin krassen? Om te kijken of ze niet verglaasd zijn ofzo?

Het ontluchten is wel goed gegaan, heb eerst voor gedaan omdat daar kwa volume de meeste olie naar toe moest, de remmen voor waren helemaal leeg. Uiteraard wel diverse rondjes gedaan van achter naar voor met doorzichtig slangetje tot er geen belletjes meet te zien waren.

Ik ga nog wel even wat pielen en anders maar naar de garage, want hij moet wel door de APK…

Groeten, MArk

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.